Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?

opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?

Data: 2013-11-29 17:02:11
Autor: Ergie
opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
Użytkownik "RD"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l7acgo$5t7$1@node1.news.atman.pl...

  Jak co roku wysyp pytań o "jaką oponę". Tym razem trochę inaczej, to znaczy - jaka jest różnica między konkretną marką/modelem - poza ceną?

Pewnie jak to w życiu - połowa ceny to marketing. Droższe marki mają większe wydatki na marketing więc i musza więcej kosztować.

Ale nie jest tak że płaci się tylko za logo. W niezależnych testach zwykle droższe marki wypadają lepiej niż tańsze, choć oczywiście zdarzają się wyjątki.

Osobiście wyznaję taką zasadę że wolę kupić auto rok starsze i zaoszczędzone kilka tysięcy wydać na porządne opony zimowe, niż kupić auto na styk moich możliwości finansowych i później kierować się ceną przy zakupie zimówek.

Na papierze kilka metrów różnicy w drodze hamowania na mokrym to niewiele w praktyce czasem tego metra lub dwóch zabraknie. Utrata zniżek na ubezpieczenie to większa strata niż dołożenie 500zł na lepsze opony.

  Mam do wyboru kilka opon w rozmiarze 195/60/15 - cenowo różnią się - bywa, że znacznie. Na przykład: SAVA ESKIMO S3+ vs. FULDA KRISTALL MONTERO 3 - 40-50zł różnicy / szt.
Obie marki pod koncernem GoodYear, obie opony w podobnych klasach według etykiet - C/E/67dB, E/C/69dB.

Nie patrz na etykiety tylko na testy.

Na logikę - opony w tych klasach - wybrałbym najtańszą. Mam jednak jakiś tam sentyment do Fuldy, ponieważ od lat sprawdzają się i na nich jeżdżę. Ale jak mam do kupienia oponę Sava Eskimo S+ i oszczędzę 40zł/szt., to robi różnicę-pytanie, czy (i czym) uzasadnioną.

Że co? 40zł/sztukę robi różnicę? Wystarczy na dwa trzy miesiące założyć kapelusz by więcej zaoszczędzić na paliwie.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2013-11-29 17:38:40
Autor: RD
opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę zn aczenie?
W dniu 2013-11-29 17:02, Ergie pisze:
Użytkownik "RD"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:l7acgo$5t7$1@node1.news.atman.pl...

  Jak co roku wysyp pytań o "jaką oponę". Tym razem trochę inaczej, to
znaczy - jaka jest różnica między konkretną marką/modelem - poza ceną?

Pewnie jak to w życiu - połowa ceny to marketing. Droższe marki mają
większe wydatki na marketing więc i musza więcej kosztować.

  To standard, ale czy za coś więcej. Bo tego właśnie dotyczy moje pytanie. Jeśli za nic więcej, to łatwo zmienić podejście - jeśli nie ma różnicy, to po co przepłacać. Zostawię to tym, którzy wydają swoje pieniądze bez zastanowienia.

Ale nie jest tak że płaci się tylko za logo. W niezależnych testach
zwykle droższe marki wypadają lepiej niż tańsze, choć oczywiście
zdarzają się wyjątki.

Chyba jednak duża przesada z Twojej strony. Płaci się też za testy. Na podobnej zasadzie co marketing, działają niby niezależne testy. Poza tym, nie da się (zwykle) porównać dwóch opon o tych samach rozmiarach na tych samych testach. Jedna opona i rozmiar mają w teście taki wynik, a inna w innym rozmiarze taki. Zresztą, popatrz chociażby na opisy opon w oponeo - mam na myśli te testy ADAC itp. Co mam porównywać? Testy w rozmiarze 185/60/R14 - z 2009 roku?
Czy może 2011 195/65/R15? Czy tez może Sava 165/70/R14 - w 2012? Czy 2011 196/65/15? I tak dalej ... IMHO nierealne.

  Poza tym, oczywiście chętniej testowane są marki lepsze, to i testów będzie więcej właśnie tych marek.

  Jako "dowód" na kolejny argument przeciwko droższym oponom dodam wynik testu ADAC dla opon zimowych na 2013/2014 na podstawie artykułu:
http://moto.wp.pl/kat,106078,title,ADAC-test-opon-zimowych-2012,wid,15013162,wiadomosc.html

"Wśród opon ocenionych jako „wystarczające” prym wiodą modele mniej uznanych producentów: Barum Polaris 3, Sava Eskimo S3+ oraz Marschal I’ZEN MW 15. To przedział cenowy od ok. 180 do 200 zł. Na dalszych pozycjach znalazły się: GoodYear UltraGrip 8, Semperit Master-Grip, Vredestein Snowtrac 3, Firestone Winterhawk 2 EVO, Dunlop SP Winterrensponse oraz Hankook Winter icept RS W442. Jak łatwo zauważyć, w tej grupie znalazły się zarówno opony renomowanych firm, za które trzeba sporo zapłacić, jak i produkty tych mniej poważanych producentów. Wyróżnić należy jednak opony Goodyeara, które najlepiej spośród całej stawki radzą sobie na mokrej nawierzchni; niestety znacznie gorzej na śniegu. "

  Sava Eskimo S3+ w interesującym mnie rozmiarze - do dostania za 200-230zł.
  GoodYear UltraGrip 8 w tym samym rozmiarze - 300-330zł

  Jak odnieść powyższe ceny i modele opon (w tym marki) w stosunku do tegorocznego testu ADAC?

Osobiście wyznaję taką zasadę że wolę kupić auto rok starsze i
zaoszczędzone kilka tysięcy wydać na porządne opony zimowe, niż kupić
auto na styk moich możliwości finansowych i później kierować się ceną
przy zakupie zimówek.

Akurat dobre i złe opony można założyć i do starego auta, i do nowego, niezależnie od tego, czy kupiono je na styk możliwości, czy nie.
Rozumiem, że biorąc pod uwagę powyższy test ADAC i droższego o 100zł od Savy - GoodYear'a - wybrałbyś GoodYear'a. Ale czy dobrze byś zrobił? Chyba nie. A kilka akapitów niżej/wyżej mnie przekonujesz, żebym wierzył testom (...).

Na papierze kilka metrów różnicy w drodze hamowania na mokrym to
niewiele w praktyce czasem tego metra lub dwóch zabraknie. Utrata zniżek
na ubezpieczenie to większa strata niż dołożenie 500zł na lepsze opony.

  Wszystko ok, zgadzam się, też tak w życiu staram się postępować. Tylko 500zł więcej w przypadku, gdy dwie opony są do siebie podobne, to głupota. Właśnie szukam dowodów na to, że jedna opona jest "o tyle" lepsza od drugiej i warto do niej dopłacić. Bo, że dopłacić zawsze można, to ja wiem... pytanie o sens.

Nie patrz na etykiety tylko na testy.

  Czyli jak wyżej już podałem informacje nt. testów - GoodYear Ultragrip 8 przegrywa w stosunku do Sava Eskimo S3+. Mam 100+ pln w kieszeni na sztuce i zadowolenie, tak? :>

Na logikę - opony w tych klasach - wybrałbym najtańszą. Mam jednak
jakiś tam sentyment do Fuldy, ponieważ od lat sprawdzają się i na nich
jeżdżę. Ale jak mam do kupienia oponę Sava Eskimo S+ i oszczędzę
40zł/szt., to robi różnicę-pytanie, czy (i czym) uzasadnioną.

Że co? 40zł/sztukę robi różnicę? Wystarczy na dwa trzy miesiące założyć
kapelusz by więcej zaoszczędzić na paliwie.

Tak, robi. Nie ma potrzeby, żebym wydawał 160zł więcej, niż muszę - "no bo tak".

Data: 2013-11-29 18:39:55
Autor: Ergie
opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
Użytkownik "RD"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l7afui$9fq$1@node1.news.atman.pl...

Ale nie jest tak że płaci się tylko za logo. W niezależnych testach
zwykle droższe marki wypadają lepiej niż tańsze, choć oczywiście
zdarzają się wyjątki.

Chyba jednak duża przesada z Twojej strony. Płaci się też za testy.

Na podobnej zasadzie co marketing, działają niby niezależne testy. Poza tym, nie da się (zwykle) porównać dwóch opon o tych samach rozmiarach na tych samych testach.
 Jedna opona i rozmiar mają w teście taki wynik, a inna w innym rozmiarze taki. Zresztą, popatrz chociażby na opisy opon w oponeo - mam na myśli te testy ADAC itp. Co mam porównywać? Testy w rozmiarze 185/60/R14 - z 2009 roku?
Czy może 2011 195/65/R15? Czy tez może Sava 165/70/R14 - w 2012? Czy 2011 196/65/15? I tak dalej ... IMHO nierealne.

Nie rozumiem o czym piszesz. Jedynie testy tych samych rozmiarów mają sens i tylko takie spotykam. Wszystkie opony w teście maja ten sam rozmiar i są testowane na tym samym samochodzie.

Problem jest inny że ta sama opona w różnych rozmiarach różnie wypada w testach i to że 16-tka wypada dobrze wcale nie oznacza, że tak samo dobra będzie 18-tka. Ale jakieś ogólne wnioski można na podstawie testów wyciągnąć.

  Poza tym, oczywiście chętniej testowane są marki lepsze, to i testów będzie więcej właśnie tych marek.

To prawda, ale średnia półka też się załapuje na testy, brakuje tylko testów "chińczyków", ale to chyba nie problem :-)

[ciach]

 Sava Eskimo S3+ w interesującym mnie rozmiarze - do dostania za 200-230zł.
 GoodYear UltraGrip 8 w tym samym rozmiarze - 300-330zł

No i już jest pierwszy wniosek - nie kupuj UltraGripa :-)

Ja nie namawiam do kupowania droższych opon ale lepszych.

 Jak odnieść powyższe ceny i modele opon (w tym marki) w stosunku do tegorocznego testu ADAC?

Poszukaj więcej testów.

Osobiście wyznaję taką zasadę że wolę kupić auto rok starsze i
zaoszczędzone kilka tysięcy wydać na porządne opony zimowe, niż kupić
auto na styk moich możliwości finansowych i później kierować się ceną
przy zakupie zimówek.

Akurat dobre i złe opony można założyć i do starego auta, i do nowego, niezależnie od tego, czy kupiono je na styk możliwości, czy nie.
Rozumiem, że biorąc pod uwagę powyższy test ADAC i droższego o 100zł od Savy - GoodYear'a - wybrałbyś GoodYear'a. Ale czy dobrze byś zrobił? Chyba nie. A kilka akapitów niżej/wyżej mnie przekonujesz, żebym wierzył testom (...).

Nie zrozumiałeś ja nie namawiam do droższych opon tylko do lepszych. Jeśli tańsze są lepsze to biorę tańsze. Chodzi o to by mieć rezerwę kasy by przy wyborze opon nie kierować się ceną.

Na papierze kilka metrów różnicy w drodze hamowania na mokrym to
niewiele w praktyce czasem tego metra lub dwóch zabraknie. Utrata zniżek
na ubezpieczenie to większa strata niż dołożenie 500zł na lepsze opony.

 Czyli jak wyżej już podałem informacje nt. testów - GoodYear Ultragrip 8 przegrywa w stosunku do Sava Eskimo S3+. Mam 100+ pln w kieszeni na sztuce i zadowolenie, tak? :>

A może jest coś co wygrywa i z Eskimo i z Ultragripem?

Że co? 40zł/sztukę robi różnicę? Wystarczy na dwa trzy miesiące założyć
kapelusz by więcej zaoszczędzić na paliwie.

Tak, robi. Nie ma potrzeby, żebym wydawał 160zł więcej, niż muszę - "no bo tak".

Nie pisałem o wydawaniu kasy "no bo tak", a tylko wtedy gdy to zwiększa bezpieczeństwo.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2013-11-29 19:08:08
Autor: RD
opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę zn aczenie?
W dniu 2013-11-29 18:39, Ergie pisze:

 Jedna opona i rozmiar mają w teście taki wynik, a inna w innym
rozmiarze taki. Zresztą, popatrz chociażby na opisy opon w oponeo -
mam na myśli te testy ADAC itp. Co mam porównywać? Testy w rozmiarze
185/60/R14 - z 2009 roku?
Czy może 2011 195/65/R15? Czy tez może Sava 165/70/R14 - w 2012? Czy
2011 196/65/15? I tak dalej ... IMHO nierealne.

Nie rozumiem o czym piszesz. Jedynie testy tych samych rozmiarów mają
sens i tylko takie spotykam. Wszystkie opony w teście maja ten sam
rozmiar i są testowane na tym samym samochodzie.

Proszę, podaj mi źródło/testy, które spotykasz, bo ja jakoś nie mogę znaleźć testu możliwie wielu opon w interesującym mnie rozmiarze 195/60/15. Ba! Testy ADAC na stronie adac.de to:

     165/70 R14 T (2012)

     175/65 R14 T (2011)

     175/65 R14 T Ganzjahresreifen (2011)

     185/60 R15 T (2013)

     195/65 R15 T (2011)

     205/55 R16 H (2012)

     215/65 R16 T (2012)

     225/45 R17 H (2013)


http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/default.aspx

Jak na tej podstawie mam porównać różne modele? Nie widzę możliwości.
O tym wyżej pisałem. Jak porównać modele z testu 195/65 R15 T (2011) do tegorocznych 185/60 R15 T (2013) ? Plus brakujące marki/modele.

Problem jest inny że ta sama opona w różnych rozmiarach różnie wypada w
testach i to że 16-tka wypada dobrze wcale nie oznacza, że tak samo
dobra będzie 18-tka. Ale jakieś ogólne wnioski można na podstawie testów
wyciągnąć.

  Właśnie o tym piszę. "Ogólne wnioski" to będzie to samo, co "znikoma różnica pomiędzy podobnymi oponami, ponieważ nie ma argumentów poza ceną, etykietą, albo znaną marką w teście". Więc wnioski żadne.

No i już jest pierwszy wniosek - nie kupuj UltraGripa :-)

Ja nie namawiam do kupowania droższych opon ale lepszych.

Ależ tak:
"Osobiście wyznaję taką zasadę że wolę kupić auto rok starsze i zaoszczędzone kilka tysięcy wydać na porządne opony zimowe, niż kupić auto na styk moich możliwości finansowych i później kierować się ceną przy zakupie zimówek. "

A czy ja pisałem, że kieruję się ceną? Cały czas pytam o różnicę (nie cenową) między oponami, których zakup mnie interesuje.

Poszukaj więcej testów.

Bleah! :)

Nie zrozumiałeś ja nie namawiam do droższych opon tylko do lepszych.
Jeśli tańsze są lepsze to biorę tańsze. Chodzi o to by mieć rezerwę kasy
by przy wyborze opon nie kierować się ceną.

Zrozumiałem. Tylko ja pytam o to, jak wybrać "tę lepszą". A Ty mi wyjeżdżasz z testami i że trzeba mieć kasę, żeby się nie zastanawiać. A jak te testy mają wpłynąć na decyzję, jeśli nie mogę porównać różnych modeli marek w tym samym rozmiarze w tym samym roku? Nijak. Wniosek (przypisuję go Tobie): Wydawać pieniądze na tę numer 1 nie ważne w jakim rozmiarze w teście z tego roku i nie zastanawiać się.

Nie pisałem o wydawaniu kasy "no bo tak", a tylko wtedy gdy to zwiększa
bezpieczeństwo.

Ergie, trochę jednak tak .. ;) A ja od początku pytam o to, czym się różni jedna od drugiej, żeby wyciągnąć wnioski, a nie płacić "no bo tak", "bo to zwiększa bezpieczeństwo", czy nawet "bo inna opona danej marki jest w teście ADAC na pozycji pierwszej w 2013 roku".

Data: 2013-11-29 19:57:47
Autor: Artur Maśląg
opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę zn aczenie?
W dniu 2013-11-29 19:08, RD pisze:
W dniu 2013-11-29 18:39, Ergie pisze:
(...)
Nie rozumiem o czym piszesz. Jedynie testy tych samych rozmiarów mają
sens i tylko takie spotykam. Wszystkie opony w teście maja ten sam
rozmiar i są testowane na tym samym samochodzie.

Proszę, podaj mi źródło/testy, które spotykasz, bo ja jakoś nie mogę
znaleźć testu możliwie wielu opon w interesującym mnie rozmiarze
195/60/15.

On jest teoretykiem i prędzej ci kaktus na ręce wyrośnie, niż się
doczekasz konkretów.

Ba! Testy ADAC na stronie adac.de to:

     165/70 R14 T (2012)

     175/65 R14 T (2011)

     175/65 R14 T Ganzjahresreifen (2011)

     185/60 R15 T (2013)

     195/65 R15 T (2011)

     205/55 R16 H (2012)

     215/65 R16 T (2012)

     225/45 R17 H (2013)


http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/default.aspx

Jak na tej podstawie mam porównać różne modele? Nie widzę możliwości.
O tym wyżej pisałem. Jak porównać modele z testu 195/65 R15 T (2011) do
tegorocznych 185/60 R15 T (2013) ? Plus brakujące marki/modele.

Spoko - ja poproszę o testy 205/50 R16. Rozmiar mniej typowy, droższy itd.

Problem jest inny że ta sama opona w różnych rozmiarach różnie wypada w
testach i to że 16-tka wypada dobrze wcale nie oznacza, że tak samo
dobra będzie 18-tka. Ale jakieś ogólne wnioski można na podstawie testów
wyciągnąć.

  Właśnie o tym piszę. "Ogólne wnioski" to będzie to samo, co "znikoma
różnica pomiędzy podobnymi oponami, ponieważ nie ma argumentów poza
ceną, etykietą, albo znaną marką w teście". Więc wnioski żadne.

W związku z powyższym generalnie można sobie w buty włożyć wyniki z
testów opon "podobnych".

To chyba tyle :)

Data: 2013-12-02 13:21:39
Autor: Ergie
opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
Użytkownik "RD"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l7al6a$f3h$1@node1.news.atman.pl...

Proszę, podaj mi źródło/testy, które spotykasz, bo ja jakoś nie mogę znaleźć testu możliwie wielu opon w interesującym mnie rozmiarze 195/60/15. Ba! Testy ADAC na stronie adac.de to:

Jak nic nie ma to nie pozostaje Ci nic innego niż testy opon podobnych rozmiarów (obarczone błędem) albo opinie użytkowników (obarczone błędem i autosugestią).

Problem jest inny że ta sama opona w różnych rozmiarach różnie wypada w
testach i to że 16-tka wypada dobrze wcale nie oznacza, że tak samo
dobra będzie 18-tka. Ale jakieś ogólne wnioski można na podstawie testów
wyciągnąć.

  Właśnie o tym piszę. "Ogólne wnioski" to będzie to samo, co "znikoma różnica pomiędzy podobnymi oponami, ponieważ nie ma argumentów poza ceną, etykietą, albo znaną marką w teście". Więc wnioski żadne.

No nie do końca żadne. Po przejrzeniu kilku testów można zobaczyć pewne tendencje - np pewne opony są częściej w czołówce a inne rzadziej.

Poszukaj więcej testów.

Bleah! :)

Przepraszam nie spodziewałem się że w tym rozmiarze to będzie problem. Sam ma dosyć popularny rozmiar 205/55r16 i testów od groma nie psodziewałem sięże w innym rozmiarze może być z tym kłopot.

Zrozumiałem. Tylko ja pytam o to, jak wybrać "tę lepszą". A Ty mi wyjeżdżasz z testami i że trzeba mieć kasę, żeby się nie zastanawiać. A jak te testy mają wpłynąć na decyzję, jeśli nie mogę porównać różnych modeli marek w tym samym rozmiarze w tym samym roku? Nijak. Wniosek (przypisuję go Tobie): Wydawać pieniądze na tę numer 1 nie ważne w jakim rozmiarze w teście z tego roku i nie zastanawiać się.

Nic takiego nie napisałem - wręcz przeciwnie napisałem że wyniki opon w różnych rozmiarach mają się nijak do siebie.

Nie pisałem o wydawaniu kasy "no bo tak", a tylko wtedy gdy to zwiększa
bezpieczeństwo.

Ergie, trochę jednak tak .. ;) A ja od początku pytam o to, czym się różni jedna od drugiej, żeby wyciągnąć wnioski, a nie płacić "no bo tak", "bo to zwiększa bezpieczeństwo", czy nawet "bo inna opona danej marki jest w teście ADAC na pozycji pierwszej w 2013 roku".

Pisałeś o oszczędzaniu i o tym że 40zł robi różnicę. Dla mnie to żaden argument przy wyborze opony. Marka słabym bo słabym ale jednak argumentem jest, a dobrym argumentem są wyniki.

Gdybym nie miał dostępu do żadnych wyników to jednak wolałbym się kierować marką i innymi wynikami niż nie kierować niczym tylko zgadywać.

Pozdrawiam
Ergie

opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona