opony- tzw. uniwersalne

Data: 2010-10-21 22:28:37
Autor: Konrad Kosmowski
opony- tzw. uniwersalne
** fest <niepodam@op.pl> wrote:

Dzień Dobry Moje "wycieczki" na rowerze są rzędu 40km (20km po asfalcie i
20km po terenie leśnym-dosłownie tak rozkładają się proporcje) Obecnie jezdzę
na bontrager'ach Jones'a w terenie dobrze się spisują zwłaszcza jak jest
mokro ALE na asfalcie zużywają się piekielnie szybko.  Czy ktoś może polecić
mi oponę terenową, która nie będzie tak szybko zużywała się podczas jazdy po
asfalcie?  czy jest w ogóle taka opona?

Co to jest teren leśny? To jest nieubita ścieżka czy w ogóle zjazd po ścieżce
pełnej korzeni itd.? Wyrażasz się nieprecyzyjnie.

Nie wiem jak ze zużywaniem się (nie używałem ich długo) ale jeżeli chodzi o
efektywność właśnie w takiej sytuacji jak opisujesz czyli po trochu tego i po
trochu asfaltu to fajne są Kenda Small Block Eight.

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2010-10-21 22:50:31
Autor: fest
opony- tzw. uniwersalne
Konrad Kosmowski napisal i wyslal takie slowa:

Co to jest teren leśny? To jest nieubita ścieżka czy w ogóle zjazd po ścieżce
pełnej korzeni itd.? Wyrażasz się nieprecyzyjnie.

miejscami ubita ścieżka, miejscami nieubita ścieżka, miejscami pełna
korzeni itd.

Nie wiem jak ze zużywaniem się (nie używałem ich długo) ale jeżeli chodzi o
efektywność właśnie w takiej sytuacji jak opisujesz czyli po trochu tego i po
trochu asfaltu to fajne są Kenda Small Block Eight.

Nie chodzi mi o efektywność na asfalcie -tu sie jakoś przemęczę.
Chodzi mi raczej o efektywność w terenie i o jak najmniejszą zużywalność
się opony w trakcie jazdy na nawierzchni asfaltowej. --
Wyslano z Jastarni
http://augustyna.pl/news

Data: 2010-10-22 07:43:37
Autor: kml
opony- tzw. uniwersalne

Użytkownik "fest" <niepodam@op.pl> napisał w wiadomości news:4cc0c3b7news.home.net.pl...
Nie chodzi mi o efektywność na asfalcie -tu sie jakoś przemęczę.
Chodzi mi raczej o efektywność w terenie i o jak najmniejszą zużywalność
się opony w trakcie jazdy na nawierzchni asfaltowej.

opony.era.pl :>

efektywność terenowa -> duży (większy) bieżnik+miekka guma

odporność na ścieranie to mało wystających elementów+twarda(sza)guma. Te dwie cechy wykluczają się :)

Pomyśl o jakimś semislicku bądź o oponie terenowej z niskimi bieżnikiem.

kml
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2010-10-22 11:42:22
Autor: fest
opony- tzw. uniwersalne
kml napisal i wyslal takie slowa:

> [...]
> Chodzi mi raczej o efektywność w terenie i o jak najmniejszą zużywalność
> się opony w trakcie jazdy na nawierzchni asfaltowej.

no niestety chyba tak : )

Pomyśl o jakimś semislicku

odpada miałem już i w terenie nie spisywał się.

bądź o oponie terenowej z niskimi bieżnikiem.

właśnie teraz myślę nad tak ową. pozdro.

--
Wyslano z Jastarni
http://augustyna.pl/news

Data: 2010-10-22 13:59:29
Autor: BoDro
opony- tzw. uniwersalne
fest pisze:

bądź o oponie terenowej z niskimi bieżnikiem.

właśnie teraz myślę nad tak ową.

np. nskoklockowa Tioga Red Phoenix (z lewej, w porównianiu z Schwalbe Albert z prawej):

http://img64.imageshack.us/img64/7200/oponym.jpg

Red Phoenix to coś pośredniego między typowa oponą klockową a semislickiem. Ta na fotce ma jakieś 10 tys. przebiegu.

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-10-22 16:01:35
Autor: cynamoon
opony- tzw. uniwersalne
[...]

miałem kiedyś red phoenixy i tylna po 2 tys. wygladała gorzej od tej na zdjęciu...klocki na grzbiecie znikały "w oczach"
Pewnie firma w międzyczasie zmieniła skład mieszanki.
Marek

Data: 2010-10-22 18:12:49
Autor: BoDro
opony- tzw. uniwersalne
cynamoon pisze:

miałem kiedyś red phoenixy i tylna po 2 tys. wygladała gorzej od tej na zdjęciu...klocki na grzbiecie znikały "w oczach"
Pewnie firma w międzyczasie zmieniła skład mieszanki.

może to ma związek także z faktem, że moja waga jest raczej piórkowa, nie jeżdżę zbyt ostro, a te opony to 70% drogi nieasfaltowe.

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-10-28 10:51:17
Autor: cynamoon
opony- tzw. uniwersalne
Nie chodzi mi o efektywność na asfalcie -tu sie jakoś przemęczę.
Chodzi mi raczej o efektywność w terenie i o jak najmniejszą zużywalność
się opony w trakcie jazdy na nawierzchni asfaltowej.

najmniej zużywajace się na asfalcie i jednocześnie  efektywne w terenie opony jakich używałem to były tiogi factory XC...
ale do nich już nie wrócę...szkoda zdrowia na mokrych asfaltowych zakrętach.
Marek --

opony- tzw. uniwersalne