ostrzeżenie - debetówka i blokada (MC w mBanku)

Data: 2010-07-09 10:53:47
Autor: gtoni
ostrzeżenie - debetówka i blokada (MC w mBanku)
On 9 Lip, 16:45, Marcin Kossakowski <69mar...@interia.pl> wrote:
Witam,

krótka historia z morałem - chciałem dziś kupić bilet lotniczy.
znalazłem najtaniej w agencji francuskiej (voyages-sncf.com) no i
uruchomiłem całą procedurę rezerwacji. Chciałem zapłacić debetówką MC
wydaną do eKonta w mBanku - w sumie czemu by nie spróbować...

Po kilkukrotnym odrzuceniu autoryzacji

A widzisz jaki jest pozytek z nauki czytania w szkole!
Trzeba bylo sie uczyc a nie zbijac baki, to bys przeczytal w mbanku,
ze przed pierwszym uzyciem karty debetowej do
platnosci przez internet trzeba ustawic limity. I to jest ZALETA a nie
wada tej karty, bo sklep nie pobierze Ci wiecej niz
chcesz, lub ktos bez twojej zgody.Nieuczciwy sklep, lub pracownik ma
dane twojej karty i moze Cie ogolic, a tak to
po transakcji ustawiasz limit 0 i spisz spokojnie. Transakcje przez
internet nie robi sie co godz. ani codziennie.
gtoni

Data: 2010-07-09 12:58:29
Autor: witek
gtoni wrote:
Nieuczciwy sklep, lub pracownik ma
dane twojej karty i moze Cie ogolic, a tak to
po transakcji ustawiasz limit 0 i spisz spokojnie.

No to żebyś się kiedyś nie obudził w nocy z krzykiem, bo ci się koszmary śniły, że masz debet na koncie i kasa wyparowała.

Data: 2010-07-09 20:32:34
Autor: Rafał
W dniu 10-07-09 19:58, witek pisze:
No to żebyś się kiedyś nie obudził w nocy z krzykiem, bo ci się koszmary
śniły, że masz debet na koncie i kasa wyparowała.

No patrz, mi na ustawionym limicie na 0 przychodziły smsy o odrzuceniu transakcji (skradziono dane mojej karty). Jak mają debet zrobić?

--
Raf

Data: 2010-07-09 14:25:49
Autor: witek
Rafał wrote:
[...]

a) Idź do kanjpy dopisz napiwek i czekaj na debet.
b) zleć sobie płatność kartą za jakąś usługę, np. skypa
c) zatankuj na stacji gdzie autoryzacja karty odbywa sie na minimalną kwotę przed rozpocząciem tankowania np 1 euro, a obciążenie przychodzi później.
d) kup coś za granicą i czekaj na zmianę kursu waluty.
e) zarezerwuj pokoj w hotelu na jedną noc i opróźnij barek w całości obrzygując przy okazji ściany

w każdym z tych przypadków limit ustawiony na zero bądź jakąś małą kwotę ci nie pomoże.
Limit chroni cię przed autoryzacją, ale nie przed obciążeniem karty.

Data: 2010-07-09 22:45:37
Autor: Elwinko

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości
w każdym z tych przypadków limit ustawiony na zero bądź jakąś małą kwotę
ci nie pomoże.
Limit chroni cię przed autoryzacją, ale nie przed obciążeniem karty.

    Coś tu nie rozumiem.
Jak nie ma autoryzacji, to nie ma też obciążenia.
Czyżby było inaczej ?

Data: 2010-07-10 00:13:33
Autor: witrak()
witek wrote:
Elwinko wrote:
[...]

No, z tą oczywistością to jest względnie: muszą być spełnione pewne warunki, bo inaczej klient zareklamuje.

Zatem należałoby powiedzieć "jak nie ma autoryzacji to *zwykle* nie ma też obciążenia": jeśli kasa się sprzedawcy/usługodawcy nie należy, a karta jest w przywoitym banku, to jest duża szansa na jej odzyskanie.
Ale np. debet może się pojawić...

witrak()

Data: 2010-07-09 22:53:56
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Fri, 09 Jul 2010 14:25:49 -0500, witek napisał(a):

w każdym z tych przypadków limit ustawiony na zero bądź jakąś małą kwotę ci nie pomoże.
Limit chroni cię przed autoryzacją, ale nie przed obciążeniem karty.

 Co ciekawe mnie babka w EB wciskała w żywe oczy, że debetu na koncie nie
da się zrobić. Chociaż pod nosem miała cennik z opłatą za niego.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-07-09 15:55:11
Autor: witek
Borys Pogoreło wrote:
[...]

tak to jest jak szkolenie trwa tylko 8 godzin i do roboty.

Data: 2010-07-10 00:16:06
Autor: witrak()
Borys Pogoreło wrote:
[...]

EB to młody bank :-)
Ale mnie to samo mówiono w dezinfolinii w Citi, VW a kiedyś dawniej w LB :)

witrak()

Data: 2010-07-09 20:21:52
Autor: Marcin Kossakowski
[...]

Ta transakcja była zapytaniem typu transakcje telefoniczne i korespondencyjne. Na internetowe miałem limity poustawiane.

pzdr, MK

Data: 2010-07-09 11:55:43
Autor: gtoni
On 9 Lip, 20:21, Marcin Kossakowski <69mar...@interia.pl> wrote:
> [...]

Ta transakcja była zapytaniem typu transakcje telefoniczne i
korespondencyjne. Na internetowe miałem limity poustawiane.

Cos krecisz lub nie rozumiesz , transakcje telefoniczne
korespondencyjne i internetowe, to ten sam rodzaj transakcji.
Uzywasz do niego CVV2
Do gotowkowych i bezgotowkowych PIN
gtoni

Data: 2010-07-09 21:19:27
Autor: Marcin Kossakowski
[...]

W mBanku (na Visie i MC) transkacje bezgotówkowe dzielą się na

a) Transakcje korespondencyjne i telefoniczne
b) Transakcje internetowe

Dla a i b osobno i niezależnie ustawiwasz limity kwotowe i ilościowe. Kwotowe można zmieniać samemu, ilościowe tylko przez tel.

pzdr, MK

Data: 2010-07-09 21:20:00
Autor: MarekZ
Użytkownik "gtoni" <gtoni13@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:205987b7-214e-48b9-9050-58576fb483c6@a30g2000yqn.googlegroups.com...

Cos krecisz lub nie rozumiesz , transakcje telefoniczne
korespondencyjne i internetowe, to ten sam rodzaj transakcji.
Uzywasz do niego CVV2

Nic nie kręci, tylko ma rację. To nie jest ten sam rodzaj transakcji.

Data: 2010-07-10 11:46:52
Autor: Krzysztof Halasa
ostrzeĹźenie - debetĂłwka i blokada (MC w mBanku)
"MarekZ" <brak@adresu.w.pl> writes:

[...]

Z tym ze trzeba pamietac ze zwlaszcza male firmy czesto wszystkie
transakcje zdalne robia jako telefoniczne, a czasem nawet jako takie
z obecnoscia karty.
--
Krzysztof Halasa

ostrzeżenie - debetówka i blokada (MC w mBanku)