opony caloroczne

Data: 2019-11-05 01:11:30
Autor: J.F.
opony caloroczne

https://www.youtube.com/watch?v=VPZN4irK0y4

taka tam nedzna reklama ... ale ... Firestone robi
promocje/"prezentacje" opony Multiseason.

Hm ... co sie stalo ?
-producenci juz zarobili na zimowych i letnich, czas namowic klienta
na kolejne opony ?

-haslo "opony zimowe" juz nie przyciaga klienta, trzeba mu   "cos lepszego" podsunac ?

-producenci czuja parcie klientow przeciw tym zmianom opon ?

J.

Data: 2019-11-05 09:23:54
Autor: Mateusz Viste
opony caloroczne
2019-11-05 o 01:11 +0100, J.F. napisał:
taka tam nedzna reklama ... ale ... Firestone robi
promocje/"prezentacje" opony Multiseason.

Hm ... co sie stalo ?

1. zimy już nie te, co kiedyś

2. technologia poszła do przodu i opony wielosezonowe potrafią trzymać
parametry podobne do "prawdziwych" zimówek (np. Michelin Crossclimate)

Mateusz

Data: 2019-11-05 10:39:13
Autor: J.F.
opony caloroczne
Użytkownik "Mateusz Viste"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20191105092354.6c49230e@mateusz...
[...]

Hm ... ze 20 ... no moze 30 lat temu nie bylo zimowek.
Wszyscy jezdzili na "wielosezonowych".
Nawet w te zimy, co to nie te, co dzisiaj :-)

Roznie sie na nich jezdzilo, ale jak nie bylo kartek na benzyne, to parking w Zielencu byl pelny ...

J.

Data: 2019-11-05 17:19:41
Autor: Shrek
opony caloroczne

1. zimy już nie te, co kiedyś

2. technologia poszła do przodu i opony wielosezonowe potrafią trzymać
parametry podobne do "prawdziwych" zimówek (np. Michelin Crossclimate)

Dla mnie problemem jest, że całoroczne nie trzymają parametrów letnich w lato. W zimę to w zasadzie bez znaczenia w mieście (jak dobre opony potrzebujesz żeby stać w korku jak spadnie śnieg;).

--
Shrek

Data: 2019-11-05 09:12:33
Autor: Zenek Kapelinder
opony caloroczne
Już nie masz problemu. Słuchałem radia a w nim premier mówił co zaczeli robić w kwestii ostatecznego rozwiązania przekraczających prędkość. Wszystkie systemy pomiarowe maja być ustawione na maksymalna obowiązującą na mierzonym odcinku prędkość. Tolerancja urządzenia pomiarowego ma być uwzględniana przy wystawianiu mandatu. Ponad trzykrotne zdrozenie mandatow. I jeszcze kilka drobniejszych udogodnień. W planach obniżenie wszystkich prędkości w terenie zabudowanym o 10. Była dyskusja na jakims tam ichnim zebraniu o wprowadzenie francuskiego rozwiązania z konfiskata pojazdu. I że za dużo przeciwnych nie było.

Data: 2019-11-05 23:50:16
Autor: pueblo
opony caloroczne
Witaj Zenek Kapelinder, 05 lis 2019 w
napisałeś/aś:
W planach obniżenie wszystkich prędkości w terenie
zabudowanym o 10.

Ale kasy pójdzie na nowe znaki w takim przypadku...państwo będzie musiało odbić sobie w mandatach...

Data: 2019-11-05 16:43:15
Autor: Zenek Kapelinder
opony caloroczne
Może nalepki z jedną cyfra zamówią i przykleja.

Data: 2019-11-09 10:58:48
Autor: Uzytkownik
opony caloroczne
Może nalepki z jedną cyfra zamówią i przykleja.

Zeniu, przypomnij wszystkim za co byłeś umieszczony w poprawczaku?

Możesz coś opowiedzieć o swoim tatusiu, który pomimo braku wykształcenia był funkcjonariuszem UB i wsławił się w pobiciach aresztowanych.

Poszedłeś w ślady swojego tatusia. Przypomnij ile lat współpracowałeś z SB i dlaczego teraz nienawidzisz obecnej władzy, która zabrała ci emeryturę na podstawie ustawy dezubekizacyjnej?

Data: 2019-11-05 17:34:50
Autor: J.F.
opony caloroczne
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5dc1a11c$0$554$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 05.11.2019 o 09:23, Mateusz Viste pisze:
[...]

W jakim sensie ?
Ze ten zakret w Bielsku raz sie przejezdza 140, a innym razem wypada przy 120 ?

W zimę to w zasadzie bez znaczenia w mieście (jak dobre opony potrzebujesz żeby stać w korku jak spadnie śnieg;).

A jak ktos za miastem mieszka ?

J.

Data: 2019-11-05 17:46:49
Autor: Shrek
opony caloroczne
W dniu 05.11.2019 o 17:34, J.F. pisze:

[...]

To jak mu całoroczne nie stykną, to niech bierze zimówki. Mnie bardziej boli piszczenie w lato.

--
Shrek

Data: 2019-11-05 22:15:31
Autor: Janusz
opony caloroczne
W dniu 2019-11-05 o 17:46, Shrek pisze:
[...]

Mi tam nic nie piszczy :) a też zmieniłem na całoroczne i w zimie dały radę a łatwo nie mam bo mam dość stromy podjazd koło kościoła i jak nie sypią (jak pada) to robi się tam cyrk, w lecie też całkiem dobrze się spisały, więc jestem zadowolony. Poprzednio
zmieniałem opony i zimówki zawsze zdążyły się zestarzeć zanim się zużyły z kolei letnie
szybko się zużywały.

-- -
Janusz

Data: 2019-11-06 08:45:24
Autor: cef
opony caloroczne
[...]

Też się powoli przymierzam do całorocznych, choć jeszcze trafiają mi
się incydentalnie wyjazdy w góry i ze śniegiem.
Ale o co chodzi z tym piszczeniem?
Piszczą bo taką masz technikę jazdy :-) czy piszczą bo taka guma?

Data: 2019-11-06 12:51:11
Autor: ąćęłńóśźż
opony caloroczne
W całosezonowych (jakieś Dębice) to najgorzej jeździ mi się na mokrym, gdy ciut popada.
Ale i tak lepiej, niż na Frigo w lecie.

Data: 2019-11-06 19:02:51
Autor: Shrek
opony caloroczne
W dniu 06.11.2019 o 08:45, cef pisze:

Też się powoli przymierzam do całorocznych, choć jeszcze trafiają mi
się incydentalnie wyjazdy w góry i ze śniegiem.
Ale o co chodzi z tym piszczeniem?
Piszczą bo taką masz technikę jazdy :-) czy piszczą bo taka guma?

I pierwsze wynika poniekąd z drugiego. Po prostu na całorocznych jak wciśniesz gaz na jedynce, to się ślizga a na letnich nie. Co za tym idzie pewnie wszędzie mają gorszą przyczepność, ale na 100% to rzadko ją wykorzystuje (przynajmniej świadomie;)

--
Shrek

Data: 2019-11-07 18:06:08
Autor: J.F.
opony caloroczne
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5dc30ac9$0$17341$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Jakis obiektywny argument.
A jakie te caloroczne i jakie letnie ?

J.

Data: 2019-11-07 22:04:49
Autor: Shrek
opony caloroczne
W dniu 07.11.2019 o 18:06, J.F. pisze:

[...]

Quatrack5, a letnie to nie pamiętam już co było. Chyba jakieś goodyeary.

--
Shrek

Data: 2019-11-05 17:42:59
Autor: Maciek
opony caloroczne
W dniu 2019-11-05 o 17:19, Shrek pisze:
Dla mnie problemem jest, że całoroczne nie trzymają parametrów letnich w lato. W zimę to w zasadzie bez znaczenia w mieście (jak dobre opony potrzebujesz żeby stać w korku jak spadnie śnieg;).
Dlatego ja całe lato przejechałem na zimowych z przodu, całorocznych z
tyłu. Nigdy nie wiadomo kiedy śnieg człowieka zaskoczy :-> Teraz już
czas zimówki założyć, bo poprzednie się kończą.
Maciek

Data: 2019-11-06 11:36:04
Autor: Miroo
opony caloroczne
W dniu 2019-11-05 o 17:42, Maciek pisze:
[...]

"Miększe" opony z przodu? Nie wiem czy to dobry pomysł.

Pozdrawiam

Data: 2019-11-05 11:24:10
Autor: Miroo
opony caloroczne
W dniu 2019-11-05 o 01:11, J.F. pisze:

[...]

