"osobliwe przemyslenia" komendanta poznańskich krawężników

Data: 2013-09-10 12:32:41
Autor: johnkelly
"osobliwe przemyslenia" komendanta poznańskich krawężników
W dniu 2013-09-10 12:21, Olivander pisze:
[...]
Wczoraj usłyszałem w TokFM "godziny szczytu" wywiad z niedorzecznikiem
poznańskiej drogówki, dotycz±cej ich aktualnej akcji "chodnikowym
rowerzystom nasze stanowcze nie". Uzasadnieniem było bajdurzenie o
skargach pieszych na niegrzeczne odzywki "chodnikowców" (a nie na
potr±cenia!) oraz (i tu zastrzygłem uszami w słuchawkach) OSOBISTE
PRZEMY¦LENIA powakacyjne ja¶nie pana komendanta Józefa Klimczewskiego
(słynnego wg. google z innych oryginalnych akcji typu "tęp pieszych" i
z nieortodoksyjnych wypowiedzi na temat Prawa o Ruchu Drogowym). I tak
mi przyszło do głowy: czy na tego pana nie ma bata? Czy on nie ma swoich
przełożonych, którzy by go mogli przytemperować? [...]

Jak my¶lisz, ile było na facia skarg i dlaczego około zera?

Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................

Data: 2013-09-10 05:00:38
Autor: Olivander
W dniu wtorek, 10 wrze¶nia 2013 12:32:41 UTC+2 użytkownik johnkelly napisał:
Jak my¶lisz, ile było na facia skarg i dlaczego około zera?
Ile było - nie wiem. Ty wiesz?

A dlaczego by mogło hipotetycznie być na niego około zera (je¶li to fuckt) to możemy ino mniemać:
-bo dzi¶ nikt nie ma na nic czasu, a stówa glinie daje spokój SUBITO?
-bo Poznaniacy s± wszyscy wykastrowani i nie czuj± emocji?
-bo nie kojarz± represji z człowiekiem, s±dz±, że tak jest wszędzie?
-bo gostek jest wysoko na ¶wieczniku, a ludzie wini± szeregowych krawężników?

Proszę o interpretację pord:

art 20.1a mówi, że w nocy w mie¶cie dopuszcza się 60kmh, o ile znaki nie stanowi± inakszy (oiznsi)

za¶ art.33.5.2 mówi, że chodnikowanie jest legalne, je¶li furie mog± legalnie >50kmh. NIC nie mówi o tym, czy to dopuszczenie na czę¶ć doby.

Czy to znaczy, że w całym terenie zabudowanym, oiznsi, a chodnik >2m, możemy legalnie jeĽdzić po nim. A w razie mandatu, i¶ć do s±du, niemal pewni wygranej?

Pytek

Data: 2013-09-10 15:04:37
Autor: johnkelly
W dniu 2013-09-10 14:00, Olivander pisze:
[...]

Bo najlepiej popyszczyć w necie lub podobnych gremiach. U mnie była sytuacja pyszczenia facia na brak bata policji i innych urzędów wobec chuliganerii niszcz±cej przystanek. Na moje pytanie "skoro pan widział, to czemu ich nie wezwał" padła ¶wiatła odpowiedĽ "nie będę donosicielem".

[...]

Tak. Problem tylko w tym, że tam gdzie ten przepis by się faktycznie przydał chodniki rzadko kiedy maj± 2m. Ale to insza inszo¶ć.

Pytek

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2013-09-10 06:44:16
Autor: Olivander
W dniu wtorek, 10 wrze¶nia 2013 15:04:37 UTC+2 użytkownik johnkelly napisał:
> [...]
> Czy to znaczy, że w całym terenie zabudowanym, oiznsi, a chodnik >2m,
> możemy legalnie jeĽdzić po nim. A w razie mandatu, i¶ć do s±du, niemal
Tak.
Re-iteruję, dla precyzji. Rowerzysta złapany na chodniku w dzień. Uprzejmie mu proponuj± mandat. Uprzejmie odmawia, bo w tym miejscu już za 12h będzie 60kmh. Wygra?

Nie pytam 'czy ma słuszno¶ć moraln±', tylko czy wygra w s±dzie?
Problem tylko w tym, że tam gdzie ten przepis by się faktycznie przydał chodniki rzadko kiedy maj± 2m. Ale to insza inszo¶ć.
IMHO niekoniecznie masz rację. Chodnik to nie tylko powierzchnia pokryta krzywymi płytami. To od krawędzi jezdni do końca pasa drogowego, czyli aż do budynku, albo aż do krzaków. Często bywa >>2m. Tam gdzie jeżdżę (i czasem muszę zawracać, widz±c patrol) tak jest.

się pytam

Data: 2013-09-10 16:15:08
Autor: johnkelly
W dniu 2013-09-10 15:44, Olivander pisze:
[...]

Przegra.

Nie pytam 'czy ma słuszno¶ć moraln±', tylko czy wygra w s±dzie?

Nie wygra.

[...]

W takim razie na jakiej podstawie zakładasz, że to jest chodnik a nie ci±g dalszy jezdni? Je¶li już jest to pobocze.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2013-09-10 05:24:09
Autor: syn.szklarza
[...]

 To moze ja odpowiem.
Nie skarza sie, poniewaz gdyz poza tepymi dzidami, które musza gnac 25-30 km/h po chodnikach, żeby utrzymac odpowiedni± sredni± w czasie dojazdu do/z
pracy, nikt inny sie na niego za bardzo nie skarzy. A tepe dzidy, majac
swiadomosc, że jednak lamia przepisy, pokrzykuja tylko w internecie.

Jesli policja zacznie dzialac w odpowiednich miejscach, gdzie rowerzy¶ci
przeginaj± zbyt mocno i zbyt czesto, to jestem za (vide: Most Dworcowy, Aleje
Marcinkowskiego, Niepodleglosci czy Garbary w okolicach dworca kolejowego).

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2013-09-10 15:05:59
Autor: johnkelly
W dniu 2013-09-10 14:24, syn.szklarza@gmail.com pisze:

[...]

Z kontekstu wnoszę, że facet opowiada dyrdymały na temat przepisów - to trochę inna sytuacja.

Wojtek

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2013-09-10 18:17:54
Autor: Raffaello
johnkelly wrote:

W dniu 2013-09-10 12:21, Olivander pisze:
[...]
Wczoraj usłyszałem w TokFM "godziny szczytu" wywiad z
niedorzecznikiem poznańskiej drogówki, dotyczącej ich aktualnej akcji
"chodnikowym rowerzystom nasze stanowcze nie". Uzasadnieniem było
bajdurzenie o skargach pieszych na niegrzeczne odzywki "chodnikowcĂłw"
(a nie na potrącenia!) oraz (i tu zastrzygłem uszami w słuchawkach)
OSOBISTE PRZEMYŚLENIA powakacyjne jaśnie pana komendanta Józefa
[...]

Jak myślisz, ile było na facia skarg i dlaczego około zera?

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Maciej, ty naprawdę uważasz, że chodnik jest właściwym miejscem dla rowerzysty??? Jesteś tego absolutnie pewien??? ;)

Data: 2013-09-10 19:08:29
Autor: johnkelly
W dniu 2013-09-10 18:17, Raffaello pisze:
johnkelly wrote:

[...]

rowerzysty??? JesteĹ› tego absolutnie pewien??? ;)

Nie uważam, że chodnik jest miejscem dla rowerzysty, niemniej nie wiem dlaczego ciągle każą mi po chodnikach jeździć :P. Przyjdzie jakiś pajac, postawi rurę z niebieskim kółkiem i się raptem okazuje, że po chodniku nie tylko można, ale wręcz należy ;P.

A moja wypowiedź dotyczyła zwłaszcza "[...] komendanta Józefa Klimczewskiego (słynnego wg. google z innych oryginalnych akcji typu "tęp pieszych" i z nieortodoksyjnych wypowiedzi na temat Prawa o Ruchu Drogowym)". Jeśli, za przeproszeniem, facet bredzi, tudzież ma własną, prywatną wersję PORD, to powinien za to ponieść konsekwencje.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2013-09-10 20:48:34
Autor: Raffaello
johnkelly wrote:

Maciej, ty naprawdę uważasz, że chodnik jest właściwym miejscem dla
rowerzysty??? JesteĹ› tego absolutnie pewien??? ;)

Nie uwaĹĽam, ĹĽe chodnik jest miejscem dla rowerzysty, niemniej nie wiem
dlaczego ciągle każą mi po chodnikach jeździć :P. Przyjdzie jakiś
pajac, postawi rurę z niebieskim kółkiem i się raptem okazuje, że po
chodniku nie tylko można, ale wręcz należy ;P.

Więc może właśnie trzeba uświadamiać, że złe stawiają?

http://imageshack.us/photo/my-images/716/5z76.jpg/
Tu masz ewidentny przykład jak w tym miasteczku stawia się oznakowanie ciągu pieszo-rowerowego... Wiesz gdzie chyba?

[...]

Albo trzeba go uświadamiać i temat jego niekompetencji podnosić w mediach. Tak, żeby się gęsto i mocno tłumaczył. Tak jak to było w stolicy z wieloma pomysłami np. Policji, która chciała, aby rowerzysta zatrzymywał się przed każdym wjazdem na skrzyżowanie i sprawdzał czy ma wolną droge, niezależnie od światła palącego się na sygnalizacji...

Data: 2013-09-10 21:01:33
Autor: johnkelly
W dniu 2013-09-10 20:48, Raffaello pisze:
johnkelly wrote:

[...]

ciÄ…gu pieszo-rowerowego... Wiesz gdzie chyba?

Wiem. I tak jest lepiej, bo wcześniej miały być "tajne" przejazdy rowerowe. Teraz jest nadal jest idiotycznie, ale przynajmniej legalnie (co i tak jest kiepskim uzasadnieniem).

Tajasne. Jakich mediach?

Pozdrawiam
Maciej Różalski