Data: 2010-10-21 11:31:56 | |
Autor: fest | |
opony- tzw. uniwersalne | |
Dzień Dobry
Moje "wycieczki" na rowerze są rzędu 40km (20km po asfalcie i 20km po terenie leśnym-dosłownie tak rozkładają się proporcje) Obecnie jezdzę na bontrager'ach Jones'a w terenie dobrze się spisują zwłaszcza jak jest mokro ALE na asfalcie zużywają się piekielnie szybko. Czy ktoś może polecić mi oponę terenową, która nie będzie tak szybko zużywała się podczas jazdy po asfalcie? czy jest w ogóle taka opona? -- Wyslano z Jastarni http://augustyna.pl/news |
|
Data: 2010-10-21 13:12:02 | |
Autor: mihau | |
opony- tzw. uniwersalne | |
On Oct 21, 1:31 pm, niepo...@op.pl (fest) wrote:
Czy ktoś może polecić mi oponę terenową, która nie będzie tak szybko Wydawało mi się kiedyś, że bez klocków ciężko jeździć. Ale niedawno kupiłem Marathon Supreme. Przebieg jakieś 1000km i dopiero starł się nadlew na zgrzewie biegnącym przez środek opony. W tym czasie nie miałem ani jednej gumy (ba, nawet nie dopompowywałem), a połowę tego dystansu przejechałem z załadowanymi sakwami, w tym sporo po górach i kamieniach. Oczywiście taka łysa opona słabo spisuje się w piasku i wymaga ostrożności na mokrym, ale na suchym asfalcie i wszelkiej twardej nawierzchni jest genialna. -- mihau |
|
Data: 2010-10-21 22:56:12 | |
Autor: fest | |
opony- tzw. uniwersalne | |
mihau napisal i wyslal takie slowa:
Oczywiście taka łysa opona słabo spisuje się w piasku i wymaga Dla mnie na asfalcie może być do pupy! Byle by sie nie ścierała jak dotychczasowe (bontrager'y jones'y) i miała jak najlepsze właściwości w terenie. -- Wyslano z Jastarni http://augustyna.pl/news |
|
Data: 2010-10-28 12:16:03 | |
Autor: 666 | |
opony- tzw. uniwersalne | |
Też jeżdżę na szerokich (bo są i średnie) Supreme.
Nieprawdopodobna przyczepność na gładkim wyraźnie dzięki niesamowitej mieszance gumy, w zakrętach czujesz się bardzo pewnie, a na podłodze z lastriko, terakoty czy gresu trudno koło bokiem przeciągnąć ;-)) Ale z uwagi na bieżnik 'odwrócony' semislick, to na piachu takie sobie pływają na boki, i na błocie też się ślizgają, choć przejechać się da. Generalnie jestem BARDZO zadowolony. -- -- - Ale niedawno kupilem Marathon Supreme.na mokrym, ale na suchym asfalcie i wszelkiej twardej nawierzchni jest genialna. -- |
|
Data: 2010-10-21 14:22:48 | |
Autor: BoDro | |
opony- tzw. uniwersalne | |
fest pisze:
Moje "wycieczki" na rowerze są rzędu 40km (20km po asfalcie i 20km po jeśli nie chcesz typowych semislicków, które z natury optymalizowane są na drogi mieszane, to może Schwalbe Smart Sam? Nie potrafię powiedzieć, jak odporny jest na ścieranie na asfalcie, ale układ klocków sugeruje, że nie powinny się zbyt szybko zużywać na bitumicznych nawierzchniach... -- Bogdan 53.659956 N, 17.347842 E bodro_malpa_wp.pl |
|
Data: 2010-10-21 14:09:16 | |
Autor: piter | |
opony- tzw. uniwersalne | |
Ja mogę co nieco powiedzieć o Smart Samach.
