os³ony na wê¿e

Data: 2009-09-22 02:58:19
Autor: kesser
os³ony na wê¿e
Witam
Potrzebujê zamontowaæ plastikowe usztywniacze na wê¿e LP i HP. Naby³em
takowe jednak nie wiem jak je zamontowaæ tzn. obawiam siê, ¿e
naci±gaj±c na si³ê zdewastuje wê¿e. Mo¿e jest jaki¶ sposób o którym
nie wiem?

Data: 2009-09-22 10:10:09
Autor: jacekplacek
os³ony na wê¿e
kesser <dkesselring@gmail.com> napisa³(a):
Witam
Potrzebuj=EA zamontowa=E6 plastikowe usztywniacze na w=EA=BFe LP i HP. Naby=
=B3em
takowe jednak nie wiem jak je zamontowa=E6 tzn. obawiam si=EA, =BFe
naci=B1gaj=B1c na si=B3=EA zdewastuje w=EA=BFe. Mo=BFe jest jaki=B6 spos=F3=
b o kt=F3rym
nie wiem?
A po co Ci to? No, ale skoro musisz... Wê¿e(koñcówkê) zwil¿a³em p³ynem do naczyñ a usztywniacze w bardzo gor±cej wodzie: samo wlaz³o. Zdjêcie jest prostsze, bo mo¿na ci±æ. Nie lepiej od razu wystawiæ na Allegro? Nie pociête ³atwiej sprzedaæ.

Data: 2009-09-22 10:48:07
Autor: Pszemol
os³ony na wê¿e
"kesser" <dkesselring@gmail.com> wrote in message news:2e6dd82d-838d-4865-b060-2d6f97720c63p15g2000vbl.googlegroups.com...
Witam

Witam,

Potrzebujê zamontowaæ plastikowe usztywniacze na wê¿e LP i HP.

A mogê zapytaæ do czego potrzebne jest usztywnianie wê¿a?
Czy chodzi o ten ma³y fragment wychodz±cy z I-go stopnia reduktora?

Data: 2009-09-22 20:51:01
Autor: jacekplacek
os³ony na wê¿e
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisa³(a):
> [...]

> Potrzebujê zamontowaæ plastikowe usztywniacze na wê¿e LP i HP.

A mogê zapytaæ do czego potrzebne jest usztywnianie wê¿a?

Sztywny lepiej siê prezentuje. Wa¿ne te¿, by sta³ dumnie.

Data: 2009-09-22 23:26:53
Autor: ~BitPump
os³ony na wê¿e
A mogê zapytaæ do czego potrzebne jest usztywnianie wê¿a?

Sztywny lepiej siê prezentuje. Wa¿ne te¿, by sta³ dumnie.

Ponoæ miêkki jest lepszy ni¿ twardy bo nie uwiera.

~BitPump

Data: 2009-09-23 12:12:57
Autor: W³odzimierz Ko³acz
wê¿e wê¿yki kabelki ró¿ne

U¿ytkownik "~BitPump" <bitpump_malpka@bitpump_kropka.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jjpno6-8fc.ln1usenet.etop.pl...
A mogê zapytaæ do czego potrzebne jest usztywnianie wê¿a?

Sztywny lepiej siê prezentuje. Wa¿ne te¿, by sta³ dumnie.

Ponoæ miêkki jest lepszy ni¿ twardy bo nie uwiera.

~BitPump
Ano fakt bezsporny i zale¿y u kogo, kiedy oraz gdzie :-)
Pozdrawiam W³odek

Data: 2009-09-23 13:15:37
Autor: Mania
wê¿ewê¿yki kabelki ró¿ne

> [...]
>
> Ponoæ miêkki jest lepszy ni¿ twardy bo nie uwiera.
>
> ~BitPump
Ano fakt bezsporny i zale¿y u kogo, kiedy oraz gdzie :-)

Panowie, co Wy o tym wiecie?
:))))

Mania

Data: 2009-09-23 19:38:49
Autor: W³odzimierz Ko³acz
wê¿ewê¿yki kabelki ró¿ne

U¿ytkownik "Mania" <mbninWYTNIJTO@onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:506a.0000008d.4aba0359newsgate.onet.pl...

> [...]
>
> Ponoæ miêkki jest lepszy ni¿ twardy bo nie uwiera.
>
> ~BitPump
Ano fakt bezsporny i zale¿y u kogo, kiedy oraz gdzie :-)

Maniu, ¿e tak powiem, w wiêkszo¶ci przypadków faktycznie jednak mamy zawê¿ony ogl±d spraw do w³asnego podwórka. Nie to co przeciwniczki na tym padole. One to mog± mieæ szerszy albo jeszcze szerszy ogl±d:-)
No i zawsze jaki¶ niedosyt z wyobra¼ni siê maluje zw³aszcza po obejrzeniu reporta¿y z niektórych nurkowañ. To tak jak w nurkowaniu cz³owiek chce wiêcej i wiêcej a tu nie da siê :-)
Pozdrawiam W³odek

Data: 2009-09-24 09:15:04
Autor: qlphon
wê¿ewê¿yki kabelki ró¿ne
Panowie, co Wy o tym wiecie?

[...]

¿e tak siê wtr¹cê nieznacznie...
od pewnego poziomu, koñczy siê rekreacja
a zaczyna siê "technika"
choæ ta granica jest bardzo p³ynna....

;-)

Data: 2009-09-24 12:52:36
Autor: W³odzimierz Ko³acz
wê¿ewê¿yki kabelki ró¿ne

U¿ytkownik "qlphon" <qlphon@poczta.fm> napisa³ w wiadomo¶ci news:h9f69o$g78$1news2.ipartners.pl...
Panowie, co Wy o tym wiecie?

[...]

A wiesz co siê mówi o tych co przek³adaj± technikê nad prost± zwyk³± konkretn± i satysfakcjonuj±c± rekreacjê ? ;-)
Ale wiem ¿e Ty DIR jeste¶ to zapewne zgodnie z filozofi± dzia³asz w nurkowaniu - te¿ ;-)
Pozdrawiam W³odek

Data: 2009-09-24 19:05:41
Autor: qlphon
wê¿ewê¿yki kabelki ró¿ne
[...]

W³odku!
gdzie ja dir !? jeszcze mi do tego daleko!
przecie¿ ja mam niebieskiego suchara, nie pamietasz?
a i p³etwy chce sobie kupiæ ¿ó³te tech-finy...
moja maska g³ówna ma zielone ramki wokó³ szkie³
a backup jest preŸroczysty! istne samobjstwo...
do pracy te¿ je¿d¿e bez t³ina na plecach ;)

a tak powa¿nie, to jestem nurkiem mocno rekreacyjnym
nie ciagn¹ mnie g³êbokoœci
ani ekstremalne akweny
lubie ciepe³ko i ³adne widoczki...

no ale popatrz jak sprytnie przerzuci³eœ pi³eczkê do mojego ogródka! ;-)
nie ma tak ³atwo!
sam sie t³umacz z tych wêzyków i innych usztywniaczy !
;-D

Data: 2009-09-25 15:40:35
Autor: W³odzimierz Ko³acz
wê¿ewê¿yki kabelki ró¿ne

[...]

I jeszcze Ciê zakon czarnych masek nie ukrzy¿owa³ za takie bezeceñstwa !?
:-) A kysz diable, od ¶rodka rozbijaj±cy spójno¶æ systemu :-)

a tak powa¿nie, to jestem nurkiem mocno rekreacyjnym
nie ciagn¹ mnie g³êbokoœci
ani ekstremalne akweny
lubie ciepe³ko i ³adne widoczki...

No jasne Rozumiem, chyba te¿ tak czasem  mam, jeszcze trochê wilgoci by siê
przyda³o do kompletu i czasem do dna te¿ siê chce dobiæ :-)

no ale popatrz jak sprytnie przerzuci³eœ pi³eczkê do mojego ogródka! ;-)
nie ma tak ³atwo!
sam sie t³umacz z tych wêzyków i innych usztywniaczy !

No dobra, siê t³umaczê - bêdziesz w moim wieku to zobaczysz ró¿nicê :-))

¯eby by³o nurkowo to usztywniacze na wê¿yki s± bardzo przydatne. Z
wytrzyma³o¶ci± po³±czenia miêkkie - sztywne jest dok³adnie tak jak pisze
Rysiu C. Tymbardziej przydatne im wiêkszym obci±¿eniom na zginanie podlega
po³±czenie (zwiêksza ³uk i zmniejsza naprê¿enia w materiale = zwiêksza trwa³o¶æ)
Tylko ¿e medal  nie ma jednej strony (kto tak g³upio wymy¶li³ ¿e medal  ma
dwie strony !?).
Przy okazji usztywniacz zas³ania miejsce po³±czenia i o
defekcie w tym miejscu zwykle dowiadujemy siê jak ³upnie (na szczê¶cie rzadko). Brak tego¿ zas³oniêcia daje szansê na
szybsze dostrze¿enie problemu (oczywi¶cie czasem szybciej generowanego)
Usztywniacz tak¿e w wielu miejscach utrudnia poprawn± konfiguracjê wê¿yków w niektórych rozwi±zaniach sprzêtowych np. u mnie nie da siê z usztywniaczem racjonalnie poprowadziæ wê¿yka do inflatora.

St±d wprost nurkowie pozbywaj± siê os³on celowo lub przypadkiem. Inni za¶ stawiaj± na wiêksz± trwa³o¶æ i specjalnie szukaj± dobrych rozwi±zañ. Ani jedni ani drudzy nie pope³niaj± jakiego¶ straszliwego b³êdu.
W mojej konfiguracji w zasadzie
tylko jeden wê¿yk mia³ by  os³onkê nie przeszkadzaj±c±. Jednak nie ma usztywniacza
bo przy kombinowaniu z konfiguracj± znikn±³ z wê¿yka i ju¿ siê nie pojawi³. Le¿y sobie na dowolnie wybranym boku gdzie¶ w szparga³ach.

Ot jakie¶ tam wybory konfiguracyjne. Wa¿ne ¿eby by³y ¶wiadome. Dlatego kesser zanim je zamontujesz przymierz dobrze czy bêd± u¿yteczne i nie bêd± przeszkadza³y.
Pozdrawiam W³odek

;-D

Data: 2009-09-23 16:30:05
Autor:
os³ony na wê¿e
 jacekplacek <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> napisa³(a):
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisa³(a): > "kesser" <dkesselring@gmail.com> wrote in message > news:2e6dd82d-838d-4865-b060-2d6f97720c63p15g2000vbl.googlegroups.com...
> Sztywny lepiej siê prezentuje. Wa¿ne te¿, by sta³ dumnie.

Jest bardziej Hogarthian, czy przypadkiem twoje guru ma powiedzenie "trzeba
byæ twardym a nie miêtkim".

pozdrawiam rc

Data: 2009-09-23 18:42:42
Autor: jacekplacek
os³ony na wê¿e
  <demolant.SKASUJ@gazeta.pl> napisa³(a):
> [...]
b060-2d6f97720c63@p15g2000vbl.googlegroups.com...

Jest bardziej Hogarthian, czy przypadkiem twoje guru ma powiedzenie "trzeba

Kurde, Rysiu... No, nie wiem, jak Ci pomóc... Mo¿e polopirynkê?

Data: 2009-09-24 16:54:37
Autor:
  <demolant.SKASUJ@gazeta.pl> napisa³(a): >  jacekplacek <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> napisa³(a): > > > Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisa³(a): > > > > > "kesser" <dkesselring@gmail.com> wrote in message > > > news:2e6dd82d-838d-4865-
b060-2d6f97720c63@p15g2000vbl.googlegroups.com...
> byæ twardym a nie miêtkim".
> Kurde, Rysiu... No, nie wiem, jak Ci pomóc... Mo¿e polopirynkê?

Usztywniacze na wê¿e, czy przewody elektryczne s± dobrym rozwi±zaniem
technicznym. Maj± miliony szt zastosowañ i od dawna wiadomo ¿e to daje d³u¿sz±
niezawodno¶æ po³±czenia elementu sztywnego i elastycznego. Z faktu ¿e jaki¶
"guru" ma chêæ g³oszenia jedynie s³usznej ideoloigii nie wynika ¿e zawsze ma
racjê. Zabawny jeste¶ ¿e ³ykasz wszystko bezkrytycznie.
Jest takie powiedzenie: "Nauczyæ gówniarza to chodzi i powtarza"
Za kwas acetylosalicylowy dziêkujê.

pozdrawiam rc

Data: 2009-09-22 12:51:08
Autor: Rafi
os³ony na wê¿e

> [...]
| takowe jednak nie wiem jak je zamontowaæ tzn. obawiam siê, ¿e
| naci±gaj±c na si³ê zdewastuje wê¿e. Mo¿e jest jaki¶ sposób o którym

Usztywniacze mo¿na rozgrzaæ w gor±cej wodzie i wtedy bardzo ³atwo je za³o¿yæ na wê¿yk.

Pozdro
Rafi

Data: 2009-09-25 07:53:24
Autor: Zakrzówek Kraken
os³ony na wê¿e
Niestety  nurkowie zupe³nie bezkrytycznie stosuj± pewne rozwi±zania tylko dlatego ¿e kogo¶ na¶laduj± bez cienia racji w jakim¶ zakresie. To by³o by super bo to ich osobista spawa ale najgorsze, ¿e swoje dobre lub z³e przyzwyczajenia narzucaj± innym te¿ bez podania racji, wiêc mo¿e trochê o racjach.

Przy sprzêcie technicznym nie mam usztywniaczy bo przeszkadzaj± w do¶æ skomplikowanym przebiegu wê¿y. Co do ich wp³ywu na trwa³o¶æ wê¿y to wymieniam ca³y sprzêt techniczny co dwa lata wiêc nie ma to znaczenia bo to pewnie jakie¶ 150-200 nurków.

Przy sprzêcie rekreacyjnym mam usztywniacze ale nie obsesyjnie - czyli jak s± to zostawiam a jak nie ma to nie zak³adam (zobaczê jak to bêdzie przy tych nowych wê¿ach elastycznych) poniewa¿ sprzêt te¿ zmieniam co dwa lata a w takim okresie u¿ytkowania (komputer pokazuje oko³o 400 nurkowañ, no jeszcze pewnie jakie¶ baseny) nigdy mi siê nic z wê¿ami nie sta³o.

Ale ju¿ w sprzêcie w wypo¿yczalni mimo ¿e te¿ wymieniamy go co dwa lata pilnujemy obsesyjnie aby by³y usztywniacze. Wiêksza ilo¶æ nurkowañ i mniejsza dba³o¶æ o sprzêt u¿ytkowników (jak to w wypo¿yczalni) powoduje, ¿e bez usztywniaczy po dwóch latach widaæ ¶lady zu¿ycia (uszkodzenia wê¿y w okolicach okuæ). Podobnie je¿eli kto¶ chce u¿ytkowaæ wê¿e parê lat to usztywniacze które maj± rozk³adaæ ugiêcie wê¿a na wiêksz± powierzchniê wyra¼nie zwiêkszaj± trwa³o¶æ.

Przeciwnicy usztywniaczy wskazuj± na gorsze uk³adanie siê wê¿y (nie da siê ich zgi±æ pod mocnym kontem od razy po wyj¶ciu z I stopnia - ale to w³a¶nie zwiêksza trwa³o¶æ wê¿a) oraz ¿e nie widaæ pod nimi uszkodzeñ. Co do pierwszego zarzutu to zale¿y jak kto¶ chce sobie pouk³adaæ wê¿e czasami usztywniacze przeszkadzaj± i w tedy trzeba je zdj±æ albo nie przeszkadzaj± i w tedy mog± lub powinny byæ.

Co do drugiego zarzutu to po prostu trzeba raz na jaki¶ czas odsun±æ usztywniacz i sprawdziæ stan wê¿a pod spodem. Uszkodzenie wêza nie pojawia siê od razu tylko jest sygnalizowane najpierw przez dziesi±tki nurkowañ coraz g³êbszym nadpêkniêciem gumy przy wej¶ciu wê¿a w okucie I stopnia.

 Usztywniacze nak³adamy po rozgrzaniu w gor±cej wodzie na okucie nasmarowane Ludwikiem.

 Maciek "Szczê¶ciarz" Curzyd³o

Data: 2009-09-25 06:05:10
Autor: jacekplacek
os³ony na wê¿e
Zakrzówek Kraken <kraken@kraken.pl> napisa³(a): ciach
SOBIE ju¿ napisa³e¶. Mo¿esz teraz napisaæ dla nas? Przypomnê: powinno byæ czytelne. Od jakiego¶ czasu jest taki zawód: informatyk. Gdyby¶ nie da³ rady, zwróæ siê do kogo¶ takiego.

Data: 2009-09-25 15:57:50
Autor: Pszemol
os³ony na wê¿e
" jacekplacek" <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message news:h9hmim$h2d$1inews.gazeta.pl...
Zakrzówek Kraken <kraken@kraken.pl> napisa³(a):

ciach
SOBIE ju¿ napisa³e¶. Mo¿esz teraz napisaæ dla nas?

Nas to znaczy dla Ciebie i kogo jeszcze?

Przypomnê: powinno byæ czytelne.
Od jakiego¶ czasu jest taki zawód: informatyk.
Gdyby¶ nie da³ rady, zwróæ siê do kogo¶ takiego.

A co tam by³o nieczytelne? Bo ja widzia³em ca³y tekst piknie! :-)
Mo¿e dlatego ¿e ja z Krakowa... ;-)

os³ony na wê¿e