Data: 2016-09-04 11:14:18 | |
Autor: ddddddddd | |
opony wielosezonowe | |
W dniu 03.09.2016 o 11:27, J.F. pisze:
Taki stary watek mi sie odnalazl, a opony coraz bardziej zuzyte mi wczoraj wpadły w oko Nokian WeatherProof - w moim rozmiarze sporo tańsze od CrossClimate, na deszczu etykieta A, ponoć dobre na śniegu (nie jeździłem na nich, też szukam czegoś wielosezonowego). Jakie sklepy oprócz oponeo oferują ubezpieczenie opon? -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2016-09-04 21:09:43 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
opony wielosezonowe | |
Sun, 4 Sep 2016 11:14:18 +0200, w <nqgold$hpq$1@dont-email.me>, ddddddddd
<ddddd@fdddd.pl> napisał(-a): W dniu 03.09.2016 o 11:27, J.F. pisze: To też był mój faworyt, ale na jakichś testach długodystansowych wskazano na ich bardzo szybkie zużywanie się. Kupiłem Vredenstein Quatrac -- nie znalazłem nic lepszego i tańszego. Wszędzie w testach były w czołówce i nie miały denerwujących wad (np. zużycia paliwa, hałas czy szybkie zużywanie się). |
|
Data: 2016-09-04 21:54:22 | |
Autor: AL | |
opony wielosezonowe | |
"radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> Wrote in message:
Sun, 4 Sep 2016 11:14:18 +0200, w <nqgold$hpq$1@dont-email.me>, dddddddddjako wielosezonowej również polecam Vredenstein Quatrac - do SUV również. Sprawdzone. -- AL -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2016-09-04 20:43:48 | |
Autor: masti | |
opony wielosezonowe | |
AL wrote:
"radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> Wrote in message: to fakt. To są rewelacyjne opony -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-09-04 23:06:26 | |
Autor: Cavallino | |
opony wielosezonowe | |
W dniu 04.09.2016 o 21:54, AL pisze:
jako wielosezonowej również polecam Vredenstein Quatrac - do SUV A w błotku, na piachu i szutrze też się sprawdzają? |
|
Data: 2016-09-05 08:50:24 | |
Autor: AL | |
opony wielosezonowe | |
On 2016-09-04 23:06, Cavallino wrote:
W dniu 04.09.2016 o 21:54, AL pisze:zależy czego oczekujesz. Jeśli czegoś poważniejszego - to raczej idź w stronę AT (Quadrac to takie coś a'la HT, czyli bazują na oponach szosowych a nie terenowych). Jak pisałem wcześniej - w większości przypadków radę dawały RainSporty (letnie), którego bieżnikowi na oko jeszcze dalej do AT. Natomiast jako opony zimowe - to jestem zdania, że jeśli chcesz jeździź w terenie zimą - to tylko dobre zimówki a nie całoroczne (jednak). |
|
Data: 2016-09-05 17:30:17 | |
Autor: Cavallino | |
opony wielosezonowe | |
W dniu 05.09.2016 o 08:50, AL pisze:
On 2016-09-04 23:06, Cavallino wrote: I tak ma być. Niemniej chciałbym aby dawał sobie radę w terenie zasadniczo lepiej niż zwykłe opony do osobówki.
RainSport to IMO w ogóle nie są opony cross, to zwykłe gumy do osobówek. I od tego powinno być lepsze cokolwiek crossowego, Natomiast jako opony zimowe - to jestem zdania, że jeśli chcesz jeździź Zimą w teren z zasady nie wyjeżdżam. Po jakichś obfitych upadach też nie. Za to chętnie gdy świeci słońce i idzie pojeździć turystycznie 4x4. Interesują mnie tylko wielosezonowe - za mało jeżdżę zimą, a ostatnio jest wręcz za mało zimy na nizinach. |
|
Data: 2016-09-05 23:16:36 | |
Autor: AL | |
opony wielosezonowe | |
On 2016-09-05 17:30, Cavallino wrote:
W dniu 05.09.2016 o 08:50, AL pisze:w blocku żadne szosowe się nie sprawdzą. W piachu jeszcze mają szanse dzięki bocznym klokom, ale w błocie nie są w stanie oczyścić rowków więc i tak będziesz się ślizgał. Dlatego jeśli jednak chcesz wjechać w poważniejszy teren (w tym błoto z prawdziwego zdarzenia) - to myśli tylko o AT. Natomiast jako opony zimowe - to jestem zdania, że jeśli chcesz jeździź wystarczy ruszyć w góry i spadnie śnieg :) (często bez łańcuchów nie ruszysz - a jak mniej napada, to jednak zimówka od wielosezonowej ma sporą przewage: 10x więcej lamelek + miękkość gumy (M+S to nie to samo co 'zimowe'). |
|
Data: 2016-09-06 20:12:01 | |
Autor: Cavallino | |
opony wielosezonowe | |
W dniu 05.09.2016 o 23:16, AL pisze:
RainSport to IMO w ogóle nie są opony cross, to zwykłe gumy do osobówek.w blocku żadne szosowe się nie sprawdzą. Dlatego o nie nie pytam. Pytam o opony do suv. Czyli crossowe - coś pośredniego między szosową a AT. Zimą w teren z zasady nie wyjeżdżam. Ale nie ruszam, bo mi urlopu nie wystarcza. Zamiast śniegu w zimie, wolę sobie w tym czasie polecieć tam, gdzie woda w morzu ma 25-30 stopni. |
|
Data: 2016-09-05 00:57:52 | |
Autor: Marcin Kiciński | |
opony wielosezonowe | |
W dniu niedziela, 4 wrzesnia 2016 21:12:03 UTC+2 uzytkownik rad...@konto.pl napisal:
Hmmm... jezdze na Quatrac 3 juz trzy lata. Faktycznie nie zuzywaja sie zbyt szybko, zuzycie paliwa wzroslo nieznacznie, jezdzi sie na nich dobrze w kazdych warunkach, ale... pod wzgledem halasu wypadaja kiepsko. A podczas jazdy po betonowych odcinkach A4 czy S8 to jest kiepsko do kwadratu. Jak dla mnie to sa opony idealne do codziennego uzytku w miescie, w trase wolalbym cos cichszego. Pozdrawiam MK |
|
Data: 2016-09-06 16:44:41 | |
Autor: Dman666 | |
opony wielosezonowe | |
W dniu poniedziałek, 5 września 2016 09:57:54 UTC+2 użytkownik Marcin Kiciński napisał:
W dniu niedziela, 4 wrzesnia 2016 21:12:03 UTC+2 uzytkownik rad...@konto.pl napisal: Potwierdze...po kilku latach wyja mocno i to samo na nierownosciach poprzecznych (najazdy na policjanty to kolejny dramat). Trzeba pamietac, ze cos za cos - male zuzycie bieznika to tez niski komfort, sa twarde - jak wozidlo ma dodatkowo ma twarde zawieszenie to ma to dla coponiektorych znaczenie - z ulga wywaliem Quatraca. -- Dman-666 |
|
Data: 2016-09-05 09:34:02 | |
Autor: ddddddddd | |
opony wielosezonowe | |
W dniu 04.09.2016 o 21:09, radekp@konto.pl pisze:
Sun, 4 Sep 2016 11:14:18 +0200, w <nqgold$hpq$1@dont-email.me>, ddddddddd to fakt, są w tej samej cenie (quatrac 5) mam quatrac 3 w innym aucie (230KM), ale śniegu praktycznie nie było więc ciężko ocenić teraz potrzebuję opony do busa (vito), ale nie przewożę w nim ciężarów, a producent zaleca 225/55/17 V (bez C) -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2016-09-05 09:58:49 | |
Autor: Shrek | |
opony wielosezonowe | |
W dniu 05.09.2016 o 09:34, ddddddddd pisze:
to fakt, są w tej samej cenie (quatrac 5) Mam piątki - ale dopiero rok. Na szutrze się slizgają jak każde inne, jak dasz w palnik, ale jeżdziłem i to szybko i żyję. Cudów nie będzie, ale idzie wytrzymać - to jednak opony na asfalt. Podjechałem w Bieszczadach jakimś leśnym duktem szuter + błoto pod górkę całkiem ładnym podjazdem z 6 osobami na pokładzie i bagażnikiem zapchanym po dach, samochodem który na pewno nie był konstruowanym do takich atrakcji (Ani do jazdy w terenie, ani do wożenia 6 osób plus bagaż - Accord) i nie było problemu. W sumie byłem zdziwiony, że tak łatwo poszło. W śniegu nie jeździłem bo go po prostu nie było - i w sumie nie jest to mój priorytet. W deszczu - no cóż - jak ruszasz ze świateł, to 130 koniami da się zakręcić w miejscu. Poprzednimi hankokami letnimi też się dało. W zasadzie to nie jeździłem samochodami gdzie by się nie dało - jak były opony premium, to były silniki 250+ koni i jeśli się nie kręciły w miejscy to kontrolka os ESP czy ASR mrugała;) ABS na mokrym załącza się później niż na Hankokach, ale to były raczej budżetowe opony i swoje 6 lat miały, więc żadna konkurencja;) Ogólnie zadowolony jestem. Co do wytrzymałości - po pierwszym sezonie zero śladów zużycia poza jedną którą przeciąłem na ułamanym metalowym słupku, ale to chyba żadna nie dała by rady. Ogólnie wydaje mi się, że na tą cenę to bardzo dobry wybór. Działa dobrze, nie trzeba zmieniać, ale na wyważanie i tak wypada podjechać raz na rok, tyle że możesz to zrobić kiedy chcesz, a nie jak spadnie pierwszy śnieg;) W sumie jakbym miał wybierać opony bez kompromisów i oglądania się na koszty to do mojej jazdy wybrałbym całoroczne na zimę i letnie od maja do października - znacznie częściej w zimę jeżdzę w deszczu niż w śniegu;) Shrek. |
|
Data: 2016-09-05 18:47:47 | |
Autor: ddddddddd | |
opony wielosezonowe | |
W dniu 05.09.2016 o 09:58, Shrek pisze:
W sumie byłem zdziwiony, że tak łatwo poszło. W a właśnie mój jest. Opona całoroczna ma zastąpić zimową czyli być dobra na śniegu i deszczu, na suchym może być bardzo taka sobie (w aucie którym jeżdżę bardzo szybko zostawiam zestaw letnie+zimowe, a to bus to jeżdżę bardziej asekuracyjnie i raczej nie więcej niż 160km/h ;) -- Pozdrawiam Łukasz |
|