ostrze偶enie - debet贸wka i blokada (MC w mBanku)

Data: 2010-07-09 16:45:57
Autor: Marcin Kossakowski
ostrze偶enie - debet贸wka i blokada (MC w mBanku)
Witam,

kr贸tka historia z mora艂em - chcia艂em dzi艣 kupi膰 bilet lotniczy. znalaz艂em najtaniej w agencji francuskiej (voyages-sncf.com) no i uruchomi艂em ca艂膮 procedur臋 rezerwacji. Chcia艂em zap艂aci膰 debet贸wk膮 MC wydan膮 do eKonta w mBanku - w sumie czemu by nie spr贸bowa膰...

Po kilkukrotnym odrzuceniu autoryzacji na ww. stronie telefon do banku (mBank). Ustalili 偶e zapytanie jest typu transkacje telef. i korespondencyjne, ustalili艣my limity kwotowe i ilo艣ciowe na ten typ operacji i pr贸buj臋 dalej zmusi膰 serwis do zautoryzaowania p艂atno艣ci - niestety bezskutecznie.

Po zako艅czeniu (i przegraniu) tej nier贸wnej walki widz臋, 偶e mam idealnie za艂o偶on膮 blokad臋 na moj膮 debet贸wk臋, kwota oczywi艣cie zgodna z t膮, kt贸r膮 PR脫BOWA艁EM uregulowa膰. Telefon na mlinie - oni nie mog膮 zdj膮膰 blokady bo to francja za艂o偶y艂a. Tel do francji - zdejmiemy blokad臋 w ci膮gu 7 dni. No 偶esz kur... A jeszcze gwoli 艣cis艂o艣ci - na stronie zawsze by艂 komunikat o odrzuceniu transakcji i pro艣ba o skontaktowanie si臋 z bankiem.

Koniec ko艅c贸w zap艂aci艂em wypuk艂膮 debet贸wk膮 z francuskiego banku robi膮c sobie niez艂y debet... no ale mam nadziej臋, 偶e mi nie nalicz膮 odsetek - w ko艅cu bezgot贸wkowo.

A francja dosta艂a ode mnie w kredyt 350鈧 na tydzie艅. Oprocentowanie + prowizja = 0鈧. Siedz臋 wnerwiony, ale chyba niewiele ju偶 z tym idzie zrobi膰, czekam na zdj臋cie blokady z MC i musz臋 zrobi膰 przelew SEPA do FR. Chyba 偶e kto艣 z grupowicz贸w m贸g艂by s艂u偶y膰 jak膮艣 fajn膮 rad膮 w tej sprawie.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2010-07-09 10:53:47
Autor: gtoni
ostrze縠nie - debet體ka i blokada (MC w mBanku)
On 9 Lip, 16:45, Marcin Kossakowski <69mar...@interia.pl> wrote:
Witam,

kr髏ka historia z mora砮m - chcia砮m dzi kupi bilet lotniczy.
znalaz砮m najtaniej w agencji francuskiej (voyages-sncf.com) no i
uruchomi砮m ca潮 procedur rezerwacji. Chcia砮m zap砤ci debet體k MC
wydan do eKonta w mBanku - w sumie czemu by nie spr骲owa...

Po kilkukrotnym odrzuceniu autoryzacji

A widzisz jaki jest pozytek z nauki czytania w szkole!
Trzeba bylo sie uczyc a nie zbijac baki, to bys przeczytal w mbanku,
ze przed pierwszym uzyciem karty debetowej do
platnosci przez internet trzeba ustawic limity. I to jest ZALETA a nie
wada tej karty, bo sklep nie pobierze Ci wiecej niz
chcesz, lub ktos bez twojej zgody.Nieuczciwy sklep, lub pracownik ma
dane twojej karty i moze Cie ogolic, a tak to
po transakcji ustawiasz limit 0 i spisz spokojnie. Transakcje przez
internet nie robi sie co godz. ani codziennie.
gtoni

Data: 2010-07-09 12:58:29
Autor: witek
gtoni wrote:
Nieuczciwy sklep, lub pracownik ma
dane twojej karty i moze Cie ogolic, a tak to
po transakcji ustawiasz limit 0 i spisz spokojnie.

No to 縠by si kiedy nie obudzi w nocy z krzykiem, bo ci si koszmary 秐i硑, 縠 masz debet na koncie i kasa wyparowa砤.

Data: 2010-07-09 20:32:34
Autor: Rafa
W dniu 10-07-09 19:58, witek pisze:
No to 縠by si kiedy nie obudzi w nocy z krzykiem, bo ci si koszmary
秐i硑, 縠 masz debet na koncie i kasa wyparowa砤.

No patrz, mi na ustawionym limicie na 0 przychodzi硑 smsy o odrzuceniu transakcji (skradziono dane mojej karty). Jak maj debet zrobi?

--
Raf

Data: 2010-07-09 14:25:49
Autor: witek
Rafa wrote:
[...]

a) Id do kanjpy dopisz napiwek i czekaj na debet.
b) zle sobie p砤tno舵 kart za jak倍 us硊g, np. skypa
c) zatankuj na stacji gdzie autoryzacja karty odbywa sie na minimaln kwot przed rozpocz眂iem tankowania np 1 euro, a obci笨enie przychodzi p蠹niej.
d) kup co za granic i czekaj na zmian kursu waluty.
e) zarezerwuj pokoj w hotelu na jedn noc i opr蠹nij barek w ca硂禼i obrzyguj眂 przy okazji 禼iany

w ka縟ym z tych przypadk體 limit ustawiony na zero b眃 jak倍 ma潮 kwot ci nie pomo縠.
Limit chroni ci przed autoryzacj, ale nie przed obci笨eniem karty.

Data: 2010-07-09 22:45:37
Autor: Elwinko
ostrze縠nie - debet體ka i blokada (MC w mBanku)

U縴tkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisa w wiadomo禼i
w ka縟ym z tych przypadk體 limit ustawiony na zero b眃 jak倍 ma潮 kwot
ci nie pomo縠.
Limit chroni ci przed autoryzacj, ale nie przed obci笨eniem karty.

    Co tu nie rozumiem.
Jak nie ma autoryzacji, to nie ma te obci笨enia.
Czy縝y by硂 inaczej ?

Data: 2010-07-10 00:13:33
Autor: witrak()
witek wrote:
Elwinko wrote:
[...]

No, z t oczywisto禼i to jest wzgl阣nie: musz by spe硁ione pewne warunki, bo inaczej klient zareklamuje.

Zatem nale縜硂by powiedzie "jak nie ma autoryzacji to *zwykle* nie ma te obci笨enia": je秎i kasa si sprzedawcy/us硊godawcy nie nale縴, a karta jest w przywoitym banku, to jest du縜 szansa na jej odzyskanie.
Ale np. debet mo縠 si pojawi...

witrak()

Data: 2010-07-09 22:53:56
Autor: Borys Pogore硂
ostrze縠nie - debet體ka i blokada (MC w mBanku)
Dnia Fri, 09 Jul 2010 14:25:49 -0500, witek napisa(a):

w ka縟ym z tych przypadk體 limit ustawiony na zero b眃 jak倍 ma潮 kwot ci nie pomo縠.
Limit chroni ci przed autoryzacj, ale nie przed obci笨eniem karty.

 Co ciekawe mnie babka w EB wciska砤 w 縴we oczy, 縠 debetu na koncie nie
da si zrobi. Chocia pod nosem mia砤 cennik z op砤t za niego.

--
Borys Pogore硂
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-07-09 15:55:11
Autor: witek
Borys Pogore硂 wrote:
[...]

tak to jest jak szkolenie trwa tylko 8 godzin i do roboty.

Data: 2010-07-10 00:16:06
Autor: witrak()
Borys Pogore硂 wrote:
[...]

EB to m硂dy bank :-)
Ale mnie to samo m體iono w dezinfolinii w Citi, VW a kiedy dawniej w LB :)

witrak()

Data: 2010-07-09 20:21:52
Autor: Marcin Kossakowski
[...]

Ta transakcja by砤 zapytaniem typu transakcje telefoniczne i korespondencyjne. Na internetowe mia砮m limity poustawiane.

pzdr, MK

Data: 2010-07-09 11:55:43
Autor: gtoni
On 9 Lip, 20:21, Marcin Kossakowski <69mar...@interia.pl> wrote:
> [...]

Ta transakcja by砤 zapytaniem typu transakcje telefoniczne i
korespondencyjne. Na internetowe mia砮m limity poustawiane.

Cos krecisz lub nie rozumiesz , transakcje telefoniczne
korespondencyjne i internetowe, to ten sam rodzaj transakcji.
Uzywasz do niego CVV2
Do gotowkowych i bezgotowkowych PIN
gtoni

Data: 2010-07-09 21:19:27
Autor: Marcin Kossakowski
[...]

W mBanku (na Visie i MC) transkacje bezgot體kowe dziel si na

a) Transakcje korespondencyjne i telefoniczne
b) Transakcje internetowe

Dla a i b osobno i niezale縩ie ustawiwasz limity kwotowe i ilo禼iowe. Kwotowe mo縩a zmienia samemu, ilo禼iowe tylko przez tel.

pzdr, MK

Data: 2010-07-09 21:20:00
Autor: MarekZ
ostrze縠nie - debet體ka i blokada (MC w mBanku)
U縴tkownik "gtoni" <gtoni13@gmail.com> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:205987b7-214e-48b9-9050-58576fb483c6@a30g2000yqn.googlegroups.com...

Cos krecisz lub nie rozumiesz , transakcje telefoniczne
korespondencyjne i internetowe, to ten sam rodzaj transakcji.
Uzywasz do niego CVV2

Nic nie kr阠i, tylko ma racj. To nie jest ten sam rodzaj transakcji.

Data: 2010-07-10 11:46:52
Autor: Krzysztof Halasa
"MarekZ" <brak@adresu.w.pl> writes:

Cos krecisz lub nie rozumiesz , transakcje telefoniczne
korespondencyjne i internetowe, to ten sam rodzaj transakcji.
Uzywasz do niego CVV2

Nic nie kr臋ci, tylko ma racj臋. To nie jest ten sam rodzaj transakcji.

Z tym ze trzeba pamietac ze zwlaszcza male firmy czesto wszystkie
transakcje zdalne robia jako telefoniczne, a czasem nawet jako takie
z obecnoscia karty.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-07-09 11:53:12
Autor: witek
Marcin Kossakowski wrote:

[...]

Mo偶e to wreszcie kogo艣 przekona, 偶e debet贸wki to mo偶na da膰 dzieciom do zabawy niech sobie w karty pograj膮, jak sie ma tego wi臋cej.
Do u偶ywania to si臋 nie nadaje.

A francja dosta艂a ode mnie w kredyt 350鈧 na tydzie艅.

Nie. Mic nie dosta艂a. Oni tych pieniedzy na koncie nie maja. To tylko blokada twoich 艣rodk贸w na twoim koncie. One ci膮gle tam s膮, procent leci, tylko wyda膰 ich nie mo偶esz.

> Chyba 偶e kto艣 z grupowicz贸w m贸g艂by s艂u偶y膰 jak膮艣 fajn膮 rad膮 w tej
sprawie.

Wyr贸b sobie kredyt贸wk臋. B臋dzie ci zwisa艂o czy i ile blokad masz na nie swojej kasie.

Data: 2010-07-09 19:19:45
Autor: pmlb

"witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote in message news:i17k5q$ieh$3inews.gazeta.pl...
Marcin Kossakowski wrote:

[...]

Niby dlaczego?
Wszystko zalezy od typu konta z karta a nie debetowki jako debtowki.
W Poprzednim watku pisalem, ze wiekszosc kart debetowych w Polsce miala blokady na trnasakcjie zagraniczne, i moimo dyuzych zmina nadal czesc pewnie ma...
Dlugo trzeba bylo czekac na przyklad?
Debetowk jaest jak najbardziej bardzo przydatna, tylko trzeba wiedziec czym jest i jak z niej mozna korzystac a nie rzucac na prawo i lewo inwektywy wylcznie z braku swojej wiedzy.
Najpierwej poczytac potem dyskutowac.

> [...]

sprawie.

Wyr贸b sobie kredyt贸wk臋. B臋dzie ci zwisa艂o czy i ile blokad masz na nie swojej kasie.

Albo zaluz konto w normalnym banku, gdzie karta debetowa nie ma blokad i kosztuje: 0!

Data: 2010-07-12 11:23:17
Autor: Michal Jankowski
ostrze縠nie - debet體ka i blokada (MC w mBanku)
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> writes:

Wyr骲 sobie kredyt體k. B阣zie ci zwisa硂 czy i ile blokad masz na nie
swojej kasie.

Co to za r罂nica jest? Blokada na karcie tak czy owak zmniejsza
dost阷na kwot do wydania.

  MJ

Data: 2010-07-09 15:58:10
Autor: Sinus
ostrze縠nie - debet體ka i blokada (MC w mBanku)
Marcin Kossakowski <69marcin@interia.pl> napisa(a):
A francja dosta艂a ode mnie w kredyt 350鈧 na tydzie艅. Oprocentowanie + prowizja = 0鈧.

Niezupelnie. Pieniadze sa fizycznie wciaz na Twoim rachunku, tyle ze zablokowane.

Wniosek z calej historii: w przypadku takich transakcji najlepiej placic kredytowka.

--
Sinus

Data: 2010-07-09 17:03:31
Autor: pmlb

"Marcin Kossakowski" <69marcin@interia.pl> wrote in message news:4c373612$0$19182$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A robiles juz kiedys operacje podobne ta karta?
Moze ta karta jest wylacznie o dzialniu lokalnym nie pozwoli na transakcjie telefoniczne?
Ustalenie z bankiem limitu niewiele da, bo takie karty maja blokady ustawione odgornie.

[...]

Tyle, ze nikt nie napisal ci na stronie, ze zwolnienie blokady nastapi natychmiast.
7 dni to jeszcze nie tragedia, ja znam przypadek, gdzie osoba wyplacajaca kase z bankomatu w polsce miala pecha i awarie, przy czym kasa zablokowana pieniedzy nie ma, blokada trwala ok 2 miesiecy.

Koniec ko艅c贸w zap艂aci艂em wypuk艂膮 debet贸wk膮 z francuskiego banku robi膮c sobie niez艂y debet... no ale mam nadziej臋, 偶e mi nie nalicz膮 odsetek - w ko艅cu bezgot贸wkowo.

Wiec przelej na konto debetowe kase na pokrycie tego zakupu i nie bedzie zadnych kar.

[...]

Raczej pretensje do polskiego banku... o produkt jakim jest konto z karta ktora nie dziala na tranzakcjie telfoniczne...

Data: 2010-07-09 17:40:14
Autor: RobertS
ostrze偶enie - debet贸wka i blokada (M C w mBanku)

Koniec ko艅c贸w zap艂aci艂em wypuk艂膮 debet贸wk膮 z francuskiego banku robi膮c sobie niez艂y debet... no ale mam nadziej臋, 偶e mi nie nalicz膮 odsetek - w ko艅cu bezgot贸wkowo.

jak zrobi艂e艣 debet to odsetki nalicz膮 i mo偶e jeszcze jak膮艣 op艂at臋 karn膮...

RobertS

Data: 2010-07-09 11:53:47
Autor: witek
RobertS wrote:

[...]

Nie nalicz膮, bo to tylko blokada 艣rodk贸w.

Data: 2010-07-09 20:25:52
Autor: Marcin Kossakowski
ostrze偶enie - debet贸wka i blokada (M C w mBanku)
Nie nalicz膮, bo to tylko blokada 艣rodk贸w.

Pisz臋 o debecie na koncie z kt贸rego ostatecznie posz艂a zap艂ata a nie o blokadzie na koncie w PL...

Data: 2010-07-09 18:26:50
Autor: zenek
ostrze偶enie - debet贸wka i blokada (M C w mBanku)
Frajer jestes bo od dawna wiadomo ze do rezerwacji i podobnych pierdutow w internecie i telefonicznie sluza kredytowki. Wczesniej mialem ING ale z uwagi na kosmiczne koszta obslugi nieuzywanej karty wzialem przedlacona z WBK i jak chce kupic bilet to przelewan na konto tyl;e ile trzeba i place i nigdy nie mialem zadnych problemow.
Debetowki sluza do platnosci w TESCO.

Data: 2010-07-10 11:43:21
Autor: Krzysztof Halasa
Marcin Kossakowski <69marcin@interia.pl> writes:

A francja dosta艂a ode mnie w kredyt 350鈧 na tydzie艅.

Nie, to akurat bank dostal ten kredyt. Wiszace blokady to zysk banku,
sklep nic z tego nie ma.
--
Krzysztof Halasa

ostrze偶enie - debet贸wka i blokada (MC w mBanku)