Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   opony na mokro

opony na mokro

Data: 2013-03-22 07:17:02
Autor: J.F.
opony na mokro

Drugi zysk z unijnych urzedasow - etykieta na oponach, a na niej klasa
przyczepnosci na mokro, halas i opory toczenia.

http://www.debica.com.pl/opony/_2
Furio - klasa C

http://www.debica.com.pl/opony/_1
Passio 2 - wiekszosc C, ale dwa rozmiary E

http://www.debica.com.pl/opony/_21
Navigator 2 - F

hm, mam te N2, jakiejs zlej przyczepnosci nie zauwazylem, ale ja
profilaktycznie na deszczu zwalniam, niezaleznie od opon :-)

J.

P.S. Za to znow widzialem Niemcow w akcji - snieg sypie, na drodze juz
bialo, a te cholery 140. I wypadkow nie widac ... no, ta bialosc to taka
niewielka jeszcze wtedy, spadlo wiecej, to i oni zwolnili ...

Data: 2013-03-22 08:22:09
Autor: Jacek
opony na mokro
W dniu 2013-03-22 07:17, J.F. pisze:

Drugi zysk z unijnych urzedasow - etykieta na oponach, a na niej klasa
przyczepnosci na mokro, halas i opory toczenia.

Ja tak mam, że mój mózg protestuje, gdy słyszy trzy słowa razem "urzędnik+dobrze+zrobił" ale w przypadku Passio się muszę zgodzić, niestety.
Jacek

Data: 2013-03-22 08:43:55
Autor: Vlad The Ripper
opony na mokro
Drugi zysk z unijnych urzedasow - etykieta na oponach, a na niej klasa
przyczepnosci na mokro, halas i opory toczenia.

http://www.debica.com.pl/opony/_2
Furio - klasa C

http://www.debica.com.pl/opony/_1
Passio 2 - wiekszosc C, ale dwa rozmiary E

http://www.debica.com.pl/opony/_21
Navigator 2 - F

hm, mam te N2, jakiejs zlej przyczepnosci nie zauwazylem, ale ja
profilaktycznie na deszczu zwalniam, niezaleznie od opon :-)

Nie wiem jak pozostale, ale w przypadku Navigatorów 2 to ocena powinna byc jak najnizsza. Najgorsze opony z jakimi mialem do czynienia. Po 2 sezonach i przejechaniu moze z 10kkm nie nadaja sie na zadna nawierzchnie, jedyne do czego moga sie przydac to do podpalnenia na jakiejs demonstracji. :D

Data: 2013-03-22 00:59:57
Autor: Marcin Kiciński
opony na mokro
jedyne do czego moga sie przydac to do podpalnenia na jakiejs demonstracji. :D

Można użyć do budowy placu zabaw dla dzieci, albo na jakiś klomb z kwiatami, a nie od razu palenie na demonstracjach. Nie wiem, skąd w narodzie tyle agresji... ;)

Pozdrawiam
MK

Data: 2013-03-22 09:09:48
Autor: Jacek
opony na mokro
W dniu 2013-03-22 08:59, Marcin Kiciński pisze:

Można użyć do budowy placu zabaw dla dzieci, albo na jakiś klomb z kwiatami, a nie od razu palenie na demonstracjach. Nie wiem, skąd w narodzie tyle agresji... ;)
Zmuszony jestem zaprotestować! Opony się NIE nadają na plac zabaw dla dzieci, natomiast według zaleceń z Ujni można je używać w charakterze zabawek dla świń.
W ramach mojego protestu idę spalić jakąś oponę ;-)
Jacek

Data: 2013-03-22 09:41:47
Autor: AL
opony na mokro
W dniu 2013-03-22 09:09, Jacek pisze:
W dniu 2013-03-22 08:59, Marcin Kiciński pisze:

Można użyć do budowy placu zabaw dla dzieci, albo na jakiś klomb z
kwiatami, a nie od razu palenie na demonstracjach. Nie wiem, skąd w
narodzie tyle agresji... ;)
Zmuszony jestem zaprotestować! Opony się NIE nadają na plac zabaw dla
dzieci, natomiast według zaleceń z Ujni można je używać w charakterze
zabawek dla świń.
W ramach mojego protestu idę spalić jakąś oponę ;-)
Jacek

zabierasz swini zabawke !?
;)

Data: 2013-03-22 09:55:40
Autor: Jacek
opony na mokro
W dniu 2013-03-22 09:41, AL pisze:

zabierasz swini zabawke !?
;)
Moim świniom opony już się znudziły i grają teraz na tabletach ;-)
Jacek

Data: 2013-03-22 11:13:41
Autor: charwel (Oo)==:::
opony na mokro
W dniu 2013-03-22 09:55, Jacek pisze:
W dniu 2013-03-22 09:41, AL pisze:

zabierasz swini zabawke !?
;)
Moim świniom opony już się znudziły i grają teraz na tabletach ;-)
Jacek


W Sejmie?

charwel

Data: 2013-03-22 15:45:25
Autor: J.F
opony na mokro
Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:514c11cb$0$26682$65785112@news.neostrada.pl...
Zmuszony jestem zaprotestować! Opony się NIE nadają na plac zabaw dla dzieci, natomiast według zaleceń z Ujni można je używać w charakterze zabawek dla świń.
W ramach mojego protestu idę spalić jakąś oponę ;-)

Ale ... pod fotoradarem :-)

J.

Data: 2013-03-22 23:51:58
Autor: tᴏ
opony na mokro
J.F. wrote:

P.S. Za to znow widzialem Niemcow w akcji - snieg sypie, na drodze juz
bialo, a te cholery 140. I wypadkow nie widac ... no, ta bialosc to taka
niewielka jeszcze wtedy, spadlo wiecej, to i oni zwolnili ...

Bo oni nie jeżdżą na Frigo2:
http://www.debica.com.pl/opony/_6

ani na Frigo:
http://www.debica.com.pl/opony/_8

ani tym bardziej na nalewkach czy oponach wyciągniętych z kibla, które to "modele" są bardzo popularne w Polsce tudzież polecane przez PMS-owych ekspertów.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-03-23 09:17:59
Autor: J.F.
opony na mokro
Dnia 22 Mar 2013 23:51:58 GMT, tᴏ napisał(a):
J.F. wrote:
P.S. Za to znow widzialem Niemcow w akcji - snieg sypie, na drodze juz
bialo, a te cholery 140. I wypadkow nie widac ... no, ta bialosc to taka
niewielka jeszcze wtedy, spadlo wiecej, to i oni zwolnili ...

Bo oni nie jeżdżą na Frigo2:
http://www.debica.com.pl/opony/_6
ani na Frigo:
http://www.debica.com.pl/opony/_8

ani tym bardziej na nalewkach czy oponach wyciągniętych z kibla, które to "modele" są bardzo popularne w Polsce tudzież polecane przez PMS-owych ekspertów.

Ale Frigo na sniegu to calkiem dobra opona. Na wodzie co prawda ma klase F, a zimowki Conti C ...

Ktos wie jakie sa rzeczywiste roznice miedzy klasami ?

J.

Data: 2013-03-24 01:16:58
Autor: Tomasz Pyra
opony na mokro
Dnia Fri, 22 Mar 2013 07:17:02 +0100, J.F. napisał(a):

Drugi zysk z unijnych urzedasow - etykieta na oponach, a na niej klasa
przyczepnosci na mokro, halas i opory toczenia.

Wychodzi z nich jasno, że najlepsze we wszystkich kategoriach są budżetowe
modele Michelina.
Zaraz za nimi chińszczyzna.
Potem dopiero reszta.

Oczywiście wszystko jest kompletnie niezgodne z faktycznymi możliwościami
tych opon.

Kryteria prawdopodobnie zostały przygotowane pod konkretne modele opon,
chińczycy najszybciej zareagowali produkując opony pod te testy (na tyle na
ile się udało), reszta producentów połapała się zbyt późno że teraz trzeba
opony robić nie takie żeby była przyczepność, a takie żeby był test.

Ale myślę że bez problemu - góra dwa sezony i wszystkie opony będą miały
same A. Tyle że coś za coś - będą gorsze od obecnie produkowanych.

Data: 2013-03-24 03:15:45
Autor: Michał
opony na mokro
On 3/24/2013 1:16 AM, Tomasz Pyra wrote:
Dnia Fri, 22 Mar 2013 07:17:02 +0100, J.F. napisał(a):

Drugi zysk z unijnych urzedasow - etykieta na oponach, a na niej klasa
przyczepnosci na mokro, halas i opory toczenia.

Wychodzi z nich jasno, że najlepsze we wszystkich kategoriach są budżetowe
modele Michelina.
Zaraz za nimi chińszczyzna.
Potem dopiero reszta.

Oczywiście wszystko jest kompletnie niezgodne z faktycznymi możliwościami
tych opon.

Kryteria prawdopodobnie zostały przygotowane pod konkretne modele opon,
chińczycy najszybciej zareagowali produkując opony pod te testy (na tyle na
ile się udało), reszta producentów połapała się zbyt późno że teraz trzeba
opony robić nie takie żeby była przyczepność, a takie żeby był test.

Ale myślę że bez problemu - góra dwa sezony i wszystkie opony będą miały
same A. Tyle że coś za coś - będą gorsze od obecnie produkowanych.


ja się podepnę pod chwalenie Michelina i dodam do tego Continentale :)

"o zgrozo" jakieś chińskie Kelly czy coś takiego samą przyczepnością
(tylko głośne były) "dawały radę" mniej więcej na poziomie dunlopów
- czyli kiepsko ale lepiej niż dębica.

to tak pojechane markami bez modeli - czyli jak fiat chroma do bmw 3 ;)
a ja ledwo rozróżniam opony ;)

Data: 2013-03-24 21:57:08
Autor: Artur Maśląg
opony na mokro
W dniu 2013-03-24 01:16, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Fri, 22 Mar 2013 07:17:02 +0100, J.F. napisał(a):

Drugi zysk z unijnych urzedasow - etykieta na oponach, a na niej klasa
przyczepnosci na mokro, halas i opory toczenia.

Wychodzi z nich jasno, że najlepsze we wszystkich kategoriach są budżetowe
modele Michelina.
Zaraz za nimi chińszczyzna.
Potem dopiero reszta.

Nie wiem co Ty oglądałeś, ale ja takich rewelacji nie widziałem...

Data: 2013-03-24 22:25:56
Autor: Tomasz Pyra
opony na mokro
Dnia Sun, 24 Mar 2013 21:57:08 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

W dniu 2013-03-24 01:16, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Fri, 22 Mar 2013 07:17:02 +0100, J.F. napisał(a):

Drugi zysk z unijnych urzedasow - etykieta na oponach, a na niej klasa
przyczepnosci na mokro, halas i opory toczenia.

Wychodzi z nich jasno, że najlepsze we wszystkich kategoriach są budżetowe
modele Michelina.
Zaraz za nimi chińszczyzna.
Potem dopiero reszta.

Nie wiem co Ty oglądałeś, ale ja takich rewelacji nie widziałem...

Najlepsza opona wszechświata to Michelin PRIMACY 3 - najlepsza ocena we
wszystkich kategoriach (trakcja A, opory  C i 69db).

Zaraz za nią "Star performer", "LAEO" i tym podobne cuda ex equo - trakcja
B, 70db, gorzej z oporami "F".

Za to gdybyś chciał najgorsze opony świata to:
Bridgestone Potenza RE 050 (trakcja E, opory E, 73db)
Toyo PROXES T1-R (trakcja E, opory F, 73db)
Dunlop SP SPORT MAXX (trakcja E, opory F, 72db)

Taaaaak... Oczywiście.


Natomiast teraz jak patrzę w katalog to widzę że jest dokładnie jak pisałem
i na nowy sezon inni producenci też już przygotowali opony pod test i
faktycznie opon z trakcją A jest już dużo więcej niż pod koniec zeszłego
roku.

opony na mokro

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona