opony bieznikowane

1 Data: Grudzień 17 2010 15:53:24
Autor: szymo
opony bieznikowane
Co o nich sądzicie ?
i w ogóle o bieznikowanych? w sumie o połowę tańsze może wytrzymają ze 2 sezony ?

http://allegro.pl/195-55r15-opony-bieznikowane-zimowe-bargum-gratis-i1345250676.html

2 Data: Grudzień 17 2010 16:07:49
Autor: kamil d
Re: opony bieznikowane
W dniu 2010-12-17 15:53, szymo pisze:
i w ogóle o bieznikowanych? w sumie o połowę tańsze może wytrzymają ze 2
sezony ?

Założyłem dla eksperymentu (Gold-Gum) i był to zły pomysł. Jakoś teraz przemęczę ale na następną zimę wezmę nowe bo na regenerowanych jest tragedia.

Wcześniej miałem nowe i pod każdym względem były lepsze choć to była tylko Dębica Frigo. Na śniegu jeszcze można przeboleć bo i tak jedzie się wolno ale najgorsze jest to, że są kiepskie na asfalcie, hamowanie jeszcze w miarę ok ale trzymanie boczne tragedia, strach szybciej wejść w zakręt.

Jak wyjątkowo kiepsko z kasą i miałbyś jeździć w zimę na letnich lub zajechanych i starych zimówkach to kup te regenerowane w tej sytuacji będą lepsze.

--
kamil d

3 Data: Grudzień 20 2010 00:58:03
Autor: BQB
Re: opony bieznikowane
W dniu 2010-12-17 16:07, kamil d pisze:

[...]

Właśnie tylko ta Dębica, to jedne z najlepszych opon na śnieg, na mokrym tragedia, ale na śnieg, to ciężko o lepszą oponę.

4 Data: Grudzień 17 2010 16:14:38
Autor: Robert_J
Re: opony bieznikowane
Co o nich sądzicie ?
i w ogóle o bieznikowanych? w sumie o połowę tańsze może wytrzymają ze 2 sezony ?

Większym problemem jest to, że tak naprawdę nie wiesz jaki był stan opony przed bieżnikowaniem :-). Znając polskie realia może być z tym różnie, co zresztą potwierdza mój znajomy z branży oponiarskiej...

5 Data: Grudzień 17 2010 16:59:08
Autor: Michał Gut
Re: opony bieznikowane
do dostawczaka tak, jezdzilem i bylo generalnie rzecz biorac ok tyle ze vmax=90 bo to zmodyfikowana żuczyna była.
rozpadły się (rozkleiły) po kilku latach eksploatacji (3 moze 4)
do osobowki bym nie zalozyl szczerze powiedziawszy (bal bym się).
zimowki jeszcze od biedy bo nie jezdzi sie szybko. cena atrakcyyjna a jesli sa tak skuteczne jak alpin 3 (te z linka maja bieznik skopiowany z alpine) to oplaca sie.

6 Data: Grudzień 17 2010 16:59:35
Autor: to
Re: opony bieznikowane
begin Michał Gut
cena atrakcyyjna a jesli sa tak skuteczne jak alpin 3
(te z linka maja bieznik skopiowany z alpine) to oplaca sie.

Chyba sobie żartujesz... oczywiście, że NIE SĄ TAK SKUTECZNE.

--
ignorance is bliss

7 Data: Grudzień 17 2010 19:11:43
Autor: Michał Gut
Re: opony bieznikowane
Chyba sobie żartujesz... oczywiście, że NIE SĄ TAK SKUTECZNE.

wiesz, jesli bieznik jest zerżnięty z dobrej jakosciowo opony to roznica w zasadzie pozostanie w mieszance gumy - ale zakladam ze tu producent dostosowuje zima/lato - przynajmniej tak mi sie wydaje ze robią:)

8 Data: Grudzień 17 2010 21:30:14
Autor: to
Re: opony bieznikowane
begin Michał Gut
wiesz, jesli bieznik jest zerżnięty z dobrej jakosciowo opony to roznica
w zasadzie pozostanie w mieszance gumy - ale zakladam ze tu producent
dostosowuje zima/lato - przynajmniej tak mi sie wydaje ze robią:)

No fajnie, ale skąd oni mają specyfikację bieżnika i użytej mieszanki? Na
99,9% nie mają, więc to co zrobili jest w istocie zwykłą nalewką tylko
wyglądającą podobnie do Michelina...

--
ignorance is bliss

9 Data: Grudzień 18 2010 09:19:02
Autor: Michał Gut
Re: opony bieznikowane
No fajnie, ale skąd oni mają specyfikację bieżnika i użytej mieszanki? Na
99,9% nie mają, więc to co zrobili jest w istocie zwykłą nalewką tylko
wyglądającą podobnie do Michelina...

wychodzilem z zalozenia ze albo ukradli albu kupili licencje (ukrasc to nie wielka filozofia w tych czasach, pomierzyc, na obrabiarke cnc i juz masz matryce)

10 Data: Grudzień 18 2010 09:16:50
Autor: to
Re: opony bieznikowane
begin Michał Gut
wychodzilem z zalozenia ze albo ukradli albu kupili licencje

Z tą licencją to bym się bardzo zdziwił... zresztą gdyby tak było, to
byłby to najlepszy dowód na to, że tą oponę dzielą lata świetlne od
oryginału, bo kto by sprzedał licencje na aktualny produkt komuś, kto
wyprodukuję go 3x taniej? ;)

Zresztą chińscy producenci czasem kupują licencje na starsze modele i te
opony są raczej dużo gorsze od oryginałów, mimo, że to wcale nie są
nalewki. Np. bodaj Ling-long (czy coś takiego) robił jakieś gumy na
licencji Dunlopa...

(ukrasc to
nie wielka filozofia w tych czasach, pomierzyc, na obrabiarke cnc i juz
masz matryce)

Może się mylę, ale wydaje mi się, że tak ukradziony bieżnik będzie
jedynie wyglądał podobnie...

--
ignorance is bliss

11 Data: Grudzień 18 2010 10:46:24
Autor: J.F.
Re: opony bieznikowane
On 18 Dec 2010 09:16:50 GMT,  to wrote:
begin Michał Gut
[...]

Chyba sie mylisz, ale i tak zostaje pytanie czy snieg o tym wie.

Patrzac na rozmaitosc roznych bieznikow .. skoro grube roznice nie
maja wiekszego znaczenia, to ulamki milimetra tez chyba nie :-)

J.

12 Data: Grudzień 22 2010 07:40:10
Autor: to
Re: opony bieznikowane
begin J.F.
Może się mylę, ale wydaje mi się, że tak ukradziony bieżnik będzie
jedynie wyglądał podobnie...

Chyba sie mylisz, ale i tak zostaje pytanie czy snieg o tym wie.

Raczej wątpię, gdyby tak było, to już dawno skopiowano by topowe wzory w
chinach i wszyscy byśmy na nich jeździli. Jednak to nie takie proste.

--
ignorance is bliss

13 Data: Grudzień 22 2010 08:50:48
Autor: J.F.
Re: opony bieznikowane
On 22 Dec 2010 07:40:10 GMT,  to wrote:
begin J.F.
[...]

Moze Chinczycy jezdza :-)
Moze maja na tyle przyzwoitosci zeby tego nie eksportowac, albo opony
produkuja tam fabryki pod zarzadem topowych marek, ktore inny model
robia :-)

J.

14 Data: Grudzień 23 2010 15:22:57
Autor: to
Re: opony bieznikowane
begin J.F.
Moze Chinczycy jezdza :-)
Moze maja na tyle przyzwoitosci zeby tego nie eksportowac, albo opony
produkuja tam fabryki pod zarzadem topowych marek, ktore inny model
robia :-)

Ale były takie opony w sprzedaży, w dodatku robione na licencji (tylko
starszego modelu) i jakoś specjalnie dobrych ocen nie zdobyły...

--
ignorance is bliss

15 Data: Grudzień 23 2010 01:39:06
Autor: Tomasz Pyra
Re: opony bieznikowane
W dniu 2010-12-22 08:40, to pisze:
begin J.F.

[...]

Te fikuśne rzeźby bieżnika to sprawa raczej przereklamowana.
W sporcie jakoś nikt nie jeździ na takich ładnych oponach jak drogowe :)

A też nie ma topowego bieżnika - to zawsze jest kompromis między różnymi zastosowaniami opony która musi być uniwersalna.

Te wszystkie cudaczne rzeźby bieżnika na oponach to raczej dlatego że kupuje się opony z katalogu, gdzie jest tylko zdjęcie. Nawet nie ma żadnych konkretnych danych, nie mówiąc o możliwości pojeżdżenia na każdych. No i opony muszą wyglądać "dynamicznie" żeby ktoś je kupił.

16 Data: Grudzień 23 2010 05:20:58
Autor: to
Re: opony bieznikowane
begin Tomasz Pyra
Te fikuśne rzeźby bieżnika to sprawa raczej przereklamowana. W sporcie
jakoś nikt nie jeździ na takich ładnych oponach jak drogowe :)

Ale tam opony są trochę mniej uniwersalne...

Te wszystkie cudaczne rzeĹşby bieĹźnika na oponach to raczej dlatego Ĺźe
kupuje się opony z katalogu, gdzie jest tylko zdjęcie. Nawet nie ma
żadnych konkretnych danych, nie mówiąc o możliwości pojeżdżenia na
każdych. No i opony muszą wyglądać "dynamicznie" żeby ktoś je kupił.

Zgadza się, dlatego właśnie twierdzę, że skopiowanie powierzchownego
wyglądu opony nie mówi wiele o jej właściwościach. Wygląda podobnie i
tyle.

--
ignorance is bliss

17 Data: Grudzień 25 2010 01:18:39
Autor: Tomasz Pyra
Re: opony bieznikowane
W dniu 2010-12-23 06:20, to pisze:
begin Tomasz Pyra

[...]

Osobiście jeździłem tylko na nalewanych szutrówkach, ale koledzy potwierdzają to też jeżeli chodzi o inne opony.

Skopiowany bieżnik jakiegoś szutrowego Michelina trzyma dokładnie tak samo jak 3-4x droższy oryginał (tyle że do tych sportowych nalewek ponoć idzie jakaś lepsza mieszanka gumy).
Ale na oryginałach można jeździć aż się zjedzie bieżnik, a nalewka zawsze się szybko rozpadnie, wybąbluje, urwie kawałek bieżnika itp. itd.
Do tego nalewki są mniej równe jeżeli chodzi o wyważanie.

Kolega niedawno kupił dla eksperymentu jakieś nalewane zimówki do cywila i jest zachwycony osiągami. Kwestia tylko czy to się okaże jednorazówką, czy przeżyje 3-4 zimy.

18 Data: Grudzień 17 2010 17:26:39
Autor: Szymon Machel
Re: opony bieznikowane

Użytkownik "szymo" <szymon.luczak@wp.pl> napisał w wiadomości

Co o nich sądzicie ?

NIE!

Szymon

19 Data: Grudzień 17 2010 17:00:18
Autor: to
Re: opony bieznikowane
begin szymo
Co o nich sądzicie ?
i w ogóle o bieznikowanych? w sumie o połowę tańsze może wytrzymają ze 2
sezony ?

Jeśli masz traktor lub ciężarówkę to kupuj, w innym przypadku
zdecydowanie NIE.

--
ignorance is bliss

20 Data: Grudzień 17 2010 18:26:50
Autor: J_K_K
Re: opony bieznikowane
Użytkownik "szymo" <szymon.luczak@wp.pl> napisał w wiadomości news:iefth7$hgt$1news.man.bydgoszcz.pl...
Co o nich sądzicie ?
i w ogóle o bieznikowanych? w sumie o połowę tańsze może wytrzymają ze 2 sezony ?

http://allegro.pl/195-55r15-opony-bieznikowane-zimowe-bargum-gratis-i1345250676.html

O tych w załączniku powiem Ci tyle, że bieżnik faktycznie wygląda na "śniegowy", a nie "deszczowy".

Szwagier natomiast już po raz drugi zakupił komplet opon bieżnikowanych
firmy Profil (gwarancja na 2 sezony) i jest bardzo zadowolony.
Przynajmniej w Bielsku-Białej i okolicach :-)

Pzdr

JKK

21 Data: Grudzień 17 2010 19:25:45
Autor: Kartrait
Re: opony bieznikowane
Użytkownik "szymo" <szymon.luczak@wp.pl> napisał w wiadomości
Co o nich sądzicie ?
i w ogóle o bieznikowanych? w sumie o połowę tańsze może wytrzymają ze 2
sezony ?

mam w rozmiarze 165/70 jakieś czeskie bieżnikowane, teraz jest już ich 3-cia
zima i uważam że są rewelacyjne, w żadnym śniegu nie utknąłem, natomiast
jeśli chodzi o suchy asfalt, no cóż, w zimie raczej nie szaleje więc mi to
wystarcza, z uwagi na cenę można częściej kupować, a jak wiadomo głębokość
bieżnika w przypadku zimówek ma znaczenie...
natomiast letnich bym bieżnikowanych nie kupił ;)

--
Pozdrufka,
Krzysiek vel kartrait

22 Data: Grudzień 17 2010 21:23:21
Autor: Excite
Re: opony bieznikowane
W dniu 17.12.2010 15:53, szymo pisze:
[...]

Koszt dobrego bieżnikowania opony do samochodów osobowych jest tak wysoki że końcowa cena opony bieżnikowanej była by zbliżona lub równa cenie opony nowej. Dlatego wszystkie te opony bieżnikowane dostępne na rynku to mniejsze lub (częściej) większe dziadostwo produkowane technologią "byle tanio". Miałem trzy pary opon bieżnikowanych (2x zimówki, 1x letnie) na różnych samochodach i zawsze opona bieżnikowana była niebezpiecznym bublem. Problemy z wyważeniem, bicie opony, fatalna przyczepność, produkcja z opon o różnej konstrukcji kordu, wysoka głośność... praktycznie same wady a zaleta tylko jedna w postaci niższej ceny. Jak czytasz o super hiper testach jakie przechodzą te opony przed i po bieżnikowaniu to traktuj to jako bajeczki dla naiwnych. Glob-Gum'y (14") trzy razy wymieniałem w ramach gwarancji i dopiero za trzecim razem udało się dobrać opony z równo przyklejonym bieżnikiem bez bicia bocznego. A letnie Profile (17") zaczęły rozlatywać się po paru dniach spokojnej jazdy (odpadł gumowy rant ochronny felgi). Indeksy prędkości to już w ogóle fikcja dla opon bieżnikowanych.

23 Data: Grudzień 17 2010 21:32:12
Autor: J_K_K
Re: opony bieznikowane
Użytkownik "Excite" <niema@none.pl> napisał w wiadomości news:ieggrq$ekf$1news.net.icm.edu.pl...
A letnie Profile (17")

Tanie i 17" to chyba wzajemna sprzeczność ;-)
I jak łatwo się domyśleć, podaż "wsadu" do takich,
będzie "raczej" ograniczona.

Pzdr

JKK

24 Data: Grudzień 18 2010 01:43:30
Autor: Tomasz Pyra
Re: opony bieznikowane
[...]

Moje doświadczenia z oponami bieżnikowanymi są takie sobie, ale i tak z takich korzystam.

Na pewno są tańsze od opon nowych (w moim przypadku 250zł za nalewkę gdzie nowa opona to około 800zł), a bieżnik trzyma jak w oryginałach.
I to koniec zalet.

Wady to trudne do wyważenia (najgorsze koła to coś około 100g ołowiu - przy oponach 13").
Niska trwałość - jeszcze w żadnej nie zdążyłem zużyć bieżnika (pomimo że robię to i tak bardzo szybko), zawsze coś wybąblowało, pękło w oponie, albo zaczął się bieżnik odklejać.

Korzystając z nowych opon nigdy nie miałem takich przygód.

Używałem opon sporotwych Markgum które ponoć i tak są najlepszymi bieżnikowanymi oponami na rynku.

Na Twoim miejscu kupiłbym coś w trochę tańszym rozmiarze 186/60R15, ale raczej nowe.

25 Data: Grudzień 18 2010 14:17:35
Autor: Maciek
Re: opony bieznikowane
Dnia Fri, 17 Dec 2010 15:53:24 +0100, szymo napisał(a):

(...)

Znam jeden przypadek, kiedy opona bieznikowana miala znakomite recenzje
wsrod uzytkownikow. To byla zimowka Collin's Winter Extrema. Duzo lamelek,
a przy tym agresywna kostka i glebokosc bieznika jak w AT-ku (chyba z 17
mm).
Ponoc bardzo dobrze chodzily w sniegu.
Ale to sa opinie od posiadaczy terenowek. Do plaskacza, ktorym jezdzi sie
czesto nieco szybciej i dalej, chyba balbym sie zakladac.

--
Maciek

26 Data: Grudzień 18 2010 18:54:20
Autor: Kartrait
Re: opony bieznikowane
Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
[...]

o właśnie, coś nazwa znajoma więc poszedłem nawet sprawdzić do auta, takie
właśnie zimówki zakupiłem 2 lata temu, zresztą polecił mi je właśnie jeden
gumiarz z okolic wrocka. Nie ma bata żebym nie wyjechał z jakiegoś śniegu na
tym, napęd FWD oczywiście ;)

--
Pozdrufka,
Krzysiek vel kartrait

27 Data: Grudzień 18 2010 20:45:15
Autor: Inead
Re: opony bieznikowane
 Do plaskacza, ktorym jezdzi sie
czesto nieco szybciej i dalej, chyba balbym sie zakladac.

Są bieżnikowane i "bieżnikowane". Zimówki kupiłem na allegro z tej firmy: (rozm. 195/65/15/)
http://www.reifen-respa.de/main.php?lang=eng&page=quality
Trzeci sezon w zimie nakręcone łącznie 30 kkm, ciężarki po 5/ 10 g.  o niebo lepsze niż Fulda Kristall Montero kupione  w tym samym czasie na innym aucie. Żaden z Was nie odczułby różnicy - ale pogadać miło ;-)))

28 Data: Grudzień 18 2010 14:02:58
Autor: Michal Lukasik
Re: opony bieznikowane
Dnia 17.12.2010, szymo napisał(a):

[...]

Staram się uczyć na błędach innych - znajomi mi skutecznie odradzili a
mieli z nimi (nie tymi konkretnie, a ogólnie bieżnikowanymi) trochę
problemów. Wolę kupić używki, ale nie przez I-net, ale mogąc je "pomacać"
i obejrzeć z każdej strony i od środka, do tego sprawdzając datę
produkcji.

BTW. Ta opona nie jest, jak to sugeruje opis aukcji, asymetryczna a
kierunkowa.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/ http://polish.spampoison.com/

29 Data: Grudzień 18 2010 15:30:42
Autor: J.F.
Re: opony bieznikowane
On Sat, 18 Dec 2010 14:02:58 +0000,  Michal Lukasik wrote:
http://allegro.pl/195-55r15-opony-bieznikowane-zimowe-bargum-gratis-i1345250676.html

BTW. Ta opona nie jest, jak to sugeruje opis aukcji, asymetryczna a
kierunkowa.

No wlasnie - sam producent nie wie co robi ?

J.

30 Data: Grudzień 19 2010 12:31:18
Autor: Michal Lukasik
Re: opony bieznikowane
Dnia 18.12.2010, J.F. napisał(a):

No wlasnie - sam producent nie wie co robi ?

Zanim dane trafią do webmajstra przechodzą przez wiele rąk - łatwo po
drodze coś pomylić. A opona na zdjęciach z aukcji ewidentnie nie jest
asymetryczna.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/

31 Data: Grudzień 18 2010 10:05:43
Autor: kkk
Re: opony bieznikowane
On 17 Gru, 15:53, szymo <szymon.luc...@wp.pl> wrote:
Co o nich s dzicie ?
i w og le o bieznikowanych?

Do traktora, tira, ew. żuka są ok. Do osobówki nawet się nie wygłupiaj.

32 Data: Grudzień 20 2010 08:47:19
Autor: szymo
Re: opony bieznikowane
szymo pisze:
Co o nich sądzicie ?
i w ogóle o bieznikowanych? w sumie o połowę tańsze może wytrzymają ze 2 sezony ?

http://allegro.pl/195-55r15-opony-bieznikowane-zimowe-bargum-gratis-i1345250676.html

Bardzo dziękuję za wszelkie opinie. Szerokiej drogi!

33 Data: Grudzień 23 2010 16:46:41
Autor: Krasnal z Krakowa
Re: opony bieznikowane

> Co o nich sądzicie ?

> i w ogóle o bieznikowanych? w sumie o połowę tańsze może wytrzymają ze 2

> sezony ?

Bardzo dziękuję za wszelkie opinie. Szerokiej drogi!

Kupiłem bieżnikowane niemieckie zimówki KING MEILER 195/65/R15 i są
rewelacyjne. Są dużo lepsze niż moje poprzednie pewnej znanej włoskiej firmy.
Wyważały się lepiej niż niejedne nowe. Faktem dobierałem u gumiarza, żeby były
na jednym i takim samym karaksie (MICHELIN). Tak więc są różne bieżnikowane.
Niemcy mają dostęp do gum na bieżnikowanie, bo u nich wymienia się rocznie
90mln opon, nie tak jak u nas 8 mln. POZDR i życzę WESOŁYCH ŚWIĄT

--

34 Data: Grudzień 28 2010 14:48:24
Autor: szymo
Re: opony bieznikowane
Krasnal z Krakowa pisze:
[...]

znalazłem te opony równiez u kolegów zza miedzy
http://www.tiptyre.cz/pneumatiky/protektor/osobni-zimni-16palcu/Gauth_Pneu/snow-storm-a3-205-55-R16-91T.html

i u nas robią nie tylko osobowe opony ale również inne :

http://www.opony-4x4.pl/

35 Data: Grudzień 22 2010 22:22:38
Autor: Demos
Re: opony bieznikowane
CZesc

On 17 Gru, 15:53, szymo <szymon.luc...@wp.pl> wrote:
Co o nich s dzicie ?
i w og le o bieznikowanych? w sumie o po ow ta sze mo e wytrzymaj ze 2
sezony ?

http://allegro.pl/195-55r15-opony-bieznikowane-zimowe-bargum-gratis-i...

Hmm, Od sześciu lat zimą używam bieznikowanych opon z tym że są to
nalewki Markgum-a.
W tej chwili oba auta tylnonapedowe i jest bardzo dobrze, nawet przy
minus 16 st sa miekkie, na blocie posniegowym i swiezym sniegu to
jezdzi sie jak czolgiem.
Na lodzie dupa ale to raczej nie od opon zalezy :-).

PZDR Demos

Same E

36 Data: Grudzień 27 2010 15:21:43
Autor: paralot
Re: opony bieznikowane
[...]

 Używam już czwarty sezon i nic się nie dzieje. Opony nie są dożywotnie.
 Ponoć po 3 do 4 sezonach należy wymienić, ponieważ tracą swoje właściwości.
 Mam na myśli zimówki, zarówno nowe jak i nalewki.

--

opony bieznikowane