optymalne obroty

Data: 2010-04-20 09:06:49
Autor: bratPit[pr]
optymalne obroty
Jakie sa optymalne obroty silnika - ile powinien wskazywac obrotomierz i dlaczego ?
Do tej pory jeżdziłem na  słuch - w aucie nie było obrotomierza a tu nagle nowe auto z obrotomierzem. Niby dalej jeżdze na słuch ale chciałbym wiedzieć od praktyków jakie powinny być optymalne wskazania oborotomierza.

ktoś mądry tłumaczył mi kiedyś, że optimum z punktu widzenia mechaniki to zakres między obrotami momentu maksymalnego a mocy maksymalnej, a że w praktyce tak się nie jeździ to już inna kwestia,
brat

Data: 2010-04-20 10:39:00
Autor: ArturVF500
optymalne obroty

Użytkownik "bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:hqjjqb$f0$1inews.gazeta.pl...
[...]

znaczy sie powinienem jezdzic miedzy 7000 a 8500?;)

pozdrawiam
Artur

Data: 2010-04-20 12:13:04
Autor: bratPit[pr]

[...]