Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   opony wielosezonowe

opony wielosezonowe

Data: 2016-09-03 11:27:32
Autor: J.F.
opony wielosezonowe
Taki stary watek mi sie odnalazl, a opony coraz bardziej zuzyte

Użytkownik "Dman666"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6e3f241b-e7e8-44f7-b65b-16a592f4dc6d@googlegroups.com...
W dniu wtorek, 24 maja 2016 15:47:07 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:
a) nie znałem sklepu
b) na oponeo były po 280 :)
c) mam jakieś smutne doświadczenia z Michelinami ze starych czasów

Te Micheliny to syf. Po papce marketingowej ludzie zaczeli na tym jezdzic w zimie
i nie wyszlo to najlepiej (zreszta widac jakie sa teraz przeceny na Cross Climate)

Naprawde takie zle zima na sniegu i lodzie ?

Bo przeceny z roznych przyczyn moga wynikac

Wiec jesli nie CrossClimate, to co ?

Bo ciagle jeszcze jest kosztowa strona medalu - drogie wielosezonowe kilka zmian tanszych opon pokryja ..

J.

Data: 2016-09-03 17:50:01
Autor: Dominik Ałaszewski
opony wielosezonowe
Dnia 03.09.2016 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:


Wiec jesli nie CrossClimate, to co ?

Bo ciagle jeszcze jest kosztowa strona medalu - drogie wielosezonowe kilka zmian tanszych opon pokryja ..

Z niskobudżetowych Kleber Quadraxer,
zupełnie przyzwoite.

--
Dominik Ałaszewski (via raspbianowy slrn)
"Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (S.J. Lec)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

Data: 2016-09-04 10:27:50
Autor: Cavallino
opony wielosezonowe
W dniu 03.09.2016 o 19:50, Dominik Ałaszewski pisze:
Dnia 03.09.2016 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:


Wiec jesli nie CrossClimate, to co ?

Bo ciagle jeszcze jest kosztowa strona medalu - drogie wielosezonowe
kilka zmian tanszych opon pokryja ..

Z niskobudżetowych Kleber Quadraxer,
zupełnie przyzwoite.

A coś podobnego, ale do suva?

Data: 2016-09-04 03:05:40
Autor: Pablo Eldiablo
opony wielosezonowe
W dniu niedziela, 4 września 2016 10:27:50 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
W dniu 03.09.2016 o 19:50, Dominik Ałaszewski pisze:
> Dnia 03.09.2016 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:
>
>
>> Wiec jesli nie CrossClimate, to co ?
>>
>> Bo ciagle jeszcze jest kosztowa strona medalu - drogie wielosezonowe
>> kilka zmian tanszych opon pokryja ..
>
> Z niskobudżetowych Kleber Quadraxer,
> zupełnie przyzwoite.

A coś podobnego, ale do suva?

Ja kupiłem niedawno General Grabber HTS M+S 245/75R17 - w amerykańskich testach wypadają bardzo dobrze, sam jestem ciekaw, co będzie w zimie :-) Przy obecnej pogodzie jako letnie są OK, ale to żadna sztuka.

pablo

Data: 2016-09-04 17:12:50
Autor: Cavallino
opony wielosezonowe
W dniu 04.09.2016 o 12:05, Pablo Eldiablo pisze:
W dniu niedziela, 4 września 2016 10:27:50 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
W dniu 03.09.2016 o 19:50, Dominik Ałaszewski pisze:
Dnia 03.09.2016 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:


Wiec jesli nie CrossClimate, to co ?

Bo ciagle jeszcze jest kosztowa strona medalu - drogie wielosezonowe
kilka zmian tanszych opon pokryja ..

Z niskobudżetowych Kleber Quadraxer,
zupełnie przyzwoite.

A coś podobnego, ale do suva?

Ja kupiłem niedawno General Grabber HTS M+S 245/75R17 - w amerykańskich testach wypadają bardzo dobrze,

Taaa, ale zdecydowanie NIE SĄ niskobudżetowe.

Data: 2016-09-05 01:24:31
Autor: Pablo Eldiablo
opony wielosezonowe
W dniu niedziela, 4 września 2016 17:12:50 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
W dniu 04.09.2016 o 12:05, Pablo Eldiablo pisze:
> W dniu niedziela, 4 września 2016 10:27:50 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
>> W dniu 03.09.2016 o 19:50, Dominik Ałaszewski pisze:
>>> Dnia 03.09.2016 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:
>>>
>>>
>>>> Wiec jesli nie CrossClimate, to co ?
>>>>
>>>> Bo ciagle jeszcze jest kosztowa strona medalu - drogie wielosezonowe
>>>> kilka zmian tanszych opon pokryja ..
>>>
>>> Z niskobudżetowych Kleber Quadraxer,
>>> zupełnie przyzwoite.
>>
>> A coś podobnego, ale do suva?
>
> Ja kupiłem niedawno General Grabber HTS M+S 245/75R17 - w amerykańskich testach wypadają bardzo dobrze,

Taaa, ale zdecydowanie NIE SĄ niskobudżetowe.


Wręcz przeciwnie - w moim rozmiarze były tylko ciut droższe od chińczyków. Na pewno DUŻO tańsze od większości markowych AT-ków M+S.

Data: 2016-09-05 17:19:54
Autor: Cavallino
opony wielosezonowe
W dniu 05.09.2016 o 10:24, Pablo Eldiablo pisze:
W dniu niedziela, 4 września 2016 17:12:50 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
W dniu 04.09.2016 o 12:05, Pablo Eldiablo pisze:
W dniu niedziela, 4 września 2016 10:27:50 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
W dniu 03.09.2016 o 19:50, Dominik Ałaszewski pisze:
Dnia 03.09.2016 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:


Wiec jesli nie CrossClimate, to co ?

Bo ciagle jeszcze jest kosztowa strona medalu - drogie wielosezonowe
kilka zmian tanszych opon pokryja ..

Z niskobudżetowych Kleber Quadraxer,
zupełnie przyzwoite.

A coś podobnego, ale do suva?

Ja kupiłem niedawno General Grabber HTS M+S 245/75R17 - w amerykańskich testach wypadają bardzo dobrze,

Taaa, ale zdecydowanie NIE SĄ niskobudżetowe.


Wręcz przeciwnie - w moim rozmiarze były tylko ciut droższe od chińczyków. Na pewno DUŻO tańsze od większości markowych AT-ków M+S.

Ale to przecież nie są AT, więc o czym mowa?

Data: 2016-09-06 08:50:18
Autor: Pablo Eldiablo
opony wielosezonowe
W dniu poniedziałek, 5 września 2016 17:19:54 UTC+2 użytkownik Cavallino
>
> Wręcz przeciwnie - w moim rozmiarze były tylko ciut droższe od chińczyków. Na pewno DUŻO tańsze od większości markowych AT-ków M+S.

Ale to przecież nie są AT, więc o czym mowa?

No nie są - chciałem pierwotnie kupić teraz AT-ki jako całoroczne, ale cena tych General-ów mnie przekonała, że może jednak je pomęczę. Nie jeżdżę w trudnym terenie, 95% mojej jazdy to asfalt dobrej jakości. AT-ki dawały by mi większą pewność w tych 5% - ale na szosowych też do tej pory dawałem radę.

Data: 2016-09-06 20:14:12
Autor: Cavallino
opony wielosezonowe
W dniu 06.09.2016 o 17:50, Pablo Eldiablo pisze:
W dniu poniedziałek, 5 września 2016 17:19:54 UTC+2 użytkownik Cavallino

Wręcz przeciwnie - w moim rozmiarze były tylko ciut droższe od chińczyków. Na pewno DUŻO tańsze od większości markowych AT-ków M+S.

Ale to przecież nie są AT, więc o czym mowa?

No nie są - chciałem pierwotnie kupić teraz AT-ki jako całoroczne, ale cena tych General-ów mnie przekonała,

No ja właśnie tak samo kombinuję.
Ale AT-ków raczej nie chcę z założenia, są po prostu za głośne.
I zapewne jeszcze gorsze na asfalcie niż obecne Conti CrossContact LX.

Więc porównuję do innych opon do suvów, a nie osobówek, czy AT, które są w innych segmentach cenowych.


że może jednak je pomęczę. Nie jeżdżę w trudnym terenie, 95% mojej jazdy to asfalt dobrej jakości.
AT-ki dawały by mi większą pewność w tych 5% - ale na szosowych też do tej pory dawałem radę.


A te szosowe to jakie były?

Data: 2016-09-08 04:18:41
Autor: Pablo Eldiablo
opony wielosezonowe
W dniu wtorek, 6 września 2016 20:14:11 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
W dniu 06.09.2016 o 17:50, Pablo Eldiablo pisze:
> W dniu poniedziałek, 5 września 2016 17:19:54 UTC+2 użytkownik Cavallino



A te szosowe to jakie były?

Bridgestone Dueler M+S; jak się starły na tyle, że stały się letnie, to na zimę Pirelli Scorpion Ice&Snow, które po pewnym czasie stały się całorocznymi, aż do nienaprawialnego uszkodzenia jednej sztuki ;-) No i teraz te Generale.

Data: 2016-09-06 21:22:57
Autor: jerzu.xyz
opony wielosezonowe
On Sun, 4 Sep 2016 03:05:40 -0700 (PDT), Pablo Eldiablo
<pabloeldiablo333@gmail.com> wrote:

Ja kupiłem niedawno General Grabber HTS M+S 245/75R17


Wolałbym coś "cywilizowanego", a nie opona, która dziś na polskim
rynku jest, a jutro jej nie będzie. Bo potem zawsze jest problem z
dokupieniem jednej czy dwóch sztuk.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

Data: 2016-09-07 16:56:50
Autor: Cavallino
opony wielosezonowe
W dniu 06.09.2016 o 21:22, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
On Sun, 4 Sep 2016 03:05:40 -0700 (PDT), Pablo Eldiablo
<pabloeldiablo333@gmail.com> wrote:

Ja kupiłem niedawno General Grabber HTS M+S 245/75R17


Wolałbym coś "cywilizowanego",

To są dość popularne opony do suv-ów i terenówek.
Tylko że Ty jako użytkownik plaskaczy o nich nie słyszałeś, więc wydaje Ci się że to jakiś krzak.

Data: 2016-09-06 21:21:32
Autor: jerzu.xyz
opony wielosezonowe
On Sun, 4 Sep 2016 10:27:50 +0200, Cavallino
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

A coś podobnego, ale do suva?

No właśnie. Potrzebuję coś do Kia Sportage, bo auto na letnich
koreańcach. Zimowe niby można kupić bez problemu, ale problemem jest
durny unijny przepis dotyczący czujników ciśnienia. Auto takowe
posiada, i albo zmiana opon na alu, albo kupno wielosezonowych i
założenie na alu, albo stalówki na zimę + czujniki + kodowanie + opony
zimowe. Najbardziej ekonomiczna jest opcja opon wielosezonowych.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

Data: 2016-09-07 16:57:27
Autor: Cavallino
opony wielosezonowe
W dniu 06.09.2016 o 21:21, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
On Sun, 4 Sep 2016 10:27:50 +0200, Cavallino
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

A coś podobnego, ale do suva?

No właśnie. Potrzebuję coś do Kia Sportage,

Jerzu, kupiłeś Sportage?
I jak wrażenia?

Data: 2016-09-07 21:31:04
Autor: jerzu.xyz
opony wielosezonowe
On Wed, 7 Sep 2016 16:57:27 +0200, Cavallino
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Jerzu, kupiłeś Sportage?

Ja nie, szef sobie kupił. A właściwie w leasingu wziął.

I jak wrażenia?

Auto fajnie wykończone, nie spodziewałem się takiej jakości w Kijance.
Jedyne do czego mogę się przyczepić to kierownica. Niby skórzana, ale
ta skora to cienka jak papier. Auto ma przejechane 1500 km i już jest
w jednym miejscu zadarta. W moim Focusie skóra na kierownicy jest w
lepszym sorcie ;) Jeździ się tym znośnie, tylko IMHO silnik to porażka. 1.7 CRDI w tym
aucie powinno być zakazane, 115 KM daje radę w mieście. Na trasie to
już tylko toczenie pozostaje ;)
Z wypasu navi (TomTom z 7 lednią aktualizacją map), kamera cofania,
jakieś wspomagania ruszania pod górę, czujniki cofania tył, czujniki z
przodu, zestaw bt z importem książki telefonicznej, wifi do usług
trafikowych dla TT. Ja na auto za 99 tys. brutto całkiem, calkiem. Ja
bym dopłacił (jak i tak w leasingu) 4500 zł za bixenony aktywne + coś
tam jeszcze w tym pakiecie z bixenonami było.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

Data: 2016-09-07 21:46:04
Autor: Tomasz Gorbaczuk
opony wielosezonowe
W dniu .09.2016 o 21:31 <jerzu.xyz@irc.pl> pisze:


Auto fajnie wykończone, nie spodziewałem się takiej jakości w Kijance.
Jedyne do czego mogę się przyczepić to kierownica. Niby skórzana, ale
ta skora to cienka jak papier. Auto ma przejechane 1500 km i już jest
w jednym miejscu zadarta. W moim Focusie skóra na kierownicy jest w
lepszym sorcie ;)
Jeździ się tym znośnie, tylko IMHO silnik to porażka. 1.7 CRDI w tym
aucie powinno być zakazane, 115 KM daje radę w mieście. Na trasie to
już tylko toczenie pozostaje ;)
Z wypasu navi (TomTom z 7 lednią aktualizacją map), kamera cofania,
jakieś wspomagania ruszania pod górę, czujniki cofania tył, czujniki z
przodu, zestaw bt z importem książki telefonicznej, wifi do usług
trafikowych dla TT. Ja na auto za 99 tys. brutto całkiem, calkiem.. Ja
bym dopłacił (jak i tak w leasingu) 4500 zł za bixenony aktywne + coś
tam jeszcze w tym pakiecie z bixenonami było.


Do tego wszystkie fotele podgrzewane i bdb zawieszenie. Tam gdzie w mojej  cytrynie już plomby zaczynają wypadać, kijanką przejeżdżam bezgłośnie.
Ten silnik daje radę, trzeba się tylko nauczyć nim jeździć i zmieniać  biegi tak gdzieś 500 obr/min wyżej niż pokazuje komp. Spalanie  za to jest  prawie książkowe. Dwustrefowa klimatyzacja działa bdb dobrze, cicho i  skutecznie.


TG

Data: 2016-09-08 08:44:59
Autor: AL
opony wielosezonowe
On 2016-09-07 21:46, Tomasz Gorbaczuk wrote:
W dniu .09.2016 o 21:31 <jerzu.xyz@irc.pl> pisze:


Auto fajnie wykończone, nie spodziewałem się takiej jakości w Kijance.
Jedyne do czego mogę się przyczepić to kierownica. Niby skórzana, ale
ta skora to cienka jak papier. Auto ma przejechane 1500 km i już jest
w jednym miejscu zadarta. W moim Focusie skóra na kierownicy jest w
lepszym sorcie ;)
Jeździ się tym znośnie, tylko IMHO silnik to porażka. 1.7 CRDI w tym
aucie powinno być zakazane, 115 KM daje radę w mieście. Na trasie to
już tylko toczenie pozostaje ;)
Z wypasu navi (TomTom z 7 lednią aktualizacją map), kamera cofania,
jakieś wspomagania ruszania pod górę, czujniki cofania tył, czujniki z
przodu, zestaw bt z importem książki telefonicznej, wifi do usług
trafikowych dla TT. Ja na auto za 99 tys. brutto całkiem, calkiem. Ja
bym dopłacił (jak i tak w leasingu) 4500 zł za bixenony aktywne + coś
tam jeszcze w tym pakiecie z bixenonami było.


Do tego wszystkie fotele podgrzewane i bdb zawieszenie. Tam gdzie w
mojej cytrynie już plomby zaczynają wypadać, kijanką przejeżdżam
bezgłośnie.

pytanie zasadnicze: której cytrynie?

Data: 2016-09-08 18:09:24
Autor: Tomasz Gorbaczuk
opony wielosezonowe
W dniu .09.2016 o 08:44 AL <adam@skads.tam.pl> pisze:


Do tego wszystkie fotele podgrzewane i bdb zawieszenie. Tam gdzie w
mojej cytrynie już plomby zaczynają wypadać, kijanką przejeżdżam
bezgłośnie.

pytanie zasadnicze: której cytrynie?


Mojej :-) - C4GP

TG

Data: 2016-09-08 18:27:40
Autor: AL
opony wielosezonowe
On 2016-09-08 18:09, Tomasz Gorbaczuk wrote:
W dniu .09.2016 o 08:44 AL <adam@skads.tam.pl> pisze:


Do tego wszystkie fotele podgrzewane i bdb zawieszenie. Tam gdzie w
mojej cytrynie już plomby zaczynają wypadać, kijanką przejeżdżam
bezgłośnie.

pytanie zasadnicze: której cytrynie?


Mojej :-) - C4GP

no ale C4GP nie ma 'cytrynowego' zawieszenia, tylko sprężyny, co prawda o charakterystyce raczej miękkiej jak na minivana, ale jednak.
  (opcja pneumatyki w tyle się nie liczy).

Jeśli kijanka sportage ma miększe zawieszenie od C4GP to ten SUV nie nadaje się do zjazdu z utwardzonej drogi (bo się rozkołysze za bardzo ;).

Data: 2016-09-08 18:33:58
Autor: Cavallino
opony wielosezonowe
W dniu 08.09.2016 o 18:27, AL pisze:

Jeśli kijanka sportage ma miększe zawieszenie od C4GP to ten SUV nie
nadaje się do zjazdu z utwardzonej drogi (bo się rozkołysze za bardzo ;).

Wręcz przeciwnie - rozkołysze się taki, które ma zawieszenie twarde.
W tym z zawiechą miękką, zawiecha wybiera więcej nierówności.
Duster tu jest bardzo dobry, z kolei Renagadem nie dało się jechać nawet po dziurach w mieście.

-- -
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.
https://www.avast.com/antivirus

Data: 2016-09-08 18:47:34
Autor: Tomasz Gorbaczuk
opony wielosezonowe
W dniu .09.2016 o 18:27 AL <adam@skads.tam.pl> pisze:


Jeśli kijanka sportage ma miększe zawieszenie od C4GP to ten SUV nie  nadaje się do zjazdu z utwardzonej drogi (bo się rozkołysze za bardzo ;).

Nie wiem jak kijanka jeździ w terenie (nie miałem takiej potrzeby) ale  przyjemnie się nią jedzie po dziurawej asfaltowej drodze.

TG

Data: 2016-09-08 18:56:43
Autor: Tomasz Gorbaczuk
opony wielosezonowe
W dniu .09.2016 o 18:27 AL <adam@skads.tam.pl> pisze:


no ale C4GP nie ma 'cytrynowego' zawieszenia, tylko sprężyny, co prawda  o charakterystyce raczej miękkiej jak na minivana, ale jednak.
  (opcja pneumatyki w tyle się nie liczy).

C4GP jest prawie o 400kg cięższy od kijanki, zawieszenie ma bardzo  komfortowe ale wszelkie dziury i nadlewki asfaltu czuć w nim zdecydowanie  bardziej. Jest za to zdecydowanie stabilniejszy przy prędkościach  autostradowych - jedzie jak po sznurku. Przy 150km/h w kijance mam  wrażenie, że za chwilę przód ucieknie mi na pobocze.

Pneumatyka zapewnia stały prześwit niezależnie od obciążenia. Nie ma  znaczenia czy mam na pokładzie 7 grubasów - czy jadę sam - ugięcie jest  identyczne. 400kg cementu w bagażniku też nie robi na nim wrażenia :-)

TG

Data: 2016-09-07 22:57:52
Autor: Cavallino
opony wielosezonowe
W dniu 07.09.2016 o 21:31, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
On Wed, 7 Sep 2016 16:57:27 +0200, Cavallino
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Jerzu, kupiłeś Sportage?

Ja nie, szef sobie kupił. A właściwie w leasingu wziął.

Rozumiem że tego koszmarka nowego?


I jak wrażenia?

Auto fajnie wykończone, nie spodziewałem się takiej jakości w Kijance.
Jedyne do czego mogę się przyczepić to kierownica. Niby skórzana, ale
ta skora to cienka jak papier.

Widać własnoręczne obicie jest lepszą opcją - po 6 latach w ceedzie była jak nowa.
I to za całe 150 zł, seryjna pewnie kosztuje znacznie więcej.


Auto ma przejechane 1500 km i już jest
w jednym miejscu zadarta. W moim Focusie skóra na kierownicy jest w
lepszym sorcie ;)
Jeździ się tym znośnie, tylko IMHO silnik to porażka. 1.7 CRDI w tym
aucie powinno być zakazane, 115 KM daje radę w mieście. Na trasie to
już tylko toczenie pozostaje ;)

Patrz, a w ceedzie było całkiem fajnym silnikiem.
Jak dla mnie to pewnie dramatyzujesz, przejechałbyś się 109 konnym Dusterem, to zmieniłbyś zdanie o 115 konnym crdi. ;-)

Data: 2016-09-08 06:52:04
Autor: jerzu.xyz
opony wielosezonowe
On Wed, 7 Sep 2016 22:57:52 +0200, Cavallino
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Jak dla mnie to pewnie dramatyzujesz, przejechałbyś się 109 konnym Dusterem, to zmieniłbyś zdanie o 115 konnym crdi. ;-)

Być może ;) Ale odnoszę to do mojego 109 konnego Focusa, to trochę
inna jazda. No ale Focus mniejszy i lżejszy :)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

Data: 2016-09-07 19:47:45
Autor: Tomasz Gorbaczuk
opony wielosezonowe
W dniu .09.2016 o 21:21 <jerzu.xyz@irc.pl> pisze:

On Sun, 4 Sep 2016 10:27:50 +0200, Cavallino
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

A coś podobnego, ale do suva?

No właśnie. Potrzebuję coś do Kia Sportage, bo auto na letnich
koreańcach. Zimowe niby można kupić bez problemu, ale problemem jest
durny unijny przepis dotyczący czujników ciśnienia. Auto takowe
posiada, i albo zmiana opon na alu, albo kupno wielosezonowych i
założenie na alu, albo stalówki na zimę + czujniki + kodowanie + opony
zimowe. Najbardziej ekonomiczna jest opcja opon wielosezonowych.

Ja mam kijankę i nie wiem o czym piszesz. W czym Ci przeszkadzają czujniki?
Mam letnie koreańce na lato i zimowe koreańce na zimę w rozmiarze  225/XX/R17 (nie pamiętam profilu).

Te koreance (hankooki) są bdb. 3 letnie zimówki radziły sobie zdecydowanie  lepiej od nowych nokianów
Nokian WR D4 215/55 R16 97 H XL  w C4GP. W obu przypadkach napęd tylko na  przód.

TG

Data: 2016-09-07 21:31:49
Autor: jerzu.xyz
opony wielosezonowe
On Wed, 07 Sep 2016 19:47:45 +0200, "Tomasz Gorbaczuk"
<gorbi@adres.pl> wrote:

Ja mam kijankę i nie wiem o czym piszesz. W czym Ci przeszkadzają czujniki?

Mnie w niczym, szefowi już tak. Pewnych rzeczy nie przeskoczysz ;)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

Data: 2016-09-04 23:36:53
Autor: sczygiel
opony wielosezonowe
W dniu sobota, 3 września 2016 19:50:02 UTC+2 użytkownik Dominik Ałaszewski napisał:
Dnia 03.09.2016 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:


> Wiec jesli nie CrossClimate, to co ?
>
> Bo ciagle jeszcze jest kosztowa strona medalu - drogie wielosezonowe > kilka zmian tanszych opon pokryja ..

Z niskobudżetowych Kleber Quadraxer,
zupełnie przyzwoite.

Też je mam. Są naprawde trwałe.
Na jednych zrobiłem 80kkm i nadal miały 4,5mm bieżnika.
Dosyć dobrze sie trzymają drogi na suchym i na śniegu ale na mokrym są słabe.

Deczko hałasują. Ale raczej powyżej 100km/h.
Poniżej jest ok.
Poza tym nie narzekam, Kolejne jakie kupilem (bo mi opone przecięło) to tez te same.
Ja polecam.

Data: 2016-09-04 11:14:18
Autor: ddddddddd
opony wielosezonowe
W dniu 03.09.2016 o 11:27, J.F. pisze:
Taki stary watek mi sie odnalazl, a opony coraz bardziej zuzyte

Wiec jesli nie CrossClimate, to co ?

mi wczoraj wpadły w oko Nokian WeatherProof - w moim rozmiarze sporo tańsze od CrossClimate, na deszczu etykieta A, ponoć dobre na śniegu (nie jeździłem na nich, też szukam czegoś wielosezonowego).

Jakie sklepy oprócz oponeo oferują ubezpieczenie opon?

--
Pozdrawiam
Łukasz

Data: 2016-09-04 21:09:43
Autor: radekp@konto.pl
opony wielosezonowe
Sun, 4 Sep 2016 11:14:18 +0200, w <nqgold$hpq$1@dont-email.me>, ddddddddd
<ddddd@fdddd.pl> napisał(-a):

W dniu 03.09.2016 o 11:27, J.F. pisze:
> Taki stary watek mi sie odnalazl, a opony coraz bardziej zuzyte
>
> Wiec jesli nie CrossClimate, to co ?

mi wczoraj wpadły w oko Nokian WeatherProof - w moim rozmiarze sporo tańsze od CrossClimate, na deszczu etykieta A, ponoć dobre na śniegu (nie jeździłem na nich, też szukam czegoś wielosezonowego).

Jakie sklepy oprócz oponeo oferują ubezpieczenie opon?

To też był mój faworyt, ale na jakichś testach długodystansowych wskazano na
ich bardzo szybkie zużywanie się.

Kupiłem Vredenstein Quatrac -- nie znalazłem nic lepszego i tańszego. Wszędzie
w testach były w czołówce i nie miały denerwujących wad (np. zużycia paliwa,
hałas czy szybkie zużywanie się).

Data: 2016-09-04 21:54:22
Autor: AL
opony wielosezonowe
"radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> Wrote in message:
Sun, 4 Sep 2016 11:14:18 +0200, w <nqgold$hpq$1@dont-email.me>, ddddddddd
<ddddd@fdddd.pl> napisał(-a):

W dniu 03.09.2016 o 11:27, J.F. pisze:
> Taki stary watek mi sie odnalazl, a opony coraz bardziej zuzyte
>
> Wiec jesli nie CrossClimate, to co ?

mi wczoraj wpadły w oko Nokian WeatherProof - w moim rozmiarze sporo tańsze od CrossClimate, na deszczu etykieta A, ponoć dobre na śniegu (nie jeździłem na nich, też szukam czegoś wielosezonowego).

Jakie sklepy oprócz oponeo oferują ubezpieczenie opon?

To też był mój faworyt, ale na jakichś testach długodystansowych wskazano na
ich bardzo szybkie zużywanie się.

Kupiłem Vredenstein Quatrac -- nie znalazłem nic lepszego i tańszego. Wszędzie
w testach były w czołówce i nie miały denerwujących wad (np. zużycia paliwa,
hałas czy szybkie zużywanie się).


jako wielosezonowej również polecam Vredenstein Quatrac - do SUV
 również.
Sprawdzone.
--
AL


-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-09-04 20:43:48
Autor: masti
opony wielosezonowe
AL wrote:

"radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> Wrote in message:
Sun, 4 Sep 2016 11:14:18 +0200, w <nqgold$hpq$1@dont-email.me>, ddddddddd
<ddddd@fdddd.pl> napisał(-a):

W dniu 03.09.2016 o 11:27, J.F. pisze:
> Taki stary watek mi sie odnalazl, a opony coraz bardziej zuzyte
>
> Wiec jesli nie CrossClimate, to co ?

mi wczoraj wpadły w oko Nokian WeatherProof - w moim rozmiarze sporo tańsze od CrossClimate, na deszczu etykieta A, ponoć dobre na śniegu (nie jeździłem na nich, też szukam czegoś wielosezonowego).

Jakie sklepy oprócz oponeo oferują ubezpieczenie opon?

To też był mój faworyt, ale na jakichś testach długodystansowych wskazano na
ich bardzo szybkie zużywanie się.

Kupiłem Vredenstein Quatrac -- nie znalazłem nic lepszego i tańszego. Wszędzie
w testach były w czołówce i nie miały denerwujących wad (np. zużycia paliwa,
hałas czy szybkie zużywanie się).



jako wielosezonowej również polecam Vredenstein Quatrac - do SUV
 również.
Sprawdzone.

to fakt. To są rewelacyjne opony

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2016-09-04 23:06:26
Autor: Cavallino
opony wielosezonowe
W dniu 04.09.2016 o 21:54, AL pisze:

jako wielosezonowej również polecam Vredenstein Quatrac - do SUV
 również.
Sprawdzone.

A w błotku, na piachu i szutrze też się sprawdzają?


Data: 2016-09-05 08:50:24
Autor: AL
opony wielosezonowe
On 2016-09-04 23:06, Cavallino wrote:
W dniu 04.09.2016 o 21:54, AL pisze:

jako wielosezonowej również polecam Vredenstein Quatrac - do SUV
 również.
Sprawdzone.

A w błotku, na piachu i szutrze też się sprawdzają?


zależy czego oczekujesz.

Jeśli czegoś poważniejszego - to raczej idź w stronę AT (Quadrac to takie coś a'la HT, czyli bazują na oponach szosowych a nie terenowych).

Jak pisałem wcześniej - w większości przypadków radę dawały RainSporty (letnie), którego bieżnikowi na oko jeszcze dalej do AT.
Natomiast jako opony zimowe - to jestem zdania, że jeśli chcesz jeździź w terenie zimą - to tylko dobre zimówki a nie całoroczne (jednak).

Data: 2016-09-05 17:30:17
Autor: Cavallino
opony wielosezonowe
W dniu 05.09.2016 o 08:50, AL pisze:
On 2016-09-04 23:06, Cavallino wrote:
W dniu 04.09.2016 o 21:54, AL pisze:

jako wielosezonowej również polecam Vredenstein Quatrac - do SUV
 również.
Sprawdzone.

A w błotku, na piachu i szutrze też się sprawdzają?


zależy czego oczekujesz.

Jeśli czegoś poważniejszego - to raczej idź w stronę AT (Quadrac to
takie coś a'la HT, czyli bazują na oponach szosowych a nie terenowych).

I tak ma być.
Niemniej chciałbym aby dawał sobie radę w terenie zasadniczo lepiej niż zwykłe opony do osobówki.


Jak pisałem wcześniej - w większości przypadków radę dawały RainSporty
(letnie), którego bieżnikowi na oko jeszcze dalej do AT.

RainSport to IMO w ogóle nie są opony cross, to zwykłe gumy do osobówek.
I od tego powinno być lepsze cokolwiek crossowego,


Natomiast jako opony zimowe - to jestem zdania, że jeśli chcesz jeździź
w terenie zimą

Zimą w teren z zasady nie wyjeżdżam.
Po jakichś obfitych upadach też nie.
Za to chętnie gdy świeci słońce i idzie pojeździć turystycznie 4x4.

Interesują mnie tylko wielosezonowe - za mało jeżdżę zimą, a ostatnio jest wręcz za mało zimy na nizinach.

Data: 2016-09-05 23:16:36
Autor: AL
opony wielosezonowe
On 2016-09-05 17:30, Cavallino wrote:
W dniu 05.09.2016 o 08:50, AL pisze:
On 2016-09-04 23:06, Cavallino wrote:

Jeśli czegoś poważniejszego - to raczej idź w stronę AT (Quadrac to
takie coś a'la HT, czyli bazują na oponach szosowych a nie terenowych).

I tak ma być.
Niemniej chciałbym aby dawał sobie radę w terenie zasadniczo lepiej niż
zwykłe opony do osobówki.


Jak pisałem wcześniej - w większości przypadków radę dawały RainSporty
(letnie), którego bieżnikowi na oko jeszcze dalej do AT.

RainSport to IMO w ogóle nie są opony cross, to zwykłe gumy do osobówek.
I od tego powinno być lepsze cokolwiek crossowego,


w blocku żadne szosowe się nie sprawdzą.
W piachu jeszcze mają szanse dzięki bocznym klokom, ale w błocie nie są w stanie oczyścić rowków więc i tak będziesz się ślizgał.
Dlatego jeśli jednak chcesz wjechać w poważniejszy teren (w tym błoto z prawdziwego zdarzenia) - to myśli tylko o AT.


Natomiast jako opony zimowe - to jestem zdania, że jeśli chcesz jeździź
w terenie zimą

Zimą w teren z zasady nie wyjeżdżam.
Po jakichś obfitych upadach też nie.
Za to chętnie gdy świeci słońce i idzie pojeździć turystycznie 4x4.

Interesują mnie tylko wielosezonowe - za mało jeżdżę zimą, a ostatnio
jest wręcz za mało zimy na nizinach.

wystarczy ruszyć w góry i spadnie śnieg :)
(często bez łańcuchów nie ruszysz - a jak mniej napada, to jednak zimówka od wielosezonowej ma sporą przewage: 10x więcej lamelek + miękkość gumy (M+S to nie to samo co 'zimowe').

Data: 2016-09-06 20:12:01
Autor: Cavallino
opony wielosezonowe
W dniu 05.09.2016 o 23:16, AL pisze:

RainSport to IMO w ogóle nie są opony cross, to zwykłe gumy do osobówek.
I od tego powinno być lepsze cokolwiek crossowego,


w blocku żadne szosowe się nie sprawdzą.

Dlatego o nie nie pytam.
Pytam o opony do suv.
Czyli crossowe - coś pośredniego między szosową a AT.

Zimą w teren z zasady nie wyjeżdżam.
Po jakichś obfitych upadach też nie.
Za to chętnie gdy świeci słońce i idzie pojeździć turystycznie 4x4.

Interesują mnie tylko wielosezonowe - za mało jeżdżę zimą, a ostatnio
jest wręcz za mało zimy na nizinach.

wystarczy ruszyć w góry i spadnie śnieg :)

Ale nie ruszam, bo mi urlopu nie wystarcza.
Zamiast śniegu w zimie, wolę sobie w tym czasie polecieć tam, gdzie woda w morzu ma 25-30 stopni.

Data: 2016-09-05 00:57:52
Autor: Marcin Kiciński
opony wielosezonowe
W dniu niedziela, 4 wrzesnia 2016 21:12:03 UTC+2 uzytkownik rad...@konto.pl napisal:

Kupilem Vredenstein Quatrac -- nie znalazlem nic lepszego i tanszego. Wszedzie
w testach byly w czolowce i nie mialy denerwujacych wad (np. zuzycia paliwa,
halas czy szybkie zuzywanie sie).

Hmmm... jezdze na Quatrac 3 juz trzy lata. Faktycznie nie zuzywaja sie
zbyt szybko, zuzycie paliwa wzroslo nieznacznie, jezdzi sie na nich dobrze w kazdych warunkach, ale... pod wzgledem halasu wypadaja kiepsko. A podczas jazdy po betonowych odcinkach A4 czy S8 to jest kiepsko do kwadratu. Jak dla mnie to sa opony idealne do codziennego uzytku w miescie,
w trase wolalbym cos cichszego.

Pozdrawiam
MK

Data: 2016-09-06 16:44:41
Autor: Dman666
opony wielosezonowe
W dniu poniedziałek, 5 września 2016 09:57:54 UTC+2 użytkownik Marcin Kiciński napisał:
W dniu niedziela, 4 wrzesnia 2016 21:12:03 UTC+2 uzytkownik rad...@konto.pl napisal:
> > Kupilem Vredenstein Quatrac -- nie znalazlem nic lepszego i tanszego. Wszedzie
> w testach byly w czolowce i nie mialy denerwujacych wad (np. zuzycia paliwa,
> halas czy szybkie zuzywanie sie).

Hmmm... jezdze na Quatrac 3 juz trzy lata. Faktycznie nie zuzywaja sie
zbyt szybko, zuzycie paliwa wzroslo nieznacznie, jezdzi sie na nich dobrze w kazdych warunkach, ale... pod wzgledem halasu wypadaja kiepsko. A podczas jazdy po betonowych odcinkach A4 czy S8 to jest kiepsko do kwadratu. Jak dla mnie to sa opony idealne do codziennego uzytku w miescie,
w trase wolalbym cos cichszego.

Pozdrawiam
MK

Potwierdze...po kilku latach wyja mocno i to samo na nierownosciach poprzecznych (najazdy na policjanty to kolejny dramat). Trzeba pamietac, ze cos za cos - male zuzycie bieznika to tez niski komfort, sa twarde - jak wozidlo ma dodatkowo ma twarde zawieszenie to ma to dla coponiektorych znaczenie - z ulga wywaliem Quatraca.
--
Dman-666

Data: 2016-09-05 09:34:02
Autor: ddddddddd
opony wielosezonowe
W dniu 04.09.2016 o 21:09, radekp@konto.pl pisze:
Sun, 4 Sep 2016 11:14:18 +0200, w <nqgold$hpq$1@dont-email.me>, ddddddddd
<ddddd@fdddd.pl> napisał(-a):

W dniu 03.09.2016 o 11:27, J.F. pisze:
Taki stary watek mi sie odnalazl, a opony coraz bardziej zuzyte

Wiec jesli nie CrossClimate, to co ?

mi wczoraj wpadły w oko Nokian WeatherProof - w moim rozmiarze sporo
tańsze od CrossClimate, na deszczu etykieta A, ponoć dobre na śniegu
(nie jeździłem na nich, też szukam czegoś wielosezonowego).

Jakie sklepy oprócz oponeo oferują ubezpieczenie opon?

To też był mój faworyt, ale na jakichś testach długodystansowych wskazano na
ich bardzo szybkie zużywanie się.

Kupiłem Vredenstein Quatrac -- nie znalazłem nic lepszego i tańszego. Wszędzie
w testach były w czołówce i nie miały denerwujących wad (np. zużycia paliwa,
hałas czy szybkie zużywanie się).


to fakt, są w tej samej cenie (quatrac 5)
mam quatrac 3 w innym aucie (230KM), ale śniegu praktycznie nie było więc ciężko ocenić
teraz potrzebuję opony do busa (vito), ale nie przewożę w nim ciężarów, a producent zaleca 225/55/17 V (bez C)


--
Pozdrawiam
Łukasz

Data: 2016-09-05 09:58:49
Autor: Shrek
opony wielosezonowe
W dniu 05.09.2016 o 09:34, ddddddddd pisze:

to fakt, są w tej samej cenie (quatrac 5)
mam quatrac 3 w innym aucie (230KM), ale śniegu praktycznie nie było
więc ciężko ocenić
teraz potrzebuję opony do busa (vito), ale nie przewożę w nim ciężarów,
a producent zaleca 225/55/17 V (bez C)

Mam piątki - ale dopiero rok. Na szutrze się slizgają jak każde inne, jak dasz w palnik, ale jeżdziłem i to szybko i żyję. Cudów nie będzie, ale idzie wytrzymać - to jednak opony na asfalt. Podjechałem w Bieszczadach jakimś leśnym duktem szuter + błoto pod górkę całkiem ładnym podjazdem z 6 osobami na pokładzie i bagażnikiem zapchanym po dach, samochodem który na pewno nie był konstruowanym do takich atrakcji (Ani do jazdy w terenie, ani do wożenia 6 osób plus bagaż - Accord) i nie było problemu. W sumie byłem zdziwiony, że tak łatwo poszło. W śniegu nie jeździłem bo go po prostu nie było - i w sumie nie jest to mój priorytet. W deszczu - no cóż - jak ruszasz ze świateł, to 130 koniami da się zakręcić w miejscu. Poprzednimi hankokami letnimi też się dało. W zasadzie to nie jeździłem samochodami gdzie by się nie dało - jak były opony premium, to były silniki 250+ koni i jeśli się nie kręciły w miejscy to kontrolka os ESP czy ASR mrugała;) ABS na mokrym załącza się później niż na Hankokach, ale to były raczej budżetowe opony i swoje 6 lat miały, więc żadna konkurencja;) Ogólnie zadowolony jestem. Co do wytrzymałości - po pierwszym sezonie zero śladów zużycia poza jedną którą przeciąłem na ułamanym metalowym słupku, ale to chyba żadna nie dała by rady.

Ogólnie wydaje mi się, że na tą cenę to bardzo dobry wybór. Działa dobrze, nie trzeba zmieniać, ale na wyważanie i tak wypada podjechać raz na rok, tyle że możesz to zrobić kiedy chcesz, a nie jak spadnie pierwszy śnieg;) W sumie jakbym miał wybierać opony bez kompromisów i oglądania się na koszty to do mojej jazdy wybrałbym całoroczne na zimę i letnie od maja do października - znacznie częściej w zimę jeżdzę w deszczu niż w śniegu;)

Shrek.

Data: 2016-09-05 18:47:47
Autor: ddddddddd
opony wielosezonowe
W dniu 05.09.2016 o 09:58, Shrek pisze:
 W sumie byłem zdziwiony, że tak łatwo poszło. W
śniegu nie jeździłem bo go po prostu nie było - i w sumie nie jest to
mój priorytet.

a właśnie mój jest. Opona całoroczna ma zastąpić zimową czyli być dobra na śniegu i deszczu, na suchym może być bardzo taka sobie (w aucie którym jeżdżę bardzo szybko zostawiam zestaw letnie+zimowe, a to bus to jeżdżę bardziej asekuracyjnie i raczej nie więcej niż 160km/h ;)

--
Pozdrawiam
Łukasz

Data: 2016-09-05 05:35:49
Autor: Dman666
opony wielosezonowe
W dniu sobota, 3 września 2016 11:27:41 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Wiec jesli nie CrossClimate, to co ?

U siebie wywalilem Quatracki na rzecz Nexen'ow. Zmiana na lepsze (komfort, hamowanie). Nie wiecm jak z trwałościa (jezdza 2 miesiace), ale do Quatrack'ow nie wroce.
--
Dman-666

Data: 2016-09-05 18:17:08
Autor: J.F.
opony wielosezonowe
Użytkownik "Dman666"  napisał w wiadomości
W dniu sobota, 3 września 2016 11:27:41 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Wiec jesli nie CrossClimate, to co ?
U siebie wywalilem Quatracki na rzecz Nexen'ow. Zmiana na lepsze (komfort, hamowanie).
Nie wiecm jak z trwałościa (jezdza 2 miesiace), ale do Quatrack'ow nie wroce.

Chinskie opony ? Nie, dziekuje.

Ale ... przypomnij sie za rok, moze czas zmienic poglady..

J.

Data: 2016-09-05 19:49:21
Autor: radekp@konto.pl
opony wielosezonowe
Mon, 5 Sep 2016 18:17:08 +0200, w
<57cd9a85$0$15199$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Użytkownik "Dman666"  napisał w wiadomości
W dniu sobota, 3 września 2016 11:27:41 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> Wiec jesli nie CrossClimate, to co ?
>U siebie wywalilem Quatracki na rzecz Nexen'ow. Zmiana na lepsze >(komfort, hamowanie).
>Nie wiecm jak z trwałościa (jezdza 2 miesiace), ale do Quatrack'ow >nie wroce.

Chinskie opony ? Nie, dziekuje.
Ale ... przypomnij sie za rok, moze czas zmienic poglady..

Chińskie, niechińskie... ale gdzieś widziałem test Nexenów i nie było różowo,
ale też nie tragicznie.

Jednak na tle Vredesteinów wypadały blado:
http://www.auto-swiat.pl/porady/test-opon-calorocznych-185-60-r15-jeden-komplet-na-caly-rok/estn0

Data: 2016-09-07 09:06:14
Autor: T.
opony wielosezonowe
W dniu 2016-09-05 o 19:49, radekp@konto.pl pisze:
Mon, 5 Sep 2016 18:17:08 +0200, w
<57cd9a85$0$15199$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Użytkownik "Dman666"  napisał w wiadomości
W dniu sobota, 3 września 2016 11:27:41 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Wiec jesli nie CrossClimate, to co ?
U siebie wywalilem Quatracki na rzecz Nexen'ow. Zmiana na lepsze
(komfort, hamowanie).
Nie wiecm jak z trwałościa (jezdza 2 miesiace), ale do Quatrack'ow
nie wroce.

Chinskie opony ? Nie, dziekuje.
Ale ... przypomnij sie za rok, moze czas zmienic poglady..

Chińskie, niechińskie... ale gdzieś widziałem test Nexenów i nie było różowo,
ale też nie tragicznie.

Jednak na tle Vredesteinów wypadały blado:
http://www.auto-swiat.pl/porady/test-opon-calorocznych-185-60-r15-jeden-komplet-na-caly-rok/estn0


Radzę ostrożnie podchodzić do wszelkich testów, zwłaszcza przeprowadzanych przez polskojęzyczne niemieckie gazety. Motoryzacja to zbyt duży biznes, aby puścić wszystko na żywioł (czytaj: uczciwość). Swego czasu głośna była sprawa fałszowania przez AŚ wyników testów samochodów, co wywlekła redakcja Motoru (wtedy jeszcze polskiej gazety). Zgadnijcie, samochody z jakiego państwa zostały podciągnięte do góry w testach? :-)
T.

Data: 2016-09-07 09:37:48
Autor: radekp@konto.pl
opony wielosezonowe
Wed, 7 Sep 2016 09:06:14 +0200, w
<57cfbc6b$0$15209$65785112@news.neostrada.pl>, "T." <kuki543@interia.pl>
napisał(-a):

> Jednak na tle Vredesteinów wypadały blado:
> http://www.auto-swiat.pl/porady/test-opon-calorocznych-185-60-r15-jeden-komplet-na-caly-rok/estn0
>

Radzę ostrożnie podchodzić do wszelkich testów, zwłaszcza przeprowadzanych przez polskojęzyczne niemieckie gazety. Motoryzacja to zbyt duży biznes, aby puścić wszystko na żywioł (czytaj: uczciwość).

Pewnie dlatego zawsze wygrywa amerykański Goodyear All Seasons :))

Data: 2016-09-07 10:02:28
Autor: Miroo
opony wielosezonowe
W dniu 2016-09-07 o 09:37, radekp@konto.pl pisze:
Wed, 7 Sep 2016 09:06:14 +0200, w
<57cfbc6b$0$15209$65785112@news.neostrada.pl>, "T." <kuki543@interia.pl>
napisał(-a):

Jednak na tle Vredesteinów wypadały blado:
http://www.auto-swiat.pl/porady/test-opon-calorocznych-185-60-r15-jeden-komplet-na-caly-rok/estn0


Radzę ostrożnie podchodzić do wszelkich testów, zwłaszcza
przeprowadzanych przez polskojęzyczne niemieckie gazety. Motoryzacja to
zbyt duży biznes, aby puścić wszystko na żywioł (czytaj: uczciwość).

Pewnie dlatego zawsze wygrywa amerykański Goodyear All Seasons :))

Bo niemieckie media są... amerykańskie :)

Pozdrawiam

Data: 2016-09-06 16:21:36
Autor: Dman666
opony wielosezonowe
W dniu poniedziałek, 5 września 2016 18:17:57 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Użytkownik "Dman666"  napisał w wiadomości
W dniu sobota, 3 września 2016 11:27:41 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> Wiec jesli nie CrossClimate, to co ?
>U siebie wywalilem Quatracki na rzecz Nexen'ow. Zmiana na lepsze >(komfort, hamowanie).
>Nie wiecm jak z trwałościa (jezdza 2 miesiace), ale do Quatrack'ow >nie wroce.

Chinskie opony ? Nie, dziekuje.

Ale ... przypomnij sie za rok, moze czas zmienic poglady..

J.

Sam jestes chinski :-P
To jest korea. Tez nie bylem przekonany do "wynalazkow" dopoki nie zalozylem.
Ida na pierwszy montaz do Kia, Hyundaja, Smarta, Twingo i Lambo (USA).
Wiec przepros i nie czyn wiecej :)
--
Dman-666

Data: 2016-09-07 10:00:29
Autor: J.F.
opony wielosezonowe
Użytkownik "Dman666"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4110264c-b508-4193-866a-ec337fc42241@googlegroups.com...
W dniu poniedziałek, 5 września 2016 18:17:57 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
>U siebie wywalilem Quatracki na rzecz Nexen'ow. Zmiana na lepsze
>(komfort, hamowanie).
>Nie wiecm jak z trwałościa (jezdza 2 miesiace), ale do Quatrack'ow
>nie wroce.

Chinskie opony ? Nie, dziekuje.
Ale ... przypomnij sie za rok, moze czas zmienic poglady..

Sam jestes chinski :-P
To jest korea. Tez nie bylem przekonany do "wynalazkow" dopoki nie zalozylem.
Ida na pierwszy montaz do Kia, Hyundaja, Smarta, Twingo i Lambo (USA).
Wiec przepros i nie czyn wiecej :)

A co masz z boku po "made in" ?
Bo marka jest koreanska, ale ponoc zbankrutowala, fabryki sa rozne.

Koreanskie opony na Daewoo tez mialy rozne opinie ...

J.

Data: 2016-09-07 04:48:11
Autor: Dman666
opony wielosezonowe
W dniu środa, 7 września 2016 10:00:37 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Użytkownik "Dman666"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4110264c-b508-4193-866a-ec337fc42241@googlegroups.com...
W dniu poniedziałek, 5 września 2016 18:17:57 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
>> >U siebie wywalilem Quatracki na rzecz Nexen'ow. Zmiana na lepsze
>> >(komfort, hamowanie).
>> >Nie wiecm jak z trwałościa (jezdza 2 miesiace), ale do Quatrack'ow
>> >nie wroce.
>
>> Chinskie opony ? Nie, dziekuje.
>> Ale ... przypomnij sie za rok, moze czas zmienic poglady..

>Sam jestes chinski :-P
>To jest korea. Tez nie bylem przekonany do "wynalazkow" dopoki nie >zalozylem.
>Ida na pierwszy montaz do Kia, Hyundaja, Smarta, Twingo i Lambo >(USA).
>Wiec przepros i nie czyn wiecej :)

A co masz z boku po "made in" ?

Dam znac jesli jest inaczej :)

Bo marka jest koreanska, ale ponoc zbankrutowala, fabryki sa rozne.

Koreanskie opony na Daewoo tez mialy rozne opinie ...

Dobrze prawisz...mialy.
--
Dman-666

Data: 2016-09-11 16:13:32
Autor: Dman666
opony wielosezonowe
W dniu środa, 7 września 2016 10:00:37 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

A co masz z boku po "made in" ?
Bo marka jest koreanska, ale ponoc zbankrutowala, fabryki sa rozne.
Zdaje sie, ze fabryka ma sie dobrze (miala jeszzcze 2 miesiace temu). Lap:
http://tiny.pl/gw7g3
--
Dman-666

Data: 2016-09-05 19:54:24
Autor: radekp@konto.pl
opony wielosezonowe
Mon, 5 Sep 2016 05:35:49 -0700 (PDT), w
<fca51731-32e7-46e4-86da-d725d35fbad2@googlegroups.com>, Dman666
<dm4n666@gmail.com> napisał(-a):

W dniu sobota, 3 września 2016 11:27:41 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

> Wiec jesli nie CrossClimate, to co ?

U siebie wywalilem Quatracki na rzecz Nexen'ow. Zmiana na lepsze (komfort, hamowanie). Nie wiecm jak z trwałościa (jezdza 2 miesiace), ale do Quatrack'ow nie wroce.

Droga hamowania ze 100km/h na suchej:
Vredestein Quatrac - 38,4m
Nexen - 42,2m

A to mnie rozwaliło :)
http://www.auto-swiat.pl/porady/test-opon-calorocznych-185-60-r15-jeden-komplet-na-caly-rok/tz2cz

I wychodzi na to, że Nexen to w zasadzie zimówka:
http://www.auto-swiat.pl/porady/test-opon-calorocznych-185-60-r15-jeden-komplet-na-caly-rok/gycbm
co potwierdza:
http://www.auto-swiat.pl/porady/test-opon-calorocznych-185-60-r15-jeden-komplet-na-caly-rok/xgtnh

Data: 2016-09-05 20:15:12
Autor: radekp@konto.pl
opony wielosezonowe
Data: 2016-09-06 16:35:08
Autor: Dman666
opony wielosezonowe
W dniu poniedziałek, 5 września 2016 20:16:49 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:
I jeszcze:
http://www.sklepopon.com/aktualnosci-autobild-allrad-test-opon-calorocznych-2015-16-- 98.html

Te wlasnie mam zalozone.

<cycat>
Z oceną ,,dostateczną" kończy opona Nexen N'Priz 4S. Spowodowane to było ,,dobrymi wynikami na śniegu z krótką drogą hamowania" i niskiej cenie. Według testerów na tych oponach należy jeździć ostrożne z powodu słabych wyników w teście aquaplaningu, wydłużonej drogi hamowania na suchej i mokrej nawierzchni oraz słabej przyczepności w zakrętach.
</cycat>

Moja 2 tonowa krowa nie da sie wjechac w zakret na 2 kolach - fakt. Ale to nowe gumy i moge powiedziec, ze usligow na mokrej, przy ruszaniu brak (co zdarzalo sie na kilkuletnich Vredestein'ach). Na hamowaniu zadnego abs'u. Aquaplainig tez w moim przypadku odpada (a zdarzylo sie raz w duzym deszczu i raz w nawalnicy z pusta buda).
IMO opona bedzie sie inaczej zachowywac przy innym aucie, ale rachunek ekonomiczny tutaj jest nie do pobicia - lepiej miec nowe nexeny niz 4 letnie vrede.. Quatracki sa twarde jak cholera a tutaj mam mientko pod pupa i wreszcie nie czuje kamykow na drodze (roznica w spalaniu w przytoczonych testach to 5% - o czym tu dyskutowac).
Dziekuje.
--
Dman-666

Data: 2016-09-06 16:49:45
Autor: Dman666
opony wielosezonowe
W dniu środa, 7 września 2016 01:35:10 UTC+2 użytkownik Dman666 napisał:
W dniu poniedziałek, 5 września 2016 20:16:49 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:
> I jeszcze:
> http://www.sklepopon.com/aktualnosci-autobild-allrad-test-opon-calorocznych-2015-16-- 98.html

Te wlasnie mam zalozone.

<cycat>
Z oceną ,,dostateczną" kończy opona Nexen N'Priz 4S. Spowodowane to było ,,dobrymi wynikami na śniegu z krótką drogą hamowania" i niskiej cenie. Według testerów na tych oponach należy jeździć ostrożne z powodu słabych wyników w teście aquaplaningu, wydłużonej drogi hamowania na suchej i mokrej nawierzchni oraz słabej przyczepności w zakrętach.
</cycat>

Moja 2 tonowa krowa nie da sie wjechac w zakret na 2 kolach - fakt. Ale to nowe gumy i moge powiedziec, ze usligow na mokrej, przy ruszaniu brak (co zdarzalo sie na kilkuletnich Vredestein'ach). Na hamowaniu zadnego abs'u. Aquaplainig tez w moim przypadku odpada (a zdarzylo sie raz w duzym deszczu i raz w nawalnicy z pusta buda).
IMO opona bedzie sie inaczej zachowywac przy innym aucie, ale rachunek ekonomiczny tutaj jest nie do pobicia - lepiej miec nowe nexeny niz 4 letnie vrede.. Quatracki sa twarde jak cholera a tutaj mam mientko pod pupa i wreszcie nie czuje kamykow na drodze (roznica w spalaniu w przytoczonych testach to 5% - o czym tu dyskutowac).
Dziekuje.
--
Dman-666

Aaaa..i pamietajcie, ze testy robione sa na nowych gumach...nikt zdaje sie nie testuje opon po roku, 2 latach uzytkowania. A caloroczne kupuje sie nie na caly rok ;)
Pisze w oparciu o wlasne doswiadczenie i kilometry na roznych gumach (w zwyklych toczydlach - nie w upalanych "pizdzikach").
--
Dman-666

Data: 2016-09-07 09:44:07
Autor: radekp@konto.pl
opony wielosezonowe
Tue, 6 Sep 2016 16:35:08 -0700 (PDT), w
<5e3819cc-713e-4356-9367-ba1477dbf634@googlegroups.com>, Dman666
<dm4n666@gmail.com> napisał(-a):

IMO opona bedzie sie inaczej zachowywac przy innym aucie, ale rachunek ekonomiczny tutaj jest nie do pobicia - lepiej miec nowe nexeny niz 4 letnie vrede..

Różnica w moim przypadku to było ok. 210zł za Nexeny do bodajże 240-250zł za
Quatraki.

Quatracki sa twarde jak cholera

a tutaj mam mientko pod pupa i wreszcie nie czuje kamykow na drodze (roznica w spalaniu w przytoczonych testach to 5% - o czym tu dyskutowac).
Dziekuje.

Ale za to hałas:
Vredestein -- 66dB
Nexen - 69,9dB

To ponad 2x głośniejsze gumy.

Data: 2016-09-07 02:14:19
Autor: Marcin Kiciński
opony wielosezonowe
W dniu sroda, 7 wrzesnia 2016 09:45:14 UTC+2 uzytkownik rad...@konto.pl napisal:

Ale za to halas:
Vredestein -- 66dB
Nexen - 69,9dB

To ponad 2x glosniejsze gumy.

To ciekawe, bo na etykietach jest cos innego:
Quatrac 3 - 68dB
Quatrac Lite (te z testow) - 69dB
Quatrac 5 - 69dB

Pozdrawiam
MK

Data: 2016-09-07 11:29:49
Autor: Miroo
opony wielosezonowe
W dniu 2016-09-07 o 11:14, Marcin Kiciński pisze:
W dniu sroda, 7 wrzesnia 2016 09:45:14 UTC+2 uzytkownik rad...@konto.pl napisal:

Ale za to halas:
Vredestein -- 66dB
Nexen - 69,9dB

To ponad 2x glosniejsze gumy.

To ciekawe, bo na etykietach jest cos innego:
Quatrac 3 - 68dB
Quatrac Lite (te z testow) - 69dB
Quatrac 5 - 69dB

Może są różne wersje?
Jak szukałem opon to na oponeo "leżały" dwa rodzaje Kleber Quadraxer, różniące się wyłącznie wartościami na euroetykiecie i ceną. Wszystkie pozostałe parametry miały identyczne.
Wg mnie takie "liftingi" powinny być rozróżnione np dodatkową literką w symbolu/nazwie opony. W końcu to inny produkt.

Pozdrawiam

Data: 2016-09-07 14:43:05
Autor: radekp@konto.pl
opony wielosezonowe
Wed, 7 Sep 2016 02:14:19 -0700 (PDT), w
<6f22c393-6e28-4aaa-8020-d79e5828aa72@googlegroups.com>, Marcin Kiciński
<mmkicinski@gmail.com> napisał(-a):

W dniu sroda, 7 wrzesnia 2016 09:45:14 UTC+2 uzytkownik rad...@konto.pl napisal:
> > Ale za to halas:
> Vredestein -- 66dB
> Nexen - 69,9dB
> > To ponad 2x glosniejsze gumy.

To ciekawe, bo na etykietach jest cos innego:
Quatrac 3 - 68dB
Quatrac Lite (te z testow) - 69dB
Quatrac 5 - 69dB

To są pomiary z testów, nie z etykiet.

Data: 2016-09-07 11:00:54
Autor: szerszen
opony wielosezonowe
On Sat, 3 Sep 2016 11:27:32 +0200
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:


>i nie wyszlo to najlepiej (zreszta widac jakie sa teraz przeceny na >Cross Climate)

Naprawde takie zle zima na sniegu i lodzie ?

Bo przeceny z roznych przyczyn moga wynikac

Wiec jesli nie CrossClimate, to co ?

Ja polecę CrossClimate :)

Założyłem je pod koniec ostatniej zimy, także załapałem się jeszcze na opady śniegu, problemów nie widziałem, ale śniegu też nie było ze 30 cm, tylko kilka. Co do lodu, to nie ma takich opon bez kolców które dałyby radę ;)

Za to komfort na mokrym, czy suchym, chy chlapie przy temperaturach jakie w naszych warunkach występują często, w okolicach zera i powyżej, dużo wyższy niż na zimówkach. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-09-07 04:09:53
Autor: Jimiasty
opony wielosezonowe
Za to komfort na mokrym, czy suchym, chy chlapie przy temperaturach jakie w naszych warunkach występują często, w okolicach zera i powyżej, dużo wyższy niż na zimówkach.

A co z zakrętami? Chodzi mi o to, czy aby te opony nie podwijają się na zakrętach jak np Turanzy ER300.

--
Pozdro.
Jimiasty

Data: 2016-09-09 08:47:40
Autor: szerszen
opony wielosezonowe
On Wed, 7 Sep 2016 04:09:53 -0700 (PDT)
Jimiasty <jimiasty@gmail.com> wrote:


A co z zakrętami? Chodzi mi o to, czy aby te opony nie podwijają się na zakrętach jak np Turanzy ER300.

W porównaniu do czego?

Osobiście nie zauważyłem problemów w zakrętach, a lubię je czasem stestować, szczególnie na znanych zakrętach, na których wiem jak zachowywały się inne opony, w porównaniu do zimówek które miałem przed nimi, i warunków pośrednich, to mogę w zakręty wchodzić ze sporo większą prędkością. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-09-09 04:58:29
Autor: Jimiasty
opony wielosezonowe
W dniu piątek, 9 września 2016 08:44:46 UTC+2 użytkownik szerszen napisał:
> A co z zakrętami? Chodzi mi o to, czy aby te opony nie podwijają się na zakrętach jak np Turanzy ER300.

W porównaniu do czego?
Osobiście nie zauważyłem problemów w zakrętach, a lubię je czasem stestować, szczególnie na znanych zakrętach, na których wiem jak zachowywały się inne opony, w porównaniu do zimówek które miałem przed nimi, i warunków pośrednich, to mogę w zakręty wchodzić ze sporo większą prędkością.

No i dzięki. Zastanawiam się nad całorocznymi, bo zimy mamy takie, że nie
opłaca się zmieniać gumek. Natomiast latem czasem wjadę w błoto, letnie sie
nie do końca sprawdzają. Chciałbym coś pośredniego.. Cross Climate
wyglądają idealnie dla mnie, ale boje się, że nie dadzą rady na zakrętach
jak np obecne Turanzy ER300. Mają za miękkie boki i się podwijają - po szybkim przelocie np "Zakopianką" widać na bokach opon ślady kontaktu z asfaltem :)

Data: 2016-09-09 16:39:02
Autor: J.F.
opony wielosezonowe
Użytkownik "Jimiasty"  napisał w wiadomości
No i dzięki. Zastanawiam się nad całorocznymi, bo zimy mamy takie, że nie
opłaca się zmieniać gumek. Natomiast latem czasem wjadę w błoto, letnie sie

Jak sie jezdzi do Zakopanego, to warto o zimowkach pomyslec :-)
No chyba, ze sie zima nie jezdzi.
Choc np Debice Navigator na sniegu IMO calkiem dobre.

nie do końca sprawdzają. Chciałbym coś pośredniego. Cross Climate
wyglądają idealnie dla mnie, ale boje się, że nie dadzą rady na zakrętach
jak np obecne Turanzy ER300. Mają za miękkie boki i się podwijają - po
szybkim przelocie np "Zakopianką" widać na bokach opon ślady kontaktu z
asfaltem :)

Hm, to chyba bardzo szybki i naprawde przelot :-)
Szerokosc dobra, cisnienie dobre ?
A moze to slady od kraweznikow, a nie od jezdni ?
Bo az takiego podwijania to ja nie widzialem ... ale moze za wolno jezdze :-)

A moze potrzebujesz letniej typu P-zero, takiej co to boki ma tak sztywne, ze nawet bez powietrza pojedzie ?
Nie wiem, czy caloroczne takie robia ...

J.

Data: 2016-09-12 00:36:08
Autor: Jimiasty
opony wielosezonowe
W dniu piątek, 9 września 2016 16:39:17 UTC+2 użytkownik J.F.. napisał:

Hm, to chyba bardzo szybki i naprawde przelot :-)
Szerokosc dobra, cisnienie dobre ?
A moze to slady od kraweznikow, a nie od jezdni ?
Bo az takiego podwijania to ja nie widzialem ... ale moze za wolno jezdze :-)

Wysoki profil: 215/55/17. Zimowe mam XL, twarde ścianki i dają  rade. Jedzie się o wiele lepiej, w sensie auto super reaguje na ruchy kierownicy,
na zakrętach można jeździć szybciej niż na letnich, niestety tylko do max
10-15st C, potem już jak na budyniu.

--
Pozdro
Jimiasty

Data: 2016-09-12 09:43:47
Autor: J.F.
opony wielosezonowe
Użytkownik "Jimiasty"  napisał w wiadomości
W dniu piątek, 9 września 2016 16:39:17 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Hm, to chyba bardzo szybki i naprawde przelot :-)
Szerokosc dobra, cisnienie dobre ?
A moze to slady od kraweznikow, a nie od jezdni ?
Bo az takiego podwijania to ja nie widzialem ... ale moze za wolno
jezdze :-)
Wysoki profil: 215/55/17.

Bo ja wiem czy taki wysoki ... 118mm. Ja mam np 195/65/15, to daje 126mm.

Zimowe mam XL, twarde ścianki i dają  rade.
Jedzie się o wiele lepiej, w sensie auto super reaguje na ruchy kierownicy,
na zakrętach można jeździć szybciej niż na letnich, niestety tylko do max
10-15st C, potem już jak na budyniu.

No coz, jesli to naprawde to, to musisz poszukac jakiejs opony o sztywnych bokach.

Ale prawde mowiac, jedyna znana mi osoba, ktora narzekala na spadanie opon, to byl rajdowiec-amator.

J.

Data: 2016-09-07 11:03:26
Autor: radekp@konto.pl
opony wielosezonowe
Wed, 7 Sep 2016 11:00:54 +0200, w
<20160907110054.d0220e2fbfdec2e2cd202b75@tlen.pl>, szerszen <szerszen@tlen.pl>
napisał(-a):

> Wiec jesli nie CrossClimate, to co ?

Ja polecę CrossClimate :)

Założyłem je pod koniec ostatniej zimy, także załapałem się jeszcze na opady śniegu, problemów nie widziałem, ale śniegu też nie było ze 30 cm, tylko kilka. Co do lodu, to nie ma takich opon bez kolców które dałyby radę ;)

Za to komfort na mokrym, czy suchym, chy chlapie przy temperaturach jakie w naszych warunkach występują często, w okolicach zera i powyżej, dużo wyższy niż na zimówkach.

Bo CrossClimate to w zasadzie letnie opony.

Data: 2016-09-09 08:48:51
Autor: szerszen
opony wielosezonowe
On Wed, 07 Sep 2016 11:03:26 +0200
"radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote:



Bo CrossClimate to w zasadzie letnie opony.

W zasadzie poniekąd może i letnie, ale dobrze radzące sobie na śniegu. --
pozdrawiam
szerszeń

opony wielosezonowe

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona