Data: 2010-12-30 23:15:55 | |
Autor: R.Madejski | |
ostre ko³o i rama | |
Czy do zbudowania ostrego ko³a konieczna jest rama z hakami czy te¿ mo¿na wykorzystaæ star± ramê szosow±?
RM |
|
Data: 2010-12-30 23:19:15 | |
Autor: zly | |
ostre ko³o i rama | |
Dnia Thu, 30 Dec 2010 23:15:55 +0100, R.Madejski napisa³(a):
Czy do zbudowania ostrego ko³a konieczna jest rama z hakami czy te¿ mo¿na wykorzystaæ star± ramê szosow±? Bez haków mo¿e byæ ci ciê¿ko zamontowaæ ko³o :) Stara rama z poziomymi hakami w odwrotnym kierunku ni¿ torowe da radê -- marcin |
|
Data: 2010-12-30 23:49:17 | |
Autor: R.Madejski | |
ostre ko³o i rama | |
zly wrote:
Dnia Thu, 30 Dec 2010 23:15:55 +0100, R.Madejski napisa³(a): Dziêki. Jeszcze jedna sprawa mnie nurtuje. Na tym filmie: http://www.youtube.com/watch?v=sajonqDgEmE Mam wra¿enie, ¿e niektóre ramy jakie¶ ma³e s±, kompaktowe, jakby nie pod ko³a 28" tylko mniejsze. Czy mi siê tak tylko wydaje czy te¿ faktycznie produkuje siê ramy pod ostre na mniejsze ko³a ni¿ 28"? RM |
|
Data: 2010-12-31 06:32:09 | |
Autor: Fabian | |
ostre ko³o i rama | |
W dniu 30.12.2010 23:49, R.Madejski pisze:
zly wrote: Jako¶ trzeba naci±gn±æ ³añcuch, albo na hakach ko³ach, albo na suporcie. Naci±g przez napinacz raczej nie wchodzi w grê. Dziêki. Jeszcze jedna sprawa mnie nurtuje. Na tym filmie: A móg³by¶ podaæ w którym miejscu tego filmu, bo ja tego nie widzê. A s± ramy torowe z przednim ko³em 26". Ram z otwartymi hakami do ty³u u¿ywa siê te¿ do jazdy na czas czyli w szczególno¶ci do triatlonu, a w tym wypadku te¿ siê spotka³em z rowerami na ko³ach 26". Fabian. |
|
Data: 2010-12-31 08:27:22 | |
Autor: zly | |
ostre ko³o i rama | |
Dnia Fri, 31 Dec 2010 06:32:09 +0100, Fabian napisa³(a):
Jako¶ trzeba naci±gn±æ ³añcuch, No to chyba jasne albo na hakach ko³ach, albo na suporcie. Na suporcie? Naci±g przez napinacz raczej nie wchodzi w grê. No zdecydowanie nie, chyba, ¿e kto¶ zamierza hamowaæ tylko zewnêtrznym hamulcem, ale to jako¶ mija siê z celem imo. -- marcin |
|
Data: 2010-12-31 08:52:11 | |
Autor: kosik | |
ostre ko³o i rama | |
W dniu 2010-12-31 08:27, zly pisze:
Na suporcie? Mimo¶ród w mufie suportowej. -- Pozdrawiam kosik |
|
Data: 2010-12-31 13:33:47 | |
Autor: Rafa³ Wawrzycki | |
ostre ko³o i rama | |
Dnia 31 gru 2010 w li¶cie [news:ifk238$3hi$1news.onet.pl] kosik [kosik77@interiabezsyfu.pl] napisa³(a):
Mimo¶ród w mufie suportowej. Jak dla mnie strata pieniêdzy i czasu - przy ka¿dym zdjêciu tylnego ko³a trzeba dodatkowo majstrowaæ przy suporcie. I to dwukrotnie: przy zdejmowaniu i zak³adaniu. -- Pozdrawiam, Rafa³ W. http://picasaweb.google.com/warszawski.wycinak http://prw.terror404.net/rwawrzycki/ Odpowiadaj±c na adres prywatny usuñ WYTNIJ_TO. |
|
Data: 2010-12-31 09:29:08 | |
Autor: Fabian | |
ostre ko³o i rama | |
W dniu 31.12.2010 08:27, zly pisze:
Dnia Fri, 31 Dec 2010 06:32:09 +0100, Fabian napisa³(a): Tak. Na tego typu: http://www.google.com/images?q=eccentric+bottom+brackets Naci±g przez napinacz raczej nie wchodzi w grê. Zdecydowanie siê mija. Ale niektórym takie pomys³y przychodzi³y do g³owy ;) Fabian. |
|
Data: 2011-01-01 22:55:59 | |
Autor: Dariusz K. £adziak | |
ostre ko³o i rama | |
U¿ytkownik zly napisa³:
Dnia Fri, 31 Dec 2010 06:32:09 +0100, Fabian napisa³(a): Albo zastosuje napinacz sztywny - ale ten musi mieæ stosown± wytrzyma³o¶æ, si³y odci±gu ³añcucha w bok s± o rz±d wielko¶ci wiêksze od si³ ci±gn±cych ³añcuch. -- Darek |
|
Data: 2010-12-31 10:41:32 | |
Autor: Wojtek Sobociñski | |
ostre ko³o i rama | |
Ram z otwartymi hakami do ty³u u¿ywa siê te¿ do> "jazdy na czas czyli w szczególno¶ci do triatlonu" Tia. Do¶æ odkrywcze stwierdzenie. :/ -- Wojtek Sobociñski Full szosa 2 sztywniaki XTZ 750 '91 Podkowa Le¶na |
|
Data: 2010-12-31 11:02:15 | |
Autor: Fabian | |
ostre ko³o i rama | |
W dniu 31.12.2010 10:41, Wojtek Sobociñski pisze:
Ram z otwartymi hakami do ty³u u¿ywa siê te¿ do Tia? Do¶æ odkrywcze stwierdzenie. :/ Tzn. uwa¿asz, ¿e nie u¿ywa³o i nie u¿ywa siê SS do jazdy na czas? Fabian. |
|
Data: 2010-12-31 11:03:23 | |
Autor: Fabian | |
ostre ko³o i rama | |
W dniu 31.12.2010 11:02, Fabian pisze:
W dniu 31.12.2010 10:41, Wojtek Sobociñski pisze: Do¶æ odkrywcze stwierdzenie. :/ http://www.google.com/images?q=time+trial+frame Fabian. |
|
Data: 2011-01-01 23:31:20 | |
Autor: Dariusz K. £adziak | |
ostre ko³o i rama | |
U¿ytkownik Fabian napisa³:
W dniu 31.12.2010 10:41, Wojtek Sobociñski pisze: Zale¿y od dystansu. Mo¿na na czas na torze, mo¿na na odcinku p³askim kilkaset metrów do kilometra - i wówczas ostroko³owiec mo¿e mieæ sens. W triathlonie, podobnie jak w klasycznych kolarskich czasówkach je¼dzi siê jednak d³u¿sze dystanse i przerzutka bywa przydatna - a wybór jest zero - jedynkowy póki co, albo ostre ko³o albo przerzutka. -- Darek |
|
Data: 2011-01-02 15:53:57 | |
Autor: Wojtek Sobociñski | |
ostre ko³o i rama | |
W dniu 2010-12-31 11:02, Fabian pisze:
W dniu 31.12.2010 10:41, Wojtek Sobociñski pisze: Ja to bym powiedzia³, ¿e ram z otwartymi do ty³u hakami u¿ywa siê do jazdy na torze. S³ysza³em o jednym KTMie do triatlonu z poziomymi hakami (stoi w sklepie na KEN 49) ale wiêkszo¶æ rowerów ma normalne pionowe. Np. KTM Solus Prime: http://www.ktm-bikes.net/rowery-ktm-2010/item/triathlon/ktm-solus-prime albo TREK Equinox: http://www.freesport.pl/rowery/triathlon-cross/ -- Wojtek Sobociñski Full szosa 2 sztywniaki XTZ 750 '91 Podkowa Le¶na |
|
Data: 2011-01-01 22:53:21 | |
Autor: Dariusz K. £adziak | |
ostre ko³o i rama | |
U¿ytkownik Fabian napisa³:
W dniu 30.12.2010 23:49, R.Madejski pisze: Ramy torowe pod ostre ko³o faktycznie mog± wygl±daæ na "kompaktowe". Maj± do granic mo¿liwo¶ci zmniejszone miejsce na ko³a - przecie¿ b³otników nikt w nich montowa³ nie bêdzie, wy¿szych opon tym bardziej - na tym siê je¼dzi na szytkach pó³calowych (bo 5/8" na torze to nadmiar wygodnictwa...) A ka¿dy centymetr d³ugo¶ci ramy przek³ada siê na jej wagê. W efekcie - rama torowa ¶rednio siê nadaje na miejska ramê ostroko³ow±. Ani b³otników siê nie wci¶nie, ani tego montowanego dla mi¶ków hamulca, na dok³adkê jest sama w sobie odchudzona do stanu pozwalaj±cego poruszaæ siê jedynie po g³adkim torze kolarskim - ju¿ tory tramwajowe s± dla niej sporym obci±¿eniem i ¿ywotno¶æ radykalnie skracaj±. Ostroko³owiec miejski musi mieæ znacznie mocniejsz± ramê bo na znacznie wiêksze obci±¿enia od nierówno¶ci nawierzchni jest nara¿ony. -- Darek |