ostre ko³o i rama

Data: 2010-12-30 23:15:55
Autor: R.Madejski
ostre ko³o i rama
Czy do zbudowania ostrego ko³a konieczna jest rama z hakami czy te¿ mo¿na wykorzystaæ star± ramê szosow±?

RM

Data: 2010-12-30 23:19:15
Autor: zly
ostre ko³o i rama
Dnia Thu, 30 Dec 2010 23:15:55 +0100, R.Madejski napisa³(a):

Czy do zbudowania ostrego ko³a konieczna jest rama z hakami czy te¿ mo¿na wykorzystaæ star± ramê szosow±?

Bez haków mo¿e byæ ci ciê¿ko zamontowaæ ko³o :) Stara rama z poziomymi
hakami w odwrotnym kierunku ni¿ torowe da radê

--
marcin

Data: 2010-12-30 23:49:17
Autor: R.Madejski
ostre ko³o i rama
zly wrote:
[...]

Dziêki. Jeszcze jedna sprawa mnie nurtuje. Na tym filmie:

http://www.youtube.com/watch?v=sajonqDgEmE

Mam wra¿enie, ¿e niektóre ramy jakie¶ ma³e s±, kompaktowe, jakby nie pod ko³a 28" tylko mniejsze. Czy mi siê tak tylko wydaje czy te¿ faktycznie produkuje siê ramy pod ostre na mniejsze ko³a ni¿ 28"?

RM

Data: 2010-12-31 06:32:09
Autor: Fabian
ostre ko³o i rama
W dniu 30.12.2010 23:49, R.Madejski pisze:
zly wrote:
[...]

Jako¶ trzeba naci±gn±æ ³añcuch, albo na hakach ko³ach, albo na suporcie.
Naci±g przez napinacz raczej nie wchodzi w grê.

[...]

A móg³by¶ podaæ w którym miejscu tego filmu, bo ja tego nie widzê. A s±
ramy torowe z przednim ko³em 26". Ram z otwartymi hakami do ty³u u¿ywa
siê te¿ do jazdy na czas czyli w szczególno¶ci do triatlonu, a w tym
wypadku te¿ siê spotka³em z rowerami na ko³ach 26".

Fabian.

Data: 2010-12-31 08:27:22
Autor: zly
ostre ko³o i rama
Dnia Fri, 31 Dec 2010 06:32:09 +0100, Fabian napisa³(a):

Jako¶ trzeba naci±gn±æ ³añcuch,

No to chyba jasne

albo na hakach ko³ach, albo na suporcie.

Na suporcie?

Naci±g przez napinacz raczej nie wchodzi w grê.

No zdecydowanie nie, chyba, ¿e kto¶ zamierza hamowaæ tylko zewnêtrznym
hamulcem, ale to jako¶ mija siê z celem imo.

--
marcin

Data: 2010-12-31 08:52:11
Autor: kosik
ostre ko³o i rama
W dniu 2010-12-31 08:27, zly pisze:
Na suporcie?

Mimo¶ród w mufie suportowej.

kosik

Data: 2010-12-31 13:33:47
Autor: Rafa³ Wawrzycki
ostre ko³o i rama
Dnia 31 gru 2010 w li¶cie [news:ifk238$3hi$1news.onet.pl] kosik [kosik77@interiabezsyfu.pl] napisa³(a):

Mimo¶ród w mufie suportowej.

Jak dla mnie strata pieniêdzy i czasu - przy ka¿dym zdjêciu tylnego ko³a trzeba dodatkowo majstrowaæ przy suporcie. I to dwukrotnie: przy zdejmowaniu i zak³adaniu.

--
Pozdrawiam,
Rafa³ W.

http://picasaweb.google.com/warszawski.wycinak
http://prw.terror404.net/rwawrzycki/
Odpowiadaj±c na adres prywatny usuñ WYTNIJ_TO.

Data: 2010-12-31 09:29:08
Autor: Fabian
ostre ko³o i rama
W dniu 31.12.2010 08:27, zly pisze:
Dnia Fri, 31 Dec 2010 06:32:09 +0100, Fabian napisa³(a):

Jako¶ trzeba naci±gn±æ ³añcuch,

No to chyba jasne

albo na hakach ko³ach, albo na suporcie.

Na suporcie?

Tak. Na tego typu:
http://www.google.com/images?q=eccentric+bottom+brackets

Naci±g przez napinacz raczej nie wchodzi w grê.

No zdecydowanie nie, chyba, ¿e kto¶ zamierza hamowaæ tylko zewnêtrznym
hamulcem, ale to jako¶ mija siê z celem imo.

Zdecydowanie siê mija. Ale niektórym takie pomys³y przychodzi³y do g³owy ;)

Fabian.

Data: 2011-01-01 22:55:59
Autor: Dariusz K. £adziak
ostre ko³o i rama
U¿ytkownik zly napisa³:
[...]

Albo zastosuje napinacz sztywny - ale ten musi mieæ stosown± wytrzyma³o¶æ, si³y odci±gu ³añcucha w bok s± o rz±d wielko¶ci wiêksze od si³ ci±gn±cych ³añcuch.

--
Darek

Data: 2010-12-31 10:41:32
Autor: Wojtek Sobociñski
ostre ko³o i rama
Ram z otwartymi hakami do ty³u u¿ywa siê te¿ do
> "jazdy na czas czyli w szczególno¶ci do triatlonu"

Tia. Do¶æ odkrywcze stwierdzenie. :/

--
Wojtek Sobociñski
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2010-12-31 11:02:15
Autor: Fabian
ostre ko³o i rama
W dniu 31.12.2010 10:41, Wojtek Sobociñski pisze:
Ram z otwartymi hakami do ty³u u¿ywa siê te¿ do
"jazdy na czas czyli w szczególno¶ci do triatlonu"

Tia.

Tia?

Do¶æ odkrywcze stwierdzenie. :/

Tzn. uwa¿asz, ¿e nie u¿ywa³o i nie u¿ywa siê SS do jazdy na czas?

Fabian.

Data: 2010-12-31 11:03:23
Autor: Fabian
ostre ko³o i rama
W dniu 31.12.2010 11:02, Fabian pisze:
[...]

http://www.google.com/images?q=time+trial+frame

Fabian.

Data: 2011-01-01 23:31:20
Autor: Dariusz K. £adziak
ostre ko³o i rama
U¿ytkownik Fabian napisa³:
[...]

Zale¿y od dystansu. Mo¿na na czas na torze, mo¿na na odcinku p³askim kilkaset metrów do kilometra - i wówczas ostroko³owiec mo¿e mieæ sens.

W triathlonie, podobnie jak w klasycznych kolarskich czasówkach je¼dzi siê jednak d³u¿sze dystanse i przerzutka bywa przydatna - a wybór jest zero - jedynkowy póki co, albo ostre ko³o albo przerzutka.

--
Darek

Data: 2011-01-02 15:53:57
Autor: Wojtek Sobociñski
ostre ko³o i rama
W dniu 2010-12-31 11:02, Fabian pisze:
[...]

Ja to bym powiedzia³, ¿e ram z otwartymi do ty³u hakami u¿ywa siê do jazdy na torze. S³ysza³em o jednym KTMie do triatlonu z poziomymi hakami (stoi w sklepie na KEN 49) ale wiêkszo¶æ rowerów ma normalne pionowe. Np. KTM Solus Prime:
http://www.ktm-bikes.net/rowery-ktm-2010/item/triathlon/ktm-solus-prime
albo TREK Equinox:
http://www.freesport.pl/rowery/triathlon-cross/

--
Wojtek Sobociñski
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-01-01 22:53:21
Autor: Dariusz K. £adziak
ostre ko³o i rama
U¿ytkownik Fabian napisa³:
zly wrote:
[...]

Ramy torowe pod ostre ko³o faktycznie mog± wygl±daæ na "kompaktowe". Maj± do granic mo¿liwo¶ci zmniejszone miejsce na ko³a - przecie¿ b³otników nikt w nich montowa³ nie bêdzie, wy¿szych opon tym bardziej - na tym siê je¼dzi na szytkach pó³calowych (bo 5/8" na torze to nadmiar wygodnictwa...) A ka¿dy centymetr d³ugo¶ci ramy przek³ada siê na jej wagê.

W efekcie - rama torowa ¶rednio siê nadaje na miejska ramê ostroko³ow±. Ani b³otników siê nie wci¶nie, ani tego montowanego dla mi¶ków hamulca, na dok³adkê jest sama w sobie odchudzona do stanu pozwalaj±cego poruszaæ siê jedynie po g³adkim torze kolarskim - ju¿ tory tramwajowe s± dla niej sporym obci±¿eniem i ¿ywotno¶æ radykalnie skracaj±. Ostroko³owiec miejski musi mieæ znacznie mocniejsz± ramê bo na znacznie wiêksze obci±¿enia od nierówno¶ci nawierzchni jest nara¿ony.

--
Darek

ostre ko³o i rama