oprocentowanie lokat - gdzie przenieść oszczędności

Data: 2021-02-09 03:57:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
oprocentowanie lokat - gdzie przenieść oszczędności

"LEPEK" rvhb48$f1u$1$LEPEK@news.chmurka.net

Oprocentowanie lokat w bankach zeszło do absurdalnych poziomów
w porównaniu z inflacją, ciężko jest znaleźć lokatę z oprocentowaniem
powyżej 0,4% w skali roku. W związku z tym pytanie - gdzie przenieść
oszczędności?

Ponoć akcje Tesli podrożały dzisięciokrotnie w ciągu roku...
BitCoin chyba poszedł na 50kUSD...
Amazon aż krzyczy...

Priorytetem jest bezpieczeństwo i ochrona kapitału.

Tylko kapitału czy odsetek także?

Lokaty bankowe raczej nie gwarantują już ochrony odsetek... ;)
(skoro lokaty nie dają odsetek -- raczej nie ma mowy o ochronie;
Millennium daje permanentnie chyba 0.5%)

Horyzont czasowy 1-5 lat. Jakieś obligacje, złoto
(ale nie fizycznie), rachunek za granicą?

Zło_to nie zejdzie do zera, ale stracić można...
Tym bardziej chyba srebro...

Ropa naftowa może zostać zastąpiona czystym paliwem
syntetycznym produkowanym masowo przez Niemców...

-=-

Dlaczego nie wziąć pod uwagę farmaceutyki? ;)
(i wszystkiego okołoCoViDowego)

Walka z wirusem chłonie szmal -- co złego w dofinansowywaniu
walczących? Co złego w dzieleniu się zyskami -- toż walka
taka musi przynieść zyski także finansowe...

Miast szczekania typu:
 - cały ten wirus tylko po to, by farmaceutyczne
   firmy zarabiały na szcze_pionkach!
można by zarobić wraz z tymi firmami...

-=-

Może by tak budować internet 5G? -- inwestycją
w akcje firm telekomunikacyjnych...

Można też wesprzeć pośrednio PFRy itp...
(qpnem obligacji)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2021-02-09 16:09:02
Autor: LEPEK
[...]

Bezpieczeństwo i ochrona kapitału - tak, jak napisałem.
Nie wiem, czym jest "ochrona odsetek", ale pisanie o akcjach, czy kryptowalutach, kiedy priorytety jasno określiłem...

Pozdr,
--
L E P E K

Data: 2021-02-10 13:42:08
Autor: Robert_DF
W dniu 09.02.2021 o 16:09, LEPEK pisze:

Bezpieczeństwo i ochrona kapitału - tak, jak napisałem.
Nie wiem, czym jest "ochrona odsetek", ale pisanie o akcjach, czy kryptowalutach, kiedy priorytety jasno określiłem...

Pozdr,

no to tez polecałem:

fundusze pieniężne
obligacyjne
i ew. korporacyjne

reszty nie ruszaj jak się obawiasz ryzyka

mogę dać Ci namiar na firmę, która daje też możliwość konsultacji portfeli z licencjonowanym doradcą inwestycyjnym, całość bez kosztów

ale to już na priva, bo nie chcę reklamo-spamu robic

Roberts

kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140/

Data: 2021-02-11 01:52:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
oprocentowanie lokat - gdzie przenieść oszczędności

"LEPEK" rvu8hd$o1i$1$LEPEK@news.chmurka.net

[...]

Jasno, ale zbyt nisko.
Zaproponowałem akcje przed Twym pisaniem o priorytecie...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-02-12 20:09:22
Autor: LEPEK
oprocentowanie lokat - gdzie przenieść os zczędności

Jasno, ale zbyt nisko.
Zaproponowałem akcje przed Twym pisaniem o priorytecie...

Mhm, zbyt nisko.
Otóż moja wypowiedź stanowi całość, nie istnieją wymogi formalne co do kolejności, ważności treści w postach na newsach (założenia, ograniczenia itp. mogą być zarówno na początku, jak i na końcu), nikt inny nie miał problemu ze zrozumieniem, więc nie wykręcaj kota ogonem.

Pozdr,
--
L E P E K

Data: 2021-02-13 00:42:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
oprocentowanie lokat - gdzie przenieść oszczędności

"LEPEK" s06jns$51j$1$LEPEK@news.chmurka.net

[...]

1. Jako całość? ;) -- priorytetem jest ochrona kapitału, ale bez
   wykluczenia ,,papierowego'' złota czy zagranicznych rachunków...
2. Grupy dyskusyjne to ogólnie luźne rozważania, nie zaś ,,merytorycznie''
   ,,profesjonalne'' [albo na odwrót] zalecenie czy polecenia/dyspozycje... ;)
3. Podałem info o Millennium z permanentnym 0.5%.
4. Nie zaproponowałem Tesli itp. a jedynie zauważyłem,
   jak szybko można zyskać, a zatem i stracić?...

Może zajdź do banku i zażycz sobie doradcy ,,dochodowego''?

Akcje (Tesli chociażby) to nie ruletka czy inny totolotek!
Coś (choćby Tesla) rozwija się, zarabia, więc potrzebuje
szmalu, za co oferuje zyski... Co złego w inwestowaniu?
Wg Ciebie jakieś ,,opcje'' czy ,,powiernicze fundusze''
są lepsze od inwestycji w firmie stabilnie rozwijane od
wielu lat?... Wszystko może stracić na wartości -- także
jakaś kupowana właśnie firma typu Tesla, ale IMO kupno
akcji Tesli (wejście w posiadanie części Tesli) nie jest
głupie...

BTC może stale drożeć aż do końca świata -- póki nie padnie
zupełnie. Dlaczego? -- ponieważ nie może być (w odróżnieniu
do fiatów) stale dorzucany/dodrukowywany czy kreowany, więc
pojedynczy BTC musi starczAć na więcej dóbr, o ile ludzkość
będzie rozwijała się...

0. Nie musisz czytać mnie -- masz także innych interlokutorów...

-=-

Moim zdaniem (co do zasady prezentuję tylko moje zdanie -- chyba,
że wyraźnie zaznaczam cytowanie itp.) inwestycje w akcje Tesli to
dobry pomysł, ale nie znam się na akcjach -- a nawet nie potrafię
kupować akcji...

Co jakiś czas słychać o potrzebie zwiększenia stóp -- być może
już wkrótce lokaty sięgną 5%?... ;) Wówczas być może ;) akcje
Tesli itp. spadną, ale raczej nie spadną do zera czy w pobliże
zera...

Złoto? -- chyba spread jest zbyt wielki...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-02-13 20:13:23
Autor: LEPEK
oprocentowanie lokat - gdzie przenieść os zczędności

[...]

Nie odróżniasz pytania (mojego) ot stwierdzenia (swojego) i znów się wykręcasz i odwracasz kota ogonem, a tego schizofrenicznego stylu pisania nie da się czytać... To są jakieś luźno porozrzucane "myśli", które sobie wzajemnie zaprzeczają. Tak - nie muszę czytać tego, co piszesz. Ale jak piszesz, to ryzykujesz że ktoś przeczyta i się odniesie :)

Pozdr,
--
L E P E K

Data: 2021-02-15 19:00:57
Autor: Eneuel
W dniu 13 lut 2021 o 20:13, LEPEK pisze:

Nie odróżniasz pytania (mojego) ot stwierdzenia

Ot? -- Ot i cała Twa mONdrość...

(swojego)

Może wskaż to nieodróżnianie.

i znów się wykręcasz i odwracasz kota ogonem,

Może wskaż to odwracanie.

a tego schizofrenicznego stylu

Ochrona kapitału vs inwestycja w złoto?

pisania nie da się czytać...

Da się -- ale z drwiną...

To są jakieś luźno porozrzucane "myśli", które sobie wzajemnie zaprzeczają.

Może wskaż te wzajemne zaprzeczenia.

Data: 2021-02-18 20:58:50
Autor: LEPEK
W dniu 15.02.2021 o 19:00, Eneuel pisze:
W dniu 13 lut 2021 o 20:13, LEPEK pisze:

Nie odróżniasz pytania (mojego) ot stwierdzenia

Ot? -- Ot i cała Twa mONdrość...

Och, literówka... Czep się jeszcze może wieku, płci, nicka, albo czegoś równie merytorycznego.

"
> [...]

Amazon aż krzyczy...
"

i znów się wykręcasz i odwracasz kota ogonem,

Że zbyt nisko coś napisałem

a tego schizofrenicznego stylu

Ochrona kapitału vs inwestycja w złoto?
To było pytanie. Może nieco prowokujące, może wg ciebie głupie, ale pytanie, bo się na tym nie znam tak dobrze, jak inni. Ale przynajmniej potrafię sformułować kilka zdań złożonych układających się w logiczną całość używając sformułowań, których znaczenie rozumiem.

pisania nie da się czytać...

Da się -- ale z drwiną...
Chyba z politowaniem...

To są jakieś luźno porozrzucane "myśli", które sobie wzajemnie zaprzeczają.

Może wskaż te wzajemne zaprzeczenia.

"Zaproponowałem akcje"
"Nie zaproponowałem Tesli"

Pozdr,
--
L E P E K

Data: 2021-02-19 03:58:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
oprocentowanie lokat - gdzie przenieść oszczędności

"LEPEK" s0mgsa$lp9$1$LEPEK@news.chmurka.net

[...]

Nie potrafisz -- do tej pory ludzie liżą rany po
papierowym złocie utopionym w bursztynie... ;)

pisania nie da się czytać...

Da się -- ale z drwiną...
Chyba z politowaniem...

Czytam z drwiną Twoje wypowiedzi. :)
Rzecz jasna myślałem o spójności Twego rozmyślania:
 - ,,papierowe złoto''
      kontra
 - ,,bezpieczeństwo kapitału''.

To są jakieś luźno porozrzucane "myśli",
które sobie wzajemnie zaprzeczają.

Wg Ciebie luźno -- bo nie umiesz ani pisać, ani czytać. :)

Może wskaż te wzajemne zaprzeczenia.

"Zaproponowałem akcje"

Zaproponowałem ROZWAŻANIA o akcjach Tesli.

"Nie zaproponowałem Tesli"

Nie zaproponowałem KUPNA akcji Tesli.

Powyższe cytaty pochodzą z różnych postów i (w związku
z tym różnym pochodzeniem) mają swoje własne (więc
różne) konteksty...

Innymi słowy -- zaproponowałem
   rozważania o akcjach Tesli,
lecz zarazem nie zaproponowałem
   kupna akcji Tesli. :)

Nie ma tu żadnej sprzeczności.
**Trochę** coś na kształt ,,sprzeczności'':
 - zadzwoń do Jolki
 - nie mam telefonu
   (czyli nie mam numeru telefonu Jolki)
 - więc jak teraz ze mną rozmawiasz?
   (skoro nie masz aparatu telefonicznego...)

-=-

Poniżej większy fragment mych wypowiedzi:

"Eneuel Leszek Ciszewski" s07478$cjg$1@gioia.aioe.org

Tu:
ważne jest jedynie **położenie** mego pisania o Tesli, dlatego
nie wyjaśniam, czym jest to ,,zaproponowanie''.

Tu:
   > 4. Nie zaproponowałem Tesli itp. a jedynie zauważyłem,
   >   jak szybko można zyskać, a zatem i stracić?...
ważne jest, że nie proponuję **kupna** akcji Tesli,
lecz rozważania o akcjach Tesli...

Obie wypowiedzi pochodzą z dwóch różnych postów i mają swe różne konteksty.

-=-

Moja propozycja -- zacznij myśleć podczas czytania
(wiem -- potrzebna jest do tego podzielność uwagi)
a jeśli czegoś nie zrozumiesz, zapytaj... ;)

-=-

Idąc Twym tokiem rozumowania, można dojść do wniosku, że:
  - bredzi ktoś, kto pisze
     - w którymś miejscu słowo:
        'TAK'
  - a w innym miejscu pisze słowo"
        'NIE'.

-=-

Typowe:

Gdzieś w PŚ napisano:
 - Judasz powiesił się.
W innym miejscu tegoż PŚ napisano:
 - Czyń podobnie.

-=-

"LEPEK" s098bb$os0$1$LEPEK@news.chmurka.net

Nie odróżniasz pytania (mojego) ot stwierdzenia (swojego)

Może wskaż miejsce, w którym nie odróżniam...

i znów

Co znaczy owe 'znów'?

się wykręcasz

Gdzie wykręcam się? I od czego?

i odwracasz kota ogonem,

Gdzież ten kot z jego odwróconym ogonem?

To raczej Ty odwracasz -- zarzucając mi błędy
(,,ochrona kapitału'' vs ,,papierowe złoto'')
poczynione przez Ciebie.

a tego schizofrenicznego stylu

Gdzież ta schizofrenia mego stylu?

pisania nie da się czytać...

Inni jakoś nie narzekają.

To są jakieś luźno porozrzucane "myśli", które sobie
wzajemnie zaprzeczają.

To już wyjaśniłem -- nie ma sprzeczności,
lecz jest Twa nieumiejętność czytania.

Tak - nie muszę czytać tego, co piszesz.
Ale jak

odpowiadasz mi -- może najpierw czytaj mnie?...

piszesz, to ryzykujesz że ktoś przeczyta i się odniesie :)

Odniosłem się do tego, co piszesz.
(czyli odniosłem się do bezpieczeństwa ,,papierowego złota'')

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
[...]

Postscriptum: Może warto zainwestować w budownictwo? ;)
              AliExpress oferuje domy w cenie 1kpln za 1m^2...

Jeśli (w co wątpię) ktoś nie pojmuje -- piszę teraz o zmianach myślenia...
Wykończenie mieszkań jest coraz tańsze, ziemia na razie jest raczej droga,
ale i to ulegnie zmianie, więc zostają konstrukcje nośne itp...

Dlaczego budowlana ziemia będzie taniała?
Bo na razie jej koszt związany jest ze zbrojeniami...
[zbrojenia zawsze sporo kosztują... -- ach, te wojenki...]

 - woda z własnej studni zbudowanej w kilka godzin
 - ciepło z solarnego dachu
 - elektryczność podobnie oraz z wichrów
   [wichrów wojen? -- miało być bez zbrojeń...]
 - telefony na ,,ostatniej mili'' od dawna nie
   potrzebują miedzianych kłębowisk
 - podobnie z internetem
 - samochody niewiele kosztują (więcej ubezpieczenia
   [nie każdego roczne OC dwulitrowego Diesla kosztuje 313 pln]
   i utrzymanie) więc raczej nie warto tłoczyć się
   w blokowiskach (warto odjechać na peryferia)
 - kanalizacja?... dobre szamba?... utylizacja odpadów?...

Już od dawna same ściany porządnego domu można postawić kosztem kilku kpln...
Rzecz jasna stolarka kosztuje nadal majątek... Do tego instalacje...
I meble oraz dywany... Ale to wszystko kosztuje... Dach nad głową to
teraz solarki... Nierzadko dofinansowywane...

Rzecz jasna powyższe me rozważania kieruję nie do mego
rzekomego interlokutora z NickNejmem 'LEPEK' -- a do reszty...

BTW -- co znaczy 'LEPEK'? To słowo pochodzi od 'łba'? -- byłoby
w nim (w tym słowie, w tym Nicku) wówczas 'ł' i 'b'?... Więc
może to nie jest 'łebski ktoś', lecz 'lepki gość'?... Zaraz
ktoś ;) zauważy, że mieszam twardości... ;)

Odbiegając nieco ;) od niepotrzebnych (jałowych) rozważań
z LEPKIEM, warto chyba pomyśleć o inwestycjach rzeczywistych...
Ale... Czy mamy co inwestować?...

[na razie inwestuję 11 złotych podarowane mi przez dobry ZUS...
płacę tym szmalem za sufitowe oczka, które otrzymuję oszukane,
więc ze zwrotem szmalu, co wypełza całkiem tanio... ;) WC już
mam oświetlone... w łazience jedno oczko świeci... jeszcze dwa...
już wiem, że Chińczycy oszukują nie tylko na (niepiekielnych)
mocach, ale także na wielkościach/wysokościach radiatorów...
LEDki (źródełka światła) wymieniam na dużej (10W) mocy, ale nie
mogę wymienić radiatorów... jest w powyższych rozważaniach jeden,
ale zasadniczy/poważny problem -- US nadal nie może mi przekazać
owych 11 złotych... z przyczyn technicznych, że tak to określę...
tedy inwestuję to, czego jeszcze nie mam... jakby na kredyt...
oczka w WC potrafią dogrzać się do 80 stopni Celsjusza... trochę
za dużo, ale kto w WC siedzi godzinami?... w ciągu kilku minut
nie nagrzeją się nawet do 70 stopni Celsjusza... 7W (miast 10W)
rozwiązałoby problem, ale nie mam 7W -- mam 10W...]

Co złego w kupnie akcji Tesli?
Nie umiemy budować własnych firm zyskujących szmal? -- tedy dołączmy
się do kogoś, kto posiadł umiejętności budowania takowych firm...

Co lepsze?
 - nieporadne budowanie
czy może jednak
 - współbudowanie z EMuskiem?...
[z Murzynkiem Bambo, co w Afryce mieszkał, zanim wyjechał do Kanady?...]

Może boimy się czegoś?!
    https://youtu.be/mJqDJDqaTYQ?t=65

Tracę najcenniejsze me dobro -- CZAS...