Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   opony - różny indeks nośności na jednej osi

opony - różny indeks nośności na jednej osi

Data: 2009-07-28 11:16:10
Autor: Rafal
opony - różny indeks nośności na jednej osi
Witam
Na jednej oponie wyskoczył mi bąbel z boku - opona do wymiany:|
Mam możliwość kupienia używanej opony w dobrym stanie, większość parametrów się zgadza(wygląd bieżnika, rozmiar, zużycie podobne, rok produkcji, indeks prędkości) natomiast różny jest indeks nośności.
W moich jest to 91(615kg) a tą co mogę kupić to 94(670kg)
Czy mogę taką oponę założyć do samochodu? będą wtedy różne opony na osi.
Kolejne pytanie, w przypadku gdy bym ją kupił czy rozsądnie jest zakładać ją na tył, czy może być na przodzie? zależało by mi aby była z przodu, bo mam czujniki ciśnienia - jak by miała powędrować do tyłu to muszę zdejmować dwie opony.
Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-07-28 15:19:45
Autor: Wmak
opony - różny indeks nośności na jednej osi
To jest inna opona i u nas tak jeździć nie wolno - ale raczej nikt się nie dopatrzy różnicy w oznaczeniach.
Jest problem realny (właśnie dlatego nasze przepisy nakazują identyczne opony na osi) - opona o wyższej nośności ma inną konstrukcję, np dodatkową warstwę kordu i z tego powodu jest sztywniejsza.
Auto z różnymi oponami na przedniej osi może mocno ściągać, hamulce też mogą "brać" nierówno.
Zdarzyło mi się w kilku autach, że nawet przy identycznych 4 oponach, tylko różnie zużytych, nie dało się tak pozakładać opon, by auto jechało prosto.
Geometria zawieszenia kilkakrotnie sprawdzana, koła przekładane i auto zawsze ściągało.
Po założeniu nowego kompletu jak ręką odjął - jeżdziły prościutko.
Jeśli nie chcesz wielokrotnie kombinować to od razu zakładaj tę inną na tył a obie z tyłu na przód.
Co do czujników ciśnienia - to chyba daje się przeprogramować, by prawidłowo pokazywał wskaźnik.
wmak --


Data: 2009-07-29 10:13:26
Autor: kamil
opony - różny indeks nośności na jednej osi

" Wmak" <w.mak.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message news:h4n4uh$8rt$1inews.gazeta.pl...
To jest inna opona i u nas tak jeździć nie wolno - ale raczej nikt się nie
dopatrzy różnicy w oznaczeniach.
Jest problem realny (właśnie dlatego nasze przepisy nakazują identyczne
opony na osi) - opona o wyższej nośności ma inną konstrukcję, np dodatkową
warstwę kordu i z tego powodu jest sztywniejsza.
Auto z różnymi oponami na przedniej osi może mocno ściągać, hamulce też
mogą "brać" nierówno.


Bzdury troche pleciesz, sa kraje w ktorych mozna miec nawet i 4 rozne opony, jest to calkowicie legalne, a samochodem mozna normalnie jezdzic. Jezdzilem.




Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-07-29 09:26:37
Autor: Wmak
opony - różny indeks nośności na jednej osi
kamil <kamil@spamwon.com> napisał(a):

Bzdury troche pleciesz, sa kraje w ktorych mozna miec nawet i 4 rozne
opony,
jest to calkowicie legalne, a samochodem mozna normalnie jezdzic.
Jezdzilem.




Pozdrawiam
Kamil
To nie bzdury, tylko własne i innych doświadczenia a że w GB można na różnych oponach jeździć to ich sprawa.
W reszcie Europy zabronione, właśnie ze względów bezpieczeństwa.
Wmak

--


Data: 2009-07-29 11:38:59
Autor: kamil
opony - różny indeks nośności na jednej osi

" Wmak" <w.mak.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message news:h4p4kd$p9s$1inews.gazeta.pl...


To nie bzdury, tylko własne i innych doświadczenia a że w GB można na
różnych oponach jeździć to ich sprawa.
W reszcie Europy zabronione, właśnie ze względów bezpieczeństwa.
Wmak

I zapewne dlatego GB przoduje w bezpieczenstwie na europejskich drogach (na rowni ze Szwecja). Magia panie. :-)




Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-07-29 15:11:54
Autor: wmak
opony - różny indeks nośności na jednej osi
kamil <kamil@spamwon.com> napisał(a):
I zapewne dlatego GB przoduje w bezpieczenstwie na europejskich drogach
(na
rowni ze Szwecja). Magia panie. :-)

Mała wyspa - zanim się rozpędzisz to jesteś na drugim brzegu....
Wmak

--


Data: 2009-07-29 16:28:18
Autor: kamil
opony - różny indeks nośności na jednej osi

" wmak" <w.mak.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message news:h4porq$je2$1inews.gazeta.pl...
kamil <kamil@spamwon.com> napisał(a):

I zapewne dlatego GB przoduje w bezpieczenstwie na europejskich drogach
(na
rowni ze Szwecja). Magia panie. :-)

Mała wyspa - zanim się rozpędzisz to jesteś na drugim brzegu....

A tam ni z tego, niz owego urwisko i tylko identyczne opony na osi moga uratowac od nurkowania w przepasc.




Pozdrawiam
Kamil

opony - różny indeks nośności na jednej osi

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona