oprocentowanie lokat - gdzie przenieść os zczędności

Data: 2021-02-06 22:54:05
Autor: Henryk Hajdan
oprocentowanie lokat - gdzie przenieść os zczędności
W dniu 2021.02.04 o 18:33, LEPEK pisze:
Hej,

Oprocentowanie lokat w bankach zeszło do absurdalnych poziomów w porównaniu z inflacją, ciężko jest znaleźć lokatę z oprocentowaniem powyżej 0,4% w skali roku. W związku z tym pytanie - gdzie przenieść oszczędności? Priorytetem jest bezpieczeństwo i ochrona kapitału. Horyzont czasowy 1-5 lat. Jakieś obligacje, złoto (ale nie fizycznie), rachunek za granicą?

Żont specjalnie przy pomocy swojego prezesa NBP i RPP obniżył stopy procentowe, tak, aby ludziom nie opłacało się nieść pieniędzy do komercyjnych banków, a jednoczesnie daja jakiś tam procent na obligacjach skarbowych, aby ludzie pożyczali pieniądze tym darmozjadom.

Teraz to tak jak tu pisali jedyna lepsza inwestycja to obligacje skarbu państwa lub fundusze skarbowe, bezpieczne.

Data: 2021-02-07 15:02:46
Autor: Krzysztof Halasa
Henryk Hajdan <henrykhajdan+news@gmail.com> writes:

[...]

Rząd przede wszystkim po to obniżył stopy procentowe (oraz robi wszystko
w celu zwiększenia inflacji, a wcześniej pozbywał się zadłużenia
denominowanego w walutach obcych), żeby jak najwięcej "podatku
inflacyjnego" wyciągnąć ze społeczeństwa.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2021-02-07 07:17:13
Autor: witrak()
oprocentowanie lokat - gdzie przenieść oszczędności
On Sunday, February 7, 2021 at 3:02:49 PM UTC+1, Krzysztof Halasa wrote:
Henryk Hajdan <henrykha...@gmail.com> writes:
[...]
> [...]
Rząd przede wszystkim po to obniżył stopy procentowe (oraz robi wszystko w celu zwiększenia inflacji, a wcześniej pozbywał się zadłużenia denominowanego w walutach obcych), żeby jak najwięcej "podatku inflacyjnego" wyciągnąć ze społeczeństwa.

To jest rzecz pewna, niestety. Zresztą mogę się założyć, że takie plany powstały już wcześniej, a pandemia tylko ułatwiła ich przeprowadzenie, no i wymusiła większą skalę "przekrętu w majestacie prawa."

witrak()

Data: 2021-02-08 12:19:00
Autor: Olin
Dnia Sun, 07 Feb 2021 15:02:46 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

[...]

Przy okazji Glapiński grał na osłabienie złotego pod koniec roku, żeby NBP
miał jak najwyższy zysk z wyceny rezerw walutowych. Ustawowo 95 proc. zysku
banku centralnego trafia do budżetu państwa, więc misiewicze dostali
kolejny zastrzyk pieniędzy do rozdania.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

ubóstwie."
autor nieznany

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

oprocentowanie lokat - gdzie przenieść os zczędności