opony Schwalbe

Data: 2012-05-24 18:01:46
Autor: Titus Atomicus
opony Schwalbe
Witam,
W katalogu opon Schwalbe zaintrygowal mnie parametr 'load' w specyfikacji opony. Ma to cos wspolnego z ladownoscia ale nie moge tego rozkminic.
Bo dotad kupowalem opony ktory ten 'load' mialy powyzej 100kg i to zgrubsza sie zgadzalo.
Ale widze, ze tam sporo opon (w tym kolejne BigApple, ktore teraz chce kupic) ktore ten 'load' maja tylko 70kg.
CZyli co, to sa opony dla dzieci? Bo myslalem ze to 'load' to waga jezdzca z rowerem i bagazem? Chyba ze sie myle...
--
TA

Data: 2012-05-24 18:12:58
Autor: Remigiusz Zukowski
opony Schwalbe
W dniu 2012-05-24 18:01, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Witam,
W katalogu opon Schwalbe zaintrygowal mnie parametr 'load' w
specyfikacji opony. Ma to cos wspolnego z ladownoscia ale nie moge tego
rozkminic.

Load = siła nacisku opony na powierzchnię?

pozdrawiam

Remigiusz

Data: 2012-05-24 18:17:45
Autor: de Fresz
opony Schwalbe
On 2012-05-24 18:12:58 +0200, Remigiusz Zukowski <rolandUSUNTO25@gmail.com> said:

[...]

Raczej maksymalne dopuszczalne obciążenie opony. Na zdrowy rozum całkowite obciążenie w przypadku roweru powinno być dzielone na 2, bo raczej byłoby bez sensu, gdyby producent podawał już wartość podzieloną, ale warto sprawdzić, czy nie piszą o tym w jakimś FAQ.

de Fresz

Data: 2012-05-24 18:54:38
Autor: tanill5
opony Schwalbe

Użytkownik "de Fresz"Na zdrowy rozum
całkowite obciążenie w przypadku roweru powinno być dzielone na 2,

Na 2? Przecież przód masz dużo mniej obciążony (chyba, że pasażerkę na kierownicy wozisz)

Data: 2012-05-24 18:18:14
Autor: de Fresz
opony Schwalbe
tanill5 <tanill5@gazeta.pl> napisał(a):
Użytkownik "de Fresz"Na zdrowy rozum
> całkowite obciążenie w przypadku roweru powinno być dzielone na 2,

Na 2? Przecież przód masz dużo mniej obciążony

Przy hamowaniu też? Zresztą to uproszczenie takie, w zależności od konstrukcji
roweru rozkład statyczny będzie różny.

--
Pozdro
deF

Data: 2012-05-24 19:48:17
Autor: BoDro
opony Schwalbe
Dnia 24-05-2012 o 18:54:38 tanill5 <tanill5@gazeta.pl> napisał(a):

całkowite obciążenie w przypadku roweru powinno być dzielone na 2,

Na 2? Przecież przód masz dużo mniej obciążony (chyba, że pasażerkę na  kierownicy wozisz)

Ciekawe, że na amerykańskiej stronie Schwalbe:

http://www.schwalbetires.com/bike_tires/off-road_tires/smart_sam

owo "load" różni się od "load" na stronie europejskiej, np. Smart Sam,  2,25" - art. nr. 11600055:

- USA load 145kg
- eur. load 110kg

Wygląda na to, że na "zaoceanicznym" rynku uwzględniają chorobliwą otyłość  obywateli :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2012-05-24 20:36:59
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
opony Schwalbe
tanill5, Thu, 24 May 2012 18:54:38 +0200, pl.rec.rowery:
Użytkownik "de Fresz"Na zdrowy rozum
całkowite obciążenie w przypadku roweru powinno być dzielone na 2,

Na 2? Przecież przód masz dużo mniej obciążony (chyba, że pasażerkę na kierownicy wozisz)

Albo sakwy...

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-05-24 19:34:39
Autor: Olgierd
opony Schwalbe
On Thu, 24 May 2012 18:17:45 +0200, de Fresz wrote:

[...]

Akurat w tym przypadku jest to maksymalne obciążenie roweru (pewnie "z rowerem"). Było kiedyś objaśnione w jakimś "technical PDF".

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-05-24 22:52:33
Autor: rmikke
opony Schwalbe
On Thursday, May 24, 2012 9:34:39 PM UTC+2, Olgierd wrote:
> [...]

Akurat w tym przypadku jest to maksymalne obciążenie roweru (pewnie "z rowerem"). Było kiedyś objaśnione w jakimś "technical PDF".

Urwał nać.

To znaczy, że jak zjem obiad, to przeciążam biedną oponę!

Data: 2012-05-25 00:01:46
Autor: wess
opony Schwalbe
[...]

Load: Maksymalne obciążenie na oponę przy max ciśnieniu.

pozdro.

Data: 2012-05-25 06:35:24
Autor: PeJot
opony Schwalbe
[...]

A pytałeś u źródła ?

Bo dotad kupowalem opony ktory ten 'load' mialy powyzej 100kg i to
zgrubsza sie zgadzalo.
Ale widze, ze tam sporo opon (w tym kolejne BigApple, ktore teraz chce
kupic) ktore ten 'load' maja tylko 70kg.

To samo dotyczy felg Mavica. MZ to zwykłe asekuranctwo producenta w dobie kryzysowej bylejakości i metoda na odrzucanie sporej części ewentualnych reklamacji.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-05-25 09:33:57
Autor: arturb
opony Schwalbe
On 2012-05-25 06:35, PeJot wrote:
MZ to zwykłe asekuranctwo producenta w
dobie kryzysowej bylejakości

a może w dobie masowej otyłości ?

Data: 2012-05-25 12:32:57
Autor: Titus Atomicus
opony Schwalbe
In article <jpnclm$lhi$1@news.task.gda.pl>,

On 2012-05-25 06:35, PeJot wrote:
> MZ to zwykłe asekuranctwo producenta w
> dobie kryzysowej bylejakości a może w dobie masowej otyłości ?

Przesadzasz. No chyba, ze piszesz o rynku dalekowschodnim.

--
TA

opony Schwalbe