Multiseason trzeba będzie wymieniać 2 razy częściej (np co 2-3 lata, a nie 5-6 jak przy dwóch kompletach). Producentowi na jedno wyjdzie, a nie będzie musiał utrzymywać dwóch zespołów badawczych (do opon zimowych i letnich) ;)

Jest "moda" (zapotrzebowanie) na opony wielosezonowe, więc producenci to wykorzystują.

Pozdrawiam

Data: 2019-11-05 11:28:00
Autor: ąćęłńóśźż
opony caloroczne
Na kosztach przekładek (i przechowania) zaoszczędzisz na kolejny komplet.
Gumiarze będą przeciw ;-)

-- -- -

Data: 2019-11-05 12:59:35
Autor: cyklista
opony caloroczne
ąćęłńóśźż pisze:
[...]

i będziesz jeździł na oponach 2 max 3 letnich a nie 4-6 letnich

--
Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

Data: 2019-11-05 13:13:54
Autor: J.F.
opony caloroczne
Użytkownik "Miroo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5dc14e01$0$501$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Tak calkiem na jedno nie - caloroczne bedziesz jezdzil do konca, sezonowe ... uslyszysz "panie, tego juz sie nie oplaca zakladac".

będzie musiał utrzymywać dwóch zespołów badawczych (do opon zimowych i letnich) ;)

Jest "moda" (zapotrzebowanie) na opony wielosezonowe, więc producenci to wykorzystują.

No wlasnie - moda czy zapotrzebowanie ?
Modę kreują producenci, zapotrzebowanie - klienci :-)

Faktycznie - po latach posuchy na europejskim rynku coraz wiecej producentow robi caloroczne ...

J.

Data: 2019-11-05 22:17:45
Autor: Janusz
opony caloroczne
W dniu 2019-11-05 o 13:13, J.F. pisze:
[...]

Wg mnie zapotrzebowanie, koszty przekładek coraz wyższe a i kolejki zaczynają odstraszać kierowców.

--
Janusz

Data: 2019-11-05 22:50:01
Autor: zhbick
opony caloroczne
Użytkownik "Miroo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5dc14e01$0$501$65785112@news.neostrada.pl...

Multiseason trzeba będzie wymieniać 2 razy częściej (np co 2-3 lata, a nie 5-6 jak przy dwóch kompletach).

I w trzecim roku masz nową zdrową gumę, zamiast w czwartym, piątym, szóstym a niekiedy i siódmym jeździć na coraz bardziej twardniejących letnich/zimowych, które już trzymają słabo, ale bieżnik jeszcze głęboki...

Data: 2019-11-06 11:30:52
Autor: Miroo
opony caloroczne
W dniu 2019-11-05 o 22:50, zhbick pisze:
[...]

Z drugiej strony w takiej sytuacji producenci mogą obniżyć jakość i całoroczne po 2 latach będą zmieniać się w plastik lub przeciwnie, w miękką kluchę.
Pamiętam jak przed laty moje letnie kumho zrobiły się plastikowe po około 3-4 latach :( Twarde i śliskie, a przejechane góra 20 tys. km.

Pozdrawiam

Data: 2019-11-06 21:48:32
Autor: Janusz
opony caloroczne
W dniu 2019-11-06 o 11:30, Miroo pisze:
[...]

Całe szczęście mamy konkurencję i ludzie głosują portfelami,
ile razy się dasz sparzyć?  raz, góra dwa potem będziesz szerokim łukiem
omijał jak te słynne frigo :)

--
Janusz

Data: 2019-11-05 20:12:40
Autor: Marcin N
opony caloroczne
[...]

Inny powód: duże kolejki do wymiany i spora upierdliwość tego procesu. O rosnących cenach nie wspominając.

--
MN

Data: 2019-11-06 11:33:05
Autor: Miroo
opony caloroczne
W dniu 2019-11-05 o 20:12, Marcin N pisze:
Inny powód: duże kolejki do wymiany i spora upierdliwość tego procesu. O
rosnących cenach nie wspominając.

Problemem są też sezonowi gumiarze z łapanki, ludzie boją się o alufelgi i coraz częściej spotykane czujniki ciśnienia.

Pozdrawiam

Data: 2019-11-06 11:51:37
Autor: elmer radi radisson
opony caloroczne
On 2019-11-05 01:11, J.F. wrote:

[...]

Que? Skoro opony wielosezonowe znane sa od wielu lat a od dobrych paru
dostepne sa calkiem udane produkty tego typu, to co w tym dziwnego ze
producent promuje swoj produkt?

--

memento lorem ipsum

Data: 2019-11-07 00:14:49
Autor: J.F.
opony caloroczne
Dnia Wed, 6 Nov 2019 11:51:37 +0100, elmer radi radisson napisał(a):
On 2019-11-05 01:11, J.F. wrote:
[...]

A nie lepiej promowac zimowki i letnie ? Zawsze to dwa razy wiekszy zysk :-)

J.

Data: 2019-11-07 06:00:21
Autor: Shrek
opony caloroczne
W dniu 07.11.2019 o 00:14, J.F. pisze:

[...]

Bo ja wiem. Wielosezonówki szybciej się zjedzą.

--
Shrek

Data: 2019-11-07 11:04:06
Autor: elmer radi radisson
opony caloroczne
On 2019-11-07 00:14, J.F. wrote:

A nie lepiej promowac zimowki i letnie ?
Zawsze to dwa razy wiekszy zysk :-)

Jak produkujesz cos, chcesz to sprzedac i do tego jeszcze masz
konkurencje do swojego produktu, to sie promujesz. Proste.

Zimowki i letnie pewnie rownolegle wciaz opychaja ubrane w inny
marketingowy przekaz, rownie okragly co sam sprzedawany produkt ;)

Inna sprawa ze to chyba dazy do tego ze dla wiekszosci obszaru panstwa
jak nasze, i przy takich zimach jak ostatnie to wielosezonowki zapewne
stana sie niebawem domyslnym rodzajem opony a zimowki beda "specjalnym"
rodzajem opony uzytkowanym glownie przez mieszkajacych w rejonach
okologorskich.

--

memento lorem ipsum

Data: 2019-11-07 11:30:30
Autor: RadoslawF
opony caloroczne
W dniu 2019-11-07 o 11:04, elmer radi radisson pisze:

[...]

Nie będą.
Zacznij od sprawdzenia z jakimi oponami stoją nówki w salonach.
A uniwersalne kupują co którzy czują się tym faktem dymani
przez sprzedawców i producentów.

Pozdrawiam

Data: 2019-11-07 16:16:12
Autor: elmer radi radisson
opony caloroczne
On 2019-11-07 11:30, RadoslawF wrote:

Nie będą.
Zacznij od sprawdzenia z jakimi oponami stoją nówki w salonach.

Raczej malo kto kupuje auto ktore stoi doslownie 'w salonie' wiec
nie wiem co masz na mysli - kazde nowo kupione? Chyba raczej nie ma
zasady, albo zalezy od dogadania sie ze sprzedawca albo negocjowalnosci
danego zakupu. Domyslam sie, ze miales na mysli letnie, tak?

A uniwersalne kupują co którzy czują się tym faktem dymani
przez sprzedawców i producentów.

Bardziej mi chodzilo o rodzaj opon uzywanych juz przez pozniejszy
cykl uzytkowania samochodu. Nawet jesli ktos jest zwolennikiem
wielosezonowych a nie dalo sie ich od razu zamowic na kupowanym
aucie, to jest prawdopodobne ze i tak w koncu na takie zmieni.
Albo tez producenci sami stwierdza ze to optymalna opcja wyposazeniowa
i w ten sposob stanie sie to standardem juz od poczatku "zycia" auta.

Czas po prostu pokaze.

--

memento lorem ipsum

Data: 2019-11-07 17:57:05
Autor: J.F.
opony caloroczne
Użytkownik "elmer radi radisson"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qq1cfu$i5vd$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2019-11-07 11:30, RadoslawF wrote:
Nie będą.
[...]

Predzej beda takie, na jakie dogadal sie producent.
A dealer tak niekoniecznie chetnie wymieni ... bo co z nimi zrobic ?

Choc i tak lepiej, niz dolozyc zimowki ... ale czy to aby na koszt dealera ?

[...]

W koncu tak, ale kupiles nowe auto z letnimi czy zimowymi, sezon sie skonczyl ... i co - dokupisz caloroczne ?

Albo tez producenci sami stwierdza ze to optymalna opcja wyposazeniowa
i w ten sposob stanie sie to standardem juz od poczatku "zycia" auta.

Owszem ale:
-jak producent dostanie dobry rabat na opony, za to ze beda sezonowe .... to takie beda :-)
-jak klient bedzie wymagal kompletu zimowek do kompletu ... to moze dealer z dumą oswiadczy "ale tu sa całoroczne i lepszych nie trzeba "

Wiec na dwoje babka wrozyla :-)

J.

