opoznienie w oplatach zus

Data: 2009-03-16 14:27:16
Autor: Kotlet mielony
opoznienie w oplatach zus
Witam!
Termin 10 marca.
Jutro robie przelew.
215,35 - ub zdrowotne
113,96 - pozostale ub.
czyli razem 329,31

Jestem dobrowolnie ub. jezeli chodzi o chorobowe

Pytania takie
1.Ile mam doliczyc (czy osobny przelew?) odsetek
2.rozumiem ze chorobowe po szlo sie ..  i teraz mam sie ponownie rejestrowac, zostalem automatycznie wyrejestrowany czy jak to wyglada?
   Przywrocenia terminu nie chce bo nie wydaje mi sie bym korzystal z tego ub. w przyszlosci.
3. Drugi raz skladalem zus dra (pierwszy miesiac mialem niepelny), czy juz ni emusze skladac trzeci i kolejny raz? (biorac pod uwage powyzsze)

pozdrawiam

Data: 2009-03-16 15:07:49
Autor: Rafał Wawrzycki
opoznienie w oplatach zus
Dnia 16 mar 2009 w liście [news:gplk43$4b8$1inews.gazeta.pl] Kotlet
mielony [wybacz_ale.nie_napiszesz@do.mnie] napisał(a):
2.rozumiem ze chorobowe po szlo sie ..  i teraz mam sie ponownie rejestrowac, zostalem automatycznie wyrejestrowany czy jak to
wyglada?

Nic z automatu. Musisz się wyrejestrować z chorobowego i ponownie zarejestrować bez chorobowego. Czyli lepiej spróbować najpierw napisać pismo o przywrócenie terminu chorobowego.

   Przywrocenia terminu nie chce bo nie wydaje mi sie bym
   korzystal z tego ub. w przyszlosci.

Też tak kiedyś myślałem, ale opłacałem. W grudniu miałem wypadek i dostałem prawie dwa tysiące z chorobowego (niecałe dwa miesiące na zwolnieniu). Pismo z prośbą o przywrócenie chorobowego nic nie kosztuje. Mnie przywrócili dwa razy. Idziesz do ZUS-u, wypełniasz gotowy blankiet, podajesz jakiś powód spóźnienia z zapłaceniem składki (np. małe doświadczenie w prowadzeniu działalności :) i być może się zgodzą na przywrócenie terminu. Wtedy jest wszystko OK z chorobowym do czasu następnego spóźnienia.

3. Drugi raz skladalem zus dra (pierwszy miesiac mialem niepelny),
czy juz ni emusze skladac trzeci i kolejny raz? (biorac pod uwage
powyzsze)

W moim ZUS-ie już byś nie musiał. Ale lepiej zadzwoń i zapytaj w swoim. --
Pozdrawiam,
Rafał Wawrzycki

http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

opoznienie w oplatach zus