opony- tzw. uniwersalne

Data: 2010-10-21 11:31:56
Autor: fest
opony- tzw. uniwersalne
Dzień Dobry
Moje "wycieczki" na rowerze są rzędu 40km (20km po asfalcie i 20km po
terenie leśnym-dosłownie tak rozkładają się proporcje) Obecnie jezdzę na bontrager'ach Jones'a w terenie dobrze się spisują
zwłaszcza jak jest mokro ALE na asfalcie zużywają się piekielnie szybko.
Czy ktoś może polecić mi oponę terenową, która nie będzie tak szybko
zużywała się podczas jazdy po asfalcie?  czy jest w ogóle taka opona?
--
Wyslano z Jastarni
http://augustyna.pl/news

Data: 2010-10-21 13:12:02
Autor: mihau
opony- tzw. uniwersalne
On Oct 21, 1:31 pm, niepo...@op.pl (fest) wrote:

Czy ktoś może polecić mi oponę terenową, która nie będzie tak szybko
zużywała się podczas jazdy po asfalcie?  czy jest w ogóle taka opona?

Wydawało mi się kiedyś, że bez klocków ciężko jeździć. Ale niedawno
kupiłem Marathon Supreme. Przebieg jakieś 1000km i dopiero starł się
nadlew na zgrzewie biegnącym przez środek opony. W tym czasie nie
miałem ani jednej gumy (ba, nawet nie dopompowywałem), a połowę tego
dystansu przejechałem z załadowanymi sakwami, w tym sporo po górach i
kamieniach.

Oczywiście taka łysa opona słabo spisuje się w piasku i wymaga
ostrożności na mokrym, ale na suchym asfalcie i wszelkiej twardej
nawierzchni jest genialna.

--
mihau

Data: 2010-10-21 22:56:12
Autor: fest
opony- tzw. uniwersalne
mihau napisal i wyslal takie slowa:

Oczywiście taka łysa opona słabo spisuje się w piasku i wymaga
ostrożności na mokrym, ale na suchym asfalcie i wszelkiej twardej
nawierzchni jest genialna.

Dla mnie na asfalcie może być do pupy! Byle by sie nie ścierała jak
dotychczasowe (bontrager'y jones'y) i miała jak najlepsze właściwości w
terenie.
--
Wyslano z Jastarni
http://augustyna.pl/news

Data: 2010-10-28 12:16:03
Autor: 666
opony- tzw. uniwersalne
Też jeżdżę na szerokich (bo są i średnie) Supreme.

Nieprawdopodobna przyczepność na gładkim wyraźnie dzięki niesamowitej mieszance gumy, w zakrętach czujesz się bardzo pewnie, a na podłodze z lastriko, terakoty czy gresu trudno koło bokiem przeciągnąć ;-))

Ale z uwagi na bieżnik 'odwrócony' semislick, to na piachu takie sobie pływają na boki, i na błocie też się ślizgają, choć przejechać się da.

Generalnie jestem BARDZO zadowolony.

-- -- -

Ale niedawno kupilem Marathon Supreme.
Oczywiscie taka lysa opona slabo spisuje sie w piasku i wymaga ostroznosci

Data: 2010-10-21 14:22:48
Autor: BoDro
opony- tzw. uniwersalne
fest pisze:

[...]

jeśli nie chcesz typowych semislicków, które z natury optymalizowane są na drogi mieszane, to może Schwalbe Smart Sam? Nie potrafię powiedzieć,   jak odporny jest na ścieranie na asfalcie, ale układ klocków sugeruje, że nie powinny się zbyt szybko zużywać na bitumicznych nawierzchniach...

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-10-21 14:09:16
Autor: piter
opony- tzw. uniwersalne
Ja mogę co nieco powiedzieć o Smart Samach.

Podobają mi się te opony; są stosunkowo tanie, bardzo ładnie ciągną na asfalcie, w terenie nie radzą sobie zupełnie z błotem i piachem (uwaga na błotniste i zapiaszczone zjazdy), ale poza tym nie mam zastrzeżeń.

Wytrzymałość - po 4 tyś km dość wyczerpujących dla kół km (Beskidy, korzenie) tylne koło zaczęło mi łapać gumę co i rusz. Zamieniłem tył na przód i chwilowo mam spokój. Myślę, że na jednym komplecie dociągnę do 5 tyś km.

Na przyszły sezon planuję z przodu bardziej terenowego Nobby Nica, a na tył sprawdzonego Smart Sama.

yoł

Data: 2010-10-28 09:22:35
Autor: dżepe
opony- tzw. uniwersalne
[...]

Nie do końca jestem przekonany do Smart Samów, kupione na wiosne, przejechane ok 4000 km juz parcieją na krawędziach (mnustwo malutkich pęknięć mimo ze rower garazuje w domu) a tylna naprawde mocno zurzyta, miękki bierznik sprawia że maja naprawde niezła jak na tanie opony przyczepność ale bardzo szybko się wycierają.

Data: 2010-10-21 14:29:42
Autor: Mamut
opony- tzw. uniwersalne
Oprócz smart samów dorzuciłbym conti race king, maxxis crossmark, panaracer speedblaster (na przód)

Data: 2010-10-21 16:50:11
Autor: ąćęłńóśźż
opony- tzw. uniwersalne
Continetal TopContact.

-- -- -

Data: 2010-10-25 19:47:45
Autor: Kacper Perschke
opony- tzw. uniwersalne
Dnia 21.10.2010 ąćęłńóśźż <antyspam@interia.pl> napisało:
dorzuciłbym conti race king, maxxis crossmark, panaracer speedblaster
Continetal TopContact.

Właśnie od jakiś pięciu dni jeżdżę na Conti. Z przodu Contact Extralight,
a na tyle Top Contact. Odnoszę wrażenie, że tył mi bardzo łatwo odjeżdża przy
chamowaniu zarówno na asfalcie jak i w terenie. Podobne wrażenie miałem na
asfalcie z Schwalbe Land Cruiser 47-622 z 2009 roku. Może zbyt łatwo tracę
przyczepność?  Choć z Land Cruiser 37-622 z 2008 roku tak nie miałem, ani z
większością innych opon.

Twórcy wątku poleciłbym spróbować ze Schwalbe Hurricane.

Moje świadome doświadczenie z oponami to CST 1208 (lub 1272; nie pamiętam), CST
semislick (już nie produkowany; coś między Accent Discovery a Continetal
Tourride), Maxiss OverDrive, Schwalbe LandCruiser, Schwalbe Hurricane (rower
córki), a teraz Conti. Wcześniej jeździłem na polskich oponach 27 cali z Dębicy
plus coś 26 cali co zakładano do Victus Quatrun. Zachowanie tych opon pamiętam,
ale nie był to świadomy wybór.

KAcper
--
Mail => www.rot13.com

Data: 2010-10-25 21:53:24
Autor: kml
opony- tzw. uniwersalne

Użytkownik "Kacper Perschke" <zbp.yvnzt@rxupferc.ercpnx> napisał w wiadomości news:slrnicbnmv.239.zbp.yvnztsztywniak.nawsiegda...

Odnoszę wrażenie, że tył mi bardzo łatwo odjeżdża przy
chamowaniu zarĂłwno na asfalcie jak i w terenie.

Hamowaniu.

kml
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2010-10-25 20:25:00
Autor: Kacper Perschke
opony- tzw. uniwersalne
Dnia 25.10.2010 kml <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał:
[...]
Hamowaniu.

Dziękuję.

KAcper
--
Mail => www.rot13.com

Data: 2010-10-26 14:29:41
Autor: fest
opony- tzw. uniwersalne
Kacper Perschke napisal i wyslal takie slowa:

TwĂłrcy wÄ&#65533;tku poleciĹ&#65533;bym sprĂłbowaÄ&#65533; ze Schwalbe
Hurricane.

semi slick'a nie chce. Testowałem juz i nie byłem zadowolony
 Kupie Geax SAGUARO lub Continental Race King  : )
--
Wyslano z Jastarni
http://augustyna.pl/news

Data: 2010-10-26 15:18:05
Autor: Kacper Perschke
opony- tzw. uniwersalne
Dnia 26.10.2010 fest <niepodam@op.pl> napisał:
ze Schwalbe Hurricane.
semi slick'a nie chce.

