osuszenie ściany mikrofalami?

Data: 2014-01-05 17:07:47
Autor: Frez
osuszenie ściany mikrofalami?
Muszę szybko osuszyć fragment muru i wpadłem na ekscentryczny pomysł: magnetron ze starej mikrofalówki przyłożony do ściany powinien zagotować wilgoć w murze, czy nie?

Data: 2014-01-05 19:12:11
Autor: saskatchewan
osuszenie ściany mikrofalami?

Muszę szybko osuszyć fragment muru i wpadłem na ekscentryczny pomysł: magnetron ze starej mikrofalówki przyłożony do ściany powinien zagotować wilgoć w murze, czy nie?

Łoooooł !!!

Data: 2014-01-05 20:37:35
Autor: Frez
W dniu 2014-01-05 19:12, saskatchewan pisze:

Muszę szybko osuszyć fragment muru i wpadłem na ekscentryczny pomysł:
magnetron ze starej mikrofalówki przyłożony do ściany powinien
zagotować wilgoć w murze, czy nie?

Łoooooł !!!
No,że co? Włączę zdalnie i zaczekam w pokoju obok:)

Data: 2014-01-06 09:54:30
Autor: saskatchewan
[...]

Nie no kozacki pomysł.
Tylko mam prośbę .
Nagrywaj to koniecznie !
Jeżeli się da cokolwiek nagrać.

Data: 2014-01-06 12:30:33
Autor: zil0g
osuszenie sciany mikrofalami ?
Nie ma nic do smiacia. Pomysl jest calkiem dobry i jest wykorzystywany
komercyjnie.

http://www.markom.biz.pl/mmg12s5ihn.html

Data: 2014-01-06 15:59:11
Autor: saskatchewan
osuszenie sciany mikrofalami ?

Nie ma nic do smiacia. Pomysl jest calkiem dobry i jest wykorzystywany
komercyjnie.

http://www.markom.biz.pl/mmg12s5ihn.html

Dales mu natchnienie .
Tylko ze on chce do tego wykorzystac stara mikrofale.

Data: 2014-01-06 08:34:01
Autor: kogutek444
osuszenie sciany mikrofalami ?
W dniu poniedziaek, 6 stycznia 2014 15:59:11 UTC+1 uytkownik saskatchewan napisa:
> Nie ma nic do smiacia. Pomysl jest calkiem dobry i jest wykorzystywany

> komercyjnie.

Dales mu natchnienie .

Tylko ze on chce do tego wykorzystac stara mikrofale.

A skd wiesz? Moe jak producent chce uy nowego generatora. W sklepach s.

Data: 2014-01-06 19:36:29
Autor: saskatchewan
osuszenie sciany mikrofalami ?

Dales mu natchnienie .

Tylko ze on chce do tego wykorzystac stara mikrofale.

A skd wiesz? Moe jak producent chce uy nowego generatora. W sklepach s.

Wiem poniewa przeczytaem jego pierwszy post.

Data: 2014-01-06 21:10:24
Autor: Frez
W dniu 2014-01-06 17:34, kogutek444@gmail.com pisze:

A skd wiesz? Moe jak producent chce uy nowego generatora. W sklepach s.
A co za rznica- stary a nowy? Poza cen oczywicie?

Data: 2014-01-07 18:50:12
Autor: Jacek
W dniu 2014-01-06 15:59, saskatchewan pisze:

Tylko ze on chce do tego wykorzystac stara mikrofale.
Nawet ma ten generator podobne parametry do mikrofalówki więc nie widzę problemu.
Teraz wszystko musi być specjalne: inny płyn do mycia naczyń, a inny do podłogi, nawet atrament za chwilę dla leworęcznych będzie w sklepach.
A tymczasem prawa fizyki są niezmienne, obojętne, czy magnetron będzie z mikrofalówki, czy "specjalny". Jedynie ważny będzie kawałek falowodu do ukierunkowania mikrofal.
Jacek

Data: 2014-01-07 11:44:41
Autor: Kris
osuszenie sciany mikrofalami ?
W dniu wtorek, 7 stycznia 2014 18:50:12 UTC+1 uytkownik Jacek napisa:

Teraz wszystko musi by specjalne:
dobre spostrzeenie: zwyky silikon teraz pod kilkunastoma nazwami jes/: " do luster" "do szka" itp;)

Data: 2014-01-08 13:28:46
Autor: 666
osuszenie sciany mikrofalami ?
A nie wiesz biedaku, jaka jest pomidzy nimi "drobna" rnica?

-- -- -
zwyky silikon teraz pod kilkunastoma nazwami jes/: " do luster" "do szka" itp

Data: 2014-01-07 12:49:45
Autor: kogutek444
osuszenie sciany mikrofalami ?
W dniu wtorek, 7 stycznia 2014 18:50:12 UTC+1 uytkownik Jacek napisa:
W dniu 2014-01-06 15:59, saskatchewan pisze:

> Tylko ze on chce do tego wykorzystac stara mikrofale.

Nawet ma ten generator podobne parametry do mikrofalwki wic nie widz problemu.

Teraz wszystko musi by specjalne: inny pyn do mycia naczy, a inny do podogi, nawet atrament za chwil dla leworcznych bdzie w sklepach.

A tymczasem prawa fizyki s niezmienne, obojtne, czy magnetron bdzie z mikrofalwki, czy "specjalny". Jedynie wany bdzie kawaek falowodu do ukierunkowania mikrofal.

Jacek

Kubki z uchem po drugiej stronie dla leworcznych ju s. Moe atrament i stalwki tez zrobi.

Data: 2014-01-07 19:53:42
Autor: zil0g
osuszenie sciany mikrofalami ?
*saskatchewan* wdusil[a] knefle:

Dales mu natchnienie .
Tylko ze on chce do tego wykorzystac stara mikrofale.

Kwestia odpowiedniego miejsca do testow:
http://bi.gazeta.pl/im/5/2974/z2974375Q,Sejm.jpg

Data: 2014-01-06 20:35:09
Autor: 666
osuszenie ściany mikrofalami?
Ale co ma wyniknąć z tego, że doprowadzisz do wrzenia cząsteczki wody w murze?
Może mur się rozsypie wcześniej niż później?
Lub stalowe zbrojenie uwolni się z otuliny betonu?

-- -- -
No, że co?

Data: 2014-01-06 21:11:23
Autor: Frez
W dniu 2014-01-06 20:35,  666 pisze:
Ale co ma wyniknąć z tego, że doprowadzisz do wrzenia cząsteczki wody w
murze?
Ich odparowanie
Może mur się rozsypie wcześniej niż później?
Lub stalowe zbrojenie uwolni się z otuliny betonu?
Niby dlaczego????

Data: 2014-01-07 08:42:13
Autor: 666
osuszenie ściany mikrofalami?
Włóż kawałek stalowego pręta zbrojeniowego do mikrofali, to się przekonasz ;-)

-- -- -
Niby dlaczego?

Data: 2014-01-07 12:24:51
Autor: Jeffrey
 666 wrote:
Włóż kawałek stalowego pręta zbrojeniowego do mikrofali, to się
przekonasz ;-)

-- -- -
Niby dlaczego?

no i co się stanie - pręt się nagrzeje i to nie za mocno,
jeśli myślisz o iskrach to powstają one na styku elementów przewodzących bo indukują się w nich ładunki o różnym potencjale

jeffrey

Data: 2014-01-07 18:36:35
Autor: Frez
W dniu 2014-01-07 08:42,  666 pisze:
Włóż kawałek stalowego pręta zbrojeniowego do mikrofali, to się
przekonasz ;-)
Teoretyzujesz.sprawdzałes?

Data: 2014-01-05 17:27:46
Autor: kogutek444
osuszenie ciany mikrofalami?
W dniu poniedziaek, 6 stycznia 2014 01:31:20 UTC+1 uytkownik JK napisa:
W dniu 2014-01-05 17:07, Frez pisze:

> Musz szybko osuszy fragment muru i wpadem na ekscentryczny pomys:

> magnetron ze starej mikrofalwki przyoony do ciany powinien zagotowa

> wilgo w murze, czy nie?

Jeste hardkorem.

Ciekawe jak na elektroniczny licznik prdu zadziaa.

Data: 2014-01-06 16:43:41
Autor: Frez
osuszenie ciany mikrofalami?

Ciekawe jak na elektroniczny licznik prdu zadziaa.
Bez zastanowienia walicie zoliwe komentarze. Idea jest bardzo prosta:
wywalam bebechy z mikrofali, robi nowa obudow, ekranuj elementy, i wio!
Co ma elektroniczny licznik energii do tego? Magnetron pozbawiony oryginalnej obudowy kuchenki nagle pobiera 2MW??
Pomylcie troch...
No i rzeczywicie gotowanie kornikw/ koatkw w wibie dachowej- extra pomys

Data: 2014-01-06 08:32:10
Autor: kogutek444
osuszenie ciany mikrofalami?
W dniu poniedziaek, 6 stycznia 2014 16:43:41 UTC+1 uytkownik Rentier napisa:
> [...]

Pomy�lcie troch�...

No i rzeczywi�cie gotowanie kornik�w/ ko�atk�w w wi�bie dachowej- extra pomys�

Moe chodzio o to czy licznik zachoruje. Bo jak by zachorowa wskazania /2 to by bya bardzo dobra wiadomo.

Data: 2014-01-06 20:33:14
Autor: 666
osuszenie ciany mikrofalami?
Kiedy zapaem w mieszkaniu wielk much i wpuciem do mikrofalwki.
Wczyem jej par minut maksymalnej mocy.
Po otwarciu drzwiczek wyleciaa nawet nie otrzepujc skrzydeek.
Od tego czasu muchy zamraaem do -18C i tak zamroone wpuszczaem do WC.
Pewnie gdzie nad Wis rozwijay skrzyda ;-)

-- -- -
No i rzeczywicie gotowanie kornikw/ koatkw w wibie dachowej- extra pomys

Data: 2014-01-06 20:01:50
Autor: t-1

Użytkownik "Frez" <fekaliusz@gmail.com> napisał w wiadomości news:lac00h$ern$1news.dialog.net.pl...
Muszę szybko osuszyć fragment muru i wpadłem na ekscentryczny pomysł: magnetron ze starej mikrofalówki przyłożony do ściany powinien zagotować wilgoć w murze, czy nie?

Sam magnetron raczej nie zadziała, podejrzewam brak dopasowania falowego.
Musiał byś podłączyć do wyjścia odpowiednio dobraną antenę.
A może wyrwij drzwiczki i przystaw mikrofalówkę do ściany.
Tylko czy uchroni cię to też przed przypaleniem sobie klejnotów lub gałek ocznych?.

Data: 2014-01-06 21:15:41
Autor: Frez
[...]

A po kiego dopasowywać falowo, skoro w kuchence i tak działa?
Przystawienie  kuchenki bez drzwiczek jest bez sensu
Uchroni. Myślisz że w kuchence siedzi radioaktywny pluton???

Data: 2014-01-06 23:23:40
Autor: BQB
W dniu 2014-01-06 20:01, t-1 pisze:

[...]

Sam magnetron działa, trzeba tylko mu falowód założyć, aby "celować" w odpowiednie miejsca. Widziałem kiedyś, jak jacyś studenci robili fałszywe kręgi w zbożu i użyli dodatkowo magnetronu wymontowanego z mikrofali, aby rośliny były tak samo powypaczane jak w innych przypadkach - niby prawdziwych.

Mnie zastanawia coś innego, jako, że w ścianach byłaby wilgoć, znaczy, że jest ona zamknięta, że nie wylatuje, a jak jest zamknięta, to zmieni się w parę wodną w zamknięciu, a później jak zrobi się chłodniej, znów w tym zamknięciu się skropli. Druga sprawa, to występujące w ścianach różnego rodzaju metale, jak wiadomo, na każdym metalu włożonym do mikrofali wytwarzają się iskry. W mieszkaniach, które były budowane około 40 lat temu to różne przedmioty zdarzało się znaleźć w ścianach, np jakieś worki po cemencie, które w pobliżu tych drutów mogłyby być i się w ścianie zapalić (ale jako, że tam mało powietrza, czyli głównie tlenu, to by długo się nie paliło raczej). Trzecia sprawa, co się dzieje z wszystkim podłączonym do sieci elektrycznej, jak przewód w ścianie pod napięciem "napromieniujemy" magnetronem?

Data: 2014-01-07 18:41:54
Autor: Frez
W dniu 2014-01-06 23:23, BQB pisze:

Mnie zastanawia coś innego, jako, że w ścianach byłaby wilgoć, znaczy,
że jest ona zamknięta, że nie wylatuje, a jak jest zamknięta, to zmieni
się w parę wodną w zamknięciu,
Mikrofalujemy tak długo, aż para wylezie na zewnątrz- kwestia prób.

  Druga sprawa, to występujące w ścianach
różnego rodzaju metale, jak wiadomo, na każdym metalu włożonym do
mikrofali wytwarzają się iskry.
Eeeee.... Tylko wtedy, gdy dotkną wnętrza mikrofali.

  jakieś worki po cemencie, które w pobliżu tych drutów mogłyby być i
się w ścianie zapalić

Stary! Nie szalej!

Trzecia sprawa, co się dzieje
z wszystkim podłączonym do sieci elektrycznej, jak przewód w ścianie pod
napięciem "napromieniujemy" magnetronem?
Nooo, może coś tam się w nim zaindukować...
Ale to sprawa ryzyka zawodowego ( jak przewiercenie rury czy kabla)

Data: 2014-01-07 23:03:23
Autor: Jeffrey
Frez wrote:
[...]

ja bym zwyczajnie wziął nagrzewnicę gazową taką z wentylatorem i grzał okrywając całą ścianę plandeką albo odpuścił szybkie grzanie
w sumie to nie wiem - pisałeś po co ci szybko ?

jeffrey

Data: 2014-01-07 23:37:28
Autor: Jacek
W dniu 2014-01-07 23:03, Jeffrey pisze:
ja bym zwyczajnie wziął nagrzewnicę gazową taką z wentylatorem i grzał
okrywając całą ścianę plandeką albo odpuścił szybkie grzanie
w sumie to nie wiem - pisałeś po co ci szybko ?
To bardzo kiepski pomysł. Naooglądałeś się komiksów, a nie pamiętasz, że gaz spala się na CO2 i H2O i to drugie skropli się na chłodnej ścianie i będzie odwrotny efekt.
Jacek

Data: 2014-01-08 10:21:54
Autor: Jan Koval

Użytkownik "Frez" <fekaliusz@gmail.com> napisał w wiadomości news:lahe90$pno$1news.dialog.net.pl...
[...]

Jaka jest głebokość wnikania fali elektromagnetycznej o f ok 2,45 GHz?

J.

Data: 2014-01-08 21:06:48
Autor: Frez
W dniu 2014-01-08 10:21, Jan Koval pisze:

Jaka jest głebokość wnikania fali elektromagnetycznej o f ok 2,45 GHz?

J.
HGW, też mnie to zastanawia. W gęstozbrojonym żelbecie pewnie niska,
  w ścianę z tynkiem na siatce Rabitza pewnie blisko zero, a w drewnie wlezą głębiej...

Data: 2014-01-09 01:05:44
Autor: BQB
W dniu 2014-01-08 21:06, Frez pisze:
[...]

Wifi ma 2,4 GHz moce nieporównywalnie niższe a mimo to przez ścianę grubości około 0,6 m bez większych problemów przenika.

Data: 2014-01-09 09:50:17
Autor: Jeffrey
BQB wrote:
[...]

a skąd wiesz że nie naparza dookoła? u mnie za ścianą 30cm ledwo jest zasięg i często zrywa

jeffrey

Data: 2014-01-09 17:10:23
Autor: BQB
W dniu 2014-01-09 09:50, Jeffrey pisze:
BQB wrote:
[...]

Byłoby znacznie trudniej dookoła - 10m powietrzem, potem ściana 0,3m wychodzi na zewnątrz, potem musi znów przejść przez ścianę 0,3m i 10m powietrzem. Być może u Ciebie są słabe antenki (np. laptopowe) u mnie działa to AP-AP.

Data: 2014-01-10 09:17:44
Autor: 666
osuszenie ściany mikrofalami?
WiFi nie jest głupie, woli przejść wentylacją, rurami i szparami w drzwiach, niż przez betonową ścianę.

-- -- -

Data: 2014-01-10 19:03:57
Autor: Frez
W dniu 2014-01-10 09:17,  666 pisze:
[...]

Tak czy siak, trzeba by ostrzec potencjalnego sąsiada zza ściany, żeby ubrał jakieś wdzianko z alufolii

Data: 2014-01-11 12:10:12
Autor: 666
osuszenie ściany mikrofalami?
Bez jaj.

-- -- -
Tak czy siak, trzeba by ostrzec potencjalnego sąsiada zza ściany, żeby ubrał jakieś wdzianko z alufolii

Data: 2014-01-11 19:40:42
Autor: Frez
osuszenie ściany mikrofalami?
W dniu 2014-01-11 12:10,  666 pisze:
Bez jaj.

-- -- -
Tak czy siak, trzeba by ostrzec potencjalnego sąsiada zza ściany, żeby
ubrał jakieś wdzianko z alufolii

Bez jaj będzie jak nie ubierze;-)

Data: 2014-01-12 00:00:36
Autor: Ikselka
Dnia Sat, 11 Jan 2014 19:40:42 +0100, Frez napisał(a):

[...]

Bo jaja wybuchają :-)))
--
XL
"Przypadek – to Bóg przechadzający się incognito." A. Einstein

Data: 2014-01-10 09:56:46
Autor: Jan Koval

Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości news:52cec9f4$0$2170$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Chcesz powiedzieć, że mikrofale w jedzeniu przenikają na głębokość 2.5 cm a przez beton przechodzą jak przez powietrze?

J.

Data: 2014-01-10 10:24:59
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 10.01.2014 09:56, Jan Koval pisze:

[...]

No, jeśli postawisz ścianę z betonu i ścianę z bekonu, to na pewno lepiej mikrofale przenikną przez tę betonową.

Data: 2014-01-10 10:02:09
Autor: Jan Koval

Użytkownik "t-1" <no@nospam.pl> napisał w wiadomości news:laeuir$6g6$1pippin.nask.net.pl...

[...]

W mikrofalówce będzie też antena, bo w końcu musi być dopasowanie do grzania powietrza i jedzenia.
Tyle, że jaka jest szerokość wiązki wyjściowej i ile razy trzeba przekładać by wysuszyć 1 m kw ściany.
I ile ten 1 m kw będzie kosztował.

J.

Data: 2014-01-07 13:17:39
Autor: markom
osuszenie ciany mikrofalami?
W dniu niedziela, 5 stycznia 2014 17:07:47 UTC+1 uytkownik Rentier napisa:
Musz szybko osuszy fragment muru i wpadem na ekscentryczny pomys: magnetron ze starej mikrofalwki przyoony do ciany powinien zagotowa wilgo w murze, czy nie?

Osuszanie budynkw mikrofalami dziaa, ale szczerze odradzam tak zabaw na zasadzie "zrb to sam" ze wzgldu na moliwy uszczerbek na zdrowiu. Co do magnetronu uruchomionego poza kuchenk, to ze wzgldu na niedopasowanie efektywno dziaania bdzie bliska zeru, e nie wspomn o bezpieczestwie. W profesjonalnych urzdzeniach wykorzystuje si magnetrony do zastosowa przemysowych. Maj one inne parametry zasilania, mog pracowa w trybie cigym i maj dusz ywotno.

Data: 2014-01-11 05:35:26
Autor: JaMyszka
[...]

Syszaam o takim wykorzystaniu mikroweli do wybicia kornikw z boazerii.
Wic pewnie i tu si da.
A jeli chodzi o szybko to czy pamitasz o tym, e schadzanie to nic innego jak odparowywanie? Moe na przemian z mikrofalwk otwieraj lodwk? (ej, art taki...)Kiedy, kiedy wsppracowaam z dr. ukjanikiem z Politechniki Wrocawskiej, ktry zajmowa si elektrycznym osuszaniem murw. W mur wbija elektrody.

--
Pozdrawiam :)
JM

osuszenie ściany mikrofalami?