osoba współpracująca - małżonek

Data: 2009-05-26 14:18:17
Autor: Flo
osoba współpracująca - małżonek
Moja małżonka pracuje na pełnym etacie i dodatkowo prowadzi jednoosobową działalność pozarolniczą w zupełnie innym zakresie niż zajęcie etatowe.
Z działalności odprowadza tylko składkę zdrowotną.
Ponieważ siedzę sobie na emeryturze chętnie jej w tej działalności gospodarczej *nieodpłatnie* pomogę. Wiąże się to z koniecznością odprowadzania za mnie samej składki zdrowotnej i tutaj nie ma problemu.

Chodzi mi o to w jaki sposób sformalizować współpracę tak aby nikt się nie przyczepił.

Dotarłem do tego, że może to być umowa ustna jednak zakład emerytalny będzie wymagał ode mnie umowy pisemnej i wysokości dochodu. Współpraca będzie nieodpłatna, a więc nie będę osiągał dochodu co musi być zawarte w umowie. Stąd potrzeba sformalizowania na papierze.

Jaki rodzaj umowy musi być przez nas zawarty?

--
Florian Marzejewski
http://bezpieczenstwo-osobiste.com

osoba współpracująca - małżonek