opony 700 i detki

Data: 2011-12-27 23:43:39
Autor: m4rkiz
opony 700 i detki
jako ze fabryczne kendy sa w moim nowym rowerze tak cienkie ze zdazylem zlapac gume po 3 dniach uzywania (w poprzednim rowerku
zalozone schwalbe land cruiser dawaly rade przez dwa lata)
wymyslilem sobie schwalbe marathon plus, 40-622 z przodu i 42-622 z tylu

chcialem sie jednak zapytac czy da sie poskladac kola 700
z detkami 26? (wiem ze jedyne rzeczy ktorych sie nie da
to okopac sie w wodzie... chodzi o to czy ma to sens)

tylko w 26 calach widze jakis wybor grubszych, downhillowych detek, sa one przy tym o ponad polowe tansze niz jedyna dostepna na 700 kenda thorn resistant gdyby nie to ze ostatnio detke mi rozerwalo (~10 cm pekniecie)
podczas spokojnego ruszania na zielonym to nawet bym sie nie zastanawial, ale jak pomysle o tych wszystkich miejscach w ktorych moglo sie zdarzyc i skonczyc gorzej...

a z grubymi detkami nalalbym jakiegos uszczelniacza i zapomnial
o tym wszystkim na dwa lata

Data: 2011-12-28 00:02:20
Autor: rmikke
opony 700 i detki
Dnia Tue, 27 Dec 2011 23:43:39 -0000, m4rkiz naskrobał/a:

[...]

Jak już się decydujesz na Marathony Plus, to bardziej się martw, czy Ci dętka
nie
zdechnie od wysokiego ciśnienia, a nie przebiciami. Kup po prostu dętki od Schwalbe i jeźdź - u mnie działa.

--
rmikke                       Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/

Data: 2011-12-28 00:10:06
Autor: m4rkiz
opony 700 i detki
"rmikke" <Ryszard.Mikke@gmail.com> wrote in message news:jddmac0769drn.newsguy.com...
[...]

no i wlasnie o to chodzi - brac 'zwykle' 700 czy cos mocnego na 26
(bo swoje waze, lubie pojezdzic nieco szybciej od czasu do czasu
i zastanawiam sie czy po dolozeniu takiej opony 'zwykle' detki wytrzymaja)

Data: 2011-12-28 08:14:40
Autor: rmikke
opony 700 i detki
Dnia Wed, 28 Dec 2011 00:10:06 -0000, m4rkiz naskrobał/a:

[...]

Nie potrzebujesz zadnych wzmacnianych detek przy takiej oponie, natomiast warto
zainwestowac w takie, ktore nie maja zwyczaju puszczac powietrza, badz zdychac,
jak sie je napompuje powyzej 3 atmosfer. czyli kup "zwykle" 28", ale markowe,
najlepiej Schwalbe wlasnie. Ja waze stofafnascie kilo i u mnie to dziala, to i u
Ciebie powinno.

Data: 2011-12-28 19:43:08
Autor: ToMasz
opony 700 i detki
W dniu 28.12.2011 09:14, rmikke pisze:
[...]

Przesadzacie panowie. Wiele dobrych producentów tak konstruuje opony, że śladowe ilości gumy są tylko na czole. Reszta to szmata i naklejki. To nei są złe opony, to są opony w których liczy się waga, przyczepność, a nie trwałość. jak kolega chce mieć trwałą opone, to w ciemno, spośród wielu znanych producentów wystarczy wybrać najcięższą. ( myśląc oczywiście bo nie twierdze że nie trafi się wtedy na jakiś ewidentny bubel, ale to widać ewentualnie czuć taki zapach...)
Co do dętek... 700 to 28 cali. Dość grube 700 to tak 35, nawet 42, natomiast stare wiekowe 28x1.75 to jest 700x47! Tak wiec proszę sobie kupić 28x1.75 - tak będzie wiecej gumy. Można również wlać do dętki taki budyń który uszczelnia małe przebicia. 10zł na koło nie majątek

ToMasz

Data: 2011-12-29 04:53:37
Autor: Marcin Hyła
opony 700 i detki
On 2011-12-28 00:43, m4rkiz wrote:
jako ze fabryczne kendy sa w moim nowym rowerze tak cienkie

Kenda to najgorszy szajs. Jak w 2004 roku robiłem traskę podczas której zauważyłem że Marathon ma rozcięcie z boku (podklejone kropelką - przejechałem 800 km w ten sposób) to w wiejskim sklepiku za 17 złotych jako backup kupiłem właśnie kendę, nigdy jej nie założyłem ale sam fakt że leży w takich sklepikach dla mnie jest ważnym sygnałem ;-)

chcialem sie jednak zapytac czy da sie poskladac kola 700
z detkami 26? (wiem ze jedyne rzeczy ktorych sie nie da
to okopac sie w wodzie... chodzi o to czy ma to sens)

Nie wiem, czy się da, ale pytanie po co.

Od 2003 czy 2004 roku jeżdżę na Schwalbe i nie zdarzyło mi się _ani_razu_ złapać gumy.