Data: 2019-11-08 11:54:28
Autor: elmer radi radisson
opony caloroczne
On 2019-11-07 17:57, J.F. wrote:

Predzej beda takie, na jakie dogadal sie producent.
A dealer tak niekoniecznie chetnie wymieni ... bo co z nimi zrobic ?

Choc i tak lepiej, niz dolozyc zimowki ... ale czy to aby na koszt dealera ?

Nieraz zimowki przeciez dokladaja. Wiec rownie dobrze moze zaczac
sprzedawac z wielosezonowymi. Wiesz, ogolnie to niby klient glosuje
portfelem co chce i czy chce kupic. Kwestia sprzedawcy jest na ile
sie dopasuje do jego wymagan. Chyba ze mowa o tak atrakcyjnym i dobrze
sprzedawanym modelu ze sytuacja moze sterowac sprzedawca a klient
bierze co daja.

W koncu tak, ale kupiles nowe auto z letnimi czy zimowymi, sezon sie skonczyl ... i co - dokupisz caloroczne ?

Rownie dobrze mozna zapytac - i co, kupisz zimowe, albo letnie
i bedziesz zmienial, choc nie lubisz? Jesli ktos nie lubi, to kupi
wielosezonowe. A letnie/zimowe sprzeda, albo nawet potraktuje to jako
strate i element ktorego wymiane i tak od samego poczatku zakladal.
Ale oczywiscie wciaz moze wowczas probowac negocjowac od razu zakup
auta z oponami takiego typu jaki sobie zyczy, zeby uniknac takiej
szarpaniny.

--

memento lorem ipsum

Data: 2019-11-08 20:04:09
Autor: J.F.
opony caloroczne
Użytkownik "elmer radi radisson"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qq3hh5$16f56$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2019-11-07 17:57, J.F. wrote:
[...]

Ale na czyj koszt ?

[...]

No bede, nie chcem ale muszem.

Jesli ktos nie lubi, to kupi wielosezonowe. A letnie/zimowe sprzeda, albo nawet potraktuje to jako
strate i element ktorego wymiane i tak od samego poczatku zakladal.

Glupio tak troche.
To nie lepiej potraktowac jako strate tych kilka zmian ? :-)

Sprzedac ... no, gdyby sie udalo z niewielka strata ...

Na pewno glupota bylo by dokupienie calorocznych i sezonowe zmiany, zeby zuzyc fabryczne :-)

Ale oczywiscie wciaz moze wowczas probowac negocjowac od razu zakup
auta z oponami takiego typu jaki sobie zyczy, zeby uniknac takiej
szarpaniny.

O ile sie uda, bo dealer dostaje auto z oponami ... i co ma z nimi zrobic, jak klient bedzie taki upierdliwy

J.

Data: 2019-11-16 17:21:50
Autor: Marcin N
opony caloroczne
W dniu 2019-11-08 o 20:04, J.F. pisze:

Sprzedac ... no, gdyby sie udalo z niewielka strata ...

Właśnie sprzedałem komplet letnich opon używanych.
Zawołałem 100 zł za komplet. Przyjechał gość prawie nowym Aurisem (liczyłem, że kupi ktoś, kogo nie stać na nowe, ale się pomyliłem).

Sam kupiłem wielosezonowe za 1200.

--
MN

Data: 2019-11-08 10:23:01
Autor: BaX
opony caloroczne

Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:v5hwtj7q3bir$.13whpcfwrp7dk.dlg40tude.net...

[...]

A caloroczne lapia sie jako obowiazkowe zimówki w Czechach?

Data: 2019-11-08 10:29:58
Autor: Mateusz Viste
opony caloroczne
2019-11-08 o 10:23 +0100, BaX napisał:
> [...]
>
> -producenci czuja parcie klientow przeciw tym zmianom opon ?
>  A caloroczne lapia sie jako obowiazkowe zim_wki w Czechach?

Te z 3PMSF na pewno.

Mateusz

Data: 2019-11-08 13:58:02
Autor: LEPEK
opony caloroczne
W dniu 05.11.2019 o 01:11, J.F. pisze:

https://www.youtube.com/watch?v=VPZN4irK0y4

taka tam nedzna reklama ... ale ... Firestone robi
promocje/"prezentacje" opony Multiseason.

Hm ... co sie stalo ?

Jest klient (czyli popyt), to trzeba go zaspokoić i mu sprzedać, zamiast oddawać pole konkurencji.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm