Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   opony - 3 stare, 1 nowa?

opony - 3 stare, 1 nowa?

Data: 2018-05-04 10:47:26
Autor: pueblo
opony - 3 stare, 1 nowa?
Czy macie jakieś negatywne doświadczenia z takim mixem? Czy nie ma co się bać. Nowa na tył albo na przód, jak ktoś mądry tak stwierdzi.
3 stare mają po 5,5-6mm, nowa ma chyba 8mm - oczywiście identyczny model.

Data: 2018-05-04 13:45:08
Autor: zhbick
opony - 3 stare, 1 nowa?
Użytkownik "pueblo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5aec3a3e$0$690$65785112@news.neostrada.pl...



Czy macie jakieś negatywne doświadczenia z takim mixem? Czy nie ma co się
bać. Nowa na tył albo na przód, jak ktoś mądry tak stwierdzi.
3 stare mają po 5,5-6mm, nowa ma chyba 8mm - oczywiście identyczny model.


Przed laty uprawiałem taką rzeźbę w g*wnie, więc nie śmiem krytykować Wątkotwórcy :) Jeśli koniecznie trzeba taki mix stosować, to nową na przód z prawej strony - powinna zużywać się szybciej od tylnych i nieznacznie szybciej od przedniej lewej, która rzadziej ma kontakt z dziurami na drodze

Data: 2018-05-04 14:06:31
Autor: J.F.
opony - 3 stare, 1 nowa?
Użytkownik "zhbick"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5aec47bc$0$31365$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "pueblo"  napisał w wiadomości grup
Czy macie jakieś negatywne doświadczenia z takim mixem? Czy nie ma co się
bać. Nowa na tył albo na przód, jak ktoś mądry tak stwierdzi.
3 stare mają po 5,5-6mm, nowa ma chyba 8mm - oczywiście identyczny model.

Przed laty uprawiałem taką rzeźbę w g*wnie, więc nie śmiem krytykować

Eee - stare malo zuzyte.

Wątkotwórcy :) Jeśli koniecznie trzeba taki mix stosować, to nową na przód z prawej strony - powinna zużywać się szybciej od tylnych i nieznacznie szybciej od przedniej lewej, która rzadziej ma kontakt z dziurami na drodze

A ja bym dal na tyl, zakladajac ze auto ma naped na przod.
Po co dyfer ma ma sie krecic, a kierownica sciagac.

A zauwazyles wieksze zuzycie prawej opony ? Ja raczej nie.

J.

Data: 2018-05-04 14:22:12
Autor: zhbick
opony - 3 stare, 1 nowa?


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5aec4cc8$0$31369$65785112@news.neostrada.pl...



Eee - stare malo zuzyte.

Ale z racji wieku inna przyczepność, więc ABS będzie miał co robić podczas mocniejszego hamowania




A ja bym dal na tyl, zakladajac ze auto ma naped na przod.
Po co dyfer ma ma sie krecic, a kierownica sciagac.

Taka opcja brzmi sensownie. Przy zastosowaniu mojej (nowa na przód) zastanowiłbym się nad ciut niższym ciśnieniem w tej nowej oponie


A zauwazyles wieksze zuzycie prawej opony ? Ja raczej nie.

Obecnie nie, chociaż dawniej jeździłem do pracy po drogach będących w kiepskim stanie (stara brukowana zalana asfaltem szerzej, niż bruk sięgał, przez co prawe koła rąbały po zapadającej się, pokruszonej nawierzchni). Pod koniec życia opon prawe były nieco mocniej zjechane od swych odpowiedników z lewej. Ale to były czasy, gdy dojeżdżałem opony do końca (1,6 mm) i potrafiłem poruszać się na dwóch letnich i dwóch zimowych gdy okazało się podczas wymiany, że na jednej z czterech zrobił się balon

Data: 2018-05-04 14:27:58
Autor: Shrek
opony - 3 stare, 1 nowa?
W dniu 04.05.2018 o 14:22, zhbick pisze:

A ja bym dal na tyl, zakladajac ze auto ma naped na przod.
Po co dyfer ma ma sie krecic, a kierownica sciagac.

Taka opcja brzmi sensownie. Przy zastosowaniu mojej (nowa na przód) zastanowiłbym się nad ciut niższym ciśnieniem w tej nowej oponie

Ja też jakbym już miał kombinować to dałbym z tyłu. Zarówno kręcisz jak i hamujesz głównie przodem, tył ma mieć po prostu przyczepność, ale jest mniej wrażliwy na asymetrię (z racji tego, że mniej przenosi sił podłużnych). No i zawsze z tyłu lepsze;)


Shrek

Data: 2018-05-04 15:59:07
Autor: pueblo
opony - 3 stare, 1 nowa?
Witaj zhbick, 04 maj 2018 w
news:5aec47bc$0$31365$65785112news.neostrada.pl napisałeś/aś:
Użytkownik "pueblo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5aec3a3e$0$690$65785112@news.neostrada.pl...



Czy macie jakieś negatywne doświadczenia z takim mixem? Czy nie ma
co się bać. Nowa na tył albo na przód, jak ktoś mądry tak
stwierdzi. 3 stare mają po 5,5-6mm, nowa ma chyba 8mm - oczywiście
identyczny model.


Przed laty uprawiałem taką rzeźbę w g*wnie, więc nie śmiem
krytykować Wątkotwórcy :)
Śmiało, krytykować.
Czyli głos na nie.  Jest jeszcze jeden na nie i dwa na "czemu nie".

Jeśli koniecznie trzeba taki mix stosować,
Niekoniecznie. Jeszcze zastanawiam się nad kupnem używki takiej samej( przez neta) lub  dwóch używek innych na miejscu.
Co do tego drugiego, to gość mi opowiadał przez telefon, że takie miszeliny to, panie, naturalny kauczuk i nawet 7 letnie są super i 25k jeszcze zrobią. Hmm

Shrek, 04 maj 2018 w news:pchjkd$8qs$2node1.news.atman.pl napisałeś/aś:

i zawsze z tylu lepsze;)

nie chcę wzbudzać flejma, ale tutaj to zdania uczonych są podzielone, choć osobiście przychylam się do tej wersji.
Poza tym przy stylu jazdy bliskim kapelusznikowemu ma to pewnie mniejsze znaczenie.

Data: 2018-05-04 16:04:04
Autor: Cavallino
opony - 3 stare, 1 nowa?
W dniu 04-05-2018 o 12:47, pueblo pisze:
Czy macie jakieś negatywne doświadczenia z takim mixem?

Tak - od razu kupiłem drugą nową.

Data: 2018-05-04 18:42:58
Autor: t-1
opony - 3 stare, 1 nowa?
W dniu 2018-05-04 o 16:04, Cavallino pisze:
W dniu 04-05-2018 o 12:47, pueblo pisze:
Czy macie jakieś negatywne doświadczenia z takim mixem?

Tak - od razu kupiłem drugą nową.

Z tej samej serii produkcyjnej?

Data: 2018-05-05 14:11:05
Autor: yabba
opony - 3 stare, 1 nowa?
W dniu 04-05-2018 o 12:47, pueblo pisze:
Czy macie jakieś negatywne doświadczenia z takim mixem? Czy nie ma co się
bać. Nowa na tył albo na przód, jak ktoś mądry tak stwierdzi.
3 stare mają po 5,5-6mm, nowa ma chyba 8mm - oczywiście identyczny model.



Założyłem kiedyś nieużywany zapas na tył (opony letnie). W następnym sezonie trafił on na przód. Przejeździłem tak kilka sezonów, aż cały komplet opon poszedł do wymiany.
Nie zauważyłem żadnej różnicy

yabba

Data: 2018-05-06 22:07:31
Autor: Tomasz Pyra
opony - 3 stare, 1 nowa?
Dnia 04 May 2018 10:47:26 GMT, pueblo napisał(a):

Czy macie jakieś negatywne doświadczenia z takim mixem? Czy nie ma co się bać. Nowa na tył albo na przód, jak ktoś mądry tak stwierdzi.
3 stare mają po 5,5-6mm, nowa ma chyba 8mm - oczywiście identyczny model.

Na przedniej osi napędzanej możesz czuć że to trochę nie równo działa.

Data: 2018-05-07 09:55:40
Autor: Jacek
opony - 3 stare, 1 nowa?
W dniu 04.05.2018 o 12:47, pueblo pisze:
Czy macie jakieś negatywne doświadczenia z takim mixem? Czy nie ma co się
bać. Nowa na tył albo na przód, jak ktoś mądry tak stwierdzi.
3 stare mają po 5,5-6mm, nowa ma chyba 8mm - oczywiście identyczny model.

Ja miałem identyczną sytuację po przecięciu jednej z opon i nie czułem absolutnie żadnej różnicy mając 3 opony 5-6 mm i jedna nową.
Ta nowa poszła na przedni lewą (napęd przedni), bo tam mi się najszybciej zużywa.

Jeżdżę na tyle długo, że pamiętam różne "tryndy".
Na przykład w latach 90-tych:
- na oponach jeździło się aż do zdarcia albo do oddania do bieżnikowania i kilkunastoletnie opony były "spoko"
- wyśmiewali się ze mnie, że kupiłem zimówki
Teraz opony ponad 5-letnie należy koniecznie wyrzucić, a różnice w głębokości bieżnika powyżej 1,5 mm to "rzeźbienie w gównie".

Warto porównać też różne testy opon. Dochodzę do wniosku, że te testy są wyraźnie na zamówienie (podobnie jak większość tekstów mediach i to nie tylko o oponach). Kupiłem kiedyś najlepsze według ADAC zimówki Conti Wintercontact i na podjeździe do hotelu we Włoszech musiałem zakładać łańcuchy. Tymczasem inny gość podobnym autem wjechał bez ślizgania. Poszedłem go zapytać, jakie ma opony w swoim koreańczyku. Odpowiedział mi "nie wiem - jakieś fabryczne wielosezonowe".

Tak więc "tryndy" i mody zostawmy na boku.
Jacek

Data: 2018-05-07 12:19:52
Autor: pueblo
opony - 3 stare, 1 nowa?
Witaj Jacek, 07 maj 2018 w news:pcp0pt$hmg$1node1.news.atman.pl
napisałeś/aś:
W dniu 04.05.2018 o 12:47, pueblo pisze:
Czy macie jakieś negatywne doświadczenia z takim mixem? Czy nie ma
co się bać. Nowa na tył albo na przód, jak ktoś mądry tak
stwierdzi. 3 stare mają po 5,5-6mm, nowa ma chyba 8mm - oczywiście
identyczny model.
Ja miałem identyczną sytuację po przecięciu jednej z opon i nie
czułem absolutnie żadnej różnicy mając 3 opony 5-6 mm i jedna nową.
Ta nowa poszła na przedni lewą (napęd przedni), bo tam mi się najszybciej zużywa.

W sumie od kilkunastu dni samochód jeździ na zapasie, a ja mając okazję się nim przejechać nie czułem, że na jednym kole jest inna nowa opona.
Jeżdżę na tyle długo, że pamiętam różne "tryndy".
Na przykład w latach 90-tych:
- na oponach jeździło się aż do zdarcia albo do oddania do
bieżnikowania i kilkunastoletnie opony były "spoko"
- wyśmiewali się ze mnie, że kupiłem zimówki
Teraz opony ponad 5-letnie należy koniecznie wyrzucić, a różnice w głębokości bieżnika powyżej 1,5 mm to "rzeźbienie w gównie".

Dzisiaj stałem na parkingu to luknałem na czym ludzie jeżdzą. Stary passat - zimówki z '10 ze 3mm bieżnika. Obok coś nowszego rózne opony z '04 i ' 07, dalej coś równie starego. Choć te samochody pewnie nie jeżdzą w dalsze trasy.
Ostatecznie zamówiłem jednak używkę z Allegro - zobaczymy. Mam nadzieję, że będzie ok.

opony - 3 stare, 1 nowa?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona