osio艂kowi...

Data: 2015-11-22 14:52:52
Autor: pioruns
osio艂kowi...
On 20/11/15 21:04, platformowe g艂upki wrote:
kt贸ry lepszy (mniej awaryjny):
http://allegro.pl/nowy-dysk-seagate-80gb-2-5-5400-8mb-ide-ata-i5161616419.html

http://allegro.pl/nowy-dysk-hitachi-80gb-ide-ata-5400-8mb-pata-i5560133594.html

Z tych dw贸ch wybra艂bym Hitachi. Polecam poczyta膰 raporty z firmy
zajmuj膮cej si臋 cloud storage - BackBlaze, oni przetestowali dziesi膮tki
tysi臋cy dysk贸w twardych:
https://www.backblaze.com/blog/hard-drive-reliability-q3-2015/

Testy wykaza艂y, 偶e HGST/Hitachi (teraz w sumie wykupione przez Western
Digital) s膮 najlepsze, je艣li chodzi o niezawodno艣膰. A Seagate to jednej
z najgorszych :) Dla tych, co nie lubi膮 czyta膰, podsumowanie mo偶na
zobaczy膰 w poni偶szym obrazku z ich raportu:
http://tinyurl.com/qgyxvo7

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2015-11-22 18:30:16
Autor: platformowe g艂upki
osio艂kowi...
dz

Data: 2015-11-23 09:22:53
Autor: Chris
osio艂kowi...
W dniu 2015-11-22 o 15:52, pioruns pisze:
Testy wykaza艂y, 偶e HGST/Hitachi (teraz w sumie wykupione przez Western
Digital) s膮 najlepsze, je艣li chodzi o niezawodno艣膰. A Seagate to jednej
z najgorszych :)

Z do艣wiadczenia widz臋 to jako艣 inaczej.

Dla tych, co nie lubi膮 czyta膰, podsumowanie mo偶na
zobaczy膰 w poni偶szym obrazku z ich raportu:
http://tinyurl.com/qgyxvo7

Wedle tabelek to wi臋kszo艣膰 polak贸w jest za PIS .. jako艣 tego na codzie艅 nie widz臋.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawd藕 VIN, wyposa偶enie, przebieg, histori臋 pojazdu.

Data: 2015-11-23 12:12:47
Autor: szemrany
osio艂kowi...
On Mon, 23 Nov 2015 09:22:53 +0100, Chris wrote:

[...]

- wi臋kszo艣膰 Polak贸w je ziemniaki - rzek艂 szef sieci market贸w spo偶ywczych
- jako艣 tego na codzie艅 nie widz臋 - rzek艂 szef pizzerii

--
howgh
szemrany

Data: 2015-11-23 20:47:06
Autor: Przemek
osio艂kowi... OT
- wi臋kszo艣膰 Polak贸w je ziemniaki - rzek艂 szef sieci market贸w spo偶ywczych
- jako艣 tego na codzie艅 nie widz臋 - rzek艂 szef pizzerii

plus moja rodzina (nie najbli偶sza), kt贸ra g艂osowa艂a na maliniaka:
-Bo mo偶e co艣 da...
No. Daje... :/
Si臋 zrobi艂o off-topicznie.
Przem

Data: 2015-12-13 09:29:50
Autor: ToMasz
osio艂kowi... OT
W dniu 23.11.2015 o 20:47, Przemek pisze:
[...]

napewno co艣 da. ale 偶eby da艂 im, to musi da膰 jeszcze bandzie pijak贸w, bandzie leni, bandzie oszust贸w. a 偶eby da膰, komu艣 trzeba zabra膰..

ToMasz

Data: 2015-12-13 12:57:02
Autor: JaNus
osio艂kowi... OT
W dniu 2015-12-13 o 09:29, ToMasz pisze:
[...]

No i gdy ju偶 zabierze, zanim jeszcze komukolwiek zacznie "dawa膰", to maj膮c w r臋ku - stanie przed wyborem:
rozda膰 wszystko, czy potr膮ci膰 sobie... prowizj臋?
ot, taki janosikowy, bezustanny dylemat.

Dobre rady nic nie kosztuj膮

    i przewa偶nie warte s膮
                 swojej... ceny!

Data: 2015-12-13 13:40:48
Autor: szemrany
osio艂kowi... OT
On Sun, 13 Dec 2015 12:57:02 +0100, JaNus wrote:

[...]

A jak ju偶 sobie prowizj臋 potr膮ci to popatrzy na to co zosta艂o i pomy艣li:
- kurcz臋, zosta艂o tego co kot nap艂aka艂, jak komu艣 to dam to b臋dzie jak
policzek, eee... nie b臋d臋 narodu upokarza艂, poswi臋c臋 si臋 i wezm臋 t臋 marn膮
resztk臋...

Data: 2015-12-14 18:30:00
Autor: Krzysiek
osio艂kowi... OT
[...]
Przepraszam, nawet zak艂adaj膮c kryszta艂ow膮 uczciwo艣膰 i skromno艣膰 wszystkich kt贸rzy w takim wyr贸wnywaniu przychod贸w uczestnicz膮, MUSI si臋 rozda膰 mniej ni偶 si臋 zabra艂o, bo zbieranie daniny i dystrybucja prezent贸w kosztuje. Do tego je艣li istnieje biurokratyczny aparat zbieraj膮cy danin臋 to b臋dzie on mia艂 tendencj臋 nie do optymalnego post臋powania, tylko do samorozrostu, a wi臋c do przyrostu koszt贸w. Czyli w miar臋 post臋p贸w wyr贸wnywania, koszty b臋d膮 ros艂y. I to wszystko bez 偶adnej z艂ej woli.
Krzysiek

Data: 2015-12-14 20:01:08
Autor: ToMasz
osio艂kowi... OT
W dniu 14.12.2015 o 19:13, Przemek pisze:
W dniu 2015-12-14 o 18:30, Krzysiek pisze:
w miar臋 post臋p贸w wyr贸wnywania, koszty b臋d膮 ros艂y. I to wszystko bez
偶adnej z艂ej woli.

Zaje偶d偶asz lekko Korwinem, bior膮c to pod uwag臋 najlepiej zrezygnowa膰 z
czego艣 co si臋 nazywa "pa艅stwem", a jednak jak wida膰 w Afryce z jakiego艣
powodu pa艅stwa s膮 lepsze ni偶 plemiona. Fakt, 偶e lepiej je艣li "pa艅stwo"
umie si臋 samoogranicza膰.
Pozdr.
P.
MOim zdaniem - zbyt daleko id膮ce wnioski. Kto艣 tu mia艂 w stopce jak膮艣 sentencje o tym czego pa艅stwo mog艂oby dla niego NIE robi膰. Je艣li PA艅stwo mog艂oby jakiej艣 jednej konkretnej rzeczy nie robi膰, robi艂y by j膮 prywatne firmy. jednak nie ze wszystkim tak si臋 da. s膮downictwo, policja wojsko, nadz贸r nad pirdylionem rzeczy - do monopol pa艅stwa. jednak nadz贸r nad lecznictwem, emeryturami, ubezpieczeniami - poci膮ga dodatkowe op艂aty, nieoptymalne dzia艂ania. Smiejemy si臋 z Korwina traktuj膮c go jako ekstremist臋. ale dziesi膮tki jego pomys艂贸w ilustrowanych filmikami na YT, da艂oby si臋 zastosowa膰 natychmiast, bez szkody dla Pa艅stwa z wielk膮 korzy艣ci膮 dla spo艂ecze艅stwa.
ToMasz

Data: 2015-12-14 21:31:01
Autor: JaNus
osio艂kowi... OT
W dniu 2015-12-14 o 20:01, ToMasz pisze:

Smiejemy si臋 z Korwina traktuj膮c go jako
ekstremist臋. ale dziesi膮tki jego pomys艂贸w ilustrowanych filmikami na YT,
da艂oby si臋 zastosowa膰 natychmiast, bez szkody dla Pa艅stwa z wielk膮
korzy艣ci膮 dla spo艂ecze艅stwa.

Jako艣 tak z mojego otoczenia, ale i z RTV czy prasy - zauwa偶am, 偶e najch臋tniej szydz膮 z niego ludzie okre艣laj膮cy si臋 jako "humani艣ci" (cokolwiek maj膮 na my艣li). Ale te偶 (jak mi si臋 zdarza艂o us艂ysze膰) m贸wi膮cy o sobie, 偶e "matematyki nigdy nie lubi艂em". Dlatego bym ich okre艣li艂 nie >pozytywnie<, ale poprzez >zaprzeczenie< :
oni s膮 anty-techniczni. Za艣 ich "humanizm" nie obejmuje logiki, bo ona zbyt blisko le偶a艂a ko艂o... matematyki. Taka sobie dygresja.

A co do JKM to on najwyra藕niej tak kocha szokowa膰 szersz膮 publik臋, 偶e mu to przy膰miewa zdolno艣膰 zdobywania jej *akceptacji*. Gdy tylko mo偶e czym艣 zbulwersowa膰, to robi to bez chwili namys艂u.

Czyta艂em onegdaj taki tekst krytyczny o nim, jaki艣 blog, czy co艣 podobnego, no nie mog臋 tego znale藕膰. Ale autor by艂 rozdwojony pomi臋dzy apologizowaniem a krytyk膮, zaznaczaj膮c, 偶e wbrew mniemaniu Korwina (o sobie samym) nie nadaje si臋 on na polityka. I chyba jest to prawda!
Za to 艣wietnie on t艂umaczy "o co tak naprawd臋 innym politykom chodzi":
  - o nasze dobro. Nie dajmy go sobie... odebra膰!

Data: 2015-12-14 22:56:54
Autor: Przemek
osio艂kowi... OT
A co do JKM to on najwyra藕niej tak kocha szokowa膰 szersz膮 publik臋, 偶e mu
to przy膰miewa zdolno艣膰 zdobywania jej *akceptacji*. Gdy tylko mo偶e czym艣
zbulwersowa膰, to robi to bez chwili namys艂u.

Wiesz... m贸wi膰 osobie niepe艂nosprawnej, 偶e powinna siedzie膰 w domu bo psuje mu wra偶enia estetyczne to nie szokowanie a zwyk艂e sk%^sy艅stwo i bezczelno艣膰 a nie szokowanie.
Przem

Data: 2015-12-14 23:47:26
Autor: JaNus
osio艂kowi... OT
W dniu 2015-12-14 o 22:56, Przemek pisze:
[...]

Ale czy by艂by艣 na tyle, hm - uczynny? - aby wyszpera膰 gdziesik ow膮 jego wypowied藕: w ca艂o艣ci, nie-zmanipulowan膮 ani wyrwan膮 z kontekstu i przykrojon膮 do cel贸w szokowania.
Dodam: przykrojon膮 przez manipulator贸w.
Korwin nie zdaje sobie sprawy z tego, 偶e mo偶e (powiedzmy) przez bite 2 godziny t艂umaczy膰 rzeczy wa偶ne, a dla postronnego odbiorcy trudne, i dot膮d niena艣wietlone, mo偶e t艂umaczy膰 wielce logicznie i przekonywaj膮co. Ale gdzie艣 "po drodze" chlapnie jaki艣 kawa艂ek, i "sitkarze" wykroj膮 potem to, co chc膮, aby wyszed艂 z tego jaki艣 pasztet. Nawet Kaczy艅skiemu nie robi膮 takich numer贸w, cho膰 go przecie偶 (wielu z nich) nie cierpi膮, a JKM-a uwa偶aj膮 za wariata, ale nie za jakie艣 wielkie zagro偶enie. A jednak znacznie ch臋tniej mu szkodz膮, najwyra藕niej ca艂kiem bezinteresownie.

Data: 2015-12-15 00:02:27
Autor: Przemek
osio艂kowi... OT
Ale czy by艂by艣 na tyle, hm - uczynny? - aby wyszpera膰 gdziesik ow膮 jego
wypowied藕: w ca艂o艣ci, nie-zmanipulowan膮 ani wyrwan膮 z kontekstu i
przykrojon膮 do cel贸w szokowania.

Tomasz Lis na 偶ywo z Karolin膮 Korwin Piotrowsk膮 i paraolimpijczykiem, nie pomn臋 nazwiska. Na TVP VOD na pewno w ca艂o艣ci, bo tam ogl膮da艂em.
Do艣膰 d艂uga perora.

> potem to, co chc膮, aby wyszed艂 z tego jaki艣 pasztet. Nawet Kaczy艅skiemu
> nie robi膮 takich numer贸w, cho膰 go przecie偶 (wielu z nich) nie cierpi膮, a

I jednego, i drugiego wystarczy cytowa膰.
Przem

Data: 2015-12-15 18:40:02
Autor: szemrany
osio艂kowi... OT
On Tue, 15 Dec 2015 00:02:27 +0100, Przemek wrote:

[...]

Ta audycja, w kt贸rej Korwin u偶ywa okre艣lenia debil maj膮c na my艣li termin
medyczny, a interlokutorzy, w艂膮cznie z Jasiem Mel膮, idiotycznie
interpretuj膮 to jako synonim niepe艂nosprawno艣ci w og贸le? Ta audycja w
kt贸rej Korwin twierdzi, 偶e skoro olimpiada to zawody w sprawno艣ci
fizycznej, to robienie zawod贸w w sprawno艣ci w艣r贸d os贸b niesprawnych jest z
g贸ry obarczone b艂臋dem, bo ka偶dy ma inny rodzaj niesprawno艣ci i nie da si臋
ich uczciwie por贸wna膰? Ta audycja gdzie Korwin m贸wi, 偶e w takim razie per
analogia powinno si臋 zrobi膰 zawody w szachy dla debili, rozumuj膮c
logicznie, 偶e _upo艣ledzony umys艂owo_ (debil, termin medyczny) nie da rady
bra膰 udzia艂u w zawodach wymagaj膮cych _szczeg贸lnej sprawno艣ci umys艂owej_?

A propos Korwina i bojkotowania/krytykowania/odrzucania/brzydzenia
si臋/niech臋ci do niepe艂nosprawnych:

https://www.youtube.com/watch?v=PPtZ4bV9Kvo

Data: 2015-12-15 19:59:13
Autor: Przemek
osio艂kowi... OT
Ta audycja, w kt贸rej Korwin u偶ywa okre艣lenia debil maj膮c na my艣li termin
medyczny, a interlokutorzy, w艂膮cznie z Jasiem Mel膮, idiotycznie
interpretuj膮 to jako synonim niepe艂nosprawno艣ci w og贸le? Ta audycja w

Ludzie tacy jak Korwin, po tylu latach bycia na 艣wieczniku, nie powinni dawa膰 pola do interpretacji.
Podobnie jak witkowa, kt贸ra przed chwil膮 t艂umaczy艂a, 偶e konus wcale nie nazwa艂 nikogo komunist膮 i z艂odziejem, ani nie nazwa艂 gorszym sortem.
Ta... Tego zaszczutego nastolatka niedawno te偶 nie zabili, sam si臋 zabi艂 :/
P.

Data: 2015-12-15 23:05:12
Autor: szemrany
osio艂kowi... OT
On Tue, 15 Dec 2015 19:59:13 +0100, Przemek wrote:

[...]

Czy naprawd臋 oczekiwanie od rozm贸wcy odrobiny logicznego my艣lenia to jest
pole do interpretacji? To nie poezja, to jednoznaczna informacja. A to 偶e
Piotrowska to kretynka i nie 艂apie to ju偶 nie jest problem Korwina.

Podobnie jak witkowa, kt贸ra przed chwil膮 t艂umaczy艂a, 偶e konus wcale nie nazwa艂 nikogo komunist膮 i z艂odziejem, ani nie nazwa艂 gorszym sortem.
Ta... Tego zaszczutego nastolatka niedawno te偶 nie zabili, sam si臋 zabi艂 :/

Nie wiem o jakim konusie m贸wisz i jakim nastolatku, bo nie korzystam z
mainstremowego 艣cieku manipulacyjnego. Te偶 Ci to radz臋, bo jego rol膮 jest
sfa艂szowa膰 rzeczywisto艣膰 i zamydli膰 oczy tematami nieistotnymi, 偶eby sprawy
wa偶ne przesz艂y bokiem.

Data: 2015-12-16 19:08:47
Autor: Przemek
osio艂kowi... OT
[...]

No i dlatego nie powinni艣my tej rozmowy prowadzi膰 tutaj.
W ka偶dym razie ja ko艅cz臋.
Przem

Data: 2015-12-16 19:56:03
Autor: szemrany
osio艂kowi... OT
On Wed, 16 Dec 2015 19:08:47 +0100, Przemek wrote:

[...]

Ok, masz racj臋. Te偶 ko艅cz臋, na koniec tylko jeszcze polecam popatrze膰 na to
(i okolice):

https://www.youtube.com/watch?v=xldSIvPfv9o

Nie ma tu ani Korwina, ani innego polityka, jest... pr贸ba znalezienia
prawdy.

Data: 2015-12-17 15:29:31
Autor: szemrany
osio艂kowi... OT
On Wed, 16 Dec 2015 22:13:23 +0100, Przemek wrote:

Nie ma tu ani Korwina, ani innego polityka, jest... pr贸ba znalezienia
prawdy.

Wiesz... pr贸ba znalezienia prawdy, a jej naprawienie to dwie r贸偶ne sprawy.

Prawdy nie trzeba naprawia膰, prawda to stan faktyczny ;-)

Ostatnio s艂ysza艂em por贸wnanie jednego z prawnik贸w: z TK platforma wbija艂a n贸偶 w w膮trob臋, pis lata na o艣lep z maczet膮.
Problemem nie jest mie膰 racj臋, a jeszcze utrzyma膰 w艂adz臋 po to, 偶eby swoje racje wprowadzi膰 w 偶ycie.

I mam nadziej臋, 偶e to si臋 w ko艅cu stanie. Ju偶 wystarczy tej post komuny i
kr臋g贸w interes贸w przez 25 ostatnich lat.

W艂a艣nie przed chwil膮 Eliza Michalik rzuci艂a: "nie wa偶ne co, wa偶ne jak". W przypadku pisu to "jak" stanowi meritum, bo nawet je艣li maj膮 racj臋, wa偶ne jest jak swoj膮 w艂adz臋 wprowadzaj膮.

Dla mnie wa偶ny b臋dzie efekt. Alternatywn膮 mo偶liwo艣ci膮 zmian jest krwawa
rewolucja (historia to ju偶 wiele razy pokazywa艂a), chyba jednak wol臋 to co
jest.

呕eby nie by艂o, z kulczykiem mia艂em "p贸艂osobisty" kontakt, gdy by艂 szefem rady nadzorczej firmy w kt贸rej pracowa艂em i jest ostatni膮 gnid膮, kt贸r膮 b臋d臋 broni艂.

Takich szemranych (nomen omen ;-) postaci jest mn贸stwo. Czas wyj膮膰 ich
wszystkich z cienia i pokaza膰 w pe艂nym s艂o艅cu.

Data: 2015-12-17 19:31:30
Autor: Przemek
osio艂kowi... OT
Wiesz... pr贸ba znalezienia prawdy, a jej naprawienie to dwie r贸偶ne sprawy.
Prawdy nie trzeba naprawia膰, prawda to stan faktyczny ;-)

Oj, oj...

I mam nadziej臋, 偶e to si臋 w ko艅cu stanie. Ju偶 wystarczy tej post komuny i
kr臋g贸w interes贸w przez 25 ostatnich lat.

No i komun臋 zamieniamy komunistami :/

[...]

Problem w tym, 偶e konus ma w nosie zmiany, on chce zemsty.

[...]

Dwa lata pokazywa艂 wyci膮ganie, teraz te偶 to robi. Idziemy o zak艂ad, 偶e nie zrobi nic? P贸ki co kompletnie nic, nigdy nie zrobi艂, a jak wyci膮ga艂 to drugi sort (tu bym powiedzia艂 nomen omen, cho膰 kompletnie niepoprawnie), a do tego robi to komunistami w stylu piotrowicza, kryze i innych.
Przem

Data: 2015-12-15 23:08:42
Autor: Krzysiek
osio艂kowi... OT
[...]
Z ca艂ym szacunkiem dla JKM, powiedzia艂bym raczej, 偶e 'techniczni' i '艣ci艣li' maj膮 to w膮tpliwe szcz臋艣cie, 偶e JKM rzadko si臋 wypowiada o budowie most贸w, optymalizacji relacyjnych baz danych albo teorii strun, i nie bardzo maj膮 okazj臋 zasmakowa膰 zastosowania inteligencji w stanie absolutnie czystym w dziedzinach, o kt贸rych maj膮 poj臋cie. Kiedy艣 mi te偶 bardzo mi 贸wczesny UPR pasowa艂, dop贸ki nie us艂ysza艂em kilku ciekawych rzeczy o tym, o czym sam mam jakie艣 poj臋cie.
Krzysiek

Data: 2015-12-16 10:04:49
Autor: \(c\)RaSz
osio艂kowi... OT
W dniu 2015-12-15 o 23:08, Krzysiek w
news:56708f6a$0$22840$65785112news.neostrada.pl ...
pisze:

[...]

Ciekawe spostrze偶enie. A jako艣 tak "indukcyjnie" skojarzy艂o mi si臋 z czym innym:
z tzw. "Chrze艣cija艅sk膮 nauk膮 spo艂eczn膮", kt贸ra coraz to bardziej zd膮偶a 鈥 wci膮偶 i
wci膮偶 w lewo. Wynika to wg mnie z wielkiej pomy艂ki, mo偶e nawet nale偶y p贸j艣膰 i
dalej: herezji! A mianowicie mylenia Pa艅stwa ze wsp贸lnot膮 spo艂eczn膮. Natomiast
ono  (Pa艅stwo) zachowuje si臋 wobec *wszystkich* niemal owych wsp贸lnot 鈥 jak...
okupant! Dlatego te偶 najrozs膮dniej jest tak w艂a艣nie je traktowa膰, jako
*okupanta*.
"Chrze艣cija艅ska nauka spo艂eczna" optuje za tym, aby biednym "pomaga膰", ale...
Ale je艣liby to mia艂o czyni膰 Pa艅stwo, r臋kami swych urz臋dnik贸w, to ja si臋 pytam:

1.      Urz臋dnik komu艣 (a jak偶e: potrzebuj膮cemu!) daje. Czy ma za to zas艂ug臋鈥 w
niebie? Niby dlaczego? 鈥 przecie偶 *sobie* od ust nie odj膮艂, a 鈥 wr臋cz
przeciwnie! Jeszcze na tym *zarabia*.

2.      To mo偶e 鈥瀦as艂ug臋鈥 maj膮 pos艂owie, kt贸rzy przeg艂osowali odpowiednie
ustawy? Ale偶 oni je przepchn臋li tylko po to, aby *przekupi膰* wyborc贸w! To偶 to
jest w gruncie rzeczy g艂臋boko korupcyjny deal, jawny szwindel! Bowiem strony nie
tylko si臋 nie kryj膮, ale wr臋cz odwrotnie! Robi膮 to w przytomno艣ci zachwyconych
sitkarzy, i w blasku fleszy鈥

3.      A co z tymi, kt贸rzy owe 鈥瀙a艅stwowe opieku艅stwo鈥 finansuj膮, poprzez
zawy偶one (ponad cierpliwo艣膰) podatki 鈥 czy jaka艣 鈥瀦as艂uga w niebie鈥 przypadnie
cho膰by im? No w艂a艣nie rzecz (te偶 baaardzo tu istotna) rzecz w tym, 偶e鈥 nie! Nie
b臋d膮 mieli 鈥瀦as艂ugi鈥, bo przecie偶 nie oddali tych pieni臋dzy z dobrej,
nieprzymuszonej woli, lecz zosta艂y im zrabowane. A przecie偶 gdyby nie owe
obci膮偶enia, to jest wielce prawdopodobne, 偶e jako艣-tam wsparliby w potrzebie
tego, czy owego. Wykazuj膮c si臋 chrze艣cija艅sk膮 cnot膮 mi艂osierdzia (tu a偶 si臋
prosi o d艂uuugi komentarz).

4.      Lecz socjalizm (w wydaniu sowieckim) to nie tylko "dora藕ne"
upa艅stwOwienie zak艂ad贸w pracy (艣rodk贸w produkcji), to mo偶e te偶 by膰 (w wersji
zachodniego socjaldemokratyzmu) permanentne upa艅stwAwianie samych tylko
*korzy艣ci* z ich dzia艂ania 鈥 w jakim艣-tam procencie, przecie偶 niema艂ym.

5.      A teraz (jak tu wykazuj臋) upa艅stwowienie obejmuje te偶鈥 dobroczynno艣膰! A
nawet wychowanie dzieci, i wci膮偶 rosn膮ce obszary 偶ycia 鈥 zar贸wno gospodarczego,
jak i czysto spo艂ecznego.

I temu w coraz to wi臋kszym stopniu przyklaskiwa膰 zaczyna Ko艣ci贸艂. A w tej ca艂ej
dygresji nawi膮zuj臋 do kwestii, poruszonej przez kol. Krzy艣ka 鈥 kompetencji.
Bowiem wiedza ksi膮偶膮t Ko艣cio艂a nt. funkcjonowania Pa艅stwa 鈥 jest tak oderwana od
reali贸w, 偶e nie powinni si臋 o niej wypowiada膰 tak zdecydowanie. Nie ma czego艣
takiego, jak 鈥瀋hrze艣cija艅ska ekonomia鈥, czy 鈥瀋hrz~ nauka o gospodarce鈥, podobne
jak nie ma takowej 鈥瀖atematyki鈥, czy 鈥瀔atolickiej in偶ynierii L膮dowej鈥! Kap艂ani o
meandrach polityki nie maj膮 zielonego poj臋cia, 偶e o bankowo艣ci nie wspomn臋.
Tudzie偶 o zrozumieniu tego, jak kosztowna jest pa艅stwowa "dobroczynno艣膰": 偶e
ka偶da z艂ot贸wka trafiaj膮ca do "najbardziej potrzebuj膮cych" zostanie im pi臋ciokro膰
(sic!) wyrwana w postaci podatk贸w!

Hola! 鈥 kto艣 z goszyst贸w zawo艂a: Hola, przecie偶 my te podatki nak艂adamy
"sprawiedliwie", najwi臋cej p艂ac膮 bogacze!

Ale z podatkami jest tak, 偶e s膮 one w przewa偶aj膮cej mierze *przenaszalne*:
Ob艂贸偶my podatkiem luksusowy jacht piekarza, a ju偶 nast臋pnego dnia zdro偶eje
chleb! Dlatego ca艂y ten socjalistyczny przekr臋t finansuj膮 (w najwi臋kszym
stopniu) ludzie ma艂o zamo偶ni, kt贸rzy s膮 rzekomo "wspierani": dop艂acaj膮 do tej
hucpy w wy偶szych cenach chleba, i wszelkich innych nabywanych artyku艂ach.

Ale socjalizm sprzedaje si臋 艣wietnie, bo aby go roz-reklamowa膰 wystarcz膮 trzy
s艂owa:

 鈥 Wolno艣膰! R贸wno艣膰! Braterstwo!

Natomiast aby zrozumie膰 jego szkodliwo艣膰 (r贸wnie偶 dla najubo偶szych!) trzeba
przeczyta膰 kilka *dobrych* ksi膮偶ek. I tu jest bies pogrzebany...

--

Socjalizm  鈥  to opium dla ludu!

Data: 2015-12-16 11:37:13
Autor: marfi
osio艂kowi... OT
U偶ytkownik " (c)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:56712abf$0$22827$65785112news.neostrada.pl...

  Tak sobie pomy艣la艂em czytaj膮c Twoj膮 wiadomo艣膰.....
Czy p艂ac膮c niema艂e podatki do skarbu pa艅stawa jestem gorszego sortu ni偶 urz臋dnik z nadania panstwa, kt贸ry nimi dysponuje przy okazji utrzymuj膮c siebie i swojego kota?

--
marfi

Data: 2015-12-16 19:10:19
Autor: Przemek
osio艂kowi... OT
[...]

I tu trafi艂e艣 w punkt.
Przem

Data: 2015-12-14 22:55:02
Autor: Przemek
osio艂kowi... OT
[...]

No tak dla przyk艂adu ameryka艅ska s艂u偶ba zdrowia. Tylko nikt nie m贸wi, 偶e:
1. najbardziej kosztowna na 艣wiecie, a gros pieni臋dzy nie idzie na leczenie, a na odszkodowania dla pacjent贸w;
2. wiele os贸b bankrutuje, bo ma do wyboru mie膰 gdzie mieszka膰 albo si臋 wyleczy膰;
3. ograniczona suma ubezpieczenia;
4. brak (do czas贸w Obama Care) jakichkolwiek ubezpiecze艅 dla ludzi, kt贸rych nie sta膰 na nie. Osobi艣cie nie trawi臋 stwierdzenia "solidarno艣膰 spo艂eczna" ale jak widz臋 umieraj膮ce dziecko tylko dlatego, ze rodzic贸w nie by艂o sta膰 na leczenie, to jako艣 mi nie jest z tym dobrze.

Oczywi艣cie zdaj臋 sobie spraw臋 z niedoci膮gni臋膰 europejskiej s艂u偶by zdrowia, ale nie widz臋 powodu, 偶eby obu system贸w nie po艂膮czy膰, tym bardziej, 偶e kupuj臋 sobie osobi艣cie do艣膰 obfity pakiet leczenia prywatnego (bez szpitala) i za stosunkowo ma艂e pieni膮dze mam co potrzebuj臋 a pieni膮dze nie wydane na mnie id膮 na tych, kt贸rych nie sta膰.

Alternatywa Korwina to 100% sam se zapewniaj.
Pozdr.
P.
PS chyba przeginamy ci膮gn膮c t臋 dyskusj臋 tutaj...

Data: 2015-12-15 08:50:17
Autor: ToMasz
osio艂kowi... OT

No tak dla przyk艂adu ameryka艅ska s艂u偶ba zdrowia. Tylko nikt nie m贸wi, 偶e:
(...)
[...]
1. kto艣 musi umrze膰, aby reszta widzia艂a 偶e to ich mo偶e spotka膰. Niewiem dlaczego, ludzie jako masa tak maj膮, ale to gro藕ba kary problem贸w (w 99%) przesuwa granice dziel膮c膮 dobrych od z艂ych, na nasz膮 stron臋. Ja mysl臋, albo zgaduj臋, 偶e bardzo wielu jest nie zdecydowanych. je艣li widz膮 nadchodz膮ce problemy, decyduj膮 si臋 przej艣膰 na stron臋 dobra. Wi臋c 艣lepe pomaganie wszystkim, generuje bezrobotnych a w zasadzie ludzi nie chc膮cych pracowa膰, lekko chorych, a w zasadzie nie chc膮cych dba膰 o siebie...itd
2. wspomnia艂e艣 o dzieciach. to zupe艂nie inna sprawa. bo dzieci nasze s膮. nie tylko w piosence, ale jako inwestycja w przysz艂o艣膰. nawet je艣li kto艣 niema swoich dzieci, to i tak czyje艣 tam dzieci si臋 nim na staro艣膰 b臋d膮 zajmowa艂y. wiec akurat do osi膮gni臋cia pe艂noletno艣ci powinny mie膰 solidarn膮 i bezp艂an膮* opiek臋, szko艂臋 dach nad g艂ow膮.
Ale doro艣li? Dlaczego mam p艂aci膰 za leczenie raka p艂uc palacza? albo leczenie oty艂o艣ci 偶ar艂oka, leczenie z艂amania nogi ze stoku narciarskiego?
Reasumuj膮c: w tym systemie kt贸ry mamy da艂oby si臋 wprowadzi膰 zmiany na nasz膮 korzy艣膰 (a przynajmniej na korzys膰 99% spo艂ecze艅stwa) ale wymaga to dialogu i ust臋pst ka偶dej z partii. r贸wnie偶 Korwina - ekstremisty, nie jest w tej kwestii wyj膮tkiem.
ToMasz
*ja, to bym jeszcze odebra艂 wszystkim - na wz贸r um贸w OC w ruchu kominikacyjnym- prawo do darmowego leczenia, gdy szkoda powsta艂a po pijaku, albo z 艂amaniem prawa.

Data: 2015-12-15 19:55:38
Autor: Przemek
osio艂kowi... OT
*ja, to bym jeszcze odebra艂 wszystkim - na wz贸r um贸w OC w ruchu
kominikacyjnym- prawo do darmowego leczenia, gdy szkoda powsta艂a po
pijaku, albo z 艂amaniem prawa.

A ja przede wszystkim.
P.

osio艂kowi...