Podobają mi się te opony; są stosunkowo tanie, bardzo ładnie ciągną na asfalcie, w terenie nie radzą sobie zupełnie z błotem i piachem (uwaga na błotniste i zapiaszczone zjazdy), ale poza tym nie mam zastrzeżeń. Wytrzymałość - po 4 tyś km dość wyczerpujących dla kół km (Beskidy, korzenie) tylne koło zaczęło mi łapać gumę co i rusz. Zamieniłem tył na przód i chwilowo mam spokój. Myślę, że na jednym komplecie dociągnę do 5 tyś km. Na przyszły sezon planuję z przodu bardziej terenowego Nobby Nica, a na tył sprawdzonego Smart Sama. yoł -- |
|
Data: 2010-10-28 09:22:35 | |
Autor: dżepe | |
opony- tzw. uniwersalne | |
jeśli nie chcesz typowych semislicków, które z natury optymalizowane są na drogi mieszane, to może Schwalbe Smart Sam? Nie potrafię powiedzieć, jak odporny jest na ścieranie na asfalcie, ale układ klocków sugeruje, że nie powinny się zbyt szybko zużywać na bitumicznych nawierzchniach... Nie do końca jestem przekonany do Smart Samów, kupione na wiosne, przejechane ok 4000 km juz parcieją na krawędziach (mnustwo malutkich pęknięć mimo ze rower garazuje w domu) a tylna naprawde mocno zurzyta, miękki bierznik sprawia że maja naprawde niezła jak na tanie opony przyczepność ale bardzo szybko się wycierają. -- |
|
Data: 2010-10-21 14:29:42 | |
Autor: Mamut | |
opony- tzw. uniwersalne | |
Oprócz smart samów dorzuciłbym conti race king, maxxis crossmark, panaracer speedblaster (na przód)
|
|
Data: 2010-10-21 16:50:11 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
opony- tzw. uniwersalne | |
Continetal TopContact.
-- -- - | dorzuciłbym conti race king, maxxis crossmark, panaracer speedblaster |
|
Data: 2010-10-25 19:47:45 | |
Autor: Kacper Perschke | |
opony- tzw. uniwersalne | |
Dnia 21.10.2010 Ä
ÄÄĹĹóşş <antyspam@interia.pl> napisaĹo:
dorzuciĹbym conti race king, maxxis crossmark, panaracer speedblasterContinetal TopContact. WĹaĹnie od jakiĹ piÄciu dni jeĹźdĹźÄ na Conti. Z przodu Contact Extralight, a na tyle Top Contact. OdnoszÄ wraĹźenie, Ĺźe tyĹ mi bardzo Ĺatwo odjeĹźdĹźa przy chamowaniu zarĂłwno na asfalcie jak i w terenie. Podobne wraĹźenie miaĹem na asfalcie z Schwalbe Land Cruiser 47-622 z 2009 roku. MoĹźe zbyt Ĺatwo tracÄ przyczepnoĹÄ? ChoÄ z Land Cruiser 37-622 z 2008 roku tak nie miaĹem, ani z wiÄkszoĹciÄ innych opon. TwĂłrcy wÄ tku poleciĹbym sprĂłbowaÄ ze Schwalbe Hurricane. Moje Ĺwiadome doĹwiadczenie z oponami to CST 1208 (lub 1272; nie pamiÄtam), CST semislick (juĹź nie produkowany; coĹ miÄdzy Accent Discovery a Continetal Tourride), Maxiss OverDrive, Schwalbe LandCruiser, Schwalbe Hurricane (rower cĂłrki), a teraz Conti. WczeĹniej jeĹşdziĹem na polskich oponach 27 cali z DÄbicy plus coĹ 26 cali co zakĹadano do Victus Quatrun. Zachowanie tych opon pamiÄtam, ale nie byĹ to Ĺwiadomy wybĂłr. KAcper -- Mail => www.rot13.com |
|
Data: 2010-10-25 21:53:24 | |
Autor: kml | |
opony- tzw. uniwersalne | |
UĹźytkownik "Kacper Perschke" <zbp.yvnzt@rxupferc.ercpnx> napisaĹ w wiadomoĹci news:slrnicbnmv.239.zbp.yvnztsztywniak.nawsiegda... OdnoszÄ wraĹźenie, Ĺźe tyĹ mi bardzo Ĺatwo odjeĹźdĹźa przy Hamowaniu. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. 4/10/2010 test Samsung Solid B2100 |
|
Data: 2010-10-25 20:25:00 | |
Autor: Kacper Perschke | |
opony- tzw. uniwersalne | |
Dnia 25.10.2010 kml <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisaĹ:
[...]Hamowaniu. DziÄkujÄ. KAcper -- Mail => www.rot13.com |
|
Data: 2010-10-26 14:29:41 | |
Autor: fest | |
opony- tzw. uniwersalne | |
Kacper Perschke napisal i wyslal takie slowa:
TwĂłrcy wÄ�tku poleciĹ�bym sprĂłbowaÄ� ze SchwalbeHurricane. semi slick'a nie chce. Testowałem juz i nie byłem zadowolony Kupie Geax SAGUARO lub Continental Race King : ) -- Wyslano z Jastarni http://augustyna.pl/news |
|
Data: 2010-10-26 15:18:05 | |
Autor: Kacper Perschke | |
opony- tzw. uniwersalne | |
Dnia 26.10.2010 fest <niepodam@op.pl> napisaĹ:
ze Schwalbe Hurricane.semi slick'a nie chce. Z mojego punktu widzenia Schwalbe Hurricane to NIE semi slick. SzczegĂłĹowe omĂłwienie tej opony znajdziesz w moich postach w archiwum grupy. TestowaĹem juz i nie byĹem zadowolony W peĹni szanujÄ wybĂłr i moĹźna siÄ go domyĹliÄ po poĹcie inicjujÄ cym wÄ tek. Kupie Geax SAGUARO lub Continental Race King : ) Skoro juĹź dokonaĹeĹ wyboru to proszÄ daj znaÄ co kupiĹeĹ i jak wraĹźenia. KAcper -- Mail => www.rot13.com |
|
Data: 2010-10-26 18:01:59 | |
Autor: fest | |
opony- tzw. uniwersalne | |
Kacper Perschke napisal i wyslal takie slowa:
Skoro juĹź dokonaĹ�eĹ� wyboru to proszÄ� dajznaÄ� co kupiĹ�eĹ� i jak wraĹźenia. OK! będę pamiętał. pozdro. -- Wyslano z Jastarni http://augustyna.pl/news |
|
Data: 2010-10-26 19:10:39 | |
Autor: Ä ÄÄĹĹóşş | |
opony- tzw. uniwersalne | |
Mam do sprzedania tanio jednÄ
nowÄ
sztukÄ Continental TopContact 47-622 28Ă1,75
Tanio (ok. 50% ceny sklepowej), bo mam tylko jednÄ . -- -- - | WĹaĹnie od jakiĹ piÄciu dni jeĹźdĹźÄ na Conti. | Z przodu Contact Extralight, a na tyle Top Contact. |
|
Data: 2010-10-27 18:52:57 | |
Autor: Kacper Perschke | |
opony- tzw. uniwersalne | |
Dnia 26.10.2010 Ä
ÄÄĹĹóşş <antyspam@interia.pl> napisaĹo:
WĹaĹnie od jakiĹ piÄciu dni jeĹźdĹźÄ na Conti. Z przodu Contact Extralight,Mam do sprzedania tanio jednÄ nowÄ sztukÄ Continental TopContact 47-622 No to zadzwoĹ do mnie. KAcper -- Mail => www.rot13.com |
|
Data: 2010-10-28 10:41:50 | |
Autor: 666 | |
opony- tzw. uniwersalne | |
Nikt nie podnosi słuchawki ;-)
-- -- - No to zadzwon do mnie. -- |
|
Data: 2010-10-28 19:13:46 | |
Autor: Kacper Perschke | |
opony- tzw. uniwersalne | |
Dnia 28.10.2010 666 <j666@gazeta.pl> napisaĹo:
Nikt nie podnosi sĹuchawki ;-)[...]No to zadzwon do mnie. Do ciebie byĹo o zadzwonieniu? KAcper -- Mail => www.rot13.com |
|
Data: 2010-10-29 13:15:50 | |
Autor: Ä ÄÄĹĹóşş | |
opony- tzw. uniwersalne | |
A podniosĹeĹ?
-- -- - | Do ciebie byĹo o zadzwonieniu? |
|
Data: 2010-11-02 17:38:26 | |
Autor: Kacper Perschke | |
opony- tzw. uniwersalne | |
Dnia 29.10.2010 Ä
ÄÄĹĹóşş <antyspam@interia.pl> napisaĹo:
" 666" <j666@gazeta.pl> napisaĹo:A podniosĹeĹ? A " 666" <j666@gazeta.pl> i Ä ÄÄĹĹóşş <antyspam@interia.pl> to ta sama osoba? KAcper -- Mail => www.rot13.com |
|
Data: 2010-10-28 11:55:42 | |
Autor: #:-) gps | |
opony- tzw. uniwersalne | |
Podobne wraĹźenie miaĹem na
asfalcie z Schwalbe Land Cruiser 47-622 z 2009 roku. MoĹźe zbyt Ĺatwo tracÄ mam Schwalbe Land Cruiser (przĂłd i tyĹ) http://cokupic.pl/i/c_big1834896.jpg i co do przyczepnoĹci przy hamowaniu mam podobne odczucie, szczegĂłlnie na asfalcie, a juĹź hamowanie na w zakrÄcie robiÄ ze zdwojonÄ ostroĹźnoĹciÄ za to jestem zadowolony z jej przyczepnoĹci w trakcie jazdy w terenie i na dodatek zachwycony! jej nieprzebijalnoĹciÄ #:-) gps |
|
Data: 2010-10-21 14:33:54 | |
Autor: cynamoon | |
opony- tzw. uniwersalne | |
Dzień Dobry Może geax saguaro Ci przypasuje? Mz.jest całkiem ok. Marek -- |
|
Data: 2010-10-21 15:10:44 | |
Autor: Ignac | |
opony- tzw. uniwersalne | |
Ja bym poszedł po bandzie i brał oponkę Kenda K-161 za 2 dychy szt.a do przejechania min.30kkm...są różne szerokości do wyboru. Ignac -- |
|
Data: 2010-10-21 21:49:34 | |
Autor: Ignac | |
opony- tzw. uniwersalne | |
Mam uwagi natury ogólnej otóż forum jest miejscem wymiany poglądów i nie ma przymusu kierowania się poglądami innych na dany problem...niech każdy dokonuje wyboru kierując się najlepiej własnym rozumem a dezawuowanie pogladów innych jest ciut nie ładne. Ignac -- |
|
Data: 2010-10-21 15:28:33 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
opony- tzw. uniwersalne | |
Dnia 21.10.2010 13:31 użytkownik fest napisał :
Dzień Dobry Tutaj nie chodzi o bieżnik, lecz o mieszankę gumy. Doświadczenie mówi mi, że tanie opony mają twardą mieszankę, która długo się zużywa, ale też gorzej trzyma. Jeśli głównym kryterium wyboru opony jest dla Ciebie jej trwałość, to idź w coś taniego. -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2010-10-21 15:53:03 | |
Autor: cynamoon | |
opony- tzw. uniwersalne | |
Tutaj nie chodzi o bieżnik, lecz o mieszankę gumy. Doświadczenie mówi A mi doświadczenie mówi, że w b.tanich oponach mieszanka chyba w ogóle nie zawiera gumy albo śladowe jej ilości. Kolega pytał o opony a nie o kartofle po 5 pln. za kg Marek -- |
|
Data: 2010-10-21 18:56:29 | |
Autor: kml | |
opony- tzw. uniwersalne | |
Użytkownik "cynamoon" <pulserWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:173a.00000165.4cc045bfnewsgate.onet.pl... Tutaj nie chodzi o bieżnik, lecz o mieszankę gumy. Doświadczenie mówi Z kolei moje doświadczenie mówi, że ultra tanie opony np CST (cstpoland.pl) potrafią być zaskakująco dobre w terenie a na asfalcie zużywać się w znośnym tempie. Jeżeli autor wątku jest na etapie prób i błędów w doborze bieżnika to oferta CST regular (http://www.cstpoland.pl/26/strona/1.html) jest idealna do eksperymentów. Po obraniu właściwego kierunku można kupować dużo lepsze gumy o ile zajdzie taka potrzeba :) Jedynym zgryzem CST jest waga. DUŻA waga, ale za tę cenę to cieżko mieć o to pretensje. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. 4/10/2010 test Samsung Solid B2100 |
|
Data: 2010-10-28 09:24:52 | |
Autor: dżep | |
opony- tzw. uniwersalne | |
(cstpoland.pl) potrafią być zaskakująco dobre w terenie a na asfalcie zużywać się wznośnym tempie. Jeżeli autor wątku jest na etapie prób i błędów w doborze bieżnika to oferta CST regular (http://www.cstpoland.pl/26/strona/1.html) jest idealna do eksperymentów. Po obraniu właściwego kierunku można kupowaćdużo lepsze gumy o ile zajdzie taka potrzeba :)to pretensje. Owszem, trwałość CST jest niesamowita ale przyczepność znikoma, one są jak z plastiku. -- |
|
Data: 2010-10-28 12:59:43 | |
Autor: Korban | |
opony- tzw. uniwersalne | |
Dnia Thu, 28 Oct 2010 09:24:52 +0000 (UTC), dżep napisał(a):
Owszem, trwałość CST jest niesamowita ale przyczepność znikoma, one są jak z plastiku. Jestem odmiennego zdania, jeżdżę na CST w różnych warunkach i do ich przyczepności nie mam zastrzeżeń. Nawet w mokrej śnieżnej brei dawały sobie radę. Mirek |
|
Data: 2010-10-28 15:14:04 | |
Autor: kml | |
opony- tzw. uniwersalne | |
Użytkownik "Korban" <dzikoludek_borowy@onet.pl> napisał w wiadomości news:1qycrjpx1h2mx.1jgowz1tjv2l0$.dlg40tude.net... Dnia Thu, 28 Oct 2010 09:24:52 +0000 (UTC), dżep napisał(a): Bez podania dokładnego modelu i rocznika to można sobie rozmawiać do woli na ten temat ;) -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. 4/10/2010 test Samsung Solid B2100 |
|
Data: 2010-10-21 22:28:37 | |
Autor: Konrad Kosmowski | |
opony- tzw. uniwersalne | |
** fest <niepodam@op.pl> wrote:
Dzień Dobry Moje "wycieczki" na rowerze są rzędu 40km (20km po asfalcie i Co to jest teren leśny? To jest nieubita ścieżka czy w ogóle zjazd po ścieżce pełnej korzeni itd.? Wyrażasz się nieprecyzyjnie. Nie wiem jak ze zużywaniem się (nie używałem ich długo) ale jeżeli chodzi o efektywność właśnie w takiej sytuacji jak opisujesz czyli po trochu tego i po trochu asfaltu to fajne są Kenda Small Block Eight. -- + ' .-. . , * ) ) http://kosmosik.net/ . . '-' . kK |
|
Data: 2010-10-21 22:50:31 | |
Autor: fest | |
opony- tzw. uniwersalne | |
Konrad Kosmowski napisal i wyslal takie slowa:
Co to jest teren leśny? To jest nieubita ścieżka czy w ogóle zjazd po ścieżce miejscami ubita ścieżka, miejscami nieubita ścieżka, miejscami pełna korzeni itd. Nie wiem jak ze zużywaniem się (nie używałem ich długo) ale jeżeli chodzi o Nie chodzi mi o efektywność na asfalcie -tu sie jakoś przemęczę. Chodzi mi raczej o efektywność w terenie i o jak najmniejszą zużywalność się opony w trakcie jazdy na nawierzchni asfaltowej. -- Wyslano z Jastarni http://augustyna.pl/news |
|
Data: 2010-10-22 07:43:37 | |
Autor: kml | |
opony- tzw. uniwersalne | |
Użytkownik "fest" <niepodam@op.pl> napisał w wiadomości news:4cc0c3b7news.home.net.pl... Nie chodzi mi o efektywność na asfalcie -tu sie jakoś przemęczę. opony.era.pl :> efektywność terenowa -> duży (większy) bieżnik+miekka guma odporność na ścieranie to mało wystających elementów+twarda(sza)guma. Te dwie cechy wykluczają się :) Pomyśl o jakimś semislicku bądź o oponie terenowej z niskimi bieżnikiem. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. 4/10/2010 test Samsung Solid B2100 |
|
Data: 2010-10-22 11:42:22 | |
Autor: fest | |
opony- tzw. uniwersalne | |
kml napisal i wyslal takie slowa:
Użytkownik "fest" <niepodam@op.pl> napisał w wiadomości news:4cc0c3b7news.home.net.pl... opony.era.pl :> no niestety chyba tak : ) Pomyśl o jakimś semislicku odpada miałem już i w terenie nie spisywał się. bądź o oponie terenowej z niskimi bieżnikiem. właśnie teraz myślę nad tak ową. pozdro. -- Wyslano z Jastarni http://augustyna.pl/news |
|
Data: 2010-10-22 13:59:29 | |
Autor: BoDro | |
opony- tzw. uniwersalne | |
fest pisze:
bądź o oponie terenowej z niskimi bieżnikiem. np. nskoklockowa Tioga Red Phoenix (z lewej, w porównianiu z Schwalbe Albert z prawej): http://img64.imageshack.us/img64/7200/oponym.jpg Red Phoenix to coś pośredniego między typowa oponą klockową a semislickiem. Ta na fotce ma jakieś 10 tys. przebiegu. -- Bogdan 53.659956 N, 17.347842 E bodro_malpa_wp.pl |
|
Data: 2010-10-22 16:01:35 | |
Autor: cynamoon | |
opony- tzw. uniwersalne | |
np. nskoklockowa Tioga Red Phoenix (z lewej, w porównianiu z Schwalbe Albert z prawej): miałem kiedyś red phoenixy i tylna po 2 tys. wygladała gorzej od tej na zdjęciu...klocki na grzbiecie znikały "w oczach" Pewnie firma w międzyczasie zmieniła skład mieszanki. Marek -- |
|
Data: 2010-10-22 18:12:49 | |
Autor: BoDro | |
opony- tzw. uniwersalne | |
cynamoon pisze:
miałem kiedyś red phoenixy i tylna po 2 tys. wygladała gorzej od tej na zdjęciu...klocki na grzbiecie znikały "w oczach" może to ma związek także z faktem, że moja waga jest raczej piórkowa, nie jeżdżę zbyt ostro, a te opony to 70% drogi nieasfaltowe. -- Bogdan 53.659956 N, 17.347842 E bodro_malpa_wp.pl |
|
Data: 2010-10-28 10:51:17 | |
Autor: cynamoon | |
opony- tzw. uniwersalne | |
Nie chodzi mi o efektywność na asfalcie -tu sie jakoś przemęczę. najmniej zużywajace się na asfalcie i jednocześnie efektywne w terenie opony jakich używałem to były tiogi factory XC... ale do nich już nie wrócę...szkoda zdrowia na mokrych asfaltowych zakrętach. Marek -- |
|
Data: 2010-10-28 18:39:23 | |
Autor: jacek duma | |
opony- tzw. uniwersalne | |
fest pisze:
Dzień Dobry Ja polecę schwalbe delta land cruiser. Na grzbiecie ma płaski drobny bieżnik, w kierunku bocznym zamieniający się w klocki łapiące na zjazdach. jd |