osobociężarówka do 45tys

Data: 2013-02-07 20:17:46
Autor: Paweł Olaszek
osobociężarówka do 45tys
Poszukuję auta, które spełniłoby wszystkie poniższe założenia:

-cena do 45tys.
-rok produkcji 2009 lub nowszy
-możliwość ciągnięcia przyczepy 2000kg
-homologacja ciężarowa
-minimum 4os.

czy jest w tej cenie coś realnego i rozsądnego? Teoretycznie są ogłoszenia pickupów (navara i klony), czy coś jeszcze?

--
Pozdrawiam,
Paweł

Data: 2013-02-07 20:24:35
Autor: WOJO
osobociężarówka do 45tys
[...]

http://otomoto.pl/ssangyong-actyon-ssang-yong-actyon-4wd-C26585058.html
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2013-02-07 20:34:22
Autor: Jarek S.
osobociężarówka do 45tys

Użytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisał w wiadomości news:kf0v1g$2jm$1node1.news.atman.pl...
[...]

No ale rok produkcji 2008 to nie jest ...2009 lub nowszy...

Data: 2013-02-07 20:35:57
Autor: WOJO
osobociężarówka do 45tys
No ale rok produkcji 2008 to nie jest ...2009 lub nowszy...

Czekałem i zastanawiałem się, kiedy ktoś to wypomni :)
WOJO

Data: 2013-02-07 20:38:54
Autor: Jarek S.
osobociężarówka do 45tys

Użytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisał w wiadomości news:kf0vmq$38n$1node1.news.atman.pl...
No ale rok produkcji 2008 to nie jest ...2009 lub nowszy...

Czekałem i zastanawiałem się, kiedy ktoś to wypomni :)
WOJO

Oj tam, oj tam..... ale na pewno data rejestracji to 2009 więc wszystko OK :)

Data: 2013-02-07 20:41:19
Autor: Paweł Olaszek
osobociężarówka do 45tys
W dniu 2013-02-07 20:24, WOJO pisze:

http://otomoto.pl/ssangyong-actyon-ssang-yong-actyon-4wd-C26585058.html

a jak automat znosi ciągnięcie częste ciężkiej przyczepy?

--
pozdrawiam,
Paweł

Data: 2013-02-07 20:59:13
Autor: WOJO
osobociężarówka do 45tys
a jak automat znosi ciągnięcie częste ciężkiej przyczepy?

Nie znam skrzyni w tym modelu, jednak sporo pojazdów ciężarowych ma automatyczne skrzynki i jakoś ciągną te 40 ton.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2013-02-07 22:59:53
Autor: jerzu
osobociężarówka do 45tys
On Thu, 7 Feb 2013 20:59:13 +0100, "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe>
wrote:

Nie znam skrzyni w tym modelu, jednak sporo pojazdów ciężarowych ma automatyczne skrzynki i jakoś ciągną te 40 ton.

Niezłe porównanie. Nie wziąłeś pod uwagę tego, ze te skrzynie są
projektowane do tego właśnie celu? A tak w osobówce niekoniecznie się
może w tym sprawdzić.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2013-02-07 23:33:40
Autor: Tomasz Pyra
osobociężarówka do 45tys
Dnia Thu, 7 Feb 2013 20:59:13 +0100, WOJO napisał(a):

a jak automat znosi ciągnięcie częste ciężkiej przyczepy?

Nie znam skrzyni w tym modelu, jednak sporo pojazdów ciężarowych ma automatyczne skrzynki i jakoś ciągną te 40 ton.

Tylko  ta skrzynka waży pewnie tyle co pół tej osobówki którą on chce
jeździć :)

Data: 2013-02-08 17:55:21
Autor: Tomasz Gorbaczuk
osobociężarówka do 45tys
Dnia 07-02-2013 o 23:33:40 Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam>  napisał(a):

[...]

A jakie są przeciwwskazania do ciągnięcia przyczepy autem z automatem? -  Mam C4GP z klasycznym automatem (AM6) i często zdarza mi się jechać z  przyczepą ...
Max moment skrzyni 450nm, max moment silnika 350nm. Mam się czego obawiać?

TG

Data: 2013-02-09 23:09:36
Autor: Marek Dyjor
osobociężarówka do 45tys
Paweł Olaszek wrote:
W dniu 2013-02-07 20:24, WOJO pisze:

http://otomoto.pl/ssangyong-actyon-ssang-yong-actyon-4wd-C26585058.html

a jak automat znosi ciągnięcie częste ciężkiej przyczepy?

rozciąga sie pewnie...  ;-)

Data: 2013-02-07 20:48:54
Autor: Tomasz Pyra
osobociężarówka do 45tys
Dnia Thu, 07 Feb 2013 20:17:46 +0100, Paweł Olaszek napisał(a):

[...]

Grand Vitara w zasadzie spełnia te wszystkie założenia.
Nie wiem tylko czy wszystkie wersje mają 2000kg przyczepy.

Data: 2013-02-08 08:50:21
Autor: Robson
osobociężarówka do 45tys
Grand Vitara w zasadzie spełnia te wszystkie założenia.
Nie wiem tylko czy wszystkie wersje mają 2000kg przyczepy.

Wystarczy, że będzie miała napęd na wszystkie koła i może ciągnąć przyczepy cięższe od masy własnej.

Data: 2013-02-08 23:35:29
Autor: Tomasz Pyra
osobociężarówka do 45tys
Dnia Fri, 08 Feb 2013 08:50:21 +0100, Robson napisał(a):

Grand Vitara w zasadzie spełnia te wszystkie założenia.
Nie wiem tylko czy wszystkie wersje mają 2000kg przyczepy.

Wystarczy, że będzie miała napęd na wszystkie koła i może ciągnąć przyczepy cięższe od masy własnej.

Dać to się da rozmaite rzeczy robić, a sądzę że on pytał raczej o liczby w
dowodzie rejestracyjnym.

Data: 2013-02-09 09:27:24
Autor: Paweł Olaszek
osobociężarówka do 45tys
W dniu 2013-02-08 23:35, Tomasz Pyra pisze:
[...]

te liczby to jedno, ale dla mnie ważne żeby to miało rozsądek i bezpieczeństwo zachowane. Zbyt lekkim autem z długą i ciężką przyczepą źle się jeździ, mimo że się da.
Vitara jest najfajniejsza, ale za droga niestety. Z pozostałych chyba Mitsu L200 wygląda najrozsądniej.

--
pozdrawiam,
Paweł

Data: 2013-02-09 19:40:58
Autor: Tomasz Pyra
osobociężarówka do 45tys
Dnia Sat, 09 Feb 2013 09:27:24 +0100, Paweł Olaszek napisał(a):

Dać to się da rozmaite rzeczy robić, a sądzę że on pytał raczej o liczby w
dowodzie rejestracyjnym.

te liczby to jedno, ale dla mnie ważne żeby to miało rozsądek i bezpieczeństwo zachowane.

Moje doświadczenia z różnymi przyczepami są takie, że jeżeli przyczepa jest
w dobrym stanie technicznym (hamulce i zawieszenie, a do tego odpowiedni
rozkład mas), to bardzo dobrze się ciągnie nawet powyżej tych liczb.

Tak naprawdę istotne jest to że jak masz kat. B to żeby nie przekroczyć
3500kg sumy DMC (bez znaczenia czy przyczepa pusta czy załadowana), żeby
nie ryzykować regresu.
Skoro planujesz ciągnąć 2000kg to i tak potrzebujesz B+E, a wtedy to już
jakoś nie spotkałem żeby ktoś zbyt dokładnie to wszystko przeliczał.

Bo tak naprawdę takiej przyczepy (z hamulcem najazdowym) nie możesz ciągnąć
żadnym z proponowanych samochodów, bo potrzebujesz samochodu o DMC minimum
2660kg, albo z pneumatycznym układem hamulcowym przyczepy.

Data: 2013-02-09 22:20:50
Autor: Paweł Olaszek
osobociężarówka do 45tys
W dniu 2013-02-09 19:40, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Nie wszystko przewidzisz. Niedawno puściło mi w trakcie jazdy mocowanie pasa*. Podczas ruszania pod górę stalowe elementy przesunęły się o metr do tyłu (przyczepa 6m) i przy 90km/h zrobiłem węża że hoho. Auto było na tyle ciężkie (załadowane na max DMC3,5), że prawie 2t na haku dało się opanować, ale przy lżejszym aucie by było krucho.
Przy awaryjnym hamowaniu też może być kłopocik- wystarczy mała nieliniowość zestawu i np dowiesz się właśnie, że przyczepa z wypożyczalni ma hamulce jakie ma.

Tak naprawdę istotne jest to że jak masz kat. B to żeby nie przekroczyć
3500kg sumy DMC (bez znaczenia czy przyczepa pusta czy załadowana), żeby
nie ryzykować regresu.

gwoli ścisłości 4250kg, a regres ryzykujesz zawsze jak się DMC przyczepy nie zgadza z DMC przyczepy w dowodzie auta

Skoro planujesz ciągnąć 2000kg to i tak potrzebujesz B+E, a wtedy to już
jakoś nie spotkałem żeby ktoś zbyt dokładnie to wszystko przeliczał.

Pan sierżant zazwyczaj, a ITD tym bardziej jak sądzę. Jak cię już zatrzymają do kontroli to przeważnie sprawdzają poza uprawnieniami, czy to auto może ciągnąć tę przyczepę.

Bo tak naprawdę takiej przyczepy (z hamulcem najazdowym) nie możesz ciągnąć
żadnym z proponowanych samochodów, bo potrzebujesz samochodu o DMC minimum
2660kg, albo z pneumatycznym układem hamulcowym przyczepy.

Czemu L200 nie może pociągnąć przyczepy 2t?

*) zapinałem już naprawdę trudne ładunki, ale tym razem czegoś tam nie przewidziałem. Po 100km było ok, a na 120-tym...

--
pozdrawiam,
Paweł

Data: 2013-02-10 00:05:42
Autor: Tomasz Pyra
osobociężarówka do 45tys
Dnia Sat, 09 Feb 2013 22:20:50 +0100, Paweł Olaszek napisał(a):

[...]

Regres ubezpieczeniowy będzie jak kierujący nie miał uprawnień.
Mając kat B, ma się uprawnienia na 3500+750kg, ale nie ma się np. na
2050+1500kg.

Skoro planujesz ciągnąć 2000kg to i tak potrzebujesz B+E, a wtedy to już
jakoś nie spotkałem żeby ktoś zbyt dokładnie to wszystko przeliczał.

Pan sierżant zazwyczaj, a ITD tym bardziej jak sądzę.

Znam całe tabuny ludzi którzy mając kat B jeżdżą z lekko przekroczoną sumą
3.5t DMC, policja się nie czepia. Natomiast ubezpieczyciel owszem.

[...]

A faktycznie... Nie wiedziałem że L200 ma tak duże DMC - widzę nawet
egzemplarze z DMC 3500kg :)

Data: 2013-02-07 22:51:25
Autor: Lewis
osobociężarówka do 45tys
W dniu 2013-02-07 20:17, Paweł Olaszek pisze:
[...]

Kia Sorento, do 45kzł jak dobrze poszukasz to może coś znajdziesz.

Lewis

osobociężarówka do 45tys