Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp

opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp

Data: 2010-12-29 19:40:02
Autor: tojemoje
opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp
Nowe zimówki = nowe wielosezonowki.

Ale po kilku latach, wielosezonowki, katowane od wiosny do jesieni, strac± wiele ze swoich wlasciwosci. Zimowki zas dadza rade.

Pozdrawiam,
Tom

--


Data: 2010-12-30 09:18:36
Autor: e^x/dx
opony
Jakie opony porównywa³e¶? Z mojego do¶wiadczenia dla np. GY
jest zupe³nie odwrotnie. I nie zgodzê siê, ¿e zimówki=wielosezonowe.
Prosty przyk³ad: zahamuj w lecie przy du¿ej prêdko¶ci na zimówkach
i na uniwersalnych na suchym asfalcie/betonie - zdziwisz siê bardzo.

Pozdrawiam,
e^x/dx

--


Data: 2010-12-30 19:03:11
Autor: tojemoje
opony
Jakie opony porównywa³e¶? Z mojego do¶wiadczenia dla np. GY
jest zupe³nie odwrotnie. I nie zgodzê siê, ¿e zimówki=wielosezonowe.
Prosty przyk³ad: zahamuj w lecie przy du¿ej prêdko¶ci na zimówkach
i na uniwersalnych na suchym asfalcie/betonie - zdziwisz siê bardzo.


Zakladamy, ze zimowki uzywamy tylko zima (od listopada do marca) zas wielosezonowki ca³y rok. Zakladamy tez, ze zimowki i wielosezonowki s± co najmniej dobre  w momencie kupna i sa w tym poczatkowym momencie porownywalne na sniegu/blocie posniegowym (upraszczam i nie biore pod uwage mokrej nawerzchni). Jak wyjdzie porownanie tych opon po 2 sezonach i pozniej?

Ja bym wolal  wtedy zimowki, uzywane tylko zim±, niz wielosezonowki, ktore juz jezdzily pelne 2 sezony.

Chyba, ze robia wielosezonowki, ktore beda po 2 latach lepsze od dobrych zimowek (np. UG 7+), przy zalozeniu, ze te dobre zimowki pracuja tylko zima, a wielosezonowki jezdza caly rok. A weryfikowac je ma snieg i bloto posniegowe.

Wtedy je biorê.

Pozdrawiam,
Tom

--


Data: 2010-12-31 08:22:10
Autor: e^x/dx
opony
Wynika st±d, ¿e nie masz do¶wiadczenia z oponami wielosezonowymi
a twój wk³ad do dyskusji jest  teoretyzowaniem i gdybaniem
z niewiadomych powodów. Po co w ogóle wysilasz siê w w±tku, który
ciebie nie dotyczy? Chcesz siê dowiedzieæ jak jest naprawdê to kup
w ramach eksperymentu ró¿ne typy opon i sam przetestuj. Wtedy
twoje wywody bêd± mia³y jaki¶ sens. Ja tak zrobi³em i na podstawie
swoich doswiadczeñ mam wyrobion± opiniê. Zachowanie testowa³em
na ró¿nych oponach, ale od kilku lat u¿ywam g³ównie GY w prywatnych
autach i Vredestein oraz Pirelli w s³u¿bowych. Ostatnie auto dosta³em
z GY Excellence i UG7 i po zamianie na 4Seasons nie zauwa¿y³em ró¿nicy
w hamowaniu na suchym a na lodzie (zmarzniêta "skorupa" lodowo-sniegowa)
4S zachowuj± siê moim zdaniem lepiej. ¯ona od paru lat u¿ywa na zmianê
GY HG i GY UG. Po ok. trzech latach straci³y swoje w³a¶ciwo¶ci pomimo
minimalnego zu¿ycia - sta³y siê twarde i "¶liskie". Nie zachowuj± siê
tak dobrze jak nowe a wyra¼nie gorzej siê na nich je¼dzi i hamuje.
Podobnie zachowuj± siê Pirelli, Maloya, Dêbice i inne. Ciekawe, Vredestein'y
chyba tego efektu nie mia³y, ale mogê siê myliæ (u¿ywa³em ich tylko
w CH a tam s± specyficzne warunki do je¿d¿enia). Kiedy¶ tak¿e nie
dociera³o do mnie, ¿e s± dobre opony ca³oroczne. Swajcarscy koledzy
skutecznie mi to udowodnili. Oczywi¶cie zgadzam siê, ¿e w przypadkach
specyficznych (auta sportowe, wyczynowe, okre¶lone warunki drogowe:
serpentyny, strome podjazdy, brak od¶nie¿ania, teren) opony sezonowe
bêd± mia³y przewagê i jest wtedy sens ich stosowania. Zalezy to tak¿e
w du¿ej mierze od auta i kierowcy. Czasami kompromisowe rozwiaz±zania
okazuj± siê najlepsze. Aha, pyta³em siê innych u¿ytkowników GY 4S
czy zauwa¿yli zmianê w³a¶ciwo¶ci po kilku latach u¿ywania (ale nie
"zu¿ywania" :-). Twierdz±, ¿e nic siê nie dzieje.

Pozdrawiam,
e^x/dx

--


Data: 2010-12-31 09:35:45
Autor: RoMan Mandziejewicz
opony
Hello e^x/dx,

Friday, December 31, 2010, 9:22:10 AM, you wrote:

Wynika st±d, ¿e nie masz do¶wiadczenia z oponami wielosezonowymi

Tak czytam i nie mogê siê nadziwiæ. Jacy durni s± ci wszyscy w tej
Formule 1... Cztery rodzaje opon na max dwie godziny i jakie¶ 300km
jazdy. Twarde, miêkkie, na ma³y deszczy i na du¿y deszcz i jeszcze
wy¶cig potrafi± zatrzymaæ, jak deszcz za du¿y. Te durnie nie znaj± siê
na oponach! Za³o¿yliby wielosezonowe i z g³owy! Nie trzeba wymieniaæ
co chwile, trwa³e to, w ka¿dych warunkach pojedzie i wreszcie bêdzie
mo¿na urz±dziæ wyscigi zim± na torze Poznañ! I wszystko na jednym
komplecie opon na rok! Jaka oszczêdno¶æ!

Musisz koniecznie zg³osiæ to do FIA - oni ca³y czas szukaj± metody
obni¿enia kosztów. A tu taka prosta metoda.

[...]

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2010-12-31 09:35:35
Autor: e^x/dx
opony
Zróbmy tak:

Jêzyk polski:
Zadanie ucznia na zakoñczenie szko³y podstawowej.
Zakres: czytanie ze zrozumieniem i interpretacja tekstu.

Przeczytaj dwa razy tekst poprzenich postów  ze zrozumieniem i odpowiedz na nastêpuj±ce pytania:

1. Co jest przedmiotem dyskusji w w±tku? Zacytuj autora pierwszego postu
i wska¿, jak± informacjê chcia³ uzyskaæ.

2. Jakiego rodzaju opon i zakresu ich stosowania dotyczy w±tek (samochody
osobowe popularne, superauta, samochody sportowe rajdowe, samochody sportowe torowe, samochody terenowe off-road, pojazdy ksiê¿ycowe i marsjañskie)?

3. Czy w wypowiedziach wspomniano o Formule 1 i w jakim celu? Czy uwagi
o oponach stosowanych w F1 wnosz± dodatkowe informacje do w±tku dyskusji?
Czy twoim zdaniem opony u¿ywane w F1 mo¿na stosowaæ w autach osobowych
u¿ywanych w codziennym ¿yciu?

4. Czy opony u¿ywane w autach rajdowych torowych s± dobierane do warunków pogodowych wystêpuj±cych w czasie wy¶cigów i dlaczego? Czy w samochodach
popularnych stosujemy takie same zasady doboru opon jak w sporcie samochodowym? Odpowied¼ uzasadnij.

5. Napisz przyk³dowy list do producentów opon dla F1 w którym zapytasz o nastêpuj±ce zagadnienia:
- dlaczego w oponach F1 stosuje siê inne rodzaje mieszanek gumowych i ró¿ne
konstrukcje opon na ró¿ne warunki pogodowe, ró¿ne nawierzchnie torów
i ró¿n± topologiê torów z uwzglednieniem ilo¶ci i k±tów zakrêtów na
na danym torze oraz d³ugo¶ci tzw. odcinów prostych.
- dlaczego w F1 i sportach motorowych podgrzewa siê opony podczas postoju
i dlaczego nie robi siê tego w autach popularnych codziennego u¿ytku?
(Jako pracê na dodatkowe punkty liczone x2 napisz przyk³adowy list, w którym
uzasadniasz i domagasz siê wprowadzenia ogrzewania postojowego opon w samochodach popularnych i wyliczasz wszystkie zalety tego rozwi±zania pod
k±tem bezpieczeñstwa biernego i czynnego w ruchu drogowym).
    6. Napisz na podstawie swojego do¶wiadczenia porównanie w³asno¶ci jezdnych
dla opon sezonowych letnich i zimowych oraz wielosezonowych dowolnego
producenta na jednym z twoich aut. Je¿eli nie masz takiego porównania
odpowiedz jaki cel mia³ twój g³os w dyskusji (chcia³em zaistnieæ, udowodniæ
swoj± niew±tpliw± wiedzê i do¶wiadczenie, wykazaæ oczytanie i znajomo¶æ
problemów wspó³czesnej motoryzacji).

7. Dlaczego autor e^x/dx powinien napisaæ do FIA i co twoim zdaniem powinien
zawieraæ ten list (odpowied¼ uzasadnij na podstawie cytatów z jego
poprzednich wypowiedzi z uwzglednieniem w±tku dotycz±cego warunków specyficznych)?  Rozwi±zanie zadania mo¿esz umie¶ciæ w obecnym w±tku.


Pozdrawiam,
e^x/dx

--


Data: 2010-12-31 11:13:58
Autor: Inead
opony

" e^x/dx" <dummywst@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:ifk857$ns0$1inews.gazeta.pl...
Zróbmy tak:


Daj spokój, Romu¶ to tutaj taka grupowa oferma - nie ma co siê na niego spinaæ. Jak juz co¶ powie to to zupe³nie sensu nie trzyma, ale czasem chocia¿ posmiaæ siê mo¿na.

opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona