Data: 2011-04-19 14:31:56 | |
Autor: MZ | |
os³ona pod silnik | |
Grupo wszechwiedz±ca:)
Przymierzam siê do poprawek dotycz±cych os³ony dolnej silnika (takie dwuczê¶ciowe plastikowe cu¶ mocowane pomiêdzy przednim pasem a b³otnikami, ¿eby woda i b³oto nie lecia³y na osprzêt). Oryginalna os³ona jest popêkana, ale (chyba) rokuje na naprawdê (mocowania s± ca³e, trzeba pospawaæ w kilku miejscach). Jest jednak do¶æ miêkka, co zapewne by³o powodem ¿e kilka razy musia³a komu¶ odpa¶æ, wygi±æ siê i zosta³a przeci±gniêta po asfalcie, co widaæ. Oryginalna kosztuje krocie (ponad 600 z³), zamiennik z HDPE (twardszy) kosztuje oko³o 100 z³ na aledrogo. Mam wra¿enie, ¿e nawet je¶li kilka spinek siê wyczepi, to nie zacznie od razu szorowaæ po ziemi. Zanim podejmê decyzjê chcia³by dopytaæ, jak siê takie twarde plastikowe os³ony sprawuj±, zw³aszcza w przypadku a) otarcia siê o krawê¿nik - miêkka siê ugnie (i odpadnie, co widaæ na obecnej), a twarda ? b) zim±, w ¶niegu i zmiennych temperaturach - czy to prawda, ¿e te twarde pêkaj± na mocowaniach od mrozu? Liczê, ¿e kto¶ siê podzieli do¶wiadczeniem. -- MZ |
|
Data: 2011-04-19 14:51:35 | |
Autor: AL | |
os³ona pod silnik | |
W dniu 2011-04-19 14:31, MZ pisze:
Grupo wszechwiedz±ca:) mam, 4-ty rok, twarde HDPE nie peka - sa rysy od szurania (zima zwlaszcza) - silnik czysty od spodu - znaczy sie, ze dobrze spelnia swoja role -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2011-04-19 14:52:01 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
os³ona pod silnik | |
U¿ytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:iojvbs$4rk$1news.onet.pl...
Grupo wszechwiedz±ca:) Có¿, najlepsze s± metalowe, ale do mojego auta w ASO kosztuje taka od 600 do 1800 zeta (w zale¿no¶ci od ASO). Na allegro s± zamienniki za 120-150 z ABS i tak± w³asnie zamontowa³em, ma te¿ tê przewagê, ¿e znajduje siê w niej klapka rewizyjna s³u¿±ca do wymiany filtra oleju i spuszczenia oleju podczas wymiany, nie trzeba zatem demontowaæ ca³ej p³yty. Jest do¶æ sztywna, ale nie zanotowa³em jeszcze pêkniêæ i otaræ (wiêkszych), problemów z krawêznikami itp. Ale p³yta jest w centralnej czê¶ci pod sinikiem, ¿eby szorowaæ ni± o krawêznik, musia³bym wjechaæ na chodnik/trawnik ok. 80 cm przynajmniej, byc mo¿e u Ciebie bêdzie inaczej. Od mrozu nic nie popêka³o, nawet po spotkaniu z lodem czy kamieniami. -- Yogi(n) http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.jpg http://legionisci.com/zdjecia/11lech2_kibice_d.jpg http://img809.imageshack.us/img809/3142/16282818109207190268210.jpg |
|
Data: 2011-04-19 15:46:19 | |
Autor: GR | |
os³ona pod silnik | |
Przymierzam siê do poprawek dotycz±cych os³ony dolnej silnika (takie napisz jakie auto... W Patrolu os³ona z balchy 4 mm i 20 lat je¿dzi i nic, trochê wgnieceñ, trochê rysek, ale wiêkszych zniekszta³ceñ nie ma. Wysoko¶æ od pod³o¿a - pewnie powy¿ej 40 cm (ko³a 33 cale). :) pozdr. gr |
|
Data: 2011-04-19 15:50:23 | |
Autor: MZ | |
os³ona pod silnik | |
W dniu 2011-04-19 15:46, GR pisze:
napisz jakie auto...Nie no zdecydowanie inny segment. Toyota Corolla 1.6 HB VVTi z koñcówki 2002 roku na 15" ko³ach. Niby stosunkowo du¿y prze¶wit jak na ten segment, ale mimo wszystko widaæ, ¿e ta os³ona która jest mia³a ju¿ przej¶cia z krawê¿nikami. Auto w u¿ytkowaniu kobiecym, wiêc wola³bym ¿eby os³ona jednak siê nie urywa³a za czêsto bo mo¿e zostaæ gdzie¶ po drodze. -- MZ |
|
Data: 2011-04-19 21:13:38 | |
Autor: Marek P. | |
os³ona pod silnik | |
GR wrote:
Przymierzam siê do poprawek dotycz±cych os³ony dolnej silnika (takie 33 cale to chyba ¶rednica po zewnêtrznej? |
|
Data: 2011-04-20 15:36:55 | |
Autor: GR | |
os³ona pod silnik | |
33 cale to chyba ¶rednica po zewnêtrznej? wymiar z katalogu: 16-tki 33``/11,5``, my¶lê, ¿e zewnêtrzny, alenie mierzy³em. standardowo by³y 31``/10,5``/R15 - te¿ nie mierzy³em. pozdr. gr |
|
Data: 2011-04-19 23:40:59 | |
Autor: jerzu | |
os³ona pod silnik | |
On Tue, 19 Apr 2011 14:31:56 +0200, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
wrote: Zanim podejmê decyzjê chcia³by dopytaæ, jak siê takie twarde plastikowe Ja mam od c.a. roku podróbê za 120 z³. Na razie nic nie popêka³o, trzyma siê ca³kiem dobrze. P.S. U mnie orygina³ kosztuje ponad 1000 z³. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |