opony zimowe w lecie

Data: 2010-05-29 01:33:49
Autor: arek.pp
opony zimowe w lecie
On 29 Maj, 08:29, "mariuszmo" <nos...@wp.pl> wrote:

Co o tym s±dzicie? czy moja kiepska przyczepno¶ć na mokrym obecnie to
przypadek?  co s±dzicie o zimówkach w lecie? dzieki takim poradom jak wyżej
sporo osób tak robi.

Moze przypadek, moze predkosc, moze zuzycie bieznika... Ja w prywatnym
aucie (ze wzgl. ekonomicznych) "dojezdzam" Bridgestony zimowe (3 mm
bieznika, zobaczymy ile zostanie..) i na razie jezdzi mi sie tak samo
dobrze jak na letnich Fuldach. Cicho i pewnie gdy sucho i mokro /juz
były i upały i ulewy/. Moze dlatego ze jezdzę b.spokojnie.
Zimowki latem to nie tylko polski wynalazek, bardzo popularne jest to
w Austrii. Oczywiscie wsrod biedniejszej czesci spoleczenstwa
(oceniajac po samochodach na parkingu).
Oczywiscie letnie latem sa lepsze i dobrze ze jedziesz je zmienic
jezeli jezdzi sie w miare dynamicznie... skoro jak piszesz kilka razy
wyjezdzales z zakretu bokiem (!).

Data: 2010-05-29 12:01:04
Autor: J.F.
opony zimowe w lecie
On Sat, 29 May 2010 01:33:49 -0700 (PDT),  arek.pp wrote:
[...]

z 3 mm bieznika to nawet najlepsze letnie nie sa juz takie dobre przy
wiekszym opadzie :-)

J.

Data: 2010-05-29 10:11:56
Autor: to
opony zimowe w lecie
J.F. wrote:

z 3 mm bieznika to nawet najlepsze letnie nie sa juz takie dobre przy
wiekszym opadzie :-)

Powiedzmy sobie szczerze -- sÄ… beznadziejne.

--
"Nie ma obowiązku oceniania prędkości i nie jest taka ocena przedmiotem egzaminu na PJ." Jan Kowalski, msg-id: hste47$m8v$1@news.net.icm.edu.pl

Data: 2010-05-29 03:38:14
Autor: arek.pp
opony zimowe w lecie
On 29 Maj, 12:11, to <t...@abc.xyz> wrote:
J.F. wrote:
> z 3 mm bieznika to nawet najlepsze letnie nie sa juz takie dobre przy
> wiekszym opadzie :-)

Powiedzmy sobie szczerze -- s± beznadziejne.

Pewnie że 3 mm to nie 7 mm.
Ale że beznadziejne? Przesadzasz.
Po prostu trzeba uwazac przejezdzajac przez kałuze i nie pedzic 150
kmh podczas ulewy.

Data: 2010-05-29 11:25:50
Autor: to
opony zimowe w lecie
arek.pp wrote:

Pewnie ĹĽe 3 mm to nie 7 mm.
Ale ĹĽe beznadziejne? Przesadzasz.
Po prostu trzeba uwazac przejezdzajac przez kałuze i nie pedzic 150 kmh
podczas ulewy.

Na tej zasadzie to można obwiązać sobie felgi wężem ogrodowym i jechać 5 km/h. Niektórzy sądzą, że to bardzo kreatywny sposób tymczasowego zastąpienia zużytych opon.

Data: 2010-05-29 05:02:22
Autor: arek.pp
opony zimowe w lecie
On 29 Maj, 13:25, to <t...@abc.xyz> wrote:
arek.pp wrote:
> Pewnie że 3 mm to nie 7 mm.
> Ale że beznadziejne? Przesadzasz.
> Po prostu trzeba uwazac przejezdzajac przez kałuze i nie pedzic 150 kmh
> podczas ulewy.

Na tej zasadzie to można obwi±zać sobie felgi wężem ogrodowym i jechać 5
km/h. Niektórzy s±dz±, że to bardzo kreatywny sposób tymczasowego
zast±pienia zużytych opon.

Przesadzasz drastycznie z tym porównaniem, które nic nie wnosi.
Zawsze zuzywałem opony do "ogranicznika" i nigdy nie miałem zadnych
problemów.
(oczywiscie 7mm bieznika lepsze niz 2 - funkacja szybkosci pojazdu i
głebokosci kałuzy - nic wiecej).
Kazdy z nas opisał swoje doswiadczenia z uzywania opon zimowych latem
i tyle w temacie...

Data: 2010-05-29 12:31:38
Autor: to
opony zimowe w lecie
arek.pp wrote:

Przesadzasz drastycznie z tym porĂłwnaniem, ktĂłre nic nie wnosi. Zawsze
zuzywałem opony do "ogranicznika" i nigdy nie miałem zadnych problemów.

To po co w ogóle kupowałeś nowe? Wiele osób wyrzuca opony z bieżnikiem 3-5 mm na śmietnik, wystarczy przejść się po wysypiskach i dobrać odpowiedni rozmiar.

Data: 2010-05-29 05:46:25
Autor: arek.pp
opony zimowe w lecie
On 29 Maj, 14:31, to <t...@abc.xyz> wrote:

To po co w ogóle kupowałe¶ nowe? Wiele osób wyrzuca opony z bieżnikiem
3-5 mm na ¶mietnik, wystarczy przej¶ć się po wysypiskach i dobrać
odpowiedni rozmiar.

Nie rozumiem pytania :)
Kupuję nowe, zuzywam do ~2 mm i znowu nowe..
Uzywki kosztuja zbyt duzo (40-70 proc. ceny) w stosunku do nówek.
Na zadnym ze smietników nie widziałem lezacego i czekajacego kompletu
opon z bieznikiem 3 mm (handlarze sa pewno szybsi). W ogóle na
smietniku nie widuję opon... Pewno jak ktos w nocy wyrzuci, to zaraz
znikaj±...

Data: 2010-05-29 14:17:48
Autor: to
opony zimowe w lecie
arek.pp wrote:

Nie rozumiem pytania :)
KupujÄ™ nowe, zuzywam do ~2 mm i znowu nowe.. Uzywki kosztuja zbyt duzo
(40-70 proc. ceny) w stosunku do nĂłwek. Na zadnym ze smietnikĂłw nie
widziałem lezacego i czekajacego kompletu opon z bieznikiem 3 mm
(handlarze sa pewno szybsi). W ogĂłle na smietniku nie widujÄ™ opon...
Pewno jak ktos w nocy wyrzuci, to zaraz znikajÄ…...

Chyba kiepsko szukasz, ja kiedyś próbowałem sprzedać opony klasy powiedzmy wyższej z 5 mm po 50 zł za sztukę czyli za 10% ceny nowych i nikt nie chciał. Takich ogłoszeń jest bardzo dużo. Dwie takie same z 3 mm w ogóle wywaliłem.

Data: 2010-05-29 07:34:56
Autor: arek.pp
opony zimowe w lecie
On 29 Maj, 16:17, to <t...@abc.xyz> wrote:

Chyba kiepsko szukasz, ja kiedy¶ próbowałem sprzedać opony klasy
powiedzmy wyższej z 5 mm po 50 zł za sztukę czyli za 10% ceny nowych i
nikt nie chciał. Takich ogłoszeń jest bardzo dużo. Dwie takie same z 3 mm
w ogóle wywaliłem.

To powiem szczerze, ze kupiłbym te opony, gdyby rozmiar pasowal. A te
ze smietnika to bym zabrał dla siebie
/gdybym znał pochodzenie/wlasciciela tych opon/. Na allegro nie mam
takich okazji. Dlatego tez bardziej ufam lekko zuzytym zimówkom latem
niz nie wiadomo co ze szrotu.
5 mm do dla mnie min. 3-4 letnie sezony w sumie 50 kkm (tak
przynajmniej mialem z Fuldami - przebieg ok. 100 kkm od nówki do
"znacznika")

opony zimowe w lecie