Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   ostrzejsze badania techniczne jeszcze raz

ostrzejsze badania techniczne jeszcze raz

Data: 2013-02-22 11:43:44
Autor: LEPEK
ostrzejsze badania techniczne jeszcze raz
Witam,

Ja znowu w sprawie zaostrzenia warunków przeprowadzania (czy jako¶ tak) badań technicznych.

Otóż na - moim ostatnio ulubionym - "serwisie" (którego IMO styl, wiedza i poczucie humoru bije na głowę cał± trójkę z Top Gear oraz 5th Gear i Pytanie Na ¦niadanie) pojawił się wpis neguj±cy ostatnie propozycje pojawiaj±ce się w mediach odno¶nie zaostrzenia warunków badań technicznych samochodów. Autor IMO trafia w sedno i bardzo fajnie opisuje wady tych propozycji i ogólnie całego naszego systemu dopuszczania do ruchu. Nie ze wszystkim się tam zgadzam (np. że Polacy generalnie dbaj± o samochody - dbaj± tak trochę podobnie, jak Arabowie: aby jechał tyle, że warunki atmosferyczne s± ewidentnie przeciw nam), ale polecam przeczytać:
http://www.zlomnik.pl/index.php/2013/02/12/zaostrzenie-badan-technicznych-mercedes-posen-idzie-na-zlom/

Na deser - z tego samego serwisu i w tym samym temacie o Niemcu, co się TUV'owi nie kłania:
http://www.zlomnik.pl/index.php/2013/02/15/az-odpadna-kola-poznajcie-hansa-rodewalda/

Miłej lektury (nie tylko tych wpisów).

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Corolla E11 4E-FE   sedan  '97
Avensis T22 1CD-FTV sedan  '01

Data: 2013-02-22 12:59:48
Autor: Artur Ma¶l±g
ostrzejsze badania techniczne jeszcze raz
W dniu 2013-02-22 11:43, LEPEK pisze:
Witam,

Ja znowu w sprawie zaostrzenia warunków przeprowadzania (czy jako¶ tak)
badań technicznych.

Otóż na - moim ostatnio ulubionym - "serwisie" (którego IMO styl, wiedza
i poczucie humoru bije na głowę cał± trójkę z Top Gear oraz 5th Gear i
Pytanie Na ¦niadanie) pojawił się wpis neguj±cy ostatnie propozycje
pojawiaj±ce się w mediach odno¶nie zaostrzenia warunków badań
technicznych samochodów. Autor IMO trafia w sedno i bardzo fajnie
opisuje wady tych propozycji i ogólnie całego naszego systemu
dopuszczania do ruchu.

Standardowe bajanie i próby sprowadzenia sprawy do absurdu
- tak jak np. propozycje rozbierania układu hamulcowego.
Badanie ma wykluczyć ewidentne problemy (skorodowane przewody, brak
hamowania na którym kole itd.), a nie wykluczać przypadki losowe.
Parę rzeczy sensownych tam napisano, ale poza tym to jak zwykle.
Ba, rzekłbym, że do tego materiału autor mógł czerpać pełnymi gar¶ciami
z ostatniej dyskusji na ten temat na pms :)

http://www.zlomnik.pl/index.php/2013/02/12/zaostrzenie-badan-technicznych-mercedes-posen-idzie-na-zlom/

Na deser - z tego samego serwisu i w tym samym temacie o Niemcu, co się
TUV'owi nie kłania:
http://www.zlomnik.pl/index.php/2013/02/15/az-odpadna-kola-poznajcie-hansa-rodewalda/

Tutaj dla odmiany mamy bardzo fajny materiał, ale ten jest
tłumaczeniem/streszczeniem obcego materiału, który jest
materiałem merytorycznym. Jak widać samochód jest sprawny
technicznie i posiada ważne badania - zrobione w ostrzejszych
warunkach niż lokalne.

Mniej wierszówek, więcej materiał merytorycznych.

Data: 2013-02-22 13:29:42
Autor: Iglo
ostrzejsze badania techniczne jeszcze raz
Dnia Fri, 22 Feb 2013 12:59:48 +0100, Artur Ma¶l±g napisał(a):

Standardowe bajanie i próby sprowadzenia sprawy do absurdu
- tak jak np. propozycje rozbierania układu hamulcowego.

Bo Złomnik z samej zasady jest absurdalny, nieobiektywny itp. Jego blog i
ma prawo. Ja tam lubię starocie więc z lubo¶ci± czytam, ale żeby to
przekładać na zwykłe codzienne forum samochodowe to nie da rady. Tak czy
inaczej Złomnik rulez.

Data: 2013-02-22 13:47:34
Autor: Artur Ma¶l±g
ostrzejsze badania techniczne jeszcze raz
W dniu 2013-02-22 13:29, Iglo pisze:
Dnia Fri, 22 Feb 2013 12:59:48 +0100, Artur Ma¶l±g napisał(a):

Standardowe bajanie i próby sprowadzenia sprawy do absurdu
- tak jak np. propozycje rozbierania układu hamulcowego.

Bo Złomnik z samej zasady jest absurdalny, nieobiektywny itp. Jego blog i
ma prawo.

No, ale jak czytam "Autor IMO trafia w sedno" itd. to raczej
się to kłóci z tym co napisałe¶, z czym się zasadniczo zgadzam :)

Ja tam lubię starocie więc z lubo¶ci± czytam, ale żeby to
przekładać na zwykłe codzienne forum samochodowe to nie da rady. Tak czy
inaczej Złomnik rulez.

W tym zakresie owszem :)

Data: 2013-02-22 14:55:45
Autor: LEPEK
ostrzejsze badania techniczne jeszcze raz
W dniu 2013-02-22 13:47, Artur Maśląg pisze:

No, ale jak czytam "Autor IMO trafia w sedno" itd. to raczej
się to kłóci z tym co napisałeś, z czym się zasadniczo zgadzam :)

Chodzi głównie o to, że:
"nie bardzo wyobrażam sobie, na czym polega zagrożenie pochodzące od pojazdów w złym stanie technicznym – przy czym przez „zły” rozumiemy tu to, co można sprawdzić na badaniu technicznym."
+ to, że samochody, które nie przejdą badań nie są zamieniane na nowe
+ to, ĹĽe chodzi de facto o podniesienie stawek
+ to, ĹĽe obecny system (prywatna stacja z prywatny klient vs. wymogi) jest z zasady "niefunkcjonujÄ…cy"
+ parÄ™ innych rzeczy, ubarwione - czasem przejaskrawionym - komentarzem.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   GdaĹ„ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Corolla E11 4E-FE   sedan  '97
Avensis T22 1CD-FTV sedan  '01

Data: 2013-02-22 15:15:07
Autor: Artur Maśląg
ostrzejsze badania techniczne jeszcze raz
W dniu 2013-02-22 14:55, LEPEK pisze:
W dniu 2013-02-22 13:47, Artur Maśląg pisze:

No, ale jak czytam "Autor IMO trafia w sedno" itd. to raczej
się to kłóci z tym co napisałeś, z czym się zasadniczo zgadzam :)

Chodzi głównie o to, że:
"nie bardzo wyobraĹĽam sobie, na czym polega zagroĹĽenie pochodzÄ…ce od
pojazdów w złym stanie technicznym – przy czym przez „zły” rozumiemy tu
to, co można sprawdzić na badaniu technicznym."

Co już posumowałem, że to standardowe bredzenie, powielane na
tysiące sposobów, z którego nic nie wynika. Mogę tylko powtórzyć
co już napisałem:
<cite>
Badanie ma wykluczyć ewidentne problemy (skorodowane przewody, brak
hamowania na którym kole itd.), a nie wykluczać przypadki losowe.
</cite>
Mogę tylko dodać, że w jakiś sposób to jednak cześć osób mobilizuje
do wykonania pewnych napraw.

Data: 2013-02-23 12:36:49
Autor: Marek Dyjor
ostrzejsze badania techniczne jeszcze raz
Artur Maśląg wrote:
W dniu 2013-02-22 14:55, LEPEK pisze:
W dniu 2013-02-22 13:47, Artur Maśląg pisze:

No, ale jak czytam "Autor IMO trafia w sedno" itd. to raczej
się to kłóci z tym co napisałeś, z czym się zasadniczo zgadzam :)

Chodzi głównie o to, że:
"nie bardzo wyobraĹĽam sobie, na czym polega zagroĹĽenie pochodzÄ…ce od
pojazdów w złym stanie technicznym – przy czym przez „zły” rozumiemy
tu to, co można sprawdzić na badaniu technicznym."

Co już posumowałem, że to standardowe bredzenie, powielane na
tysiące sposobów, z którego nic nie wynika. Mogę tylko powtórzyć
co już napisałem:
<cite>
Badanie ma wykluczyć ewidentne problemy (skorodowane przewody, brak
hamowania na którym kole itd.), a nie wykluczać przypadki losowe.
</cite>
Mogę tylko dodać, że w jakiś sposób to jednak cześć osób mobilizuje
do wykonania pewnych napraw.

no i obecne badani dołądnie to robią...




zawsze da

Data: 2013-02-23 12:33:20
Autor: Marek Dyjor
ostrzejsze badania techniczne jeszcze raz
LEPEK wrote:
Witam,

Ja znowu w sprawie zaostrzenia warunków przeprowadzania (czy jako¶
tak) badań technicznych.

Otóż na - moim ostatnio ulubionym - "serwisie" (którego IMO styl,
wiedza i poczucie humoru bije na głowę cał± trójkę z Top Gear oraz
5th Gear i Pytanie Na ¦niadanie) pojawił się wpis neguj±cy ostatnie
propozycje pojawiaj±ce się w mediach odno¶nie zaostrzenia warunków
badań technicznych samochodów. Autor IMO trafia w sedno i bardzo
fajnie opisuje wady tych propozycji i ogólnie całego naszego systemu
dopuszczania do ruchu. Nie ze wszystkim się tam zgadzam (np. że Polacy
generalnie dbaj± o samochody - dbaj± tak trochę podobnie, jak
Arabowie: aby jechał tyle, że warunki atmosferyczne s± ewidentnie
przeciw nam), ale polecam przeczytać:
http://www.zlomnik.pl/index.php/2013/02/12/zaostrzenie-badan-technicznych-mercedes-posen-idzie-na-zlom/

Na deser - z tego samego serwisu i w tym samym temacie o Niemcu, co
się TUV'owi nie kłania:
http://www.zlomnik.pl/index.php/2013/02/15/az-odpadna-kola-poznajcie-hansa-rodewalda/

to tylko dowodzi jednego...

nawet niemieccy urzędnicy s± ludĽmi i ich podstawowym celem jest służenie obywatelom...


nasi urzędnicy wci±ż działaj± wg starej dobrej carskiej zasady, ze czynownik ma upierdolić obywatela na maksa...

Data: 2013-02-25 22:25:34
Autor: masti
ostrzejsze badania techniczne jeszcze raz
Dnia pięknego Sat, 23 Feb 2013 12:33:20 +0100 osobnik zwany Marek Dyjor
napisał:

nawet niemieccy urzędnicy są ludźmi i ich podstawowym celem jest
służenie obywatelom...


nasi urzędnicy wciąż działają wg starej dobrej carskiej zasady, ze
czynownik ma upierdolić obywatela na maksa...

powiedz to tym niemieckim urzędnikom, którzy na zlotach mierzą wysokość umieszczenia lamp czy kierunkowskazów z dokładnoscią do milimetra i zazabierają kwity za kazde odstępstwo.

jak wszędzie są ludzie i taborety



--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2013-02-26 06:46:21
Autor: Marek Dyjor
ostrzejsze badania techniczne jeszcze raz
masti wrote:
Dnia pięknego Sat, 23 Feb 2013 12:33:20 +0100 osobnik zwany Marek
Dyjor napisał:

nawet niemieccy urzędnicy są ludźmi i ich podstawowym celem jest
służenie obywatelom...


nasi urzędnicy wciąż działają wg starej dobrej carskiej zasady, ze
czynownik ma upierdolić obywatela na maksa...

powiedz to tym niemieckim urzędnikom, którzy na zlotach

na zlotach czego?

Data: 2013-02-26 09:48:25
Autor: masti
ostrzejsze badania techniczne jeszcze raz
Dnia pięknego Tue, 26 Feb 2013 06:46:21 +0100 osobnik zwany Marek Dyjor
napisał:

masti wrote:
Dnia pięknego Sat, 23 Feb 2013 12:33:20 +0100 osobnik zwany Marek Dyjor
napisał:

nawet niemieccy urzędnicy są ludźmi i ich podstawowym celem jest
służenie obywatelom...


nasi urzędnicy wciąż działają wg starej dobrej carskiej zasady, ze
czynownik ma upierdolić obywatela na maksa...

powiedz to tym niemieckim urzędnikom, którzy na zlotach

na zlotach czego?

tuningowanych samochodów na przykład.

widziałem homologację kierownicy do motocykla, która miała wpisaną wysokość montażu gripów nad jezdnią z dokładnością do 1mm. Kompletna bzdura.



--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2013-02-28 14:26:26
Autor: Marek Dyjor
ostrzejsze badania techniczne jeszcze raz
masti wrote:
Dnia pięknego Tue, 26 Feb 2013 06:46:21 +0100 osobnik zwany Marek
Dyjor napisał:

masti wrote:
Dnia pięknego Sat, 23 Feb 2013 12:33:20 +0100 osobnik zwany Marek
Dyjor napisał:

nawet niemieccy urzędnicy są ludźmi i ich podstawowym celem jest
służenie obywatelom...


nasi urzędnicy wciąż działają wg starej dobrej carskiej zasady, ze
czynownik ma upierdolić obywatela na maksa...

powiedz to tym niemieckim urzędnikom, którzy na zlotach

na zlotach czego?

tuningowanych samochodów na przykład.

bo tam sie z urzędu zbierają świry i ludzie raczej zainteresowani łąmaniem i naginaniem obowiązującego prawa.

ostrzejsze badania techniczne jeszcze raz

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona