Data: 2011-03-10 09:18:14 | |
Autor: whitey | |
opony 700cx20 pytania | |
witam
kilka pytan w jednym kto uzywa opon 700x20? jakie sa korzysci z tego (jesli sa), w porownaniu do 700x23? jesli sa lepsze, to jakie wybrac zeby byly najmniej "przebijalne" (ale cena nie przekroczyla wartosci felg ;-))? ma to wogole sens? jest roznica? mam kola 700x14 wiec teoretycznie powinny 20 pasowac, od razu przyznam sie ze nie googlowalem w poszukiwaniu roznic a opony mialem zawsze 25 (rajder ze mnie niedzielny w sensie ze tylko w weekendy mam czas zeby cos wiecej niz 50km zrobic). dzieki z gory i pozdrawiam -- whitey "nie badz glupia, szatan lubi male piersi" - http://drescesarza.blox.pl |
|
Data: 2011-03-10 10:38:29 | |
Autor: Fabian | |
opony 700cx20 pytania | |
W dniu 10.03.2011 10:18, whitey pisze:
witam Nie używam. Różnią się wagą. Są lżejsze. Innych "zalet" nie mają. No, może są bardziej ekologiczne, bo mniej materiału idzie na ich produkcje ;) Fabian. |
|
Data: 2011-03-10 02:56:35 | |
Autor: Michał Wolff | |
opony 700cx20 pytania | |
On 10 Mar, 10:38, Fabian <fabian1234567...@gazeta.pl> wrote:
Nie używam. Różni± się wag±. S± lżejsze. Innych "zalet" nie maj±. No, Jak to węższe opony mozna je też nabijać do nieco wyższego ci¶nienia, ale generalnie nie opłaca się tego stosować na szosie - gorsza przyczepno¶ć, większa przebijalno¶ć, nie bez powodu zawodnicy jeżdż± na 23mm. Je¶li chcesz co¶ realniej zyskać - musiałby¶ się przesi±¶ć na szytki (to rozwi±zanie stosowane z reguły przez czołówkę), te ze względu na inn± konstrukcję można pompować do dużo wyższych ci¶nień (nawet 14-15 atmosfer). Ale i w szytkach najpopularniejszym rozmiarem jest 22-23mm; takie jest po prostu optimum na szosie, węższe opony stosuje się wła¶ciwie tylko na torze. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2011-03-10 12:06:54 | |
Autor: Fabian | |
opony 700cx20 pytania | |
W dniu 10.03.2011 11:56, Michał Wolff pisze:
On 10 Mar, 10:38, Fabian <fabian1234567...@gazeta.pl> wrote: Zależy to od opony. Mniejszy rozmiar pozwala zrobić oponę, która wytrzyma większe ci¶nienie, ale dopuszczalne ci¶nienie zależy od konkretnego modelu. ale generalnie nie opłaca się tego stosować na szosie - gorsza Zawodowcy jak najbardziej używaj± zwykłych opon. Wysokie ci¶nienie (powyżej 10 atm.) jest optymalne przy gładkich trasach czyli praktycznie tylko na torze. Na szosie, gdzie asfalt nie jest idealnie równy wysokie ci¶nienie pogarsza amortyzacje, powoduje podskakiwanie roweru na nierówno¶ciach i większe straty energii. Optymalne ci¶nienie zależy od wagi zawodnika i np. Micheline podaje na oponach ProRace 3 optymalne ci¶nienie, które dopiero przy wadze zawodnika 80 kg i więcej jest maksymalne dopuszczalne dla opony. Fabian. |
|
Data: 2011-03-10 04:01:52 | |
Autor: Michał Wolff | |
opony 700cx20 pytania | |
On 10 Mar, 12:06, Fabian <fabian1234567...@gazeta.pl> wrote:
Zale y to od opony. Mniejszy rozmiar pozwala zrobi opon , kt ra Po co pisać oczywisto¶ci? Różnice konstrukcyjne s± oczywiste, ale oponę 20mm o tej samej konstrukcji co 23mm mozna nabić do wyższego ci¶nienia. Zawodowcy jak najbardziej u ywaj zwyk ych opon. Używaj± coraz rzadziej, w ostatnich latach szytki coraz bardziej dominuj±, poogl±daj sobie rowery czołówki peletonu. Wraz z postępem w budowie kół i opon pod takie zastosowania na wy¶cigach opony coraz szybciej odchodza do lamusa. Koła szytkowe s± lżejsze, bardziej odporne na przebicia i maj± wyższe ci¶nienie, najlżejszych karbonowych kół pod opony jest coraz mniej. Wysokie ci nienie No to jest oczywi¶cie bzdura, tym bardziej je¶li chodzi o zachodnie szosy. Przede wszystkim mowa jest o ZAWODNIKACH, dla których liczy się efektywno¶ć , nie wygoda. Od lat główn± przewag± szytek nad oponami jest wła¶nie możliwo¶ć stosowania wielkich ci¶nień, co powoduje mniejsze opory toczenia i mniejsz± przebijalno¶ć i większ± żywotno¶ć, na przebitych szytkach można bezpiecznie jechać (istotne szczególnie na zjazdach), maj± lepsz± przyczepno¶ć nawet na większym ci¶nieniu (ze względu na inne poł±czenie z obręcz±). Na szosie, gdzie asfalt nie jest idealnie r wny wysokie Powiedz to Ivanowi Basso, który na szytkach wygrał ostatnie Giro, czy Alberto Contadorowi który wygrał Tour :)) Z racji innej konstrukcji (brak wpływu dętki na kształt nabitej na maksa opony), maj± inn± elastyczno¶ć, inn± przyczepno¶ć i lepiej radz± sobie z wibracjami. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2011-03-10 13:00:18 | |
Autor: whitey | |
opony 700cx20 pytania | |
On 10/03/11 12:01, Michał Wolff wrote:
On 10 Mar, 12:06, Fabian <fabian1234567...@gazeta.pl> wrote: poniewaz pisze do lamera na przyklad? nie znalazlem pl.rec.rowery.newbie wiec zapodalem tutaj a kolega Fabian bardzo dobrze odgadl z kim ma do czynienia. -- whitey "nie badz glupia, szatan lubi male piersi" - http://drescesarza.blox.pl |
|
Data: 2011-03-10 13:30:46 | |
Autor: Fabian | |
opony 700cx20 pytania | |
W dniu 10.03.2011 13:01, Michał Wolff pisze:
On 10 Mar, 12:06, Fabian <fabian1234567...@gazeta.pl> wrote: Ponieważ jest to odpowiedź na postawione pytanie. Zawodowcy jak najbardziej u ywaj zwyk ych opon. Coraz rzadziej? Zawsze wydawało mi się, że szytki były popularniejsze w peletonie. Poza nie o tym była mowa, tylko o oponach 20 kontra 23 mm. Wysokie ci nienie Na szosie, gdzie asfalt nie jest idealnie r wny wysokie Nie ma jak się spierać na temat, którego w ogóle nie poruszałem :P A w temacie ciśnienia: http://velonews.competitor.com/2010/11/bikes-tech/ask-nick-tire-pressure-the-mechanic-as-caddy-light-bikes-and-amateur-equipment_149851 "At RadioShack, we inflated to 8 bar each dry race day (that’s 116 psi at sea level). And we would only go down from there for lighter riders or if it rained." Fabian. |
|
Data: 2011-03-10 04:51:16 | |
Autor: Michał Wolff | |
opony 700cx20 pytania | |
On 10 Mar, 13:30, Fabian <fabian1234567...@gazeta.pl> wrote:
>> Zawodowcy jak najbardziej u ywaj zwyk ych opon. > Używaj± coraz rzadziej Czytaj z czym polemizujesz, w ostatnim sezonie w Pro Tour bodajże tylko 3 grupy uzywały zwykłych opon - a to mówi wiele. W warunkach zawodniczych szytki s± po prostu szybsze. Dla zwykłego amatora, oczywi¶cie sytuacja wygl±da inaczej -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2011-03-10 14:01:24 | |
Autor: Fabian | |
opony 700cx20 pytania | |
W dniu 10.03.2011 13:51, Michał Wolff pisze:
On 10 Mar, 13:30, Fabian <fabian1234567...@gazeta.pl> wrote: Ok, spoko. Przecież napisałem "zawodowcy też używaj± opon" i wszystko się zgadza. Nie napisałem, że s± lepsze, nie napisałem, że większo¶ć używa opon ;) Fabian. |
|
Data: 2011-03-10 12:59:33 | |
Autor: whitey | |
opony 700cx20 pytania | |
On 10/03/11 12:30, Fabian wrote:
Zawodowcy jak najbardziej u ywaj zwyk ych opon. interesuje mnie raczej moja skromna osoba zawodowcy moze jako ciekawostka ;-) ze tak powiem praktyczne podejscie pytanie zadalem dlatego iz przejrzalem tabelke continentala http://tiny.pl/hdr7q (na taka marke sie nastawilem) i w sumie nie znalazlem jakiejs prawidlowosci co do wystepowania 20mm opon najtansze opony 700 tes sa dostepne w wersji 20 a niektore drozsze nie sa dostepne tak samo nijak sie ma rozmiar do stylu jazdy. wtepnie buzdetowo wybralem opcje "continental ultra race folding" co o tym myslisz? -- whitey "nie badz glupia, szatan lubi male piersi" - http://drescesarza.blox.pl |
|
Data: 2011-03-10 14:09:24 | |
Autor: Fabian | |
opony 700cx20 pytania | |
W dniu 10.03.2011 13:59, whitey pisze:
On 10/03/11 12:30, Fabian wrote: Może dlatego, że 20 mm są mało popularne, więc nie muszą występować we wszystkich rodzajach. Najpopularniejszy rozmiar to 23. 25 też występują w ograniczonym asortymencie, nie mówiąc już o 28. wtepnie buzdetowo wybralem opcje "continental ultra race folding" co o Będzie Pan zadowolony! ;) Na opony Continentala chyba nikt nie narzeka. Fabian. |
|
Data: 2011-03-10 15:06:03 | |
Autor: whitey | |
opony 700cx20 pytania | |
On 10/03/11 13:09, Fabian wrote:
wtepnie buzdetowo wybralem opcje "continental ultra race folding" co o ok zamowilem conti ultra race folding 23x700 i detki do tego takie jak zalecaja (w sumie dalem dupy bo moglem zapas zamowic...) dzieki za podpowiedzi -- whitey "nie badz glupia, szatan lubi male piersi" - http://drescesarza.blox.pl |
|
Data: 2011-03-10 15:10:24 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
opony 700cx20 pytania | |
On 2011-03-10, whitey wrote:
On 10/03/11 13:09, Fabian wrote: NB, mi się zdecydowanie lepiej pompuje Presty robione przez Schwalbe w porównaniu z Continentalem. Nie wiem, na czym to polega, ale dętki kupuję tylko Schwalbe właśnie z powodu wentyli. :) -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2011-03-10 15:26:54 | |
Autor: whitey | |
opony 700cx20 pytania | |
On 10/03/11 15:10, Jan Srzednicki wrote:
dętki latwiej sie pompuje czy o co biega? -- whitey "nie badz glupia, szatan lubi male piersi" - http://drescesarza.blox.pl |
|
Data: 2011-03-10 15:36:07 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
opony 700cx20 pytania | |
On 2011-03-10, whitey wrote:
On 10/03/11 15:10, Jan Srzednicki wrote: Przecież napisałem, że mi się je lepiej (=łatwiej) pompuje, do jasnej anielki. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2011-03-10 16:25:43 | |
Autor: whitey | |
opony 700cx20 pytania | |
On 10/03/11 15:36, Jan Srzednicki wrote:
On 2011-03-10, whitey wrote: ok spokojnie. polska jezyk trudna, cos mi sie pozajaczkowalo -- whitey "nie badz glupia, szatan lubi male piersi" - http://drescesarza.blox.pl |
|
Data: 2011-03-10 12:38:36 | |
Autor: Leszek 'QSi' Pasoń | |
opony 700cx20 pytania | |
no wlasnie, mysle ze istotn± też jest waga zawodnika.
sam waże ok 90kg(aktualnie nawet więcej) i chwilę jeĽdziłem na oponie 20mm, byla to dramatoza. nie wiem czy kwestia amortyzacji czy konstrukcji samej opony, ale po zmianie na 23mm (tania opona Deestone) komfort jest zdecydowanie większy mimo takiego samego ci¶nienia. no i czuję się na niej pewniej na naszych wyboistych drogach. je¶li więc waży się mało, ~60-70kg to można się szarpn±ć na 20mm opony. nie s±dzę żeby zysk wagowy i aerodynamiczny tych 3mm był na tyle istotny żeby rezygnować z komfortu i odporno¶ci na przebicia. a jak moje opony odmówi± już współpracy to chyba założę 25mm nawet, ważę 20kg za dużo żeby się ewentualnymi stratami przejmować ;) -- Z krainy sadów w dolinie Dunajca. Zapraszam do Ł±cka http://www.lacko.pl/ oraz na zakupy: http://qsi-sport.pl ¦ledĽ postępy: http://sportypal.com/Workouts?user_id=80144 gg#1379297 Tlen: Cousie IRCNet: #rower #mtb nick: QSi |
|
Data: 2011-03-10 18:03:45 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
opony 700cx20 pytania | |
Też tak odczuwałem. Miałem wrażenie jakbym jeĽdził na feldze. Z chęci± bym włożył co¶ więcej niż 23mm do szosówki ale się nie zmie¶ci. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2011-03-14 09:16:47 | |
Autor: Rowerex | |
opony 700cx20 pytania | |
On 10 Mar, 12:06, Fabian <fabian1234567...@gazeta.pl> wrote:
ProRace 3 Pro3Race 700x23 s± o parę milimetrów węższe niż Pro2Race w tym samym rozmiarze (no chyba że moje stare Pro2 aż tak się rozci±gnęły po paru latach jazdy). Mam też dziwne wrażenie, że Pro3Race jako¶ inaczej i gorzej się trocz± przy tym samym ci¶nieniu do jakiego pompowałem Pro2.... Pluję sobie trochę w brodę, że nie wzi±łem Pro3 wersji 25mm, albo że nie kupiłem starych Pro2 23mm lub 25mm. Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2011-03-14 19:42:32 | |
Autor: Fabian | |
opony 700cx20 pytania | |
W dniu 14.03.2011 17:16, Rowerex pisze:
On 10 Mar, 12:06, Fabian <fabian1234567...@gazeta.pl> wrote: Też słyszałem, że Pro3 s± gorsze niż Pro2. Ja miałem tylko te pierwsze i przynajmniej do użytku na co dzień IMHO strata kasy. Fakt, że "trochę" je męczyłem jak na szosowe opony, ale w porównaniu do innych były mało wytrzymałe. Jeżeli chodzi o szybko¶ć to trudno mi powiedzieć, nie miałem bezpo¶redniego porównania. Fabian. |
|
Data: 2011-03-15 08:56:59 | |
Autor: whitey | |
opony 700cx20 pytania | |
On 14/03/11 16:16, Rowerex wrote:
On 10 Mar, 12:06, Fabian <fabian1234567...@gazeta.pl> wrote: wczoraj zalozylem nawet nie zwrocilem uwagi jaka to wersja... faktycznie wygladaja strasznie wasko -- whitey "nie badz glupia, szatan lubi male piersi" - http://drescesarza.blox.pl |
|
Data: 2011-03-14 08:30:32 | |
Autor: whitey | |
na zakonczenie watku | |
witam ponownie
Panowie, mieliscie racje z tymi 23mm. rozmawialem wczoraj z tubylcami (UK Dorset) ktorzy powiedzieli ze na 20 to fajnie jak sie do francji jedzie na gladki asfalt, a w uk niestety to bedzie "pain in the ass" doslownie i w przenosni, wiec zakup wydaje sie byc ok. nie wiem czym to spowodowane jest, ale w uk wszystkie drogi sa delikatnie mowiac "chropowate" tzn ciezko znalesc gdzies gladki asfalt a w wiekszosci wyglada to jak zlepione ze soba kawalki kamieni, (byc moze chodzi o deszcz i jego odprowadzanie z jezdni? nie wiem) w kazdym razie, ubylcy pochwalili wybor opon i powiedzieli ze dla takiego rajdera jak ja bedzie ok pozdrawiam -- whitey "nie badz glupia, szatan lubi male piersi" - http://drescesarza.blox.pl |
|
Data: 2011-03-21 10:51:47 | |
Autor: harman/kardon | |
opony 700cx20 pytania | |
E tam, to tylko 3 mm różnicy. Bierz lepiej 23ki, s± łatwiej dostępne i
już się na nich dobrze ¶miga. Szytki zostawmy zawodowcom. Wy¶cigi rz±dz± się innymi prawami i moim zdaniem porównywanie treningu do ¶cigania się, gdzie s± ważne nawet 0,1s różnicy to zupełny nonsens - i to w każdej kwestii nie tylko ogumienia. Złapiesz na cynglach panę jedn± po drugiej na jakich¶ paskudnych kamlotach czy szkle, to zrozumiesz czemu na treningi niezbyt się nadaj±... Ja już trzy kapcie na oponach miałem i żaden uszczelniacz by nic nie dał, bo syf tkwił w oponie, a raz tak mi rozdarł, że musiałem nawet na szybko latać bok opony. Cud, iż felga nie ucierpiała. Za to na szytce przebitej zajedziesz z powrotem, ale nieprędko. |
|
Data: 2011-03-22 09:15:49 | |
Autor: whitey | |
opony 700cx20 pytania | |
On 21/03/11 17:51, harman/kardon wrote:
E tam, to tylko 3 mm różnicy. Bierz lepiej 23ki, s± łatwiej dostępne i juz zakupione (cont ultra sport 23), zalozone i 200km przejechane. roznica pomiedzy poprzednimi "rolniczymi" kendami i nowymi ogromna (fakt ze nowe cale kola rowniez zalozone) -- whitey "nie badz glupia, szatan lubi male piersi" - http://drescesarza.blox.pl |
|