optymalna ogniskowa - ankieta :-D

Data: 2009-07-21 20:06:35
Autor: mater
optymalna ogniskowa - ankieta :-D
Nudzilem sie... ;-)
Stworzylem ankiete o tematyce foto :)
Bede wdzieczny za udzial w niej jak najwiekszej liczby osob!

Oczywiscie opublikuje wyniki!!

http://e-ankieta.org/index2.php?sid=61498&lang=pl

Mysle, ze wyniki moga byc interesujace dla wielu z odwiedzajacych grupy foto... ;)

mater

Data: 2009-07-21 11:18:47
Autor: qbaphoto@googlemail.com
optymalna ogniskowa - ankieta :-D
On 21 Lip, 20:06, mater <ma...@mater.pl> wrote:
Nudzilem sie... ;-)

Mysle, ze wyniki moga byc interesujace dla wielu z odwiedzajacych grupy
foto... ;)

mater

Dalem 35mm,24mm, no i 50-siatke. Bo mam to we krwi.
StaM

Data: 2009-07-21 20:19:26
Autor: Dars
optymalna ogniskowa - ankieta :-D

Mysle, ze wyniki moga byc interesujace dla wielu z odwiedzajacych grupy foto... ;)

mater

odda³em swój g³os :)

pzdr
DArs

Data: 2009-07-21 21:50:58
Autor: dominik
mater wrote:
Nudzilem sie... ;-)
Stworzylem ankiete o tematyce foto :)
Bede wdzieczny za udzial w niej jak najwiekszej liczby osob!

Oczywiscie opublikuje wyniki!!

Wiesz... z lustrzanką można zabrać dwa obiektywy. Można też zooma. W ani jednym przypadku nie odpowiedziałbym tak jak dałeś w opcjach.

Mysle, ze wyniki moga byc interesujace dla wielu z odwiedzajacych grupy foto... ;)

Polecam program exposure plot. Daje wyniki z tego co się naprawdę używa :)

d.

Data: 2009-07-22 21:48:11
Autor: mater
dominik wrote:
Wiesz... z lustrzanką można zabrać dwa obiektywy. Można też zooma.

A kto pisze, ze nie mozna?

Ankieta jednak dotyczyla konkretnej sytuacji:
"Jesli moglbys zabrac tylko jeden obiektyw staloogniskowy, to jaki zabierzesz w trzech roznych przypadkach?"

Ankieta wiec bada zachowanie fotografa amatora przy podejmowaniu wcale nie latwej decyzji... ;)

Wiesz... zadna sztuka zapakowac po prostu 18-200, albo cos w ten desen... ;-P
Ehhh... nowe i tanie technologie rozpiescily wspolczenych amatorow... ;)

W ani jednym przypadku nie odpowiedziałbym tak jak dałeś w opcjach.

Wybacz, ale nie bede plakal, ze nie wziales udzialu w ankiecie.
To miala byc dobra zabawa i tyle ;)

Polecam program exposure plot. Daje wyniki z tego co się naprawdę używa :)

Widze, ze calkowicie nie zrozumiales idei...
Nie chcialem wiedziec, jakiej ogniskowej najczesciej uzywam, lecz jaka ogniskowa jest uwazana za optymalna (w danych sytuacjach) przez wiekszosc amatorow fotografii.

Przeczesywanie programem wlasnego katalogu z fotkami nie da odpowiedzi na to pytanie... ;-)

mater

Data: 2009-07-23 01:41:02
Autor: dominik
mater wrote:
Wiesz... z lustrzanką można zabrać dwa obiektywy. Można też zooma.
A kto pisze, ze nie mozna?

Nikt, ale z lustrzanką nie ma aż takiego kompromisu jaki chciałeś wskazać.

Ankieta jednak dotyczyla konkretnej sytuacji:
"Jesli moglbys zabrac tylko jeden obiektyw staloogniskowy, to jaki zabierzesz w trzech roznych przypadkach?"

O widzisz... ale tak szczegółowo nie napisałeś.

Ankieta wiec bada zachowanie fotografa amatora przy podejmowaniu wcale nie latwej decyzji... ;)

Miałem kiedyś zestaw - 24/2.8, 50/1.4 i 135/2.8 - dało się tym obskoczyć absolutnie wswzystko. Każde z szkiełek malutkie i lekkie.
To był maksymalny kompromis dla mnie.

Wiesz... zadna sztuka zapakowac po prostu 18-200, albo cos w ten desen... ;-P

Jak mowa o samej ogniskowej to owszem, jednak takie 18-200 najczęściej jest ciemne.

Ehhh... nowe i tanie technologie rozpiescily wspolczenych amatorow... ;)

To też.

W ani jednym przypadku nie odpowiedziałbym tak jak dałeś w opcjach.
Wybacz, ale nie bede plakal, ze nie wziales udzialu w ankiecie.
To miala byc dobra zabawa i tyle ;)

Ależ wziąłem.

[...]

Przy zoomach i takich programach o wiele łatwiej sprawdzić. Od razu widać co i dlaczego się używa. To bardziej miarodajne niż deklaracje.

Przeczesywanie programem wlasnego katalogu z fotkami nie da odpowiedzi na to pytanie... ;-)

Może owszem dać :)
O ile tylko wybierzesz realne zdjęcia, a nie miliard śmieciowych :)

d.

Data: 2009-07-21 21:53:06
Autor: scorpion
optymalna ogniskowa - ankieta :-D
Dnia Tue, 21 Jul 2009 20:06:35 +0200, mater napisa³(a):

http://e-ankieta.org/index2.php?sid=61498&lang=pl

Mysle, ze wyniki moga byc interesujace dla wielu z odwiedzajacych grupy foto... ;)

Jestem bardzo ciekawy krajobrazu, ale dla mnie i dla wielu moich znajomych
odpowiedz > 85 mm jest niewystarczaj±ca :-)

Pozdrawiam,
Lukasz

--
Moja galeria:
http://www.kuczkowski.net

Data: 2009-07-22 21:50:10
Autor: mater
optymalna ogniskowa - ankieta :-D
Jestem bardzo ciekawy krajobrazu, ale dla mnie i dla wielu moich znajomych
odpowiedz > 85 mm jest niewystarczaj±ca :-)

Hehe :)
No nie mow, ze dla krajobrazu wybrales "wieksza niz 85mm"?! :)

Jesli moglbys zabrac tylko jeden obiektyw o stalej ogniskowej, to w plener wzialbys dlugi?? Nie wierze... ;)

Dzieki za udzial w ankiecie!

mater

Data: 2009-07-23 09:17:43
Autor: scorpion
optymalna ogniskowa - ankieta :-D
Dnia Wed, 22 Jul 2009 21:50:10 +0200, mater napisa³(a):

[...]

Alez oczywiscie - wiekszosc moich zdjec jest robiona teleobiektywem, ktory
IMHO jest w krajobrazie bardziej przydatny niz szeroki :-). I to obiektywem
300 mm :-). I wielu moich kolezanek i kolegow robi podobnie.

Pozdrawiam,
Lukasz

--
Zapraszam do mojej galerii!

Data: 2009-07-23 14:57:35
Autor: piotrosiecki
> [...]

Jesli moglbys zabrac tylko jeden obiektyw o stalej ogniskowej, to w plener wzialbys dlugi?? Nie wierze... ;)

Popatrz w stopkê przedpiszcy i prawie wszystko stanie siê jasne :-)

Data: 2009-07-21 23:05:15
Autor: XX YY
On 21 Jul., 20:06, mater <ma...@mater.pl> wrote:
[...]

dzisaiaj chyba z 70 % fotografujacych a chyb wiece uzywa zoomow.

nie pamietam kiedy widzialem aparat ze stalka po raz ostatni na ulicy.

ddlaczego nie pytasz o zakrez soomow

od chocby w tej ankiecie podac dolna i gorna granice jakiej sie
uzywa ?

Data: 2009-07-22 12:35:52
Autor: Rob
XX YY pisze:
ddlaczego nie pytasz o zakrez soomow

od chocby w tej ankiecie podac dolna i gorna granice jakiej sie
uzywa ?

bo to jest ankieta dla elyty, która tylko stałek używa :D

Data: 2009-07-22 22:00:43
Autor: mater
Rob wrote:
bo to jest ankieta dla elyty, która tylko stałek używa :D

Hmmm... no to dzis mozna bardzo latwo wejsc do "elyty", bo za mniej niz 500zl dostaniesz nowego (i bardzo dobrego) nikkora AF 50/1.8 D.
Ze tez nie wspomne o stalkach z poprzedniej epoki, ktore na allegro mozna dostac za grosze...

Naprawde nie masz zadnej stalki w swoim zestawie i tak cie to gryzie...? ;-P

mater

Data: 2009-07-22 21:56:46
Autor: mater
XX YY wrote:
dzisaiaj chyba z 70 % fotografujacych a chyb wiece uzywa zoomow.

nie pamietam kiedy widzialem aparat ze stalka po raz ostatni na ulicy.

No i?

ddlaczego nie pytasz o zakrez soomow

Bo mialem inny pomysl na ankiete :P
Narzedzie do ankiet jest darmowe - wystarczy sie zarejestrowac.
Zrob sobie wlasna ankiete o zoomach, a szybko sie przekonasz, ze pytanie bedzie bez sensu... ;-)

od chocby w tej ankiecie podac dolna i gorna granice jakiej sie
uzywa ?

Czekam na linka do Twojej ankiety... ;-P

mater

Data: 2009-07-22 02:46:05
Autor: Mateusz Ludwin
optymalna ogniskowa - ankieta :-D
Rzecze mater:

[...]

24,50,50.

Mateusz Ludwin                             mateuszl [at] gmail [dot] com

Data: 2009-07-22 03:29:11
Autor: Rob
mater pisze:

http://e-ankieta.org/index2.php?sid=61498&lang=pl

a kiedy bêd± wyniki? :)

Data: 2009-07-21 22:01:30
Autor: M
optymalna ogniskowa - ankieta :-D

>http://e-ankieta.org/index2.php?sid=61498〈=pl

a kiedy będą wyniki? :)

I dlaczego nie ma obiektywu 40-42mm?
gdyby byl to bym oddal glos :)

Data: 2009-07-22 21:52:55
Autor: mater
M wrote:
I dlaczego nie ma obiektywu 40-42mm?
gdyby byl to bym oddal glos :)

Poniewaz wybralem te najbardziej typowe, standardowe ogniskowe, aby nie komplikowac odpowiedzi.

Na upartego nie ma tam bardzo wielu innych staloogniskowych obiektywow... ;)

Trzeba bylo wziac udzial i wybrac 35mm jako najbardziej zblizone ;)

mater

Data: 2009-07-22 21:50:45
Autor: mater
optymalna ogniskowa - ankieta :-D