Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   os³ona pod silnik

os³ona pod silnik

Data: 2011-04-19 14:31:56
Autor: MZ
os³ona pod silnik
Grupo wszechwiedz±ca:)

Przymierzam siê do poprawek dotycz±cych os³ony dolnej silnika (takie
dwuczê¶ciowe plastikowe cu¶ mocowane pomiêdzy przednim pasem a
b³otnikami, ¿eby woda i b³oto nie lecia³y na osprzêt). Oryginalna os³ona
jest popêkana, ale (chyba) rokuje na naprawdê (mocowania s± ca³e, trzeba
pospawaæ w kilku miejscach). Jest jednak do¶æ miêkka, co zapewne by³o
powodem ¿e kilka razy musia³a komu¶ odpa¶æ, wygi±æ siê i zosta³a
przeci±gniêta po asfalcie, co widaæ. Oryginalna kosztuje krocie (ponad
600 z³), zamiennik z HDPE (twardszy) kosztuje oko³o 100 z³ na aledrogo.
Mam wra¿enie, ¿e nawet je¶li kilka spinek siê wyczepi, to nie zacznie od
razu szorowaæ po ziemi.
Zanim podejmê decyzjê chcia³by dopytaæ, jak siê takie twarde plastikowe
os³ony sprawuj±, zw³aszcza w przypadku
a) otarcia siê o krawê¿nik - miêkka siê ugnie (i odpadnie, co widaæ na
obecnej), a twarda ?
b) zim±, w ¶niegu i zmiennych temperaturach - czy to prawda, ¿e te
twarde pêkaj± na mocowaniach od mrozu?
Liczê, ¿e kto¶ siê podzieli do¶wiadczeniem.
--
MZ

Data: 2011-04-19 14:51:35
Autor: AL
os³ona pod silnik
W dniu 2011-04-19 14:31, MZ pisze:
Grupo wszechwiedz±ca:)

Przymierzam siê do poprawek dotycz±cych os³ony dolnej silnika (takie
dwuczê¶ciowe plastikowe cu¶ mocowane pomiêdzy przednim pasem a
b³otnikami, ¿eby woda i b³oto nie lecia³y na osprzêt). Oryginalna os³ona
jest popêkana, ale (chyba) rokuje na naprawdê (mocowania s± ca³e, trzeba
pospawaæ w kilku miejscach). Jest jednak do¶æ miêkka, co zapewne by³o
powodem ¿e kilka razy musia³a komu¶ odpa¶æ, wygi±æ siê i zosta³a
przeci±gniêta po asfalcie, co widaæ. Oryginalna kosztuje krocie (ponad
600 z³), zamiennik z HDPE (twardszy) kosztuje oko³o 100 z³ na aledrogo.
Mam wra¿enie, ¿e nawet je¶li kilka spinek siê wyczepi, to nie zacznie od
razu szorowaæ po ziemi.
Zanim podejmê decyzjê chcia³by dopytaæ, jak siê takie twarde plastikowe
os³ony sprawuj±, zw³aszcza w przypadku
a) otarcia siê o krawê¿nik - miêkka siê ugnie (i odpadnie, co widaæ na
obecnej), a twarda ?
b) zim±, w ¶niegu i zmiennych temperaturach - czy to prawda, ¿e te
twarde pêkaj± na mocowaniach od mrozu?
Liczê, ¿e kto¶ siê podzieli do¶wiadczeniem.

mam, 4-ty rok, twarde HDPE
nie peka - sa rysy od szurania (zima zwlaszcza) - silnik czysty od spodu - znaczy sie, ze dobrze spelnia swoja role

--
pozdr
Adam (AL)
TG

Data: 2011-04-19 14:52:01
Autor: Yogi\(n\)
os³ona pod silnik
U¿ytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:iojvbs$4rk$1news.onet.pl...
Grupo wszechwiedz±ca:)
Zanim podejmê decyzjê chcia³by dopytaæ, jak siê takie twarde plastikowe
os³ony sprawuj±, zw³aszcza w przypadku
a) otarcia siê o krawê¿nik - miêkka siê ugnie (i odpadnie, co widaæ na
obecnej), a twarda ?
b) zim±, w ¶niegu i zmiennych temperaturach - czy to prawda, ¿e te
twarde pêkaj± na mocowaniach od mrozu?

Có¿, najlepsze s± metalowe, ale do mojego auta w ASO kosztuje taka od 600 do 1800 zeta (w zale¿no¶ci od ASO). Na allegro s± zamienniki za 120-150 z ABS i tak± w³asnie zamontowa³em, ma te¿ tê przewagê, ¿e znajduje siê w niej klapka rewizyjna s³u¿±ca do wymiany filtra oleju i spuszczenia oleju podczas wymiany, nie trzeba zatem demontowaæ ca³ej p³yty. Jest do¶æ sztywna, ale nie zanotowa³em jeszcze pêkniêæ i otaræ (wiêkszych), problemów z krawêznikami itp. Ale p³yta jest w centralnej czê¶ci pod sinikiem, ¿eby szorowaæ ni± o krawêznik, musia³bym wjechaæ na chodnik/trawnik ok. 80 cm przynajmniej, byc mo¿e u Ciebie bêdzie inaczej. Od mrozu nic nie popêka³o, nawet po spotkaniu z lodem czy kamieniami.

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg
http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.jpg
http://legionisci.com/zdjecia/11lech2_kibice_d.jpg
http://img809.imageshack.us/img809/3142/16282818109207190268210.jpg

Data: 2011-04-19 15:46:19
Autor: GR
os³ona pod silnik
Przymierzam siê do poprawek dotycz±cych os³ony dolnej silnika (takie
dwuczê¶ciowe plastikowe cu¶ mocowane pomiêdzy przednim pasem a
b³otnikami, ¿eby woda i b³oto nie lecia³y na osprzêt). Oryginalna os³ona
jest popêkana, ale (chyba) rokuje na naprawdê (mocowania s± ca³e, trzeba
pospawaæ w kilku miejscach). Jest jednak do¶æ miêkka, co zapewne by³o
powodem ¿e kilka razy musia³a komu¶ odpa¶æ, wygi±æ siê i zosta³a
przeci±gniêta po asfalcie, co widaæ. Oryginalna kosztuje krocie (ponad
600 z³), zamiennik z HDPE (twardszy) kosztuje oko³o 100 z³ na aledrogo.
Mam wra¿enie, ¿e nawet je¶li kilka spinek siê wyczepi, to nie zacznie od
razu szorowaæ po ziemi.
Zanim podejmê decyzjê chcia³by dopytaæ, jak siê takie twarde plastikowe
os³ony sprawuj±, zw³aszcza w przypadku
a) otarcia siê o krawê¿nik - miêkka siê ugnie (i odpadnie, co widaæ na
obecnej), a twarda ?
b) zim±, w ¶niegu i zmiennych temperaturach - czy to prawda, ¿e te
twarde pêkaj± na mocowaniach od mrozu?
Liczê, ¿e kto¶ siê podzieli do¶wiadczeniem.

napisz jakie auto...
W Patrolu os³ona z balchy 4 mm i 20 lat je¿dzi i nic,
trochê wgnieceñ, trochê rysek, ale wiêkszych zniekszta³ceñ nie ma.
Wysoko¶æ od pod³o¿a - pewnie powy¿ej 40 cm (ko³a 33 cale).
:)
pozdr.
gr

Data: 2011-04-19 15:50:23
Autor: MZ
os³ona pod silnik
W dniu 2011-04-19 15:46, GR pisze:
napisz jakie auto...
W Patrolu os³ona z balchy 4 mm i 20 lat je¿dzi i nic,
trochê wgnieceñ, trochê rysek, ale wiêkszych zniekszta³ceñ nie ma.
Wysoko¶æ od pod³o¿a - pewnie powy¿ej 40 cm (ko³a 33 cale).
:)
Nie no zdecydowanie inny segment. Toyota Corolla 1.6 HB VVTi z koñcówki
2002 roku na 15" ko³ach. Niby stosunkowo du¿y prze¶wit jak na ten
segment, ale mimo wszystko widaæ, ¿e ta os³ona która jest mia³a ju¿
przej¶cia z krawê¿nikami. Auto w u¿ytkowaniu kobiecym, wiêc wola³bym
¿eby os³ona jednak siê nie urywa³a za czêsto bo mo¿e zostaæ gdzie¶ po
drodze.
--
MZ

Data: 2011-04-19 21:13:38
Autor: Marek P.
os³ona pod silnik
GR wrote:
Przymierzam siê do poprawek dotycz±cych os³ony dolnej silnika (takie
dwuczê¶ciowe plastikowe cu¶ mocowane pomiêdzy przednim pasem a
b³otnikami, ¿eby woda i b³oto nie lecia³y na osprzêt). Oryginalna
os³ona jest popêkana, ale (chyba) rokuje na naprawdê (mocowania s±
ca³e, trzeba pospawaæ w kilku miejscach). Jest jednak do¶æ miêkka,
co zapewne by³o powodem ¿e kilka razy musia³a komu¶ odpa¶æ, wygi±æ
siê i zosta³a przeci±gniêta po asfalcie, co widaæ. Oryginalna
kosztuje krocie (ponad 600 z³), zamiennik z HDPE (twardszy) kosztuje
oko³o 100 z³ na aledrogo. Mam wra¿enie, ¿e nawet je¶li kilka spinek
siê wyczepi, to nie zacznie od razu szorowaæ po ziemi.
Zanim podejmê decyzjê chcia³by dopytaæ, jak siê takie twarde
plastikowe os³ony sprawuj±, zw³aszcza w przypadku
a) otarcia siê o krawê¿nik - miêkka siê ugnie (i odpadnie, co widaæ
na obecnej), a twarda ?
b) zim±, w ¶niegu i zmiennych temperaturach - czy to prawda, ¿e te
twarde pêkaj± na mocowaniach od mrozu?
Liczê, ¿e kto¶ siê podzieli do¶wiadczeniem.

napisz jakie auto...
W Patrolu os³ona z balchy 4 mm i 20 lat je¿dzi i nic,
trochê wgnieceñ, trochê rysek, ale wiêkszych zniekszta³ceñ nie ma.
Wysoko¶æ od pod³o¿a - pewnie powy¿ej 40 cm (ko³a 33 cale).

33 cale to chyba ¶rednica po zewnêtrznej?

Data: 2011-04-20 15:36:55
Autor: GR
os³ona pod silnik
33 cale to chyba ¶rednica po zewnêtrznej?

wymiar z katalogu:
16-tki 33``/11,5``, my¶lê, ¿e zewnêtrzny, alenie mierzy³em.
standardowo by³y 31``/10,5``/R15 - te¿ nie mierzy³em.
pozdr.
gr

Data: 2011-04-19 23:40:59
Autor: jerzu
os³ona pod silnik
On Tue, 19 Apr 2011 14:31:56 +0200, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
wrote:

Zanim podejmê decyzjê chcia³by dopytaæ, jak siê takie twarde plastikowe
os³ony sprawuj±, zw³aszcza w przypadku
a) otarcia siê o krawê¿nik - miêkka siê ugnie (i odpadnie, co widaæ na
obecnej), a twarda ?
b) zim±, w ¶niegu i zmiennych temperaturach - czy to prawda, ¿e te
twarde pêkaj± na mocowaniach od mrozu?

Ja mam od c.a. roku podróbê za 120 z³. Na razie nic nie popêka³o,
trzyma siê ca³kiem dobrze.

P.S. U mnie orygina³ kosztuje ponad 1000 z³.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

os³ona pod silnik

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona