Data: 2010-12-26 14:57:02 | |
Autor: BartekK | |
opony "wielosezonowe" całoroczne itp | |
Jako że poprzewracało się wszystkim ostatnio, jeszcze trochę i będą opony jesienne, wiosenne, niedzielne i na noc... to coraz ciężej kupić (dobre) opony wielosezonowe.
Po prostu jadąc trasę od wysokiej północy aż do grecji i z powrotem - bez sensu jest jechać na zimówkach które za chwilę znikną (a sens ich stosowania wg mnie przy +5'C na suchym asfalcie jest dyskusyjny, na mokrym przy -4'C niby jest, ale na totalnym lodzie - żadna różnica, kolce tylko pomogą). Szukam czegoś w rozmiarze 225/45 17" (felgi mam 8" = 203 szerokie wiec mogly by byc opony wezsze a wyzsze), co by sie nadawało na mokry zimowy asfalt, ale tez by przy +20'C nie znikało szybciej od śniegu. Poleccie coś, bo u lokalnych gumiarzy zimówki podrożały +30%, wielosezonowych nie ma prawie wcale (poza jakąś chińszczyzną), a na całkowicie letnich i w dodatku 19" nie pojadę przecież... -- | Bartlomiej Kuzniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2010-12-26 15:46:02 | |
Autor: PaweL | |
opony "wielosezonowe" całoroczne itp | |
Niemiecki rynek wyssał wszystkie opony z Europy. Ciężko coś kupić w dobrej cenie, w ogóle ciężko coś kupic.
Poszukaj wielosezonowych Hankook H730, Kumho KH21 Paweł |
|
Data: 2010-12-26 15:52:28 | |
Autor: | |
opony "wielosezonowe" całoroczne itp | |
Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości news:if7i1j$bm5$1mx1.internetia.pl... Jako że poprzewracało się wszystkim ostatnio, jeszcze trochę i będą opony jesienne, wiosenne, niedzielne i na noc... to coraz ciężej kupić (dobre) opony wielosezonowe. Masz rację, ludziom powywracało się głowie od pseudo opini marketoidów oraz dziennikarzy młodego pokolenia... Ludzie uwierzyli w w te bajki tak jak i w to, że tupolewa zestrzelili Rosjanie :) Miałem w poprzednim aucie Goodyear VECTOR-5 i to były naprawdę świetne opony, idealne na warunki polskie gdzie raz ciepło a czasem coś tam sypnie.. Super wielosezonówki.. Teraz mam nowsze auto z 2-kompletami opon bo tam miał poprzedni właściel i nie widzę zmiany na plus. Na dodatek trzeba 2x do roku jeździć do gumiarza. pozdrawiam |
|
Data: 2010-12-26 16:34:49 | |
Autor: AL | |
opony "wielosezonowe" całoroczne itp | |
<gkrzych> pisze:
jezeli nie widzisz roznicy miedzy zimowymi a letnimi, to albo te zimowe mozesz juz wyrzucic (zaoszczedzisz na gumiarzu) albo nigdy nie jechales po sniegu. -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2010-12-26 17:37:54 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
opony "wielosezonowe" całoroczne itp | |
W dniu 2010-12-26 16:34, AL pisze:
Miałem w poprzednim aucie Goodyear VECTOR-5 i to były naprawdę świetnejezeli nie widzisz roznicy miedzy zimowymi a letnimi, to albo te zimowe Przeczytaj jeszcze raz post, do którego się odnosisz. I postaraj się go zrozumieć. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2010-12-26 20:12:39 | |
Autor: AL | |
opony "wielosezonowe" całoroczne itp | |
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2010-12-26 16:34, AL pisze:<cytat> "Teraz mam nowsze auto z 2-kompletami opon bo tam miał poprzedni właściel i nie widzę zmiany na plus. Na dodatek trzeba 2x do roku jeździć do gumiarza. " </cytat> Nie widzisz roznicy miedzy wielosezonowymi a zimowymi? Bo ja widze i jest to duza roznica - odczuwalna zwlaszcza na sniegu Jesli ktos nie wyjezdza z miasta zima (w naszej szerokosci geogr.) - to wielosezonowe mu moze i stykna, natomiast jesli wyjezdza poza miasto (w domysle tereny gorskie) to wielosezonowe juz 'wymiekaja'. -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2010-12-26 20:24:36 | |
Autor: P.B. | |
opony "wielosezonowe" całoroczne itp | |
Dnia Sun, 26 Dec 2010 20:12:39 +0100, AL napisa³(a):
Jesli ktos nie wyjezdza z miasta zima (w naszej szerokosci geogr.) - to wielosezonowe mu moze i stykna, natomiast jesli wyjezdza poza miasto (w domysle tereny gorskie) to wielosezonowe juz 'wymiekaja'. Mia³e¶ kiedy¶ GY Vector 5, czy tylko czyta³e¶ w A¦? Bo ja mia³em GY V5, mia³em Dêbice Navigator i wiele kompletów super zimówek. Navigatory rzeczywi¶cie sza³u nie robi±, ale je¼dziæ siê da. Vectory nie ustêpuj± w niczym najlepszym zimówkom. Kosztuj± wiêcej ni¿ dobre zimówki i s± warte tej ceny. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2010-12-26 21:13:02 | |
Autor: Rafał \"SP\" Gil | |
opony "wielosezonowe" całoroczne itp | |
W dniu 2010-12-26 20:24, P.B. pisze:
Miałeś kiedyś GY Vector 5, czy tylko czytałeś w AŚ? Bo ja miałem GY V5, Ty chcesz zasugerować że cokolwiek z zacytowanych laczków to szałowe zimówki ? -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 |
|
Data: 2010-12-26 22:57:12 | |
Autor: AL | |
opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp | |
P.B. pisze:
Dnia Sun, 26 Dec 2010 20:12:39 +0100, AL napisa³(a):1. a czym sie charakteryzuja opony zimowe? (i czego nie maja wielosezonowe) 2. nie czytam A¦ 3. nie mialem GY Vector - zazwyczaj mam Micheliny lub Klebery (jako tansza alternatywa). 4. Debica Navigator ma b.dobre opinie.... na sniegu (w caloksztalcie nie wychodza najlepiej), wiec wiekzosc opon pewnie bedzie lepiej ocenianych od nich - zwlaszcza przez osoby jezdzace tylko po miescie. -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2010-12-27 02:33:22 | |
Autor: BartekK | |
opony "wielosezonowe" całoroczne itp | |
W dniu 2010-12-26 22:57, AL pisze:
4. Debica Navigator ma b.dobre opinie.... na sniegu (w caloksztalcie nieAle powiedzmy sobie szczerze - nawet jak się przyjmie tylko okres zimowy, gdzie temperatury są <5'C a nawet ujemne, i zakładamy zimowe opony - to ile % czasu jeździmy _nimi_ po śniegu? Tak by właściwości jezdne na śnieg miały jakiś wpływ, więc pomijam oprószony parking, bo 3km/h wyjechać z miejsca parkingowego to można i na letnich oponach. Raczej 80% to mokry/suchy asfalt, tyle że temperatura niska, 10% to śliski asfalt, a pozostałe warunki to totalnie zasyfiałe błoto pośniegowe itp, a wtedy i tak są korki, wszyscy się ledwo toczą i nawet balony AT z 5cm kolcami w terenówce niczego nie zmieniają, bo i tak większość jazdy to wleczenie się albo stanie w korku. -- | Bartlomiej Kuzniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2010-12-28 08:15:29 | |
Autor: kml | |
opony "wielosezonowe" całoroczne itp | |
Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości news:if8qro$96s$1mx1.internetia.pl... W dniu 2010-12-26 22:57, AL pisze: Zależy od miejsca zamieszkania. -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2010-12-30 10:42:38 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
opony "wielosezonowe" całoroczne itp | |
W dniu 2010-12-27 02:33, BartekK pisze:
W dniu 2010-12-26 22:57, AL pisze: No ja tam od jakiegoś miesiąca w 3M widzę i czuję asfalt mniej lub bardziej (głównie bardziej) zaśnieżony i oblodzony. Zupełnie suchy, albo czysty-mokry to rzadkość. A jeździ się różnie, ale na mojej trasie przelotowej między Sopotem a Gdańskiem to nawet dość szybko. Zwłaszcza odkąd kierowcy z letnim prawem jazdy ostawili swoje pojazdy na parkingi, gdzie przypominają już małe zaspy. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-12-30 11:35:56 | |
Autor: J.F. | |
opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp | |
On Mon, 27 Dec 2010 02:33:22 +0100, BartekK wrote:
W dniu 2010-12-26 22:57, AL pisze: Wiesz, wystarczy 5 minut zeby auto rozbic, i tak sie koncza glupie oszczednosci :-) A tu przez ostatnie dwie zimy prawdziwe i snieg lezy dlugo :-) Tak by w³a¶ciwo¶ci jezdne na ¶nieg mia³y jaki¶ wp³yw, wiêc pomijam oprószony parking, bo 3km/h wyjechaæ z miejsca parkingowego to mo¿na i na letnich oponach. No wlasnie ze nie mozna. Wiekszy opad, mrozik i nagle sie okazuje ze w srodku miasta lancuchy trzeba montowac. J. |
|
Data: 2010-12-27 03:14:24 | |
Autor: kkk | |
opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp | |
On 26 Gru, 20:24, "P.B." <pber...@wp.pl> wrote:
rzeczywi¶cie sza³u nie robi±, ale je¼dziæ siê da. Vectory nie ustêpuj± w Stuknij siê w g³owê... |
|
Data: 2010-12-27 15:22:28 | |
Autor: P.B. | |
opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp | |
Dnia Mon, 27 Dec 2010 03:14:24 -0800 (PST), kkk napisa³(a):
rzeczywi¶cie sza³u nie robi±, ale je¼dziæ siê da. Vectory nie ustêpuj± w Bardzo rzeczowy argument. Je¼dzi³e¶ na Vectorach? -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2010-12-30 02:33:48 | |
Autor: kkk | |
opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp | |
On 27 Gru, 15:22, "P.B." <pber...@wp.pl> wrote:
Dnia Mon, 27 Dec 2010 03:14:24 -0800 (PST), kkk napisa³(a): Oczywi¶cie - raczej próbowa³em je¼dziæ. O ile nowego Vectora mo¿na porównywaæ z zimówkami z klasy ekonomicznej, to takiego na którym zrobisz 20ty¶ latem ju¿ nie porównasz na ¶niegu choæby z Barum. Latem to ju¿ ca³kiem inna bajka - no chyba, ¿e zasuwasz cinquecento czy innym uno itp to faktycznie mo¿esz sobie porównywaæ..... byæ mo¿e ró¿nicy nie odczujesz. ps w kieszonce za przek³adki opon Ci te¿ za du¿o nie zostanie chyba ¿e wychodzisz z za³o¿enia (jak co poniektórzy), ¿e wywa¿anie kó³ to równie¿ wymys³ marketingu i do póki kierownicy z r±k nie wyrywa to nie trzeba tego robiæ.... :) gorzej jak wyrywa i nie wiadomo czemu bo przecie¿ ko³a piêæ lat temu wywa¿ane..... :)) Co roku testuje kilka ró¿nych rodzajów opon na raczej szybkich wiêkszych autach i uwierz, ¿e Ci co nie widz± ró¿nic miêdzy letnimi/ zimowymi/ca³orocznymi oponami to: a) bzdurz± b) nigdy nie mieli "normalnych" opon c) je¿dz± "maluchami" do 50km/h, a jak sypnie to blokuj± miasto do 15km/h d) s± upo¶ledzeni - jak taksówkarz który mówi: "panie, ¶wietne auto nic siê nie psuje, nic nie muszê dok³adaæ", a auto w takim stanie, ¿e na wiêkszej dziurze amortyzatory wpadn± do ¶rodka, a ko³a powypinaj± siê z wahaczy bo sworznie "skoñczy³y siê 100ty¶ temu"...mocno stuka to siê radio pog³o¶ni i po krzyku...... pzdr |
|
Data: 2010-12-26 18:43:52 | |
Autor: Samotnik | |
opony "wielosezonowe" całoroczne itp | |
Dnia 26.12.2010 <gkrzych> <gkrzych@poczta.onet.pl> napisa³/a:
Mo¿e bajk± jest to, ¿e w wiêkszych temperaturach zimowe opony sie tak zuzywaj±. Próbowa³em zaje¼dziæ upalnym latem zimówki Barum Polaris 2, na napêdzanej osi, zrobi³em z 10kkm od zmiany tylnych opon na letnie, uby³o jaki¶ milimetr i w koñcu wyrzuci³em z tego co pamiêtam tylko dlatego, ¿e jakie¶ rozciêcie z boku siê pojawi³o. -- Samotnik Bi¿uteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/ |
|
Data: 2010-12-27 02:26:27 | |
Autor: BartekK | |
opony "wielosezonowe" całoroczne itp | |
W dniu 2010-12-26 19:43, Samotnik pisze:
Może bajką jest to, że w większych temperaturach zimowe opony sie takMoże też prędkość znikania zależy od: - typu/modelu opony (choć barumy raczej należą do znikających szybko) - auta (wagi, mocy - u mnie ~1.5T, ~300KM przy FWD, opony 19" 245/35 letnie przeżywają ledwo 2 sezony, i to dzięki zamianom przód/tył) - ustawionej geometrii w danym egzemplarzu auta (i np jazdy z różnymi obciążeniami zmieniającymi kąty) - np mocno nierównomiernie zużywane opony w BMW, Omedze, Mercedesach itp które mają koła ewidentnie /-- -\ z tyłu, a i z przodu się zdarza niemały skos... - sposobu jeżdżenia, długości tras, rodzajów nawierzchni i temperatur... Zimówki latem, albo wręcz przy >10'C dla mnie się nie nadają. Jak to są prawdziwe zimówki, w dobrym stanie (głęboki bieżnik itd)- to tylko piszczy, ugina się na swoich klockach, po prostu płynie. A jeśli to są zjechane zimówki... to strach o wystrzał, o przetarcie jakieś itp. Jedne zimówki tak dostałem w sierpniu razem z autem "prawie łyse, ale dojedziesz sobie na nich do domu" (300km), nie dojechałem, wystrzeliła po przetarciu aż do drutu... -- | Bartlomiej Kuzniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2010-12-27 10:44:57 | |
Autor: Robert_J | |
opony "wielosezonowe" całoroczne itp | |
Ludzie uwierzyli w w te bajki tak jak i w to, że tupolewa Nie, ja jestem umysł ścisły i wierzę w to, co widzę ;-). A widzę dzień w dzień patafianów męczących się żeby ruszyć na płaskiej drodze na letnich oponkach, złotówy miotające się na prawo i lewo, ale nie do przodu itd. Na dodatek trzeba 2x do roku jeździć do gumiarza. Żebyś przepukliny od tego nie dostał ;-))) |
|
Data: 2010-12-27 11:01:15 | |
Autor: BartekK | |
opony "wielosezonowe" całoroczne itp | |
W dniu 2010-12-27 10:44, Robert_J pisze:
Nie, ja jestem umysł ścisły i wierzę w to, co widzę ;-). A widzę dzień wAczkolwiek widzę też tak samo ślizgających się pacjentów na oponach zimowych ale prawie łysych (ale przecież to zimówki z germanii przywiezione przez szwagra 7 lat temu, więc muszą być dobre!) oraz ludzi całkiem sprawnie jeżdżących na oponach letnich lub wielosezonowych. Sprawa umiejętności i znania swoich ograniczeń. Się śmiej. A co gdy pacjent posiada czujniki ciśnienia w kołach, i każda taka zabawa wymagałaby wizyty w aso (w celu ponownego synchronizowania czujników, bo się czasem zgubią przy wymianie, lub na drugich felgach drugi komplet czujników jest)?Na dodatek trzeba 2x do roku jeździć do gumiarza.Żebyś przepukliny od tego nie dostał ;-))) -- | Bartlomiej Kuzniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2010-12-26 17:26:43 | |
Autor: to | |
opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp | |
begin BartekK
Szukam czegoÅ› w rozmiarze 225/45 17" (felgi mam 8" = 203 szerokie wiec Na 8" 225 to raczej sensowne minimum... -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-12-26 20:57:51 | |
Autor: Jotte | |
opony "wielosezonowe" całoroczne itp | |
Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości news:if7i1j$bm5$1mx1.internetia.pl...
Jako że poprzewracało się wszystkim ostatnio, jeszcze trochę i będą opony jesienne, wiosenne, niedzielne i na noc... to coraz ciężej kupić (dobre) opony wielosezonowe.Nie ma dobrych opon całorocznych. Ostatnio kupiłem 2 komplety weekendowych-przedpołudniowych (naturalnie letnich i zimowych) na dojazdy do kościoła i również 2 komplety weekendowych-poobiednich, spacerowych. Większość to dość budżetowe Daytony i Fuldy. Czy są wielosezonowe jeszcze nie wiem, bo dopiero je nabyłem. Do wszystkich dokupiłem felgi (przekładanie samych gum to głupota), wyważyłem, wynająłem garaż bo w piwnicy się wszystko nie mieściło, dostawiłem łóżko i farelkę i tam sypiam, żeby nie biegać daleko jak muszę zmienić koła. Przed godziną wróciłem ze świąt na zimowych powrotnych Continentalach i jechało się bardzo dobrze, lepiej niż na wyjazdowo-docelowych tej samej marki. Nad ranem założę stare Dębice na dni powszednie - może do roboty trzeba będzie jechać. -- Jotte |
|
Data: 2010-12-26 21:10:27 | |
Autor: P.B. | |
opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp | |
Dnia Sun, 26 Dec 2010 20:57:51 +0100, Jotte napisa³(a):
Przed godzin± wróci³em ze ¶wi±t na zimowych powrotnych Continentalach i jecha³o siê bardzo dobrze, lepiej ni¿ na wyjazdowo-docelowych tej samej marki. Nad ranem za³o¿ê stare Dêbice na dni powszednie - mo¿e do roboty trzeba bêdzie jechaæ. A w dzieñ i w nocy je¼dzisz na tych samych? Niedobrze! Czyta³em, ¿e w UE planowane jest wprowadzenie obowi±zku zmiany opon na nocne najpó¼niej godzinê po zachodzie s³oñca i z powrotem na dzienne do godziny po wschodzie. My¶lê o emigracji na Islandiê: mo¿e oblecê jako¶ kombinacj± letnie-dzienne wymieniane co pó³ roku na zimowe-nocne. Co o tym my¶licie? -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2010-12-27 01:21:12 | |
Autor: Tatanka | |
opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp | |
On 26 Gru, 21:10, "P.B." <pber...@wp.pl> wrote:
Dnia Sun, 26 Dec 2010 20:57:51 +0100, Jotte napisa (a): Islandia le¿y na po³udnie od ko³a podbiegunowego, w ogromnej wiêkszo¶ci jesli nie w ca³o¶ci. ZONK. |
|
Data: 2010-12-28 11:37:30 | |
Autor: J.F. | |
opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp | |
On Sun, 26 Dec 2010 14:57:02 +0100, BartekK wrote:
Po prostu jad±c trasê od wysokiej pó³nocy a¿ do grecji i z powrotem - W samolot wsiadz :-) Albo zmien opony po drodze :-) bez sensu jest jechaæ na zimówkach które za chwilê znikn± (a sens ich stosowania wg mnie przy +5'C na suchym asfalcie jest dyskusyjny, na Nie znikna tak od razu. A Balkany tez gory :-) mokrym przy -4'C niby jest, ale na totalnym lodzie - ¿adna ró¿nica, kolce tylko pomog±). mokry przy -4 ma szanse zamienic sie w lodowy .. Szukam czego¶ w rozmiarze 225/45 17" (felgi mam 8" = 203 szerokie wiec Debice navigator sa dobre, ale nie wiem jak z rozmiarem, GY Vector, moze Nokian WR. J. |
|
Data: 2010-12-28 15:46:47 | |
Autor: e^x/dx | |
opony | |
Mia³em to samo i kupi³em GY 4Seasons.
Trochê drogo wysz³o, ale raczej ju¿ nigdy nie kupiê opon sezonowych. Rewelacja. Pozdrawiam, e^x/dx -- |
|
Data: 2010-12-28 17:01:48 | |
Autor: J.F. | |
opony | |
On Tue, 28 Dec 2010 15:46:47 +0000 (UTC), e^x/dx wrote:
Mia³em to samo i kupi³em GY 4Seasons. Maja jedna wade - "troche drogo" pewnie oznacza ze na wymiany by starczylo :-) I jedna zalete - jak cie przylapie pierwszy snieg, to jestes przygotowany. J. |
|
Data: 2010-12-28 16:11:47 | |
Autor: e^x/dx | |
opony | |
I jedna zalete - jak cie przylapie pierwszy snieg, to jestes ¦nieg to piku¶, jak siê na lodzie zachowuj± to dopiero jest ciekawe. Jak oni to potrafili zrobiæ to znaczy, ¿e siê jednak da a brednie o konieczno¶ci sezonowej wymiany opon to typowa marketingowa "¶ciema". Aha, zrobili jeszcze lepsze GY Eagle F1 czy jako¶ tak, ale dostêpne raczej w USA. Pozdrawiam, e^x/dx -- |
|
Data: 2010-12-30 01:25:51 | |
Autor: J.F. | |
opony | |
On Tue, 28 Dec 2010 16:11:47 +0000 (UTC), e^x/dx wrote:
I jedna zalete - jak cie przylapie pierwszy snieg, to jestes Nie jest sciema, jesli masz prawdziwie letnie. Znow mi sie przekonanie utrwalilo - debice navigator, teraz juz polowicznie zuzyte - na sniegu sobie radza niezle, ale na lodzie, czy na jakims innym gatunki sniegu - slabo. A dzis wlasnie taki byl we wrocku .. no i ruszalem jak ostatnia lama, a inni lepiej .. J. |
|
Data: 2010-12-29 19:40:02 | |
Autor: tojemoje | |
opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp | |
Nowe zimówki = nowe wielosezonowki.
Ale po kilku latach, wielosezonowki, katowane od wiosny do jesieni, strac± wiele ze swoich wlasciwosci. Zimowki zas dadza rade. Pozdrawiam, Tom -- |
|
Data: 2010-12-30 09:18:36 | |
Autor: e^x/dx | |
opony | |
Jakie opony porównywa³e¶? Z mojego do¶wiadczenia dla np. GY
jest zupe³nie odwrotnie. I nie zgodzê siê, ¿e zimówki=wielosezonowe. Prosty przyk³ad: zahamuj w lecie przy du¿ej prêdko¶ci na zimówkach i na uniwersalnych na suchym asfalcie/betonie - zdziwisz siê bardzo. Pozdrawiam, e^x/dx -- |
|
Data: 2010-12-30 19:03:11 | |
Autor: tojemoje | |
opony | |
Jakie opony porównywa³e¶? Z mojego do¶wiadczenia dla np. GY Zakladamy, ze zimowki uzywamy tylko zima (od listopada do marca) zas wielosezonowki ca³y rok. Zakladamy tez, ze zimowki i wielosezonowki s± co najmniej dobre w momencie kupna i sa w tym poczatkowym momencie porownywalne na sniegu/blocie posniegowym (upraszczam i nie biore pod uwage mokrej nawerzchni). Jak wyjdzie porownanie tych opon po 2 sezonach i pozniej? Ja bym wolal wtedy zimowki, uzywane tylko zim±, niz wielosezonowki, ktore juz jezdzily pelne 2 sezony. Chyba, ze robia wielosezonowki, ktore beda po 2 latach lepsze od dobrych zimowek (np. UG 7+), przy zalozeniu, ze te dobre zimowki pracuja tylko zima, a wielosezonowki jezdza caly rok. A weryfikowac je ma snieg i bloto posniegowe. Wtedy je biorê. Pozdrawiam, Tom -- |
|
Data: 2010-12-31 08:22:10 | |
Autor: e^x/dx | |
opony | |
Wynika st±d, ¿e nie masz do¶wiadczenia z oponami wielosezonowymi
a twój wk³ad do dyskusji jest teoretyzowaniem i gdybaniem z niewiadomych powodów. Po co w ogóle wysilasz siê w w±tku, który ciebie nie dotyczy? Chcesz siê dowiedzieæ jak jest naprawdê to kup w ramach eksperymentu ró¿ne typy opon i sam przetestuj. Wtedy twoje wywody bêd± mia³y jaki¶ sens. Ja tak zrobi³em i na podstawie swoich doswiadczeñ mam wyrobion± opiniê. Zachowanie testowa³em na ró¿nych oponach, ale od kilku lat u¿ywam g³ównie GY w prywatnych autach i Vredestein oraz Pirelli w s³u¿bowych. Ostatnie auto dosta³em z GY Excellence i UG7 i po zamianie na 4Seasons nie zauwa¿y³em ró¿nicy w hamowaniu na suchym a na lodzie (zmarzniêta "skorupa" lodowo-sniegowa) 4S zachowuj± siê moim zdaniem lepiej. ¯ona od paru lat u¿ywa na zmianê GY HG i GY UG. Po ok. trzech latach straci³y swoje w³a¶ciwo¶ci pomimo minimalnego zu¿ycia - sta³y siê twarde i "¶liskie". Nie zachowuj± siê tak dobrze jak nowe a wyra¼nie gorzej siê na nich je¼dzi i hamuje. Podobnie zachowuj± siê Pirelli, Maloya, Dêbice i inne. Ciekawe, Vredestein'y chyba tego efektu nie mia³y, ale mogê siê myliæ (u¿ywa³em ich tylko w CH a tam s± specyficzne warunki do je¿d¿enia). Kiedy¶ tak¿e nie dociera³o do mnie, ¿e s± dobre opony ca³oroczne. Swajcarscy koledzy skutecznie mi to udowodnili. Oczywi¶cie zgadzam siê, ¿e w przypadkach specyficznych (auta sportowe, wyczynowe, okre¶lone warunki drogowe: serpentyny, strome podjazdy, brak od¶nie¿ania, teren) opony sezonowe bêd± mia³y przewagê i jest wtedy sens ich stosowania. Zalezy to tak¿e w du¿ej mierze od auta i kierowcy. Czasami kompromisowe rozwiaz±zania okazuj± siê najlepsze. Aha, pyta³em siê innych u¿ytkowników GY 4S czy zauwa¿yli zmianê w³a¶ciwo¶ci po kilku latach u¿ywania (ale nie "zu¿ywania" :-). Twierdz±, ¿e nic siê nie dzieje. Pozdrawiam, e^x/dx -- |
|
Data: 2010-12-31 09:35:45 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
opony | |
Hello e^x/dx,
Friday, December 31, 2010, 9:22:10 AM, you wrote: Wynika st±d, ¿e nie masz do¶wiadczenia z oponami wielosezonowymi Tak czytam i nie mogê siê nadziwiæ. Jacy durni s± ci wszyscy w tej Formule 1... Cztery rodzaje opon na max dwie godziny i jakie¶ 300km jazdy. Twarde, miêkkie, na ma³y deszczy i na du¿y deszcz i jeszcze wy¶cig potrafi± zatrzymaæ, jak deszcz za du¿y. Te durnie nie znaj± siê na oponach! Za³o¿yliby wielosezonowe i z g³owy! Nie trzeba wymieniaæ co chwile, trwa³e to, w ka¿dych warunkach pojedzie i wreszcie bêdzie mo¿na urz±dziæ wyscigi zim± na torze Poznañ! I wszystko na jednym komplecie opon na rok! Jaka oszczêdno¶æ! Musisz koniecznie zg³osiæ to do FIA - oni ca³y czas szukaj± metody obni¿enia kosztów. A tu taka prosta metoda. [...] -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2010-12-31 09:35:35 | |
Autor: e^x/dx | |
opony | |
Zróbmy tak:
Jêzyk polski: Zadanie ucznia na zakoñczenie szko³y podstawowej. Zakres: czytanie ze zrozumieniem i interpretacja tekstu. Przeczytaj dwa razy tekst poprzenich postów ze zrozumieniem i odpowiedz na nastêpuj±ce pytania: 1. Co jest przedmiotem dyskusji w w±tku? Zacytuj autora pierwszego postu i wska¿, jak± informacjê chcia³ uzyskaæ. 2. Jakiego rodzaju opon i zakresu ich stosowania dotyczy w±tek (samochody osobowe popularne, superauta, samochody sportowe rajdowe, samochody sportowe torowe, samochody terenowe off-road, pojazdy ksiê¿ycowe i marsjañskie)? 3. Czy w wypowiedziach wspomniano o Formule 1 i w jakim celu? Czy uwagi o oponach stosowanych w F1 wnosz± dodatkowe informacje do w±tku dyskusji? Czy twoim zdaniem opony u¿ywane w F1 mo¿na stosowaæ w autach osobowych u¿ywanych w codziennym ¿yciu? 4. Czy opony u¿ywane w autach rajdowych torowych s± dobierane do warunków pogodowych wystêpuj±cych w czasie wy¶cigów i dlaczego? Czy w samochodach popularnych stosujemy takie same zasady doboru opon jak w sporcie samochodowym? Odpowied¼ uzasadnij. 5. Napisz przyk³dowy list do producentów opon dla F1 w którym zapytasz o nastêpuj±ce zagadnienia: - dlaczego w oponach F1 stosuje siê inne rodzaje mieszanek gumowych i ró¿ne konstrukcje opon na ró¿ne warunki pogodowe, ró¿ne nawierzchnie torów i ró¿n± topologiê torów z uwzglednieniem ilo¶ci i k±tów zakrêtów na na danym torze oraz d³ugo¶ci tzw. odcinów prostych. - dlaczego w F1 i sportach motorowych podgrzewa siê opony podczas postoju i dlaczego nie robi siê tego w autach popularnych codziennego u¿ytku? (Jako pracê na dodatkowe punkty liczone x2 napisz przyk³adowy list, w którym uzasadniasz i domagasz siê wprowadzenia ogrzewania postojowego opon w samochodach popularnych i wyliczasz wszystkie zalety tego rozwi±zania pod k±tem bezpieczeñstwa biernego i czynnego w ruchu drogowym). 6. Napisz na podstawie swojego do¶wiadczenia porównanie w³asno¶ci jezdnych dla opon sezonowych letnich i zimowych oraz wielosezonowych dowolnego producenta na jednym z twoich aut. Je¿eli nie masz takiego porównania odpowiedz jaki cel mia³ twój g³os w dyskusji (chcia³em zaistnieæ, udowodniæ swoj± niew±tpliw± wiedzê i do¶wiadczenie, wykazaæ oczytanie i znajomo¶æ problemów wspó³czesnej motoryzacji). 7. Dlaczego autor e^x/dx powinien napisaæ do FIA i co twoim zdaniem powinien zawieraæ ten list (odpowied¼ uzasadnij na podstawie cytatów z jego poprzednich wypowiedzi z uwzglednieniem w±tku dotycz±cego warunków specyficznych)? Rozwi±zanie zadania mo¿esz umie¶ciæ w obecnym w±tku. Pozdrawiam, e^x/dx -- |
|
Data: 2010-12-31 11:13:58 | |
Autor: Inead | |
opony | |
" e^x/dx" <dummywst@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:ifk857$ns0$1inews.gazeta.pl... Zróbmy tak: Daj spokój, Romu¶ to tutaj taka grupowa oferma - nie ma co siê na niego spinaæ. Jak juz co¶ powie to to zupe³nie sensu nie trzyma, ale czasem chocia¿ posmiaæ siê mo¿na. |
|