Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   optymalizacja trasy

optymalizacja trasy

Data: 2017-07-09 12:10:32
Autor: Bolko
optymalizacja trasy
Od środy robiłem codziennie trase Olkusz Kraków.
Jestem w tej dobrej sytuacji że w ciągu 5 minut jestem na obwodnicy autostradowej krakowa i potem na Olkusz.
Rano nie ma sensu pchać się przez miasto.
Więc autostrada i przedział 120-140 km/h

Natomiast wieczorem wracałe przez miasto.

Tam i z powrotem robiłem trasę w 1h.
Różnica 13 km
I tak się zastanawiam która opcja jest tańsza.

Teoretycznie przez miasto.
Ale jak co chwila musisz się zatrzymać na światłach
to kosztuje to paliwo.
No i sprzęgło hamulce silnik też chyba się zużywają ciut szybciej
jeżdząc w mieście.

Data: 2017-07-09 20:28:06
Autor: Pszemol
optymalizacja trasy
Bolko <suryga@gmail.com> wrote:
Od środy robiłem codziennie trase Olkusz Kraków.
Jestem w tej dobrej sytuacji że w ciągu 5 minut jestem na obwodnicy autostradowej krakowa i potem na Olkusz.
Rano nie ma sensu pchać się przez miasto.
Więc autostrada i przedział 120-140 km/h

Natomiast wieczorem wracałe przez miasto.

Tam i z powrotem robiłem trasę w 1h.
Różnica 13 km
I tak się zastanawiam która opcja jest tańsza.

Teoretycznie przez miasto.
Ale jak co chwila musisz się zatrzymać na światłach
to kosztuje to paliwo.
No i sprzęgło hamulce silnik też chyba się zużywają ciut szybciej
jeżdząc w mieście.


Nie masz w aucie komputera zużycia paliwa? Skasuj go przed trasą i będziesz
wiedział.

Albo do wtyczki OBD i tam info o zużyciu paliwa z wtryskiwaczy...

Data: 2017-07-09 23:31:49
Autor: sczygiel
optymalizacja trasy
W dniu niedziela, 9 lipca 2017 21:10:34 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
Od środy robiłem codziennie trase Olkusz Kraków.
Jestem w tej dobrej sytuacji że w ciągu 5 minut jestem na obwodnicy autostradowej krakowa i potem na Olkusz.
Rano nie ma sensu pchać się przez miasto.
Więc autostrada i przedział 120-140 km/h

Natomiast wieczorem wracałe przez miasto.

Tam i z powrotem robiłem trasę w 1h.
Różnica 13 km
I tak się zastanawiam która opcja jest tańsza.

Teoretycznie przez miasto.
Ale jak co chwila musisz się zatrzymać na światłach
to kosztuje to paliwo.
No i sprzęgło hamulce silnik też chyba się zużywają ciut szybciej
jeżdząc w mieście.

Jak czas ten sam to przez miasto.
Logicznie:
Jedziesz 90-100-120 to palisz w tym czasie 5-8-10l/100km czyli 5-8-10 litrów na godzine.
Jak w tym czasie stoisz na swiatlach to palisz 0.5-0.8l/h.

No i przez miasto jak jedziesz to nie tak szybko więc znowu spalanie mniejsze.

Testowalem ten aspekt kiedys na slasku. Podobne warunki (trasa 37km miastem i 50 autostrada). Czasy podobne, spalanie autostrada wieksze.

Data: 2017-07-10 09:50:22
Autor: J.F.
optymalizacja trasy
Użytkownik "Bolko"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:08de18e4-8138-4124-a3b7-6cd5bc1a982a@googlegroups.com...
Od środy robiłem codziennie trase Olkusz Kraków.
Jestem w tej dobrej sytuacji że w ciągu 5 minut jestem
na obwodnicy autostradowej krakowa i potem na Olkusz.
Rano nie ma sensu pchać się przez miasto.
Więc autostrada i przedział 120-140 km/h
Natomiast wieczorem wracałe przez miasto.

Tam i z powrotem robiłem trasę w 1h.
Różnica 13 km
I tak się zastanawiam która opcja jest tańsza.

Tam chyba autostrada droga :-)

Teoretycznie przez miasto.
Ale jak co chwila musisz się zatrzymać na światłach
to kosztuje to paliwo.

Autostrada tez kosztuje paliwo ... choc moj komputer twierdzi, ze 140 to jeszcze nie tak duzo :-)

No i sprzęgło hamulce silnik też chyba się zużywają ciut szybciej
jeżdząc w mieście.

Sprzeglo chyba najbardziej.

Mam podobny dylemat - 70km autostrada lub 50km wioskami i miastem.
Czasowo podobnie - poza godzinami szczytu w miescie.
Moze kiedys nie zapomne komputera skasowac i podam litry, ale na moj gust autrostrada wyjdzie drozej.

J.

optymalizacja trasy

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona