optymalne obroty

1 Data: Kwiecień 20 2010 07:53:39
Autor: mz
optymalne obroty
Witam
Jakie sa optymalne obroty silnika - ile powinien wskazywac obrotomierz i
dlaczego ?
Do tej pory jeżdziłem na  słuch - w aucie nie było obrotomierza a tu nagle
nowe auto z obrotomierzem. Niby dalej jeżdze na słuch ale chciałbym wiedzieć
od praktyków jakie powinny być optymalne wskazania oborotomierza.
Pozdrawiam

2 Data: Kwiecień 20 2010 08:12:42
Autor: SET
Re: optymalne obroty

Użytkownik "mz" <22051976.wytnij@wp.pl> napisał w wiadomości
[...]

Podaj szybciutko czy to benzyna czy dizelek, pojemność, czy zaturbiona i
masę autka bo cię zjedzą zaraz :)

3 Data: Kwiecień 20 2010 08:51:38
Autor: mz
Re: optymalne obroty
Samochód to Zafira turbo disel 2,2l  z 2003 r.

4 Data: Kwiecień 20 2010 09:45:18
Autor: Krzysiek Kielczewski
Re: optymalne obroty
On 2010-04-20, mz <22051976.wytnij@wp.pl> wrote:
Samochód to Zafira turbo disel 2,2l  z 2003 r.

A pytasz o rozpędzanie się pod górkę, wleczenie się w korku,
jazdę ze stałą (jaką?) prędkością czy o wyprzedzanie?

Krzysiek Kiełczewski

5 Data: Kwiecień 20 2010 11:20:39
Autor: Mirek Ptak
Re: optymalne obroty
Dnia 2010-04-20 08:51,  *mz* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Samochód to Zafira turbo disel 2,2l  z 2003 r.

Zwykła jazda, bez przyspieszeń po równym spokojnie około 1500rpm możesz trzymać. Pod górkę 2000 jeśli obroty nie spadają (czytaj jeśli górka nie za stroma :) ).
Jak wyprzedasz z tych 1500 to redukcja.

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

6 Data: Kwiecień 20 2010 06:26:02
Autor: Budzik
Re: optymalne obroty
Osobnik posiadający mail 22051976.wytnij@wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

ponizej czerwonych kresek.
(jakie pytanie, taka odpowiedz...)

--
Pozdrawia... Budzik
....i to by było na tyle

7 Data: Kwiecień 20 2010 08:52:48
Re: optymalne obroty

Użytkownik "mz" <22051976.wytnij@wp.pl> napisał w wiadomości news:4bcd416a$0$2595$65785112news.neostrada.pl...
od praktyków jakie powinny być optymalne wskazania oborotomierza.

Zależy od auta
W niektórych obszar zalecany jest na zielono, w niektórych nic nie ma, a optimum jest w środku skali

8 Data: Kwiecień 20 2010 09:06:03
Autor: Gabriel'Varius'
Re: optymalne obroty
Użytkownik m napisał:

[...]

W nowych autach jest nawet "sufler" podpowiadajacy (na wyswietlacvzu) kiedy zmienic bieg aby jazda byla optymalna i eco :-)

                Oskar Wilde

9 Data: Kwiecień 20 2010 09:09:47
Autor: bratPit[pr]
Re: optymalne obroty
[...]

phi, ekonomizer już był w Audi 100 1.8 z końca lat 80-tych (żółta lub zielona? strzałka) ;-)

brat

10 Data: Kwiecień 20 2010 09:33:05
Autor: macko
Re: optymalne obroty

Użytkownik "bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości
phi, ekonomizer już był w Audi 100 1.8 z końca lat 80-tych (żółta lub
zielona? strzałka) ;-)

A w Ładzie Samarce wskaźnik ECON? to były czasy :)

pzdr. macko

11 Data: Kwiecień 20 2010 09:51:15
Autor: bratPit[pr]
Re: optymalne obroty

phi, ekonomizer już był w Audi 100 1.8 z końca lat 80-tych (żółta lub
zielona? strzałka) ;-)

A w Ładzie Samarce wskaźnik ECON? to były czasy :)

no i były jeszcze Wartburgi dwusuwy z "przepływomierzem" paliwa i wskaźnikiem w postaci linijki LED-owej :-)
brat

12 Data: Kwiecień 20 2010 09:06:49
Autor: bratPit[pr]
Re: optymalne obroty
[...]

ktoś mądry tłumaczył mi kiedyś, że optimum z punktu widzenia mechaniki to zakres między obrotami momentu maksymalnego a mocy maksymalnej, a że w praktyce tak się nie jeździ to już inna kwestia,
brat

13 Data: Kwiecień 20 2010 10:39:00
Autor: ArturVF500
Re: optymalne obroty

[...]

znaczy sie powinienem jezdzic miedzy 7000 a 8500?;)

pozdrawiam
Artur

14 Data: Kwiecień 20 2010 12:13:04
Autor: bratPit[pr]
Re: optymalne obroty

[...]

dokładnie tak :-)
ja mam lepiej bo między 2800 a 5250 :-)
brat

15 Data: Kwiecień 20 2010 08:26:44
Autor: to
Re: optymalne obroty
mz wrote:

Do tej pory jeÂżdziÂłem na  sÂłuch - w aucie nie byÂło obrotomierza a tu
nagle nowe auto z obrotomierzem. Niby dalej jeÂżdze na sÂłuch (...)

I pozostań przy tej metodzie.

--
cokolwiek

16 Data: Kwiecień 20 2010 10:49:26
Autor: Brzezi
Re: optymalne obroty
wto, 20 kwi 2010 o 07:53 GMT, mz napisał(a):

[...]

Duze statki towarowe, kontenerowce itp, to ich silniki maja obroty
optymalne gdzies na poziomie 150-250rpm...

Duze autokary i samochody ciezarowe("TIRy"),  to moaja obroty optymalne ok
750-1500.

Skuter ktory kiedys mialem to ruszal od 3krpm, wtedy zaciskalo sie sprzeglo
odsrodkowe, podczas normalnej jazdy obroty utrzymywaly sie gdzies na
poziomie 7krpm, a przy mocniejszym przyspieszaniu obroty rosly do 13krpm...

Pomoglem?

Pozdrawiam
Brzezi

17 Data: Kwiecień 20 2010 11:50:24
Autor: mz
Re: optymalne obroty

Użytkownik "Brzezi" <brzezi@gmail.com> napisał w wiadomości
[...]

Nie bo nie czytasz wcześniejszych wątków - gdzie już podałem o jakie auto mi
chodzi. Gdziałeś zabłysnąć ? W moich oczach ci nie wyszło

18 Data: Kwiecień 20 2010 21:37:28
Autor: Romeo_rk
Re: optymalne obroty
[...]

A według mnie była to konkretna i rzeczowa odpowiedź.
rk

optymalne obroty