opony bieznikowane

Data: 2010-12-17 15:53:24
Autor: szymo
opony bieznikowane
Co o nich sądzicie ?
i w ogóle o bieznikowanych? w sumie o połowę tańsze może wytrzymają ze 2 sezony ?

http://allegro.pl/195-55r15-opony-bieznikowane-zimowe-bargum-gratis-i1345250676.html

Data: 2010-12-17 16:07:49
Autor: kamil d
opony bieznikowane
W dniu 2010-12-17 15:53, szymo pisze:
i w ogóle o bieznikowanych? w sumie o połowę tańsze może wytrzymają ze 2
sezony ?

Założyłem dla eksperymentu (Gold-Gum) i był to zły pomysł. Jakoś teraz przemęczę ale na następną zimę wezmę nowe bo na regenerowanych jest tragedia.

Wcześniej miałem nowe i pod każdym względem były lepsze choć to była tylko Dębica Frigo. Na śniegu jeszcze można przeboleć bo i tak jedzie się wolno ale najgorsze jest to, że są kiepskie na asfalcie, hamowanie jeszcze w miarę ok ale trzymanie boczne tragedia, strach szybciej wejść w zakręt.

Jak wyjątkowo kiepsko z kasą i miałbyś jeździć w zimę na letnich lub zajechanych i starych zimówkach to kup te regenerowane w tej sytuacji będą lepsze.

--
kamil d

Data: 2010-12-20 00:58:03
Autor: BQB
opony bieznikowane
W dniu 2010-12-17 16:07, kamil d pisze:

[...]

Właśnie tylko ta Dębica, to jedne z najlepszych opon na śnieg, na mokrym tragedia, ale na śnieg, to ciężko o lepszą oponę.

Data: 2010-12-17 16:14:38
Autor: Robert_J
opony bieznikowane
Co o nich sądzicie ?
i w ogóle o bieznikowanych? w sumie o połowę tańsze może wytrzymają ze 2 sezony ?

Większym problemem jest to, że tak naprawdę nie wiesz jaki był stan opony przed bieżnikowaniem :-). Znając polskie realia może być z tym różnie, co zresztą potwierdza mój znajomy z branży oponiarskiej...

Data: 2010-12-17 16:59:08
Autor: Michał Gut
opony bieznikowane
do dostawczaka tak, jezdzilem i bylo generalnie rzecz biorac ok tyle ze vmax=90 bo to zmodyfikowana żuczyna była.
rozpadły się (rozkleiły) po kilku latach eksploatacji (3 moze 4)
do osobowki bym nie zalozyl szczerze powiedziawszy (bal bym się).
zimowki jeszcze od biedy bo nie jezdzi sie szybko. cena atrakcyyjna a jesli sa tak skuteczne jak alpin 3 (te z linka maja bieznik skopiowany z alpine) to oplaca sie.

Data: 2010-12-17 16:59:35
Autor: to
opony bieznikowane
begin Michał Gut
cena atrakcyyjna a jesli sa tak skuteczne jak alpin 3
(te z linka maja bieznik skopiowany z alpine) to oplaca sie.

Chyba sobie żartujesz... oczywiście, że NIE SĄ TAK SKUTECZNE.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-17 19:11:43
Autor: Michał Gut
opony bieznikowane
Chyba sobie żartujesz... oczywiście, że NIE SĄ TAK SKUTECZNE.

wiesz, jesli bieznik jest zerżnięty z dobrej jakosciowo opony to roznica w zasadzie pozostanie w mieszance gumy - ale zakladam ze tu producent dostosowuje zima/lato - przynajmniej tak mi sie wydaje ze robią:)

Data: 2010-12-17 21:30:14
Autor: to
opony bieznikowane
begin Michał Gut
wiesz, jesli bieznik jest zerżnięty z dobrej jakosciowo opony to roznica
w zasadzie pozostanie w mieszance gumy - ale zakladam ze tu producent
dostosowuje zima/lato - przynajmniej tak mi sie wydaje ze robią:)

No fajnie, ale skąd oni mają specyfikację bieżnika i użytej mieszanki? Na 99,9% nie mają, więc to co zrobili jest w istocie zwykłą nalewką tylko wyglądającą podobnie do Michelina...

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-18 09:19:02
Autor: Michał Gut
opony bieznikowane
No fajnie, ale skąd oni mają specyfikację bieżnika i użytej mieszanki? Na
99,9% nie mają, więc to co zrobili jest w istocie zwykłą nalewką tylko
wyglądającą podobnie do Michelina...

wychodzilem z zalozenia ze albo ukradli albu kupili licencje (ukrasc to nie wielka filozofia w tych czasach, pomierzyc, na obrabiarke cnc i juz masz matryce)

Data: 2010-12-18 09:16:50
Autor: to
opony bieznikowane
begin Michał Gut
wychodzilem z zalozenia ze albo ukradli albu kupili licencje

Z tą licencją to bym się bardzo zdziwił... zresztą gdyby tak było, to byłby to najlepszy dowód na to, że tą oponę dzielą lata świetlne od oryginału, bo kto by sprzedał licencje na aktualny produkt komuś, kto wyprodukuję go 3x taniej? ;)

Zresztą chińscy producenci czasem kupują licencje na starsze modele i te opony są raczej dużo gorsze od oryginałów, mimo, że to wcale nie są nalewki. Np. bodaj Ling-long (czy coś takiego) robił jakieś gumy na licencji Dunlopa...

(ukrasc to
nie wielka filozofia w tych czasach, pomierzyc, na obrabiarke cnc i juz
masz matryce)

Może się mylę, ale wydaje mi się, że tak ukradziony bieżnik będzie jedynie wyglądał podobnie...

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-18 10:46:24
Autor: J.F.
opony bieznikowane
On 18 Dec 2010 09:16:50 GMT,  to wrote:
begin Michał Gut
[...]

Chyba sie mylisz, ale i tak zostaje pytanie czy snieg o tym wie.

Patrzac na rozmaitosc roznych bieznikow .. skoro grube roznice nie
maja wiekszego znaczenia, to ulamki milimetra tez chyba nie :-)

J.

Data: 2010-12-22 07:40:10
Autor: to
opony bieznikowane
begin J.F.
Może się mylę, ale wydaje mi się, że tak ukradziony bieżnik będzie
jedynie wyglądał podobnie...

Chyba sie mylisz, ale i tak zostaje pytanie czy snieg o tym wie.

Raczej wątpię, gdyby tak było, to już dawno skopiowano by topowe wzory w chinach i wszyscy byśmy na nich jeździli. Jednak to nie takie proste.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-22 08:50:48
Autor: J.F.
opony bieznikowane
On 22 Dec 2010 07:40:10 GMT,  to wrote:
begin J.F.
[...]

Moze Chinczycy jezdza :-)
Moze maja na tyle przyzwoitosci zeby tego nie eksportowac, albo opony
produkuja tam fabryki pod zarzadem topowych marek, ktore inny model
robia :-)

J.

Data: 2010-12-23 15:22:57
Autor: to
opony bieznikowane
begin J.F.
Moze Chinczycy jezdza :-)
Moze maja na tyle przyzwoitosci zeby tego nie eksportowac, albo opony
produkuja tam fabryki pod zarzadem topowych marek, ktore inny model
robia :-)

Ale były takie opony w sprzedaży, w dodatku robione na licencji (tylko starszego modelu) i jakoś specjalnie dobrych ocen nie zdobyły...

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-23 01:39:06
Autor: Tomasz Pyra
opony bieznikowane
W dniu 2010-12-22 08:40, to pisze:
begin J.F.

[...]

Te fikuśne rzeźby bieżnika to sprawa raczej przereklamowana.
W sporcie jakoś nikt nie jeździ na takich ładnych oponach jak drogowe :)

A też nie ma topowego bieżnika - to zawsze jest kompromis między różnymi zastosowaniami opony która musi być uniwersalna.

Te wszystkie cudaczne rzeźby bieżnika na oponach to raczej dlatego że kupuje się opony z katalogu, gdzie jest tylko zdjęcie. Nawet nie ma żadnych konkretnych danych, nie mówiąc o możliwości pojeżdżenia na każdych. No i opony muszą wyglądać "dynamicznie" żeby ktoś je kupił.

Data: 2010-12-23 05:20:58
Autor: to
opony bieznikowane
begin Tomasz Pyra
Te fikuśne rzeźby bieżnika to sprawa raczej przereklamowana. W sporcie
jakoś nikt nie jeździ na takich ładnych oponach jak drogowe :)

Ale tam opony są trochę mniej uniwersalne...

Te wszystkie cudaczne rzeĹşby bieĹźnika na oponach to raczej dlatego Ĺźe
kupuje się opony z katalogu, gdzie jest tylko zdjęcie. Nawet nie ma
żadnych konkretnych danych, nie mówiąc o możliwości pojeżdżenia na
każdych. No i opony muszą wyglądać "dynamicznie" żeby ktoś je kupił.

