opony "wielosezonowe" całoroczne itp

Data: 2010-12-26 14:57:02
Autor: BartekK
opony "wielosezonowe" całoroczne itp
Jako że poprzewracało się wszystkim ostatnio, jeszcze trochę i będą opony jesienne, wiosenne, niedzielne i na noc... to coraz ciężej kupić (dobre) opony wielosezonowe.
Po prostu jadąc trasę od wysokiej północy aż do grecji i z powrotem - bez sensu jest jechać na zimówkach które za chwilę znikną (a sens ich stosowania wg mnie przy +5'C na suchym asfalcie jest dyskusyjny, na mokrym przy -4'C niby jest, ale na totalnym lodzie - żadna różnica, kolce tylko pomogą).

Szukam czegoś w rozmiarze 225/45 17" (felgi mam 8" = 203 szerokie wiec mogly by byc opony wezsze a wyzsze), co by sie nadawało na mokry zimowy asfalt, ale tez by przy +20'C nie znikało szybciej od śniegu. Poleccie coś, bo u lokalnych gumiarzy zimówki podrożały +30%, wielosezonowych nie ma prawie wcale (poza jakąś chińszczyzną), a na całkowicie letnich i w dodatku 19" nie pojadę przecież...

Data: 2010-12-26 15:46:02
Autor: PaweL
opony "wielosezonowe" całoroczne itp
Niemiecki rynek wyssał wszystkie opony z Europy. Ciężko coś kupić w dobrej cenie, w ogóle ciężko coś kupic.

Poszukaj wielosezonowych Hankook H730, Kumho KH21

Paweł

Data: 2010-12-26 15:52:28
Autor:

Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości news:if7i1j$bm5$1mx1.internetia.pl...
[...]

Masz rację, ludziom powywracało się głowie od pseudo opini marketoidów
oraz dziennikarzy młodego pokolenia... Ludzie uwierzyli w w te bajki tak jak i w to, że tupolewa
zestrzelili Rosjanie :)
Miałem w poprzednim aucie Goodyear VECTOR-5 i to były naprawdę świetne opony,
idealne na warunki polskie gdzie raz ciepło a czasem coś tam sypnie.. Super wielosezonówki..
Teraz mam nowsze auto z 2-kompletami opon bo tam miał poprzedni właściel i nie widzę
zmiany na plus. Na dodatek trzeba 2x do roku jeździć do gumiarza.

pozdrawiam

Data: 2010-12-26 16:34:49
Autor: AL
<gkrzych> pisze:

[...]

jezeli nie widzisz roznicy miedzy zimowymi a letnimi, to albo te zimowe mozesz juz wyrzucic (zaoszczedzisz na gumiarzu) albo nigdy nie jechales po sniegu.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-12-26 17:37:54
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-12-26 16:34, AL pisze:
[...]

Przeczytaj jeszcze raz post, do którego się odnosisz. I postaraj się go zrozumieć.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-12-26 20:12:39
Autor: AL
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
[...]

<cytat>
"Teraz mam nowsze auto z 2-kompletami opon bo tam miał poprzedni właściel i nie widzę
zmiany na plus. Na dodatek trzeba 2x do roku jeździć do gumiarza. "
</cytat>

Nie widzisz roznicy miedzy wielosezonowymi a zimowymi?
Bo ja widze i jest to duza roznica - odczuwalna zwlaszcza na sniegu

Jesli ktos nie wyjezdza z miasta zima (w naszej szerokosci geogr.) - to wielosezonowe mu moze i stykna, natomiast jesli wyjezdza poza miasto (w domysle tereny gorskie) to wielosezonowe juz 'wymiekaja'.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-12-26 20:24:36
Autor: P.B.
opony "wielosezonowe" całoroczne itp
Dnia Sun, 26 Dec 2010 20:12:39 +0100, AL napisa³(a):

Jesli ktos nie wyjezdza z miasta zima (w naszej szerokosci geogr.) - to wielosezonowe mu moze i stykna, natomiast jesli wyjezdza poza miasto (w domysle tereny gorskie) to wielosezonowe juz 'wymiekaja'.

Mia³e¶ kiedy¶ GY Vector 5, czy tylko czyta³e¶ w A¦? Bo ja mia³em GY V5,
mia³em Dêbice Navigator i wiele kompletów super zimówek. Navigatory
rzeczywi¶cie sza³u nie robi±, ale je¼dziæ siê da. Vectory nie ustêpuj± w
niczym najlepszym zimówkom. Kosztuj± wiêcej ni¿ dobre zimówki i s± warte
tej ceny.

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-12-26 21:13:02
Autor: Rafał \"SP\" Gil
opony "wielosezonowe" całoroczne itp
W dniu 2010-12-26 20:24, P.B. pisze:

Miałeś kiedyś GY Vector 5, czy tylko czytałeś w AŚ? Bo ja miałem GY V5,
miałem Dębice Navigator i wiele kompletów super zimówek. Navigatory
rzeczywiście szału nie robią, ale jeździć się da. Vectory nie ustępują w
niczym najlepszym zimówkom. Kosztują więcej niż dobre zimówki i są warte
tej ceny.

Ty chcesz zasugerować że cokolwiek z zacytowanych laczków to szałowe zimówki ?

Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2010-12-26 22:57:12
Autor: AL
opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp
P.B. pisze:
[...]

1. a czym sie charakteryzuja opony zimowe?
(i czego nie maja wielosezonowe)

2. nie czytam A¦

3. nie mialem GY Vector - zazwyczaj mam Micheliny lub Klebery (jako tansza alternatywa).

4. Debica Navigator ma b.dobre opinie.... na sniegu (w caloksztalcie nie wychodza najlepiej), wiec wiekzosc opon pewnie bedzie lepiej ocenianych od nich - zwlaszcza przez osoby jezdzace tylko po miescie.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-12-27 02:33:22
Autor: BartekK
W dniu 2010-12-26 22:57, AL pisze:
4. Debica Navigator ma b.dobre opinie.... na sniegu (w caloksztalcie nie
wychodza najlepiej), wiec wiekzosc opon pewnie bedzie lepiej ocenianych
od nich - zwlaszcza przez osoby jezdzace tylko po miescie.
Ale powiedzmy sobie szczerze - nawet jak się przyjmie tylko okres zimowy, gdzie temperatury są <5'C a nawet ujemne, i zakładamy zimowe opony - to ile % czasu jeździmy _nimi_ po śniegu? Tak by właściwości jezdne na śnieg miały jakiś wpływ, więc pomijam oprószony parking, bo 3km/h wyjechać z miejsca parkingowego to można i na letnich oponach.
Raczej 80% to mokry/suchy asfalt, tyle że temperatura niska, 10% to śliski asfalt, a pozostałe warunki to totalnie zasyfiałe błoto pośniegowe itp, a wtedy i tak są korki, wszyscy się ledwo toczą i nawet balony AT z 5cm kolcami w terenówce niczego nie zmieniają, bo i tak większość jazdy to wleczenie się albo stanie w korku.

Data: 2010-12-28 08:15:29
Autor: kml

Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości news:if8qro$96s$1mx1.internetia.pl...
[...]

Zależy od miejsca zamieszkania.

kml

Data: 2010-12-30 10:42:38
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2010-12-27 02:33, BartekK pisze:
[...]

No ja tam od jakiegoÅ› miesiÄ…ca w 3M widzÄ™ i czujÄ™ asfalt mniej lub bardziej
(głównie bardziej) zaśnieżony i oblodzony. Zupełnie suchy, albo czysty-mokry
to rzadkość. A jeździ się różnie, ale na mojej trasie przelotowej między Sopotem
a Gdańskiem to nawet dość szybko. Zwłaszcza odkąd kierowcy z letnim prawem jazdy
ostawili swoje pojazdy na parkingi, gdzie przypominają już małe zaspy.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2010-12-30 11:35:56
Autor: J.F.
On Mon, 27 Dec 2010 02:33:22 +0100,  BartekK wrote:
[...]
Ale powiedzmy sobie szczerze - nawet jak siê przyjmie tylko okres zimowy, gdzie temperatury s± <5'C a nawet ujemne, i zak³adamy zimowe opony - to ile % czasu je¼dzimy _nimi_ po ¶niegu?

Wiesz, wystarczy 5 minut zeby auto rozbic, i tak sie koncza glupie
oszczednosci  :-)

A tu przez ostatnie dwie zimy prawdziwe i snieg lezy dlugo :-)

Tak by w³a¶ciwo¶ci jezdne na ¶nieg mia³y jaki¶ wp³yw, wiêc pomijam oprószony parking, bo 3km/h wyjechaæ z miejsca parkingowego to mo¿na i na letnich oponach.

No wlasnie ze nie mozna. Wiekszy opad, mrozik i nagle sie okazuje ze w
srodku miasta lancuchy trzeba montowac.

J.

Data: 2010-12-27 03:14:24
Autor: kkk
On 26 Gru, 20:24, "P.B." <pber...@wp.pl> wrote:

rzeczywi¶cie sza³u nie robi±, ale je¼dziæ siê da. Vectory nie ustêpuj± w
niczym najlepszym zimówkom. Kosztuj± wiêcej ni¿ dobre zimówki i s± warte
tej ceny.

Stuknij siê w g³owê...

Data: 2010-12-27 15:22:28
Autor: P.B.
opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp
Dnia Mon, 27 Dec 2010 03:14:24 -0800 (PST), kkk napisa³(a):

rzeczywi¶cie sza³u nie robi±, ale je¼dziæ siê da. Vectory nie ustêpuj± w
niczym najlepszym zimówkom. Kosztuj± wiêcej ni¿ dobre zimówki i s± warte
tej ceny.

Stuknij siê w g³owê...

Bardzo rzeczowy argument. Je¼dzi³e¶ na Vectorach?

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-12-30 02:33:48
Autor: kkk
On 27 Gru, 15:22, "P.B." <pber...@wp.pl> wrote:
Dnia Mon, 27 Dec 2010 03:14:24 -0800 (PST), kkk napisa³(a):

> Stuknij siê w g³owê...

Bardzo rzeczowy argument. Je¼dzi³e¶ na Vectorach?

Oczywi¶cie - raczej próbowa³em je¼dziæ. O ile nowego Vectora mo¿na
porównywaæ z zimówkami z klasy ekonomicznej, to takiego na którym
zrobisz 20ty¶ latem ju¿ nie porównasz na ¶niegu choæby z Barum.
Latem to ju¿ ca³kiem inna bajka - no chyba, ¿e zasuwasz cinquecento
czy innym uno itp to faktycznie mo¿esz sobie porównywaæ..... byæ mo¿e
ró¿nicy nie odczujesz.

ps w kieszonce za przek³adki opon Ci te¿ za du¿o nie zostanie chyba ¿e
wychodzisz z za³o¿enia (jak co poniektórzy), ¿e wywa¿anie kó³ to
równie¿ wymys³ marketingu i do póki kierownicy z r±k nie wyrywa to nie
trzeba tego robiæ.... :) gorzej jak wyrywa i nie wiadomo czemu bo
przecie¿ ko³a piêæ lat temu wywa¿ane..... :))

Co roku testuje kilka ró¿nych rodzajów opon na raczej szybkich
wiêkszych autach i uwierz, ¿e Ci co nie widz± ró¿nic miêdzy letnimi/
zimowymi/ca³orocznymi oponami to:
a) bzdurz±  b) nigdy nie mieli "normalnych" opon c) je¿dz± "maluchami"
do 50km/h, a jak sypnie to blokuj± miasto do 15km/h d) s± upo¶ledzeni
- jak taksówkarz który mówi: "panie, ¶wietne auto nic siê nie psuje,
nic nie muszê dok³adaæ", a auto w takim stanie, ¿e na wiêkszej dziurze
amortyzatory wpadn± do ¶rodka, a ko³a powypinaj± siê z wahaczy bo
sworznie "skoñczy³y siê 100ty¶ temu"...mocno stuka to siê radio
pog³o¶ni i po krzyku......

pzdr

Data: 2010-12-26 18:43:52
Autor: Samotnik
opony "wielosezonowe" całoroczne itp
Dnia 26.12.2010 <gkrzych> <gkrzych@poczta.onet.pl> napisa³/a:

U¿ytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisa³ w wiadomo¶ci news:if7i1j$bm5$1mx1.internetia.pl...
Jako ¿e poprzewraca³o siê wszystkim ostatnio, jeszcze trochê i bêd± opony jesienne, wiosenne, niedzielne i na noc... to coraz ciê¿ej kupiæ (dobre) opony wielosezonowe.
Po prostu jad±c trasê od wysokiej pó³nocy a¿ do grecji i z powrotem - bez sensu jest jechaæ na zimówkach które za chwilê znikn± (a sens ich stosowania wg mnie przy +5'C na suchym asfalcie jest dyskusyjny, na mokrym przy -4'C niby jest, ale na totalnym lodzie - ¿adna ró¿nica, kolce tylko pomog±).

Masz racjê, ludziom powywraca³o siê g³owie od pseudo opini marketoidów
oraz dziennikarzy m³odego pokolenia... Ludzie uwierzyli w w te bajki tak jak i w to, ¿e tupolewa
zestrzelili Rosjanie :)

Mo¿e bajk± jest to, ¿e w wiêkszych temperaturach zimowe opony sie tak
zuzywaj±. Próbowa³em zaje¼dziæ upalnym latem zimówki Barum Polaris 2, na
napêdzanej osi, zrobi³em z 10kkm od zmiany tylnych opon na letnie, uby³o jaki¶ milimetr i w koñcu wyrzuci³em z tego co pamiêtam tylko dlatego, ¿e jakie¶ rozciêcie z boku siê pojawi³o.
--
Samotnik Bi¿uteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2010-12-27 02:26:27
Autor: BartekK
opony "wielosezonowe" całoroczne itp
W dniu 2010-12-26 19:43, Samotnik pisze:
Może bajką jest to, że w większych temperaturach zimowe opony sie tak
zuzywają. Próbowałem zajeździć upalnym latem zimówki Barum Polaris 2, na
napędzanej osi, zrobiłem z 10kkm od zmiany tylnych opon na letnie, ubyło
jakiś milimetr i w końcu wyrzuciłem z tego co pamiętam tylko dlatego, że
jakieś rozcięcie z boku się pojawiło.
Może też prędkość znikania zależy od:
- typu/modelu opony (choć barumy raczej należą do znikających szybko)
- auta (wagi, mocy - u mnie ~1.5T, ~300KM przy FWD, opony 19" 245/35 letnie przeżywają ledwo 2 sezony, i to dzięki zamianom przód/tył)
- ustawionej geometrii w danym egzemplarzu auta (i np jazdy z różnymi obciążeniami zmieniającymi kąty) - np mocno nierównomiernie zużywane opony w BMW, Omedze, Mercedesach itp które mają koła ewidentnie /-- -\ z tyłu, a i z przodu się zdarza niemały skos...
- sposobu jeżdżenia, długości tras, rodzajów nawierzchni i temperatur...

Zimówki latem, albo wręcz przy >10'C dla mnie się nie nadają. Jak to są prawdziwe zimówki, w dobrym stanie (głęboki bieżnik itd)- to tylko piszczy, ugina się na swoich klockach, po prostu płynie. A jeśli to są zjechane zimówki... to strach o wystrzał, o przetarcie jakieś itp. Jedne zimówki tak dostałem w sierpniu razem z autem "prawie łyse, ale dojedziesz sobie na nich do domu" (300km), nie dojechałem, wystrzeliła po przetarciu aż do drutu...

Data: 2010-12-27 10:44:57
Autor: Robert_J
opony "wielosezonowe" całoroczne itp
Ludzie uwierzyli w w te bajki tak jak i w to, że tupolewa
zestrzelili Rosjanie :)

Nie, ja jestem umysł ścisły i wierzę w to, co widzę ;-). A widzę dzień w dzień patafianów męczących się żeby ruszyć na płaskiej drodze na letnich oponkach, złotówy miotające się na prawo i lewo, ale nie do przodu itd.

Na dodatek trzeba 2x do roku jeździć do gumiarza.

Żebyś przepukliny od tego nie dostał ;-)))

Data: 2010-12-27 11:01:15
Autor: BartekK
W dniu 2010-12-27 10:44, Robert_J pisze:
Nie, ja jestem umysł ścisły i wierzę w to, co widzę ;-). A widzę dzień w
dzień patafianów męczących się żeby ruszyć na płaskiej drodze na letnich
oponkach, złotówy miotające się na prawo i lewo, ale nie do przodu itd.
Aczkolwiek widzę też tak samo ślizgających się pacjentów na oponach zimowych ale prawie łysych (ale przecież to zimówki z germanii przywiezione przez szwagra 7 lat temu, więc muszą być dobre!) oraz ludzi całkiem sprawnie jeżdżących na oponach letnich lub wielosezonowych. Sprawa umiejętności i znania swoich ograniczeń.

Na dodatek trzeba 2x do roku jeździć do gumiarza.
Żebyś przepukliny od tego nie dostał ;-)))
Się śmiej. A co gdy pacjent posiada czujniki ciśnienia w kołach, i każda taka zabawa wymagałaby wizyty w aso (w celu ponownego synchronizowania czujników, bo się czasem zgubią przy wymianie, lub na drugich felgach drugi komplet czujników jest)?

Data: 2010-12-26 17:26:43
Autor: to
opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp
begin BartekK
Szukam czegoÅ› w rozmiarze 225/45 17" (felgi mam 8" = 203 szerokie wiec
mogly by byc opony wezsze a wyzsze)

Na 8" 225 to raczej sensowne minimum...

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-26 20:57:51
Autor: Jotte
[...]

Nie ma dobrych opon całorocznych.
Ostatnio kupiłem 2 komplety weekendowych-przedpołudniowych (naturalnie letnich i zimowych) na dojazdy do kościoła i również 2 komplety weekendowych-poobiednich, spacerowych. Większość to dość budżetowe Daytony i Fuldy. Czy są wielosezonowe jeszcze nie wiem, bo dopiero je nabyłem.
Do wszystkich dokupiłem felgi (przekładanie samych gum to głupota), wyważyłem, wynająłem garaż bo w piwnicy się wszystko nie mieściło, dostawiłem łóżko i farelkę i tam sypiam, żeby nie biegać daleko jak muszę zmienić koła.
Przed godziną wróciłem ze świąt na zimowych powrotnych Continentalach i jechało się bardzo dobrze, lepiej niż na wyjazdowo-docelowych tej samej marki. Nad ranem założę stare Dębice na dni powszednie - może do roboty trzeba będzie jechać.

--
Jotte

Data: 2010-12-26 21:10:27
Autor: P.B.
opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp
Dnia Sun, 26 Dec 2010 20:57:51 +0100, Jotte napisa³(a):

Przed godzin± wróci³em ze ¶wi±t na zimowych powrotnych Continentalach i jecha³o siê bardzo dobrze, lepiej ni¿ na wyjazdowo-docelowych tej samej marki. Nad ranem za³o¿ê stare Dêbice na dni powszednie - mo¿e do roboty trzeba bêdzie jechaæ.

A w dzieñ i w nocy je¼dzisz na tych samych? Niedobrze! Czyta³em, ¿e w UE
planowane jest wprowadzenie obowi±zku zmiany opon na nocne najpó¼niej
godzinê po zachodzie s³oñca i z powrotem na dzienne do godziny po
wschodzie. My¶lê o emigracji na Islandiê: mo¿e oblecê jako¶ kombinacj±
letnie-dzienne wymieniane co pó³ roku na zimowe-nocne. Co o tym my¶licie?  --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-12-27 01:21:12
Autor: Tatanka
opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp
On 26 Gru, 21:10, "P.B." <pber...@wp.pl> wrote:
Dnia Sun, 26 Dec 2010 20:57:51 +0100, Jotte napisa (a):

> Przed godzin wr ci em ze wi t na zimowych powrotnych Continentalach i
> jecha o si bardzo dobrze, lepiej ni na wyjazdowo-docelowych tej samej
> marki. Nad ranem za o stare D bice na dni powszednie - mo e do roboty
> trzeba b dzie jecha .

A w dzie i w nocy je dzisz na tych samych? Niedobrze! Czyta em, e w UE
planowane jest wprowadzenie obowi zku zmiany opon na nocne najp niej
godzin po zachodzie s o ca i z powrotem na dzienne do godziny po
wschodzie. My l o emigracji na Islandi : mo e oblec jako kombinacj
letnie-dzienne wymieniane co p roku na zimowe-nocne. Co o tym my licie?

--
Pozdrawiam,

Przemek

Islandia le¿y na po³udnie od ko³a podbiegunowego, w ogromnej
wiêkszo¶ci jesli nie w ca³o¶ci. ZONK.

Data: 2010-12-28 11:37:30
Autor: J.F.
On Sun, 26 Dec 2010 14:57:02 +0100,  BartekK wrote:
Po prostu jad±c trasê od wysokiej pó³nocy a¿ do grecji i z powrotem -

W samolot wsiadz :-)

Albo zmien opony po drodze :-)

bez sensu jest jechaæ na zimówkach które za chwilê znikn± (a sens ich stosowania wg mnie przy +5'C na suchym asfalcie jest dyskusyjny, na

Nie znikna tak od razu. A Balkany tez gory :-)

mokrym przy -4'C niby jest, ale na totalnym lodzie - ¿adna ró¿nica, kolce tylko pomog±).

mokry przy -4 ma szanse zamienic sie w lodowy ..

Szukam czego¶ w rozmiarze 225/45 17" (felgi mam 8" = 203 szerokie wiec

Debice navigator sa dobre, ale nie wiem jak z rozmiarem, GY Vector,
moze Nokian WR.

J.

Data: 2010-12-28 15:46:47
Autor: e^x/dx
opony
Mia³em to samo i kupi³em GY 4Seasons.
Trochê drogo wysz³o, ale raczej ju¿ nigdy
nie kupiê opon sezonowych. Rewelacja.

Pozdrawiam,
e^x/dx --

Data: 2010-12-28 17:01:48
Autor: J.F.
opony
On Tue, 28 Dec 2010 15:46:47 +0000 (UTC),   e^x/dx wrote:
Mia³em to samo i kupi³em GY 4Seasons.
Trochê drogo wysz³o, ale raczej ju¿ nigdy
nie kupiê opon sezonowych. Rewelacja.

Maja jedna wade - "troche drogo" pewnie oznacza ze na wymiany by
starczylo :-)

I jedna zalete - jak cie przylapie pierwszy snieg, to jestes
przygotowany.

J.

Data: 2010-12-28 16:11:47
Autor: e^x/dx
opony
I jedna zalete - jak cie przylapie pierwszy snieg, to jestes
przygotowany.

J.

¦nieg to piku¶, jak siê na lodzie zachowuj± to dopiero
jest ciekawe. Jak oni to potrafili zrobiæ to znaczy,
¿e siê jednak da a brednie o konieczno¶ci sezonowej
wymiany opon to typowa marketingowa "¶ciema". Aha, zrobili
jeszcze lepsze GY Eagle F1 czy jako¶ tak, ale dostêpne
raczej w USA.

Pozdrawiam,
e^x/dx  --

Data: 2010-12-30 01:25:51
Autor: J.F.
opony
On Tue, 28 Dec 2010 16:11:47 +0000 (UTC),   e^x/dx wrote:
[...]

Nie jest sciema, jesli masz prawdziwie letnie. Znow mi sie przekonanie utrwalilo - debice navigator, teraz juz
polowicznie zuzyte - na sniegu sobie radza niezle, ale na lodzie, czy
na jakims innym gatunki sniegu - slabo. A dzis wlasnie taki byl we
wrocku .. no i ruszalem jak ostatnia lama, a inni lepiej ..

J.

Data: 2010-12-29 19:40:02
Autor: tojemoje
opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp
Nowe zimówki = nowe wielosezonowki.

Ale po kilku latach, wielosezonowki, katowane od wiosny do jesieni, strac± wiele ze swoich wlasciwosci. Zimowki zas dadza rade.

Pozdrawiam,
Tom

Data: 2010-12-30 09:18:36
Autor: e^x/dx
opony
Jakie opony porównywa³e¶? Z mojego do¶wiadczenia dla np. GY
jest zupe³nie odwrotnie. I nie zgodzê siê, ¿e zimówki=wielosezonowe.
Prosty przyk³ad: zahamuj w lecie przy du¿ej prêdko¶ci na zimówkach
i na uniwersalnych na suchym asfalcie/betonie - zdziwisz siê bardzo.

Pozdrawiam,
e^x/dx

Data: 2010-12-30 19:03:11
Autor: tojemoje
opony
[...]

Zakladamy, ze zimowki uzywamy tylko zima (od listopada do marca) zas wielosezonowki ca³y rok. Zakladamy tez, ze zimowki i wielosezonowki s± co najmniej dobre  w momencie kupna i sa w tym poczatkowym momencie porownywalne na sniegu/blocie posniegowym (upraszczam i nie biore pod uwage mokrej nawerzchni). Jak wyjdzie porownanie tych opon po 2 sezonach i pozniej?

Ja bym wolal  wtedy zimowki, uzywane tylko zim±, niz wielosezonowki, ktore juz jezdzily pelne 2 sezony.

Chyba, ze robia wielosezonowki, ktore beda po 2 latach lepsze od dobrych zimowek (np. UG 7+), przy zalozeniu, ze te dobre zimowki pracuja tylko zima, a wielosezonowki jezdza caly rok. A weryfikowac je ma snieg i bloto posniegowe.

Wtedy je biorê.

Pozdrawiam,
Tom

Data: 2010-12-31 08:22:10
Autor: e^x/dx
opony
Wynika st±d, ¿e nie masz do¶wiadczenia z oponami wielosezonowymi
a twój wk³ad do dyskusji jest  teoretyzowaniem i gdybaniem
z niewiadomych powodów. Po co w ogóle wysilasz siê w w±tku, który
ciebie nie dotyczy? Chcesz siê dowiedzieæ jak jest naprawdê to kup
w ramach eksperymentu ró¿ne typy opon i sam przetestuj. Wtedy
twoje wywody bêd± mia³y jaki¶ sens. Ja tak zrobi³em i na podstawie
swoich doswiadczeñ mam wyrobion± opiniê. Zachowanie testowa³em
na ró¿nych oponach, ale od kilku lat u¿ywam g³ównie GY w prywatnych
autach i Vredestein oraz Pirelli w s³u¿bowych. Ostatnie auto dosta³em
z GY Excellence i UG7 i po zamianie na 4Seasons nie zauwa¿y³em ró¿nicy
w hamowaniu na suchym a na lodzie (zmarzniêta "skorupa" lodowo-sniegowa)
4S zachowuj± siê moim zdaniem lepiej. ¯ona od paru lat u¿ywa na zmianê
GY HG i GY UG. Po ok. trzech latach straci³y swoje w³a¶ciwo¶ci pomimo
minimalnego zu¿ycia - sta³y siê twarde i "¶liskie". Nie zachowuj± siê
tak dobrze jak nowe a wyra¼nie gorzej siê na nich je¼dzi i hamuje.
Podobnie zachowuj± siê Pirelli, Maloya, Dêbice i inne. Ciekawe, Vredestein'y
chyba tego efektu nie mia³y, ale mogê siê myliæ (u¿ywa³em ich tylko
w CH a tam s± specyficzne warunki do je¿d¿enia). Kiedy¶ tak¿e nie
dociera³o do mnie, ¿e s± dobre opony ca³oroczne. Swajcarscy koledzy
skutecznie mi to udowodnili. Oczywi¶cie zgadzam siê, ¿e w przypadkach
specyficznych (auta sportowe, wyczynowe, okre¶lone warunki drogowe:
serpentyny, strome podjazdy, brak od¶nie¿ania, teren) opony sezonowe
bêd± mia³y przewagê i jest wtedy sens ich stosowania. Zalezy to tak¿e
w du¿ej mierze od auta i kierowcy. Czasami kompromisowe rozwiaz±zania
okazuj± siê najlepsze. Aha, pyta³em siê innych u¿ytkowników GY 4S
czy zauwa¿yli zmianê w³a¶ciwo¶ci po kilku latach u¿ywania (ale nie
"zu¿ywania" :-). Twierdz±, ¿e nic siê nie dzieje.

Pozdrawiam,
e^x/dx

Data: 2010-12-31 09:35:45
Autor: RoMan Mandziejewicz
opony
Hello e^x/dx,

Friday, December 31, 2010, 9:22:10 AM, you wrote:

Wynika st±d, ¿e nie masz do¶wiadczenia z oponami wielosezonowymi

Tak czytam i nie mogê siê nadziwiæ. Jacy durni s± ci wszyscy w tej
Formule 1... Cztery rodzaje opon na max dwie godziny i jakie¶ 300km
jazdy. Twarde, miêkkie, na ma³y deszczy i na du¿y deszcz i jeszcze
wy¶cig potrafi± zatrzymaæ, jak deszcz za du¿y. Te durnie nie znaj± siê
na oponach! Za³o¿yliby wielosezonowe i z g³owy! Nie trzeba wymieniaæ
co chwile, trwa³e to, w ka¿dych warunkach pojedzie i wreszcie bêdzie
mo¿na urz±dziæ wyscigi zim± na torze Poznañ! I wszystko na jednym
komplecie opon na rok! Jaka oszczêdno¶æ!

Musisz koniecznie zg³osiæ to do FIA - oni ca³y czas szukaj± metody
obni¿enia kosztów. A tu taka prosta metoda.

[...]

--
Best regards,

Data: 2010-12-31 09:35:35
Autor: e^x/dx
opony
Zróbmy tak:

Jêzyk polski:
Zadanie ucznia na zakoñczenie szko³y podstawowej.
Zakres: czytanie ze zrozumieniem i interpretacja tekstu.

Przeczytaj dwa razy tekst poprzenich postów  ze zrozumieniem i odpowiedz na nastêpuj±ce pytania:

1. Co jest przedmiotem dyskusji w w±tku? Zacytuj autora pierwszego postu
i wska¿, jak± informacjê chcia³ uzyskaæ.

2. Jakiego rodzaju opon i zakresu ich stosowania dotyczy w±tek (samochody
osobowe popularne, superauta, samochody sportowe rajdowe, samochody sportowe torowe, samochody terenowe off-road, pojazdy ksiê¿ycowe i marsjañskie)?

3. Czy w wypowiedziach wspomniano o Formule 1 i w jakim celu? Czy uwagi
o oponach stosowanych w F1 wnosz± dodatkowe informacje do w±tku dyskusji?
Czy twoim zdaniem opony u¿ywane w F1 mo¿na stosowaæ w autach osobowych
u¿ywanych w codziennym ¿yciu?

4. Czy opony u¿ywane w autach rajdowych torowych s± dobierane do warunków pogodowych wystêpuj±cych w czasie wy¶cigów i dlaczego? Czy w samochodach
popularnych stosujemy takie same zasady doboru opon jak w sporcie samochodowym? Odpowied¼ uzasadnij.

5. Napisz przyk³dowy list do producentów opon dla F1 w którym zapytasz o nastêpuj±ce zagadnienia:
- dlaczego w oponach F1 stosuje siê inne rodzaje mieszanek gumowych i ró¿ne
konstrukcje opon na ró¿ne warunki pogodowe, ró¿ne nawierzchnie torów
i ró¿n± topologiê torów z uwzglednieniem ilo¶ci i k±tów zakrêtów na
na danym torze oraz d³ugo¶ci tzw. odcinów prostych.
- dlaczego w F1 i sportach motorowych podgrzewa siê opony podczas postoju
i dlaczego nie robi siê tego w autach popularnych codziennego u¿ytku?
(Jako pracê na dodatkowe punkty liczone x2 napisz przyk³adowy list, w którym
uzasadniasz i domagasz siê wprowadzenia ogrzewania postojowego opon w samochodach popularnych i wyliczasz wszystkie zalety tego rozwi±zania pod
k±tem bezpieczeñstwa biernego i czynnego w ruchu drogowym).
    6. Napisz na podstawie swojego do¶wiadczenia porównanie w³asno¶ci jezdnych
dla opon sezonowych letnich i zimowych oraz wielosezonowych dowolnego
producenta na jednym z twoich aut. Je¿eli nie masz takiego porównania
odpowiedz jaki cel mia³ twój g³os w dyskusji (chcia³em zaistnieæ, udowodniæ
swoj± niew±tpliw± wiedzê i do¶wiadczenie, wykazaæ oczytanie i znajomo¶æ
problemów wspó³czesnej motoryzacji).

7. Dlaczego autor e^x/dx powinien napisaæ do FIA i co twoim zdaniem powinien
zawieraæ ten list (odpowied¼ uzasadnij na podstawie cytatów z jego
poprzednich wypowiedzi z uwzglednieniem w±tku dotycz±cego warunków specyficznych)?  Rozwi±zanie zadania mo¿esz umie¶ciæ w obecnym w±tku.

Pozdrawiam,
e^x/dx

Data: 2010-12-31 11:13:58
Autor: Inead
opony

" e^x/dx" <dummywst@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:ifk857$ns0$1inews.gazeta.pl...
Zróbmy tak:

Daj spokój, Romu¶ to tutaj taka grupowa oferma - nie ma co siê na niego spinaæ. Jak juz co¶ powie to to zupe³nie sensu nie trzyma, ale czasem chocia¿ posmiaæ siê mo¿na.

opony "wielosezonowe" całoroczne itp