Data: 2014-05-24 08:54:35 | |
Autor: twistedme | |
opony - problem | |
Witam,
sprawa wygląda następująco: Kupiłem opony continental race king 2.2, założyłem, jeździłem, zrobiłem może jakieś 100km po czym zmieniłem koła (dt swiss 533d). Po pierwszej jeździe jak wyjechałem z lasu na asfalt czuję bęc, bęc, bęc - myślę jednak chyba nie za bardzo ten zaplot skoro już koło do centrowania. Przyjrzałem się dokładnie - obręcz idealna, opona krzywa! Bicie na boki i garb wysokości 1 cm w okolicy wentyla. Co zrobiłem: - napsikałem smaru silikonowego na ranty - pompowałem na maxa (4.5 bara pękła dętka), żeby dętka powypychała nierówności - wymieniłem dętkę i opaskę. - jeździłem na półflaku, ugniatałem, odbijałem itp. Poprawa może jakaś tam jest, ale bicia są nadal wyraźne. Czy mogę jeszcze cokolwiek zrobić poza wymianą opony? pozdr |
|
Data: 2014-05-24 05:06:47 | |
Autor: Ignac | |
opony - problem | |
W dniu sobota, 24 maja 2014 08:54:35 UTC+2 użytkownik twistedme napisał:
Bicie na boki i garb wysoko¶ci 1 cm w okolicy wentyla. Reklamować j±,to s± objawy pękajacej osnowy,je¶li dobrze rozumiem przekaz.Sadzę,że opona była poprawnie zalożona,czyli na około jej obwodu po obu stronach powinien być widoczny taki cienki gumowy margines,równo oddalony od krawędzi obręczy. Ten garb przy dalszej jeĽdzie może wystrzelić! Przydała by się fota. |
|
Data: 2014-05-24 20:36:07 | |
Autor: mbut | |
opony - problem | |
W dniu 14-05-24 14:06, Ignac pisze:
W dniu sobota, 24 maja 2014 08:54:35 UTC+2 użytkownik twistedme napisał:W moim wypadku to opona nówka. Równego marginesu do obręczy nie da się ułożyć, gdyby taki margines byłby równy to nie byłoby problemu i nie pisałbym o problemie. |
|
Data: 2014-05-24 12:08:17 | |
Autor: Ignac | |
opony - problem | |
To może założyć na zapasowe koło napompować do maksymalnego
ci¶nienia i zostawić na tydzień,miesi±ć żeby opona się naci±gnęła i powtórzyć operację z talkiem/mydłem. Też z nowymi widzę taki problem,ale nie aż w takim stopniu. |
|
Data: 2014-05-24 21:00:36 | |
Autor: twistedme | |
opony - problem | |
W dniu 2014-05-24 14:06, Ignac pisze:
W dniu sobota, 24 maja 2014 08:54:35 UTC+2 użytkownik twistedme napisał:Może nie garb, na foto tego tak nie widać, jak kręcę kołem, to widać wyraĽnie, że w pewnym momencie opona bardzo zbliża się do ramy. Żebym jeszcze miał gdzie¶ rachunek, to bym zareklamował, bo tania nie była... Co¶ ewidentnie z t± opon± jest nie tak, bo jak j± dzisiaj ¶ci±gałem, to zeszła bardzo luĽno, o wiele za luĽno. Poza tym jak się przyjrzałem w ¶rodku, to guma na bokach jest tak cienka, że prze¶wituj± te druciki. Taka tandeta, za tyle kasy? A tak j± chwalili na forach, dlatego też zakupiłem. Jeszcze dzisiaj na to wszystko złapałem kapcia, więc musiałem jechać do decathlona i kupiłem pierwsz± z brzegu jaka była michelin country trail i kręci się równiutko... Były jeszcze hutchinson python, ale w dwupaku i na dodatek rano rozmawiałem z kumplem, który wła¶nie ostatnio je założył i dzisiaj na mokrym asfalcie tak się przejechał, że ma pęknięte jedynki :) Z ciekawo¶ci poczytałem i rzeczywi¶cie ludzie narzekaj±. Fakt, że producent zaleca na suche warunki, no ale takie co¶? Ku przestrodze, że jednak producent wie co pisze :) pozdr. |
|
Data: 2014-05-24 05:41:21 | |
Autor: rzymo | |
opony - problem | |
W dniu sobota, 24 maja 2014 08:54:35 UTC+2 użytkownik twistedme napisał:
(...) Zdarza się, opona do reklamacji. Mało tego, Race Kingi czy X-Kingi z czarn± papryk± (Black Chili), potrafi± mieć podobnie. A to opony po 120-150zł od sztuki ;) Poza tym - jak dętka poszła przy 4.5atm to masz kiepskie dętki... ;) Zawsze do tylu pompuję przy odchudzonych dętkach, potem zjazd do okolic 2.5atm. |
|
Data: 2014-05-24 14:05:17 | |
Autor: mbut | |
opony - problem | |
W dniu 14-05-24 08:54, twistedme pisze:
Witam,Poczekam, może ktoś coś napisze na ten temat, bo mam oponę, która tak samo się zachowuje ja Ty to opisałeś. talk, smar, mydło itd i nic nie pomogło, w końcu wymieniłem opony na innego typu i jest ok. |