Zgadza się, dlatego właśnie twierdzę, że skopiowanie powierzchownego wyglądu opony nie mówi wiele o jej właściwościach. Wygląda podobnie i tyle.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-25 01:18:39
Autor: Tomasz Pyra
opony bieznikowane
W dniu 2010-12-23 06:20, to pisze:
begin Tomasz Pyra

[...]

Osobiście jeździłem tylko na nalewanych szutrówkach, ale koledzy potwierdzają to też jeżeli chodzi o inne opony.

Skopiowany bieżnik jakiegoś szutrowego Michelina trzyma dokładnie tak samo jak 3-4x droższy oryginał (tyle że do tych sportowych nalewek ponoć idzie jakaś lepsza mieszanka gumy).
Ale na oryginałach można jeździć aż się zjedzie bieżnik, a nalewka zawsze się szybko rozpadnie, wybąbluje, urwie kawałek bieżnika itp. itd.
Do tego nalewki są mniej równe jeżeli chodzi o wyważanie.

Kolega niedawno kupił dla eksperymentu jakieś nalewane zimówki do cywila i jest zachwycony osiągami. Kwestia tylko czy to się okaże jednorazówką, czy przeżyje 3-4 zimy.

Data: 2010-12-17 17:00:18
Autor: to
opony bieznikowane
begin szymo
Co o nich sądzicie ?
i w ogóle o bieznikowanych? w sumie o połowę tańsze może wytrzymają ze 2
sezony ?

Jeśli masz traktor lub ciężarówkę to kupuj, w innym przypadku zdecydowanie NIE.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-17 17:26:39
Autor: Szymon Machel
opony bieznikowane

Użytkownik "szymo" <szymon.luczak@wp.pl> napisał w wiadomości

Co o nich sądzicie ?

NIE!

Szymon

Data: 2010-12-17 18:26:50
Autor: J_K_K
opony bieznikowane
Użytkownik "szymo" <szymon.luczak@wp.pl> napisał w wiadomości news:iefth7$hgt$1news.man.bydgoszcz.pl...
Co o nich sądzicie ?
i w ogóle o bieznikowanych? w sumie o połowę tańsze może wytrzymają ze 2 sezony ?

http://allegro.pl/195-55r15-opony-bieznikowane-zimowe-bargum-gratis-i1345250676.html

O tych w załączniku powiem Ci tyle, że bieżnik faktycznie wygląda na "śniegowy", a nie "deszczowy".

Szwagier natomiast już po raz drugi zakupił komplet opon bieżnikowanych
firmy Profil (gwarancja na 2 sezony) i jest bardzo zadowolony.
Przynajmniej w Bielsku-Białej i okolicach :-)

Pzdr

JKK

Data: 2010-12-17 19:25:45
Autor: Kartrait
opony bieznikowane
[...]

mam w rozmiarze 165/70 jakieś czeskie bieżnikowane, teraz jest już ich 3-cia zima i uważam że są rewelacyjne, w żadnym śniegu nie utknąłem, natomiast jeśli chodzi o suchy asfalt, no cóż, w zimie raczej nie szaleje więc mi to wystarcza, z uwagi na cenę można częściej kupować, a jak wiadomo głębokość bieżnika w przypadku zimówek ma znaczenie...
natomiast letnich bym bieżnikowanych nie kupił ;)

--
Pozdrufka,
Krzysiek vel kartrait

Data: 2010-12-17 21:23:21
Autor: Excite
opony bieznikowane
W dniu 17.12.2010 15:53, szymo pisze:
[...]

Koszt dobrego bieżnikowania opony do samochodów osobowych jest tak wysoki że końcowa cena opony bieżnikowanej była by zbliżona lub równa cenie opony nowej. Dlatego wszystkie te opony bieżnikowane dostępne na rynku to mniejsze lub (częściej) większe dziadostwo produkowane technologią "byle tanio". Miałem trzy pary opon bieżnikowanych (2x zimówki, 1x letnie) na różnych samochodach i zawsze opona bieżnikowana była niebezpiecznym bublem. Problemy z wyważeniem, bicie opony, fatalna przyczepność, produkcja z opon o różnej konstrukcji kordu, wysoka głośność... praktycznie same wady a zaleta tylko jedna w postaci niższej ceny. Jak czytasz o super hiper testach jakie przechodzą te opony przed i po bieżnikowaniu to traktuj to jako bajeczki dla naiwnych. Glob-Gum'y (14") trzy razy wymieniałem w ramach gwarancji i dopiero za trzecim razem udało się dobrać opony z równo przyklejonym bieżnikiem bez bicia bocznego. A letnie Profile (17") zaczęły rozlatywać się po paru dniach spokojnej jazdy (odpadł gumowy rant ochronny felgi). Indeksy prędkości to już w ogóle fikcja dla opon bieżnikowanych.

Data: 2010-12-17 21:32:12
Autor: J_K_K
opony bieznikowane
Użytkownik "Excite" <niema@none.pl> napisał w wiadomości news:ieggrq$ekf$1news.net.icm.edu.pl...
A letnie Profile (17")

Tanie i 17" to chyba wzajemna sprzeczność ;-)
I jak łatwo się domyśleć, podaż "wsadu" do takich,
będzie "raczej" ograniczona.

Pzdr

JKK

Data: 2010-12-18 01:43:30
Autor: Tomasz Pyra
opony bieznikowane
[...]

Moje doświadczenia z oponami bieżnikowanymi są takie sobie, ale i tak z takich korzystam.

Na pewno są tańsze od opon nowych (w moim przypadku 250zł za nalewkę gdzie nowa opona to około 800zł), a bieżnik trzyma jak w oryginałach.
I to koniec zalet.

Wady to trudne do wyważenia (najgorsze koła to coś około 100g ołowiu - przy oponach 13").
Niska trwałość - jeszcze w żadnej nie zdążyłem zużyć bieżnika (pomimo że robię to i tak bardzo szybko), zawsze coś wybąblowało, pękło w oponie, albo zaczął się bieżnik odklejać.

Korzystając z nowych opon nigdy nie miałem takich przygód.

Używałem opon sporotwych Markgum które ponoć i tak są najlepszymi bieżnikowanymi oponami na rynku.

Na Twoim miejscu kupiłbym coś w trochę tańszym rozmiarze 186/60R15, ale raczej nowe.

Data: 2010-12-18 10:05:43
Autor: kkk
opony bieznikowane
On 17 Gru, 15:53, szymo <szymon.luc...@wp.pl> wrote:
Co o nich s dzicie ?
i w og le o bieznikowanych?

Do traktora, tira, ew. żuka są ok. Do osobówki nawet się nie wygłupiaj.

Data: 2010-12-18 14:02:58
Autor: Michal Lukasik
opony bieznikowane
Dnia 17.12.2010, szymo napisał(a):

Co o nich sądzicie ?
i w ogóle o bieznikowanych? w sumie o połowę tańsze może wytrzymają ze 2 sezony ?

http://allegro.pl/195-55r15-opony-bieznikowane-zimowe-bargum-gratis-i1345250676.html

Staram się uczyć na błędach innych - znajomi mi skutecznie odradzili a
mieli z nimi (nie tymi konkretnie, a ogólnie bieżnikowanymi) trochę
problemów. Wolę kupić używki, ale nie przez I-net, ale mogąc je "pomacać"
i obejrzeć z każdej strony i od środka, do tego sprawdzając datę
produkcji.

BTW. Ta opona nie jest, jak to sugeruje opis aukcji, asymetryczna a
kierunkowa.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/ http://polish.spampoison.com/

Data: 2010-12-18 15:30:42
Autor: J.F.
opony bieznikowane
On Sat, 18 Dec 2010 14:02:58 +0000,  Michal Lukasik wrote:
http://allegro.pl/195-55r15-opony-bieznikowane-zimowe-bargum-gratis-i1345250676.html

BTW. Ta opona nie jest, jak to sugeruje opis aukcji, asymetryczna a
kierunkowa.

No wlasnie - sam producent nie wie co robi ? J.

Data: 2010-12-19 12:31:18
Autor: Michal Lukasik
opony bieznikowane
Dnia 18.12.2010, J.F. napisał(a):

No wlasnie - sam producent nie wie co robi ?

Zanim dane trafią do webmajstra przechodzą przez wiele rąk - łatwo po
drodze coś pomylić. A opona na zdjęciach z aukcji ewidentnie nie jest
asymetryczna.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/

Data: 2010-12-18 14:17:35
Autor: Maciek
opony bieznikowane
Dnia Fri, 17 Dec 2010 15:53:24 +0100, szymo napisał(a):

(...)

Znam jeden przypadek, kiedy opona bieznikowana miala znakomite recenzje
wsrod uzytkownikow. To byla zimowka Collin's Winter Extrema. Duzo lamelek,
a przy tym agresywna kostka i glebokosc bieznika jak w AT-ku (chyba z 17
mm).
Ponoc bardzo dobrze chodzily w sniegu.
Ale to sa opinie od posiadaczy terenowek. Do plaskacza, ktorym jezdzi sie
czesto nieco szybciej i dalej, chyba balbym sie zakladac. --
Maciek

Data: 2010-12-18 18:54:20
Autor: Kartrait
opony bieznikowane
Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1ud2g8gjk6cwt$.12mnsgzm0q0rk$.dlg40tude.net...
[...]

o właśnie, coś nazwa znajoma więc poszedłem nawet sprawdzić do auta, takie właśnie zimówki zakupiłem 2 lata temu, zresztą polecił mi je właśnie jeden gumiarz z okolic wrocka. Nie ma bata żebym nie wyjechał z jakiegoś śniegu na tym, napęd FWD oczywiście ;)

--
Pozdrufka,
Krzysiek vel kartrait

Data: 2010-12-18 20:45:15
Autor: Inead
opony bieznikowane
 Do plaskacza, ktorym jezdzi sie
czesto nieco szybciej i dalej, chyba balbym sie zakladac.

Są bieżnikowane i "bieżnikowane". Zimówki kupiłem na allegro z tej firmy: (rozm. 195/65/15/)
http://www.reifen-respa.de/main.php?lang=eng&page=quality
Trzeci sezon w zimie nakręcone łącznie 30 kkm, ciężarki po 5/ 10 g.  o niebo lepsze niż Fulda Kristall Montero kupione  w tym samym czasie na innym aucie. Żaden z Was nie odczułby różnicy - ale pogadać miło ;-)))

Data: 2010-12-20 08:47:19
Autor: szymo
opony bieznikowane
szymo pisze:
Co o nich sądzicie ?
i w ogóle o bieznikowanych? w sumie o połowę tańsze może wytrzymają ze 2 sezony ?

http://allegro.pl/195-55r15-opony-bieznikowane-zimowe-bargum-gratis-i1345250676.html

Bardzo dziękuję za wszelkie opinie. Szerokiej drogi!

Data: 2010-12-23 16:46:41
Autor: Krasnal z Krakowa
opony bieznikowane

> Co o nich sądzicie ?

> i w ogóle o bieznikowanych? w sumie o połowę tańsze może wytrzymają ze 2

> sezony ?

Bardzo dziękuję za wszelkie opinie. Szerokiej drogi!

Kupiłem bieżnikowane niemieckie zimówki KING MEILER 195/65/R15 i są rewelacyjne. Są dużo lepsze niż moje poprzednie pewnej znanej włoskiej firmy. Wyważały się lepiej niż niejedne nowe. Faktem dobierałem u gumiarza, żeby były na jednym i takim samym karaksie (MICHELIN). Tak więc są różne bieżnikowane. Niemcy mają dostęp do gum na bieżnikowanie, bo u nich wymienia się rocznie 90mln opon, nie tak jak u nas 8 mln. POZDR i życzę WESOŁYCH ŚWIĄT

Data: 2010-12-28 14:48:24
Autor: szymo
opony bieznikowane
Krasnal z Krakowa pisze:
[...]

znalazłem te opony równiez u kolegów zza miedzy
http://www.tiptyre.cz/pneumatiky/protektor/osobni-zimni-16palcu/Gauth_Pneu/snow-storm-a3-205-55-R16-91T.html

i u nas robią nie tylko osobowe opony ale również inne :

http://www.opony-4x4.pl/

Data: 2010-12-22 22:22:38
Autor: Demos
opony bieznikowane
CZesc

On 17 Gru, 15:53, szymo <szymon.luc...@wp.pl> wrote:
Co o nich s dzicie ?
i w og le o bieznikowanych? w sumie o po ow ta sze mo e wytrzymaj ze 2
sezony ?

http://allegro.pl/195-55r15-opony-bieznikowane-zimowe-bargum-gratis-i...

Hmm, Od sześciu lat zimą używam bieznikowanych opon z tym że są to
nalewki Markgum-a.
W tej chwili oba auta tylnonapedowe i jest bardzo dobrze, nawet przy
minus 16 st sa miekkie, na blocie posniegowym i swiezym sniegu to
jezdzi sie jak czolgiem.
Na lodzie dupa ale to raczej nie od opon zalezy :-).

PZDR Demos

Same E

Data: 2010-12-27 15:21:43
Autor: paralot
opony bieznikowane
[...]

 Używam już czwarty sezon i nic się nie dzieje. Opony nie są dożywotnie.
 Ponoć po 3 do 4 sezonach należy wymienić, ponieważ tracą swoje właściwości.
 Mam na myśli zimówki, zarówno nowe jak i nalewki.

--

opony bieznikowane