Tzn. miałem dwa przypadki - ale całkowicie nietypowe: raz ostry kamyk zaklinowany pod ciasnym błotnikiem zerwał bieżnik opony, nie zlokalizowałem dziwnego odgłosu i kamyk robił swoje przez jakieś sto kilometrów a dwa - przenosiłem rower przez ostre krzaczory i rower zaliczył ukłucie ostrym kolcem w oponę z naprężonej gałęzi, ale z _boku_, w boczną ściankę opony, gdzie nie ma żadnej ochrony przeciwprzebiciowej, sam z tego wyszedłem ze sporymi dziurami w nogach i całkiem podartymi spodenkami kolarskimi ;-). Jedna z opon zaliczyła podejrzane przecięcie z boku, jak od noża albo żyletki - ale jak pisałem wyżej, po podklejeniu przejechała pod dużym obciążeniem (pod sakwami) z 800 km, jako przednia.

Podsumowując: siedem - osiem lat bez złapanej gumy przy jeździe całorocznej, 365/365. Opony Schwalbe Marathon, Marathon XR, w zimie Snow Stud i Winter (czasem obie, teraz tylko przednia), dętki Schwalbe z wentylkiem samochodowym, 700cc, w dwóch różnych rowerach (miejski i treking), miasto, za miastem, teren, sakwy itp. Ważę sporo, +/- 100 plus ubranie, sakwy, bagaż itp.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2011-12-29 08:53:19
Autor: Korban
opony 700 i detki
Dnia Thu, 29 Dec 2011 04:53:37 +0100, Marcin Hyła napisał(a):

On 2011-12-28 00:43, m4rkiz wrote:
[...]

Wcale nie taki szajs. Mam kendy SBE i dobrze się spisują, parę razy
złapałem na nich gumę, ale to było faktycznie w warunkach gdzie to się
mogło zdarzyć (góry, ostre kamienie). Kumpel, który miał założone fat
alberty schwalbe, też złapał kapcia w terenie i nawet nie wiedział jak to
się stało. Więc nie ma reguły. pozdr
Mirek

Data: 2011-12-29 16:45:46
Autor: szaman (Baker)
opony 700 i detki
On 12/29/2011 08:53 AM, Korban wrote::

Wcale nie taki szajs.

Kiedy jedna Kenda umarła mi po 1 kkm, powiedziałem firmie goodbye...

sz

Data: 2011-12-29 23:40:21
Autor: Mateusz Rzewuski
opony 700 i detki
Dołączę się do tematu.
Jeżdżę Authorem Stratosem z oponami 700x32
już niestety łysymi i chciałbym kupić jakieś
bardziej gładkie na szosy, co możecie mi
polecić tak max do 250 zł za komplet?

M.

Data: 2011-12-30 13:02:49
Autor: Jan Srzednicki
opony 700 i detki
On 2011-12-29, Mateusz Rzewuski wrote:
Dołączę się do tematu.
Jeżdżę Authorem Stratosem z oponami 700x32
już niestety łysymi i chciałbym kupić jakieś
bardziej gładkie na szosy, co możecie mi
polecić tak max do 250 zł za komplet?

Continental Sport Contact, Schwalbe Marathon Supreme.

Data: 2011-12-30 06:52:02
Autor: tadek
opony 700 i detki
On 30 Gru, 14:02, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:
On 2011-12-29, Mateusz Rzewuski wrote:

> [...]
> bardziej gładkie na szosy, co możecie mi
> polecić tak max do 250 zł za komplet?

Continental Sport Contact, Schwalbe Marathon Supreme.

  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet ::http://wrzask.pl/

w trekingu mam Schwalbe Marathon Supreme.  w góralu Marathon XR dętki
Continental i przez ładne kilka lat musiałem dobierać się do dętki 2
razy: raz z powodu rozszczelnienia dętki /wada fabryczna/ i w tym roku
jak złamałem maszynkę przy pompowaniu/guła ze mnie/

Data: 2011-12-31 10:32:28
Autor: Mateusz Rzewuski
opony 700 i detki
Dziękuję za informację, rozumiem,
że rozmiar tych opon 700x35 na pewno musi
pasować na moje felgi.
A na koniec czy warto dopłacać za tę oponę:

http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_opona-marathon-supreme-SCHWALBE.html?PT=53200998&PZTA=8&HNT=T&PD=53010634&WSZDZ=T

Czy wystarczy ta:

http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_opona-marathon-supreme-SCHWALBE.html?PT=53013120&PZTA=8&HNT=T&PD=53010634&WSZDZ=T   ?

Jeżdżę ok 300-400 km miesięcznie więc niewiele.

Pozdrawiam
M.

Data: 2011-12-31 14:07:02
Autor: Fabian
opony 700 i detki
On 31.12.2011 10:32, Mateusz Rzewuski wrote:
[...]

?

Jeżdżę ok 300-400 km miesięcznie więc niewiele.

Brał bym tą wystarczającą, bo ma max obciążenie 115 kg. vs 105 chyba, że zależy Ci na "Najnowsza mieszanka RoadStar zapewnia przyczepność, lekkość toczenia i trwałość". Ale pewnie jak tej mieszanki RoadStar nie stosowali to opona też zapewniała przyczepność, lekkość toczenia i trwałość.

Fabian.

Data: 2012-01-11 18:05:07
Autor: m4rkiz
opony 700 i detki
"m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> wrote in message news:jddl7e$sfc$1dont-email.me...

no wiec dalem schwalbe marathon+ 40-622 z przodu, 42-622 z tylu
na zwyklej detce schwalbe (700, wentyl samochodowy),
nalalem uszczelniacza slime (pewnie nigdy sie nie przyda,
ale dostalem za darmo) i jezdze

opony mimo napompowania do 5,5 atm wydaja sie troche miekkie
i 'dziwne' ale nie powiem zeby jezdzilo sie zle

opony 700 i detki