opróżnionym miejscem hipotecznym

Data: 2012-03-21 10:47:46
Autor: Dalia
opróżnionym miejscem hipotecznym
W lutym 011 roku weszła nowelizacja ustawy ustawy o księgach wieczystych i
hipotece dotycząca rozporządzania opróżnionym miejscem hipotecznym.
Czy ta nowelizacja dotyczy_wszystkich_hipotek czy tylko tych ustanowionych
po wejściu nowelizacji? Słyszałam już kilka sprzecznych wersji od radców
prawnych, więc trochę zgłupiałam. W wydziale ksiąg wieczystych sądu
rejonowego ... ponoć nie wiedzą, a poza tym nie udzialają porad prawnych, a
ja nie mam siły przebijać się przez ścianę niekompetencji.
Czy ktoś tutaj mógłby mi pomóc?
Z góry dziękuję.

Data: 2012-03-21 10:51:23
Autor: Dalia
rozporządzanie opróżnionym miejscem hipotecznym
Tytuł bez sensu, bo mi zjadło jeden wyraz ;-)

Data: 2012-03-21 12:00:46
Autor: Dalia
rozporządzanie opróżnionym miejscem hipotecznym
Odpowiadam sama sobie, bo własnie znalazłam.
Może komuś też się to przyda.
http://www.ksiegarnia.lexisnexis.pl/publikujemyartykulyprawnicze/art12,nowa-regulacja-hipoteki-zagadnienia-intertemporalne-t-czech.html
Czyli generalnie nowelizacja w kwestii rozporządzania opróżnionym miejscem
hipotecznym dotyczy tylko tych hipotek, które zostały ustanowione po wejściu
w życie nowelizacji.

Data: 2012-03-21 15:54:58
Autor: Amir

Użytkownik "Dalia" <dorota.tun@onet.pl> napisał w wiadomości news:jkcc2e$qgd$1news.icm.edu.pl...
[...]

Przeraziłem się, ze prawo może jednak działac wstecz brrr

pozdrawiam
AT

Data: 2012-03-22 10:11:41
Autor: Dalia
rozporządzanie opróżnionym miejscem hipotecznym

Użytkownik "Amir" <didotomSPAM@gazeta.pl> napisał

Przeraziłem się, ze prawo może jednak działac wstecz brrr

A gdzie tu widzisz działanie prawa wstecz? Gdy wprowadzono VAT 23%, to
stawka ta zaczęła obowiązywać wszystkich, a nie tylko tych, którzy stali się
podatnikami VAT dopiero po wejściu w życie nowelizacji. Gdy nowelizowano KP,
to dotyczyło to wszystkich pracowników, a nie tylko tych zatrudnionych po
nowelizacji.
To też jest działanie prawa wstecz?

Poza tym cytując za artykułem:
"Zgodnie z art. 10 ust. 1 nowelizacji do hipotek kaucyjnych "powstałych"
przed dniem wejścia w życie ustawy nowelizującej, stosuje się przepisy
u.k.w.h. w brzmieniu nadanym nowelizacją, z wyjątkiem przepisów o
rozporządzaniu opróżnionym miejscem hipotecznym (nowe art. 1011 i n.
u.k.w.h.)"

Czyli generalnie przy kaucyjnych stosuje się nowe przepisy niezależnie od daty powstania tych hipotek. Wyjątkiem jest tylko jeden przepis, o który mi zresztą chodziło.

Dalia

opróżnionym miejscem hipotecznym