oświetlenie led

Data: 2009-06-26 09:32:44
Autor: Łukasz Rostalski
oświetlenie led
Witam,
co sądzicie o oświetleniu led do mieszkania. Zastanawiam się czy oświetlenie led jest już na tyle sprawne, że można przy nim komfortowo pracować. Proszę o porady, może jakieś linki, bo nie wiem co użyć w mieszkaniu do oświetlenia.

Data: 2009-06-26 02:06:39
Autor: Silos
oświetlenie led

[...]

swieci kierunkowo, pokoju tym nie oswietlisz, najwyzej blat w kuchni
albo szafe.

Data: 2009-06-26 11:35:26
Autor: Panslavista
oświetlenie led

Użytkownik "Łukasz Rostalski" <"lukasz[cut]"@rostalski[wytnij].pl> napisał w
wiadomości news:4a44799e$1news.home.net.pl...
[...]

Mały kąt świecenia diody powoduje punktowe oświetlenie. Można poradzić sobie
z tym problemem poprzez zastosowanie soczewki lub zwierciadła
rozpraszającego.

Data: 2009-06-26 11:42:00
Autor: Panslavista
oświetlenie led

Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości

[...]

Jest jeszcze jedna możliwość - u szklarza zamówić wąskie paski szkła, które
można ułożyć w dwie warstwy o prostopadłym ułożeniu względem siebie. Światło
diody jest monochromatyczne, więc nie będzie rozszczepiane na kolory a
jedynie rozpraszane. Wystarczy więc gustowna ramka na te paski, aby uzyskać
rozproszenie światła. Gdyby podświetlić te paski diodami od dołu w kierunku
sufitu, to rozproszenie byłoby jeszcze lepsze, a światło łagodne.

Data: 2009-06-26 11:46:50
Autor: Panslavista
oświetlenie led

> [...]

kierunku
sufitu, to rozproszenie byłoby jeszcze lepsze, a światło łagodne.

Kolejne rozwiązanie - naciąć szkło (rowki) także uzyska się rozproszenie,
Nacięcia (rowki) te mogą być wykonane na szkle (tworzywie) wygietym w łuk,
lub na powierzchniach sferycznych. Spokojnie można rozpocząć produkcję lamp
pokojowych do oświetlenia ogólnego jak też lam nabiurkowych i technicznych.

Data: 2009-06-26 03:13:50
Autor: Silos
oświetlenie led

[...]

tylko czemu nikt tego nie robi ??

Data: 2009-06-26 12:30:57
Autor: Panslavista
oświetlenie led

Użytkownik "Silos" <cactusek@gmail.com> napisał w wiadomości

[...]

Dyfuzory są od dawna stosowane - na odmianę LEDy w oswietleniu od niedawna -
głównie w lampach samochodowych, choćby ze względu na to, ze LEDy są
przyborami niskonapieciowymi.
Takie oprawy i zasilanie LEDów mogłyby być niedrogie przy masowej produkcji.

Data: 2009-06-26 13:09:40
Autor: Marek Dyjor
oświetlenie led
Panslavista wrote:
[...]

potem tylko wstawiamy tam tak z setkę albo dwie setki diod albo te specjalne diody Philipsa po 2000 zł sztuka i jazda.

Data: 2009-06-26 13:30:06
Autor: Panslavista
oświetlenie led

Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Panslavista wrote:
> [...]

potem tylko wstawiamy tam tak z setkę albo dwie setki diod albo te
specjalne
diody Philipsa po 2000 zł sztuka i jazda.

Hm, zapytano o techniczne rozwiązania, a na końcu zapytano dlaczego nie
ma...

Data: 2009-06-26 13:08:16
Autor: Marek Dyjor
oświetlenie led
Panslavista wrote:
[...]

geniuszu ty mój...

a jaka długość fali ma światło koloru białego ciepłego :)

Data: 2009-06-26 20:43:00
Autor: TERRAnova
oświetlenie led

[...]

No co Ty :) On oswietla diodami laserowymi :P

Data: 2009-06-28 07:49:15
Autor: Piotr Curious Gluszenia Slawinski
oświetlenie led
Łukasz Rostalski wrote:

[...]

nie jest prawda jak tu pisza 'znawcy' ze tylko kierunkowe - to kwestia
soczewki (w najtanszych rozwiazaniach jest plastykowa na samej diodzie LED,
mozna ja spilowac np. pilnikiem, to bedzie nie tylko swiatlo rozproszone,
ale i obudowa 'matowa' ;)). oczywiscie nie ma ledow '360 stopni' , bo
swieci krysztalek na plytce - czyli ~120-170' to maksymalny praktyczny kat
uzyskiwany z jednej struktury. duzym problemem jest stosunek moc<>cena. osobiscie uzywam w kilku miejscach,
wlaczajac w to miejsce pracy (warsztat elektroniczny) i jest ok ,
jako 'lampki na biurko' - nie wrocilbym do halogenow chocby ze wzgledu na to
ze moga poparzyc/sa wieksze, i ciezej zdobyc soczewke
skupiajaca/rozpraszajaca (do halogenow musi byc szklana - plastykowa sie
stopi...) np. oswietlenie duzego pokoju to moze byc problem/uderzyc po kieszeni.

radzilbym zaczac od zapoznania sie z rynkiem i paru eksperymentow.
generalnie LED'y sa poki co niezastapione w miejscach gdzie swiatlo trzeba
czesto zapalac i gasic - nie psuja sie od tego, oraz  w miejscach
gdzie 'zarowke' ciezko wymienic (potrafia swiecic ponad 10 lat bez usterki,
a po 10 latach straca po prostu troche na jasnosci (10-40%, zaleznie od
temp pracy i mocy z jaka pracowaly).

w pozostalych zastosowaniach duzo taniej wychodzi oswietlenie fluoro
(swietlowki, chociaz nie polecam kompaktowych (cena i zawodnosc)) oraz
halogeny --

oświetlenie led