Data: 2012-06-14 00:42:15 | |
Autor: J.F. | |
oryginał = zamiennik:-) | |
Dnia Wed, 13 Jun 2012 23:44:39 +0200, uciu napisał(a):
Fabryka ta przyjmuje też mniejsze zamówienia od sklepów/salonów na zamienniki. na pewno mniej ? Czy oryginalny towar ma tylko jednego odbiorce, a i on zarabia na dalszej odsprzedazy ? Z tym ze ja slyszalem i nieco inne historie - jest sobie linia, produje niby to samo, ale w zaleznosci od tego jak wyjdzie, to idzie do roznych klientow .. J. |
|
Data: 2012-06-14 00:48:04 | |
Autor: Nex@pl | |
oryginał = zamiennik:-) | |
Równie dobrze można powiedzieć, że seria nie spełniła wymagań jakościowych producenta auta i fabryka zamiast je zutylizować to sprzedaje po atrakcyjnej cenie ze startymi znakami ;)
|
|
Data: 2012-06-14 06:35:27 | |
Autor: Massai | |
oryginał = zamiennik:-) | |
Nex@pl wrote:
Równie dobrze można powiedzieć, że seria nie spełniła wymagań Bywa na odwrót. Producentowi aż tak bardzo na jakości nie zależy, szczególnie elementów eksploatacyjnych (zarabia w końcu na serwisie), za to ostro walczy o cenę. Mniejszy dystrybutor, właśnie zamienników - w fabryce płaci paradoksalnie więcej, bo mniejszy, mniejsze zamówienie, za to chce mieć dobrą jakość. W efekcie wahacz robiony w danej fabryce w wersji lepszej idzie jako zamiennik (i fabryka sprzedaje go drożej), a w wersji gorszej - jako oryginał, taniej. Potem producent auta dowala 1000% marży, a dystrybutor zamienników - tylko 500% i w efekcie dany detal jest w wersji zamiennikowej w sklepie tańszy, mimo że z fabryki wyjechał jako droższy. -- Pozdro Massai |
|