opony ca³oroczne

Data: 2012-05-23 09:56:29
Autor: Vlad The Ripper
opony ca³oroczne

"Skoñczy³y" mi siê zimówki, letnie poje¿d¿± jeszcze ten sezon.
W zwi±zku z powy¿szym stanê na jesieni przed konieczno¶ci± zakupu nowych opon. Ale zastanawiam siê, czy kupowaæ zimówki, a na wiosnê letnie (o ile obecne ju¿ siê nie bêd± nadawa³y po tym sezonie), czy mo¿e nabyæ ca³oroczne.
Jazda g³ównie po mie¶cie, choæ czasem wje¿d¿am w jakie¶ dziwne miejsca (ale nie stanowi to problemu - mogê siê od tego powstrzymaæ ;) ). Na d³u¿sze trasy, wyjazdy jest drugi samochód (choæ diesel, a to w zimie nie jest zalet± ;) ).
Niew±tpliw± zalet± ca³orocznych jest brak cosezonowych wymian (wygoda i koszt). Ale jak sprawuj± siê w zimie na ¶niegu? Które by¶cie polecili, a których zdecydowanie nie?

Moim zdaniem ma to sens kupiæ ca³oroczne. Opona to w koñcu ¿adne kosmiczna technologia (ale producent dêbica navigator o tym nie wie:). Mam obecnie w golfie 4  na tylnej osi dunlop sp all season - na lato ok, a na zimê nie wiem, bo mam je dopiero od marca. Zdecydowanie nie polecam opon dêbica navigator2 - przynajmniej tych z ostatnich lat produkcji, bo wcze¶niejsze by³y ok. Obecne nie trzymaj± trakcji na ¿adnej nawierzchni a w dodatku piszcz± niemi³osiernie. Auto - lanos 1,5 86KM.

Data: 2012-05-23 11:08:02
Autor: J.F
opony ca³oroczne
U¿ytkownik "Vlad The Ripper"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jpi57c$bru$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Auc, a wlasnie zamierzalem kupic kolejne.

Gume zmienili czy bieznik ?

J.

Data: 2012-05-23 12:21:45
Autor: Vlad The Ripper
opony ca³oroczne
Auc, a wlasnie zamierzalem kupic kolejne.

Gume zmienili czy bieznik ?

Bie¿nik jest troszkê inny, a co do gumy to kto wie.

Data: 2012-05-23 11:30:33
Autor: Przemys³aw Czaja
opony ca³oroczne

U¿ytkownik "Vlad The Ripper"

by³y ok. Obecne nie trzymaj± trakcji na ¿adnej nawierzchni a w dodatku piszcz± niemi³osiernie. Auto - lanos 1,5 86KM.

Czas przyjacielu ustawiæ zbie¿no¶c - piszê powa¿nie!

Data: 2012-05-23 12:26:08
Autor: Vlad The Ripper
opony ca³oroczne
U¿ytkownik "Vlad The Ripper"

by³y ok. Obecne nie trzymaj± trakcji na ¿adnej nawierzchni a w dodatku piszcz± niemi³osiernie. Auto - lanos 1,5 86KM.

Czas przyjacielu ustawiæ zbie¿no¶c - piszê powa¿nie!
Nie bêdê siê upiera³, ¿e nie. Mo¿esz napisaæ co¶ wiêcej na ten temat?
W sumie to ojca samochód i nic nie ¶ci±ga i nigdy nie ¶ci±ga³o wiêc ¿adna geometria czy zbie¿no¶æ pwenie nie by³y zmieniane od nowo¶ci. A z tego co mi wiadomo te opony zaczê³y siê tak zachowywaæ nie od razu po wymianie tylko po sezonie lub dwóch.

Data: 2012-05-23 14:00:25
Autor: Przemys³aw Czaja
opony ca³oroczne

U¿ytkownik "Vlad The Ripper"

A z tego co mi wiadomo te opony zaczê³y siê tak zachowywaæ nie od razu po wymianie tylko po sezonie lub dwóch.

Czasem wystarczy jaka¶ wiêksza dziura w jezdni i zbie¿no¶æ do poprawki.
Nie bêdê siê upiera³ przy tej zbie¿no¶ci, ale je¶li opony piszcz± w zakrêtach przy prêdko¶ciach przy których piszczeæ nie powinny (jak siê uprzesz, to wszyskie piszcz±) to zazwyczaj jest to skutkiem z³ego ustawienia zbiezno¶ci lub geometrii.

Data: 2012-05-23 17:02:35
Autor: Szymon Machel
opony ca³oroczne

U¿ytkownik "Przemys³aw Czaja" <przempo@poczta.fm> napisa³ w wiadomo¶ci

[...]

Mo¿e zacz±æ od sprawdzenia ci¶nienia w oponach :)

Szymon

Data: 2012-05-24 10:13:43
Autor: Vlad The Ripper
opony ca³oroczne

[...]

Ja siê trochê nieprecyzyjnie wyrazi³em z tym piszczeniem. Piszcz± przy mocniejszym hamowaniu - znacznie bardziej ni¿ normalnie i w ogóle trudno ruszyæ bez zapiszczenia opon na asfalcie. Na mokrym to ju¿ w ogóle tragedia. W zakrêtach jakby przód ucieka³ na zewn±trz. Ci¶nienie prawid³owe.

opony ca³oroczne