optymalne obroty

Data: 2010-04-20 10:49:26
Autor: Brzezi
optymalne obroty
wto, 20 kwi 2010 o 07:53 GMT, mz napisał(a):

Witam
Jakie sa optymalne obroty silnika - ile powinien wskazywac obrotomierz i dlaczego ?
Do tej pory jeżdziłem na  słuch - w aucie nie było obrotomierza a tu nagle nowe auto z obrotomierzem. Niby dalej jeżdze na słuch ale chciałbym wiedzieć od praktyków jakie powinny być optymalne wskazania oborotomierza.

Duze statki towarowe, kontenerowce itp, to ich silniki maja obroty
optymalne gdzies na poziomie 150-250rpm...

Duze autokary i samochody ciezarowe("TIRy"),  to moaja obroty optymalne ok
750-1500.

Skuter ktory kiedys mialem to ruszal od 3krpm, wtedy zaciskalo sie sprzeglo
odsrodkowe, podczas normalnej jazdy obroty utrzymywaly sie gdzies na
poziomie 7krpm, a przy mocniejszym przyspieszaniu obroty rosly do 13krpm...

Pomoglem?

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-04-20 11:50:24
Autor: mz
optymalne obroty

Użytkownik "Brzezi" <brzezi@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrn.pl.hsqqkm.2jc.brzezibrzezi.chello.pl...
[...]

Nie bo nie czytasz wcześniejszych wątków - gdzie już podałem o jakie auto mi chodzi. Gdziałeś zabłysnąć ? W moich oczach ci nie wyszło

Data: 2010-04-20 21:37:28
Autor: Romeo_rk
optymalne obroty
[...]

A według mnie była to konkretna i rzeczowa odpowiedź.
rk

optymalne obroty