osłona łańcucha - Hebie

Data: 2012-12-07 18:53:16
Autor: Marcin Hyła
osłona łańcucha - Hebie
On 2012-12-04 10:14, mg wrote:

Czy polecacie jakąś alternatywną opcję zakrycia łańcucha, zwłaszcza na
zimę,niż to co w temacie?

A czemu tylko na zimę?

Warunki pod osłonę spełniam aczkolwiek słyszałem o tym, że tarcie łańcucha
jak i zębatki o osłonę jest słyszalne i nie zawsze przyjemne.

Bzdury ;) Choć może gdzieś coś ktoś, przyzwyczaić się trzeba. Ja tego nie słyszę.

Również ludzie narzekają na współpracę tej osłony z przekładnia planetarną
Shimano Nexus.
Prosiłbym o opinię użytkowników tego systemu.

Używam od ponad dwóch lat. To jest "gamechanger" - wcześniej miałem do czynienia z holenderskimi osłonami łańcucha i _nie_ma_porównania_ na korzyść Hebie.

Prostota pomysłu powoduje że dosłownie jest nie do zdarcia. W dodatku nie ma problemu z zakładaniem, zdejmowaniem (przy zmianie/zdejmowaniu koła), gubieniem drobnych częsci jak w holenderskich obudowach, łamaniem plastikowych zatyczek itp. itd.

Mechanik który mi w tym grzebał i usiłował otwierać dłutem (!) jak mu pokazałem jak to się zdejmuje i zakłada długo zbierał szczękę z podłogi i nie mógł uwierzyć, że to działa mimo tak prostego montażu i zawieszenia na ruchomym łańcuchu.

Łańcuch w ogóle nie wymaga konserwacji (! - zaglądałem po zimie, praktycznie zero rdzy, może jakieś plamki, łańcuch biały jak od nowości a rower stoi pod chmurką całe dnie), szuranie jest niesłyszalne w praktyce, nogawki spodni się w ogóle nie brudzą (!).

Nawet gdyby teraz się zepsuło i musiałbym kupić nową (na kolejne 2 lata), to bez wahania kupiłbym tylko po to, żeby mieć na następne 2 lata ;-) Ale się nie psuje.

Natomiast trzeba uważać z doborem: są dedykowane dla różnych rozmiarów zębatek i tarcz (osobno przód i osobno tył) oraz modeli piast. Niedawno kolega narzekał że kupił i nie pasuje mu tył do nexusa, ale okazało się że kupił tył do... Rohloffa. Jak wymienił na własciwą to rozpłynął się z zachwytu.

marcin ha

--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-12-08 22:33:45
Autor: mg
osłona łańcucha - Hebie

On 2012-12-04 10:14, mg wrote:

A czemu tylko na zimę?

Napisałem zwłaszcza na zimę, wówczas na ścieżkach i drogach pojawia się sól,piach itp.

James

osłona łańcucha - Hebie