Z mojego punktu widzenia Schwalbe Hurricane to NIE semi slick.
Szczegółowe omówienie tej opony znajdziesz w moich postach w archiwum grupy.

Testowałem juz i nie byłem zadowolony

W pełni szanuję wybór i można się go domyślić po poście inicjującym wątek.

Kupie Geax SAGUARO lub Continental Race King  : )

Skoro już dokonałeś wyboru to proszę daj znać co kupiłeś i jak wrażenia.

KAcper
--
Mail => www.rot13.com

Data: 2010-10-26 18:01:59
Autor: fest
opony- tzw. uniwersalne
Kacper Perschke napisal i wyslal takie slowa:

Skoro juĹź dokonaĹ&#65533;eĹ&#65533; wyboru to proszÄ&#65533; daj
znaÄ&#65533; co kupiĹ&#65533;eĹ&#65533; i jak wraĹźenia.

OK! będę pamiętał.
pozdro.

--
Wyslano z Jastarni
http://augustyna.pl/news

Data: 2010-10-26 19:10:39
Autor: ąćęłńóśźż
opony- tzw. uniwersalne
Mam do sprzedania tanio jedną nową sztukę Continental TopContact 47-622 28×1,75
Tanio (ok. 50% ceny sklepowej), bo mam tylko jedną.

-- -- -

Data: 2010-10-27 18:52:57
Autor: Kacper Perschke
opony- tzw. uniwersalne
Dnia 26.10.2010 ąćęłńóśźż <antyspam@interia.pl> napisało:
[...]

No to zadzwoń do mnie.

KAcper
--
Mail => www.rot13.com

Data: 2010-10-28 10:41:50
Autor: 666
opony- tzw. uniwersalne
Nikt nie podnosi słuchawki ;-)

-- -- -

No to zadzwon do mnie.

Data: 2010-10-28 19:13:46
Autor: Kacper Perschke
opony- tzw. uniwersalne
Dnia 28.10.2010 666 <j666@gazeta.pl> napisało:
[...]
No to zadzwon do mnie.
Nikt nie podnosi słuchawki ;-)

Do ciebie było o zadzwonieniu?

KAcper
--
Mail => www.rot13.com

Data: 2010-10-29 13:15:50
Autor: ąćęłńóśźż
opony- tzw. uniwersalne
A podniosłeś?

-- -- -

Data: 2010-11-02 17:38:26
Autor: Kacper Perschke
opony- tzw. uniwersalne
Dnia 29.10.2010 ąćęłńóśźż <antyspam@interia.pl> napisało:
" 666" <j666@gazeta.pl> napisało:
Do ciebie było o zadzwonieniu?
A podniosłeś?

A " 666" <j666@gazeta.pl> i ąćęłńóśźż <antyspam@interia.pl> to ta sama osoba?

KAcper
--
Mail => www.rot13.com

Data: 2010-10-28 11:55:42
Autor: #:-) gps
opony- tzw. uniwersalne
[...]

mam Schwalbe Land Cruiser (przód i tył)
http://cokupic.pl/i/c_big1834896.jpg
i co do przyczepności przy hamowaniu mam podobne odczucie, szczególnie na asfalcie, a już hamowanie na w zakręcie robię ze zdwojoną ostrożnością
za to
jestem zadowolony z jej przyczepności w trakcie jazdy w terenie
i na dodatek
zachwycony! jej nieprzebijalnością

#:-)
gps

Data: 2010-10-21 14:33:54
Autor: cynamoon
opony- tzw. uniwersalne
[...]

Może geax saguaro Ci przypasuje? Mz.jest całkiem ok.
Marek --

Data: 2010-10-21 15:10:44
Autor: Ignac
opony- tzw. uniwersalne

  Ja bym poszedł po bandzie i brał oponkę
  Kenda K-161 za 2 dychy szt.a do przejechania
  min.30kkm...są różne szerokości do wyboru.

  Ignac

Data: 2010-10-21 21:49:34
Autor: Ignac
opony- tzw. uniwersalne

  Mam uwagi natury ogólnej otóż forum jest miejscem
  wymiany poglądów i nie ma przymusu kierowania się
  poglądami innych na dany problem...niech każdy   dokonuje wyboru kierując się najlepiej własnym
  rozumem a dezawuowanie pogladów innych jest ciut
  nie ładne.

  Ignac    --

Data: 2010-10-21 15:28:33
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
opony- tzw. uniwersalne
Dnia 21.10.2010 13:31 użytkownik fest napisał :
[...]

Tutaj nie chodzi o bieżnik, lecz o mieszankę gumy. Doświadczenie mówi
mi, że tanie opony mają twardą mieszankę, która długo się zużywa, ale
też gorzej trzyma. Jeśli głównym kryterium wyboru opony jest dla Ciebie
jej trwałość, to idź w coś taniego.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2010-10-21 15:53:03
Autor: cynamoon
opony- tzw. uniwersalne
[...]

A mi doświadczenie mówi, że w b.tanich oponach mieszanka chyba w ogóle nie zawiera gumy albo śladowe jej ilości.
Kolega pytał o opony a nie o kartofle po 5 pln. za kg
Marek

Data: 2010-10-21 18:56:29
Autor: kml
opony- tzw. uniwersalne

Użytkownik "cynamoon" <pulserWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:173a.00000165.4cc045bfnewsgate.onet.pl...
[...]

Z kolei moje doświadczenie mówi, że ultra tanie opony np CST (cstpoland.pl) potrafią być zaskakująco dobre w terenie a na asfalcie zużywać się w znośnym tempie. Jeżeli autor wątku jest na etapie prób i błędów w doborze bieżnika to oferta CST regular (http://www.cstpoland.pl/26/strona/1.html) jest idealna do eksperymentów. Po obraniu właściwego kierunku można kupować dużo lepsze gumy o ile zajdzie taka potrzeba :)

Jedynym zgryzem CST jest waga. DUŻA waga, ale za tę cenę to cieżko mieć o to pretensje.

Data: 2010-10-28 09:24:52
Autor: dżep
opony- tzw. uniwersalne

[...]

pretensje.

Owszem, trwałość CST jest niesamowita ale przyczepność znikoma, one są jak z plastiku.

Data: 2010-10-28 12:59:43
Autor: Korban
opony- tzw. uniwersalne
Dnia Thu, 28 Oct 2010 09:24:52 +0000 (UTC), dżep napisał(a):

Owszem, trwałość CST jest niesamowita ale przyczepność znikoma, one są jak z plastiku.

Jestem odmiennego zdania, jeżdżę na CST w różnych warunkach i do ich
przyczepności nie mam zastrzeżeń. Nawet w mokrej śnieżnej brei dawały sobie
radę. Mirek

Data: 2010-10-28 15:14:04
Autor: kml
opony- tzw. uniwersalne

Użytkownik "Korban" <dzikoludek_borowy@onet.pl> napisał w wiadomości news:1qycrjpx1h2mx.1jgowz1tjv2l0$.dlg40tude.net...
[...]

Bez podania dokładnego modelu i rocznika to można sobie rozmawiać do woli na ten temat ;)

Data: 2010-10-21 22:28:37
Autor: Konrad Kosmowski
opony- tzw. uniwersalne
** fest <niepodam@op.pl> wrote:

[...]

Co to jest teren leśny? To jest nieubita ścieżka czy w ogóle zjazd po ścieżce
pełnej korzeni itd.? Wyrażasz się nieprecyzyjnie.

Nie wiem jak ze zużywaniem się (nie używałem ich długo) ale jeżeli chodzi o
efektywność właśnie w takiej sytuacji jak opisujesz czyli po trochu tego i po
trochu asfaltu to fajne są Kenda Small Block Eight.

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2010-10-21 22:50:31
Autor: fest
opony- tzw. uniwersalne
Konrad Kosmowski napisal i wyslal takie slowa:

Co to jest teren leśny? To jest nieubita ścieżka czy w ogóle zjazd po ścieżce
pełnej korzeni itd.? Wyrażasz się nieprecyzyjnie.

miejscami ubita ścieżka, miejscami nieubita ścieżka, miejscami pełna
korzeni itd.

Nie wiem jak ze zużywaniem się (nie używałem ich długo) ale jeżeli chodzi o
efektywność właśnie w takiej sytuacji jak opisujesz czyli po trochu tego i po
trochu asfaltu to fajne są Kenda Small Block Eight.

Nie chodzi mi o efektywność na asfalcie -tu sie jakoś przemęczę.
Chodzi mi raczej o efektywność w terenie i o jak najmniejszą zużywalność
się opony w trakcie jazdy na nawierzchni asfaltowej. --
Wyslano z Jastarni
http://augustyna.pl/news

Data: 2010-10-22 07:43:37
Autor: kml
opony- tzw. uniwersalne

Użytkownik "fest" <niepodam@op.pl> napisał w wiadomości news:4cc0c3b7news.home.net.pl...
Nie chodzi mi o efektywność na asfalcie -tu sie jakoś przemęczę.
Chodzi mi raczej o efektywność w terenie i o jak najmniejszą zużywalność
się opony w trakcie jazdy na nawierzchni asfaltowej.

opony.era.pl :>

efektywność terenowa -> duży (większy) bieżnik+miekka guma

odporność na ścieranie to mało wystających elementów+twarda(sza)guma. Te dwie cechy wykluczają się :)

Pomyśl o jakimś semislicku bądź o oponie terenowej z niskimi bieżnikiem.

Data: 2010-10-22 11:42:22
Autor: fest
opony- tzw. uniwersalne
kml napisal i wyslal takie slowa:

> [...]
> Chodzi mi raczej o efektywność w terenie i o jak najmniejszą zużywalność
> się opony w trakcie jazdy na nawierzchni asfaltowej.

no niestety chyba tak : )

Pomyśl o jakimś semislicku

odpada miałem już i w terenie nie spisywał się.

bądź o oponie terenowej z niskimi bieżnikiem.

właśnie teraz myślę nad tak ową. pozdro.

--
Wyslano z Jastarni
http://augustyna.pl/news

Data: 2010-10-22 13:59:29
Autor: BoDro
opony- tzw. uniwersalne
fest pisze:

bądź o oponie terenowej z niskimi bieżnikiem.

właśnie teraz myślę nad tak ową.

np. nskoklockowa Tioga Red Phoenix (z lewej, w porównianiu z Schwalbe Albert z prawej):

http://img64.imageshack.us/img64/7200/oponym.jpg

Red Phoenix to coś pośredniego między typowa oponą klockową a semislickiem. Ta na fotce ma jakieś 10 tys. przebiegu.

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-10-22 16:01:35
Autor: cynamoon
opony- tzw. uniwersalne
[...]

miałem kiedyś red phoenixy i tylna po 2 tys. wygladała gorzej od tej na zdjęciu...klocki na grzbiecie znikały "w oczach"
Pewnie firma w międzyczasie zmieniła skład mieszanki.
Marek

Data: 2010-10-22 18:12:49
Autor: BoDro
opony- tzw. uniwersalne
cynamoon pisze:

miałem kiedyś red phoenixy i tylna po 2 tys. wygladała gorzej od tej na zdjęciu...klocki na grzbiecie znikały "w oczach"
Pewnie firma w międzyczasie zmieniła skład mieszanki.

może to ma związek także z faktem, że moja waga jest raczej piórkowa, nie jeżdżę zbyt ostro, a te opony to 70% drogi nieasfaltowe.

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-10-28 10:51:17
Autor: cynamoon
opony- tzw. uniwersalne
Nie chodzi mi o efektywność na asfalcie -tu sie jakoś przemęczę.
Chodzi mi raczej o efektywność w terenie i o jak najmniejszą zużywalność
się opony w trakcie jazdy na nawierzchni asfaltowej.

najmniej zużywajace się na asfalcie i jednocześnie  efektywne w terenie opony jakich używałem to były tiogi factory XC...
ale do nich już nie wrócę...szkoda zdrowia na mokrych asfaltowych zakrętach.
Marek --

Data: 2010-10-28 18:39:23
Autor: jacek duma
opony- tzw. uniwersalne
fest pisze:
[...]

Ja polecę schwalbe delta land cruiser. Na grzbiecie ma płaski drobny bieżnik, w kierunku bocznym zamieniający się w klocki łapiące na zjazdach.

jd

opony- tzw. uniwersalne