opony na deszcz i śnieg

Data: 2013-06-25 20:19:29
Autor: ddddddd
opony na deszcz i śnieg
witam,
tak sobie pomyślałem, że jako że żona mało jeździ to kupię jej opony całoroczne, a jej zestaw deszczowe+zimowe zakoszę dla siebie :). Problem w tym, że od takich opon wymagam dobrego trzymania na deszczu i śniegu. Czy ktoś miał styczność z oponami całorocznymi lub zimowymi dobrze spisującymi się w takich warunkach? Nie przeszkadza mi hałas, szybkie zużycie, a na suchym asfalcie trzymają się każde opony. cena też nie gra roli bo i tak wyjdzie taniej niż zimówki+letnie.
Jakby co w tej chwili zadowala mnie zestaw Uniroyal RainSport2 na lato + Continental TS830 na zimę, opona uniwersalna może być nieznacznie gorsza od tego zestawu ;) (w przeciwnym wypadku kupię taki sam zestaw, jednak prawie 5000zł na opony które przeżyją więcej niż samochód to trochę dużo...)

Lukasz

Data: 2013-06-25 21:38:03
Autor: Iglo
opony na deszcz i śnieg
Dnia Tue, 25 Jun 2013 20:19:29 +0200, ddddddd napisał(a):

[...]

Zacznę od rozmiaru, bo to zwykle ma znaczenie. 206/55/16, ujeżdżałem dwa
komplety Continentali, na lato Premium Contact, zimą TS830. Po zajeżdżeniu
przed zimą ostatnią wymieniłem na Vredestein Quatrac 3. Rewelacja zimą,
dobre na śniegu, na suchym wiadomo. Przy moim spokojnym stylu jazdy i 120KM
w benzynowym samochodzie są wystarczające. Choć prz ostatecznej decyzji
poradziłbym się kogoś kto jeździ bardziej dynamicznie.

Data: 2013-06-26 07:08:50
Autor: ddddddd
opony na deszcz i śnieg
W dniu 2013-06-25 21:38, Iglo pisze:

[...]

moc auta trochę wyższa - bo ok. 180KM, ale przez żonę nie jest zajeżdżane, tyle że to RWD i wolałbym żeby się dobrze trzymało drogi :)
Powyższe opony w rozmiarze 225/55/16 - w pierwszym lepszym sklepie internetowym kosztują 880zł/szt. - czyli komplet ponad 3500zł.
Na zeszłą zimę założyłem do tego auta opony 195/65/15 i jeździło mi się na nich bardzo dobrze (licznik przekłamywał bo nie dobrany rozmiar, ale takie mi zostały nówki po poprzednim aucie więc je założyłem). Tyle że ja nie zmieniam opon w październiku, a letnie w maju - tej zimy zmieniałem opony trzy albo cztery razy - jak zapowiadała się gorsza pogoda.
Letnie Rainsporty w tym rozmiarze będą kosztowały 2050zł, do tego chyba dokupię Conti w rozmiarze 195/65/15 (bo 225/55/16 kosztują już chyba ok. 700zł/szt., 195/65 połowę mniej - a na zimę węższa opona nie zaszkodzi)   - komplet letnie+zimowe wyjdzie też ok. 3500zł, do tego muszę tylko felgi dokupić.
Nie sądziłem że takie wielosezonówki będą aż tak drogie :)
Choć z drugiej strony zawsze to mniej kół do przekładania i składowania, a jeśli faktycznie trzyma się to sensownie drogi...

Lukasz

Data: 2013-06-26 15:10:57
Autor: PaweL
opony na deszcz i śnieg
Ja też założyłem do żony samochodu opony Vredestein Quatrac 3 (185/60R15H) i nie żałuję. Dobra przyczepność w zimie i bardzo dobra w lecie. W deszczu bardzo dobre. Ciche. Kupił bym je ponownie.

pozdrawiam
Paweł

Data: 2013-06-26 20:15:53
Autor: ddddddd
opony na deszcz i śnieg
W dniu 2013-06-26 15:10, PaweL pisze:
[...]

dobra, na zły sklep natrafiłem, teraz miałem chwilkę i przeglądnąłem oferty innych sklepów -  i można tą oponkę w rozmiarze 225/55/16 dostać za 550zł co jest bardzo dobrą ceną. Wygląda na to że się na nie skuszę ;)

Lukasz

Data: 2013-06-27 07:44:31
Autor: Iglo
opony na deszcz i śnieg
Dnia Wed, 26 Jun 2013 20:15:53 +0200, ddddddd napisał(a):

[...]

Warto. Jak mówi mój oponiarz, te opony mu chleb odbierają, ale co zrobić
:-)

Data: 2013-06-27 08:09:13
Autor: ddddddd
opony na deszcz i śnieg
W dniu 2013-06-27 07:44, Iglo pisze:
[...]

a co powiecie o Goodyear Vector 4Seasons? niby lepiej wypadają w testach, ponoć bardziej odporne na aquaplaning i lepsze w szybszych zakrętach, ale jak to się ma do praktyki?

Lukasz

Data: 2013-06-27 09:55:28
Autor: J.F.
opony na deszcz i śnieg
Dnia Thu, 27 Jun 2013 08:09:13 +0200, ddddddd napisał(a):
[...]

Spojrz na cene - kiedys mnie oponiarz uswiadomil ze to wcale tak duzo
taniej nie wyniesie. Potem chyba stanialy, a robocizna wzrosla.

Ja sobie chwale Debice Navigator, ale nie wiem czy ten rozmiar maja.

J.

Data: 2013-06-27 10:30:45
Autor: ddddddd
opony na deszcz i śnieg
W dniu 2013-06-27 09:55, J.F. pisze:
[...]

cena ma sens (przy mało jeżdżonym aucie):
-letnie Rainsporty 225/55/16: 1600zł (coś potaniały)
-zimowe wintercontacty w rozmiarze 195/65/15 ok.1400zł
-dodatkowe felgi przyjmijmy 400zł
-przekładka gratis bo mam możliwości, ale to już dwa komplety do przełożenia
Razem 3400zł
Wielosezonowe Goodyear (czyli droższe) - 625zł/szt= 2500zł, nie trzeba przekładać
W jednym aucie zrobić przekładkę 4x w roku to nie problem, ale w tym samym czasie obsłużyć dwa auta to dodatkowe 40 minut do każdego przełożenia...

Lukasz

Data: 2013-06-27 10:52:43
Autor: Jakub Witkowski
opony na deszcz i śnieg
W dniu 2013-06-27 10:30, ddddddd pisze:

cena ma sens (przy mało jeżdżonym aucie)

No ale koszty trzeba wyliczyć dla przewidywanego czasu eksploatacji.
Wielosezonówki pożyją jednak nieco krótcej niż para letnie + zimowe.

Dla mnie decydującym czynnikiem jest wygoda. Pieprzenie się z przekładką 2 razy do roku,
zawalanie sobie piwnicy/garażu (ew. dodatkowe koszty przechowywania) - nic przyjemnego.
Tym bardziej gdy ma się więcej niż jedno auto...

Data: 2013-06-27 11:15:25
Autor: J.F.
opony na deszcz i śnieg
Dnia Thu, 27 Jun 2013 10:30:45 +0200, ddddddd napisał(a):
[...]

No nie, bo te dwa komplety razem na dluzej starcza. Licz 1500 za
komplet .. a moze nawet mniej, bo navigatory to niezbyt trwale.

Wielosezonowe Goodyear (czyli droższe) - 625zł/szt= 2500zł, nie trzeba przekładać

tylko te 1000zl drozej to starczy na dodatkowe felgi plus piwo
codziennie przez caly rok, albo na 12 zmian u gumiarza, albo na 8
zmian z przechowaniem, albo na ...

W jednym aucie zrobić przekładkę 4x w roku to nie problem, ale w tym samym czasie obsłużyć dwa auta to dodatkowe 40 minut do każdego przełożenia...

Jak kto ma wygodny garaz, 40 minut raz na pol roku, to mozna dla
zdrowia :-) U mnie uciazliwe jest wyciaganie kol z piwnicy.
Szukanie gumiarza, umawianie itp. Moglbym felgi kupic, ale dochodzi sprawa wywazania - co prawda przy
calorocznych tez. Moglbym tez zmieniac z przechowaniem, wtedy
uciazliwosc znikoma.

No ale teraz jestem spokojny przy pierwszym ataku zimy :-)

J.

Data: 2013-06-27 13:32:29
Autor: ddddddd
opony na deszcz i śnieg
W dniu 2013-06-27 11:15, J.F. pisze:

[...]

to piwo dziennie nawet mnie przekonuje ;)

[...]

dla zdrowia to ja w jednym aucie przekładam, ale na przekór ekspertom nie zmieniam opon jak temperatura spadnie poniżej 7 stopni, bo moje letnie opony dużo lepiej sprawują się w dodatnich temperaturach niż zimówki - a zimówek też mi szkoda, bo uważam że zimowa opona powinna mieć jak najlepszy bieżnik i jak już do połowy się ją zajedzie to trzeba ją zmienić na nową...
cały czas też zaznaczam, że ma być to do auta dodatkowego, robiącego max kilka tysięcy rocznie. W swoim chcę komplet letnie+zimowe, bo wiem że dzięki temu mogę jeździć szybciej :) - ale nim robię kilkadziesiąt tysięcy rocznie

U mnie uciazliwe jest wyciaganie kol z piwnicy.
Szukanie gumiarza, umawianie itp.

no ja akurat mam to w garażu więc problemu z przekładką nie mam, ale dodatkowy komplet kół zajmie dodatkowe miejsce

Moglbym felgi kupic, ale dochodzi sprawa wywazania - co prawda przy
calorocznych tez.

no raz w roku i tak trzeba, choć pewnie średnia mi wychodzi dwa razy w roku - chyba dość często w ciągu 2 miesięcy od wyważenia wpadam w jakąś dziurę :/

Lukasz

Data: 2013-06-27 14:52:06
Autor: J.F.
opony na deszcz i śnieg
Dnia Thu, 27 Jun 2013 13:32:29 +0200, ddddddd napisał(a):
[...]

Czyz nie warto dla niego popracowac tych 40 minut co pol roku ? :-)

[...]

IMO - zimowki trzeba miec gdy moze spasc snieg ... czyli u nas gdzies
miedzy 15 pazdiernika a 15 kwietnia :-)

cały czas też zaznaczam, że ma być to do auta dodatkowego, robiącego max kilka tysięcy rocznie.

No to ekonomia jest za toba - zmian duzo,a
W swoim chcę komplet letnie+zimowe, bo wiem że dzięki temu mogę jeździć szybciej :) - ale nim robię kilkadziesiąt tysięcy rocznie

Nie czuje zeby Navigatory mnie ograniczaly ... ale tu faktycznie
niewielka oszczednosc - i tak zmieniasz co roku.
Navigatory akurat tanie, Vectory drogie, i tu by sie kompletnie nie
oplacaly.

no ja akurat mam to w garażu więc problemu z przekładką nie mam, ale dodatkowy komplet kół zajmie dodatkowe miejsce

Ale miejsce masz, to w czym problem. Chyba ze juz zabraknie :-)

Takczy inaczej - Navigatory na snieg polecic moge, na deszczu
przyzwoite, na lodzie slabe - ale grupowicze nie chcieli spotu z
przeciaganiem liny, to nie wiem na ile slabe :-)

J.

Data: 2013-06-27 15:55:48
Autor: ddddddd
opony na deszcz i śnieg
W dniu 2013-06-27 14:52, J.F. pisze:
IMO - zimowki trzeba miec gdy moze spasc snieg ... czyli u nas gdzies
miedzy 15 pazdiernika a 15 kwietnia :-)

no ja zmieniam wtedy kiedy może spaść śnieg - czyli jak zapowiadają na jutro śnieżycę, a ja mam tylko do sklepu po należne mi (ze względu na własnoręczną zmianę kół :) piwo pojechać, a dalej ma być znowu na plusie to nie zmieniam. Jak zapowiadają tydzień śniegu to zmieniam na tydzień, a jak później ma być przynajmniej tydzień-dwa ciepłoty to znowu mam letnie :) Niektórym się to wydaje bezcelowe, ale ja w tym widzę swój cel - szczególnie że zimówki mają indeks do 210km/h, a jak autko załadowane to chyba kilka procent mniej - co już zaczyna ograniczać ;P
Zmianę kół potrafię zrobić przed wyjazdem do pracy - o ile w jednym aucie to 30-40minut, o tyle w dwóch autach już by mi się nie chciało

Nie czuje zeby Navigatory mnie ograniczaly ...

ja tam lubię jeździć szybciej (można to nazwać agresywniej, ale nie mylić z siedzeniem na zderzaku i wyprzedzaniem na trzeciego), jak wciskam gaz w zakręcie i auto ładnie z niego wyjeżdża to od razu poprawia mi się humor :)

Lukasz

Data: 2013-06-27 16:19:11
Autor: Jakub Witkowski
opony na deszcz i śnieg
W dniu 2013-06-27 13:32, ddddddd pisze:

[...]

I co, drgania czujesz? Bo ja wyważam wtedy gdy trzęsie.
Czyli poza przekładkami dość rzadko, wręcz sporadycznie.

Data: 2013-06-27 18:06:20
Autor: J.F.
opony na deszcz i śnieg
Dnia Thu, 27 Jun 2013 16:19:11 +0200, Jakub Witkowski napisał(a):
[...]

Sierra trzesla co 5-6 miesiecy. Doslownie nie moglem przekladki
doczekac. I nie wiem czemu - po dziurach jezdze szybko i innymi autami.

J.

Data: 2013-06-27 20:54:50
Autor: ddddddd
opony na deszcz i śnieg
[...]

tak, ja też wyważam wtedy kiedy czuję coś na kierownicy i właśnie wypada to ze dwa razy - przynajmniej na letnich - wydaje mi się że ze względu na pozimowe dziury...

Lukasz

Data: 2013-07-01 15:20:45
Autor: Iglo
opony na deszcz i śnieg
Dnia Thu, 27 Jun 2013 13:32:29 +0200, ddddddd napisał(a):

..
[...]

Do takiego auta tymbardziej całoroczne, po pierwsze jak dowali i nie
czujesz się pewnie to pojedziesz tym drugim ze stricte zimówkami, a po
drugie przy dwóch kompletach i takich przebiegach to szkoda bo jeszcze będą
miały dużo bieżnika a już ze starości stracą właściwości.
Btw, jest jakiś sposób na poząbkowaną oponę poza wymianą? Przekładka na
przód etc?

Data: 2013-06-27 15:32:04
Autor: Maciek
opony na deszcz i śnieg
Dnia Thu, 27 Jun 2013 11:15:25 +0200, J.F. napisał(a):

tylko te 1000zl drozej to starczy na dodatkowe felgi plus piwo
codziennie przez caly rok

To co Ty za siki pijesz? :)

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-07-09 05:49:00
Autor: kondel39
opony na deszcz i śnieg
Cześć Łukasz,

Pracuje już kilka lat w firmie Moto Mar w Bydgoszczy. Zdecydowanie odradzam ci opony całoroczne, ponieważ nie sprawdzają się na co dzień. Wiele tutaj argumentów musiałabym przytaczać, ale ogumienie co jest do wszystkiego, jest po prostu do niczego. Na takie warunki kup opony zimowe konkretne i unikaj "chińczyków". Uniroyale i Continental co podałeś są ok i tego się trzymaj, w razie czego zapraszam do nas http://www..motoopony.pl/opony/osobowe/zimowe.html. Chętnie odpowiem, na twoje pytania :)

Data: 2013-07-09 15:02:27
Autor: Andrzej Lawa
opony na deszcz i śnieg
W dniu 09.07.2013 14:49, kondel39@gmail.com pisze:

Zdecydowanie odradzam ci opony całoroczne, ponieważ nie sprawdzają się na co dzień.

Czyżby? A czym to "niesprawdzanie się" objawia?

Wiele tutaj argumentów musiałabym przytaczać,

No to przytocz.

ale ogumienie co jest do wszystkiego, jest po prostu do niczego.

Mhm. Czyli osobne opony masz na krótkie dojazdy do pobliskich sklepów, osobne do dalekich wycieczek, osobne na deszcz, osobne na dzień gorący, chłodny, zimny oraz mroźny, osobne jak jedziesz sam, osobne na większe obciążenie oraz na pełne obciążenie... a zjeżdżając na drogę gruntową od razu zmieniasz opony na odpowiednie, taaak? ;->

PS: naucz się zawijać wiersze...

opony na deszcz i śnieg