oszczędności nr1 by zlotowinfo ;p

Data: 2010-10-28 11:21:50
Autor: zlotowinfo
oszczędności nr1 by zlotowinfo ;p
potrzebne urządzenie:
1. http://allegro.pl/show_item.php?item=1286656211
2. co wyłączam na noc?
- router linksys wrt54gl+tomato
- telefon bezprzewodowy swissvoice avena 135
- modem kablowy do internetu webstar
- bramka voip fritz ata
- tv w stanie czuwania
- wzmacniacz dźwięku
3. czas wylaczenia 1:00, czas włączenia 8:20
5. zasilanie podanych urządzeń scentralizowane
panel z przyciskami z własnym zabezpieczeniem typu "S"
każde gniazdo panelu ma niezależne wyłączanie
po co ma chodzić cały czas drukarka i skaner

Data: 2010-10-28 11:37:02
Autor: Grzegorz Janoszka
On 28-10-10 11:21, zlotowinfo wrote:
[...]

Można też mieć po prostu listwę zasilającą z wyłącznikiem. Minus jest taki, że musisz pstrykać, plus jest taki, że włączasz wtedy, kiedy używasz, a nie wtedy, kiedy godzina wybije.
Zwróć uwagę, że nie wszystkie urządzenia warto wyłączać na noc. Mój TV w stanie czuwania ma ok. 1 W, czyli tyle, co nic, ale dekoder kablówki już bierze koło 20 W, czyli zdecydowanie warto.

--
Grzegorz Janoszka

Data: 2010-10-28 12:22:10
Autor: Rafał
oszczędności nr1 by zlotowinfo ;p
a i jeszcze trzeba ich kupić tyle co urządzen
ciekawe kiedy to się zwróci?

Data: 2010-10-28 12:29:29
Autor: Przesmiewca
Grzegorz Janoszka <Grzegorz@nie-lubie-spamu.Janoszka.pl> napisał(a):

Można też mieć po prostu listwę zasilającą z wyłącznikiem. Minus jest taki, że musisz pstrykać

sa listwy z pilotem obslugjacym np. 5 gniazd kazde oddzielnie
znika wtedy potrzeba schylania sie czy lazenia za szafke

i jest to o wiele lepsze rozwiazanie niz czasowy wylacznik, ktory
w dniu kiedy pozwolisz sobie na dluzsze ogldanie tv nagle utnie ci film :)

Data: 2010-10-28 13:47:18
Autor: Kapsel
Thu, 28 Oct 2010 12:29:29 +0200, Przesmiewca napisał(a):

Można też mieć po prostu listwę zasilającą z wyłącznikiem. Minus jest taki, że musisz pstrykać

sa listwy z pilotem obslugjacym np. 5 gniazd kazde oddzielnie
znika wtedy potrzeba schylania sie czy lazenia za szafke
 Ciekawe ile prądu bierze taka listwa? ;)

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2010-10-28 18:38:01
Autor: zlotowinfo
oszczędności nr1 by zlotowinfo ;p
Ciekawe ile prądu bierze taka listwa? ;)

1.5 Wata

ciekawe ile prądu bierze taki wyłącznik czasowy :P

Data: 2010-10-28 18:51:30
Autor: Przesmiewca
"zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> napisał(a):

Ciekawe ile prądu bierze taka listwa? ;)

1.5 Wata

ciekawe ile prądu bierze taki wyłącznik czasowy :P

kolo wata
zreszta, czy wat czy dwa sa to pomijalne wartosci

Data: 2010-10-28 18:54:55
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "Przesmiewca" <przesmiewca@vpp.com.pl> napisał w wiadomości news:tfajc658f21dg48cse7t8lk1lg0kj30efi4ax.com...
[...]

jak sądzisz ile te moje urządzenia, tak ok. mogą zużywać prądu?

Data: 2010-10-28 18:59:47
Autor: Przesmiewca
oszczędności nr1 by zlotowinfo ;p

jak sądzisz ile te moje urządzenia, tak ok. mogą zużywać prądu?

a skad mam wiedziec co masz? kazdy sprzet ma inny pobor mocy

kup sobie miernik pradowy, np taki
http://allegro.pl/licznik-zuzycia-energii-watomierz-poprzeczny-i1282607854.html

to bedziesz wiedzial

Data: 2010-10-28 19:59:28
Autor: zlotowinfo
oszczędności nr1 by zlotowinfo ;p
Data: 2010-10-28 20:23:13
Autor: Przesmiewca
oszczędności nr1 by zlotowinfo ;p
Data: 2010-10-29 02:11:55
Autor: kogutek
oszczędności nr1 by zlotowinfo ;p

> 1.5 Wata

ciekawe ile prądu bierze taki wyłącznik czasowy :P

Szczegół bez znaczenia. Wyobraź sobie że masz licznik dwutaryfowy i steruje u
Ciebie bojlerem. Masz dwie godziny w dzień. Aż się prosi żeby wtedy włączył
bojler. Jak nie masz programatora i zapomniałeś włączyć. To sam włączasz na
droższej taryfie żeby mieć gorącą wodę na wieczorne mycie. Ten jeden raz
kosztuje pewno drożej niż kilka miesięcy pracy programatora. Rozsądnie
zastosowany programator potrafi oszczędzić sporo kasy. Ktoś znalazł zastosowanie
żeby mu zbędne odbiorniki wyłączał. To są fajne urządzenia i nie ma co szukać
dziury w całym. Taki programator przez rok wyciągnie za 2 złote. Ale jak odetnie
zasilanie urządzeniom pobierającym w sumie 30 watów przez 10 godzin dziennie to
zrobi ponad 5 dych oszczędności. Niby niedużo, ale się zwrócił i jeszcze zostało. --

Data: 2010-10-29 06:08:24
Autor: Panslavista

"kogutek" <kogutek4@vp.pl> wrote in message news:173a.000004a3.4cca114bnewsgate.onet.pl...

> [...]

zrobi ponad 5 dych oszczędności. Niby niedużo, ale się zwrócił i jeszcze zostało.

    Taki PCm.01 ma takich par wyłączeń-załączeń 6 na dzień (dobę), prócz tego ma dni robocze i osobno weekendy. A lepszy jest PCm.03 steruje II taryfą i jeszcze lato/zima... Idealny do bojlera - woda ciepła grzana w nocy i w dzień przy II taryfie, oszczędności robią się juz niebagatelne. Oba mozna bez zmiany programu załączyć lub wyłączyć ręcznie zwykłym naciśnięciem małego guziczka.

Data: 2010-10-29 20:51:36
Autor: zlotowinfo
[...]

trzeba jednak pamiętać o zastosowanym przez energetykę zegarze
bo można przedobrzyć, te analogowe to zime i lato mają w d...
i jak mowisz niektore elektroniczne też

tego nie wiedziałem ja je tylko montowałem
indywidualnym zegarów na czas letni/zimowy się nie przestawiało
sam w domu mam integrę (już z zegarem)

neo1r
dzienna: 1437 (62,95%)
nocna: 836 (37,05)

ostatnimi czasy większość pracy w domu
druga taryfa po woli przestaje się opłacać,
ze względu na podwyższone opłaty stałe no i koszt energii w dzień

Data: 2010-10-28 17:39:07
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "Przesmiewca" <baran-ky@o2.pl> napisał w wiadomości news:fqjic692p8vqa45g9of9v2perl3uo968eq4ax.com...
[...]

no cóż uważam że 1:00 to już zdecydowanie na sen

Data: 2010-10-28 18:33:44
Autor: Przesmiewca
[...]

ok, Tobie moze i tak, ale jak ktos ma nieregularny tryb zycia?

Data: 2010-10-28 18:35:07
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "Przesmiewca" <przesmiewca@vpp.com.pl> napisał w wiadomości news:ge9jc6tn8cn420uodejbifhe1u8fmutr1f4ax.com...
"zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> napisał(a):
no cóż uważam że 1:00 to już zdecydowanie na sen

ok, Tobie moze i tak, ale jak ktos ma nieregularny tryb zycia?

prowadzić do regularnego, dobrego dla zdrowia

Data: 2010-10-28 18:19:08
Autor: Gupik
oszczędności nr1 by zlotowinfo ;p
dekoder kablówki już bierze koło 20 W, czyli zdecydowanie warto.
ale np. Vectra twierdzi że ich dekodery muszą cały czas pod napięciem, czyli nie wolno ich odłączać od zaccilania.

Data: 2010-10-28 18:36:53
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "Gupik" <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał w wiadomości news:iac7pu$p55$1node1.news.atman.pl...
dekoder kablówki już bierze koło 20 W, czyli zdecydowanie warto.
ale np. Vectra twierdzi że ich dekodery muszą cały czas pod napięciem, czyli nie wolno ich odłączać od zaccilania.

to niech sami płacą za prąd ;p

ojcu też wstawiłem tę maszynkę odłącza mu tv
naturalnie zjebka, bo on niereguarlny...

i akurat tego dnia poszedł spać o 1:40
a prąd mu wyłączyło o 1:00, prawie zawsze spał o tej porze

Data: 2010-10-28 18:55:11
Autor: Przesmiewca
oszczędności nr1 by zlotowinfo ;p

ojcu też wstawiłem tę maszynkę odłącza mu tv
naturalnie zjebka, bo on niereguarlny...

i akurat tego dnia poszedł spać o 1:40
a prąd mu wyłączyło o 1:00, prawie zawsze spał o tej porze

czasami czlowiek siedzi dluzej bo akurat cos  ciekawego w tv jest
albo ma prace na dwie zmiany pilotem wylaczasz od razu
a  skoro juz tak bardzo na pradzie oszczedzasz, ze ci tv w stand by za duzo pradu ciagnie :)
to listwa bedzie lepsza, bo nie robisz marginesu czasowego, podczas ktorego
ty spisz, a tv i tak ci prad zre

Data: 2010-10-29 00:22:51
Autor: zlotowinfo
oszczędności nr1 by zlotowinfo ;p
czasami czlowiek siedzi dluzej bo akurat cos  ciekawego w tv jest
albo ma prace na dwie zmiany

wolny zawod

pilotem wylaczasz od razu
a  skoro juz tak bardzo na pradzie oszczedzasz,
ze ci tv w stand by za duzo pradu ciagnie :)
nie chodzi o to, wszystko mam na jednym panelu
jedno ogromne gniazdo z wyłącznikami

to listwa bedzie lepsza, bo nie robisz marginesu czasowego,
podczas ktorego ty spisz, a tv i tak ci prad zre
w sumie chodziło o kompromis oszczędność prądu i myślenie że coś gdzieś trzeba

Data: 2010-10-28 12:10:21
Autor: Panslavista
oszczędności nr1 by zlotowinfo ;p

"zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> wrote in message news:iabfbe$abn$1inews.gazeta.pl...

Tutaj zegar z podobnymi funkcjami i podobnie nastawiany ale na szynę TH35, lub z obudową na wkręty do ściany.
http://allegro.pl/zegar-sterujacy-metron-pcm-01-i1288649408.html

Ten obsłuży II taryfę:
http://allegro.pl/zegar-sterujacy-metron-pcm-03-gwarancja-6-mies-i1295027848.html

Obciążalność 16A przy większych prądach i trzech fazach trzeba zastosować stycznik.
Warto kupić - np. do sterowania zaworami elektromagnetycznymi do instalacji podlewającej ogród i dowolnie wymyślonej. Z kilku można tworzyć proste układy logiczne.

Data: 2010-10-28 14:12:55
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Thu, 28 Oct 2010 12:10:21 +0200, Panslavista napisał(a):

[...]

 25zł?! Tracisz formę.

 Liczyłem bardziej na coś takiego:
http://www.apc.com/resource/include/techspec_index.cfm?base_sku=AP7822&ISOCountryCode=pl
 ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-10-28 14:55:19
Autor: Panslavista
"Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> wrote in message news:1t2z8b1he32is$.76twd7eku6ck$.dlg40tude.net...
[...]

Gdybys wiedział, nie dziwiłbyś się, jak przypieprzyło w sieć znajomej to pewnie nie  żałowałaby wcześniej na zabezpieczenie sprzętu. I po wymianie sprzętu, a przede wszystkim instalacji energetycznej w domu założyła zabezpieczenia za większą kasę...

Data: 2010-10-30 23:01:27
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Thu, 28 Oct 2010 14:55:19 +0200, Panslavista napisał(a):

[...]

 Znając życie to telewizor grzecznie się spali ochraniając to drogie
zabezpieczenie ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-10-31 01:27:22
Autor: kogutek4
> [...]

 Znając życie to telewizor grzecznie się spali ochraniając to drogie

Im droższy tym chętniej. --

Data: 2010-10-31 02:24:26
Autor: Panslavista

"Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> wrote in message news:1o9czzdddm5i9.1wavmye4iut0v$.dlg40tude.net...
[...]

Słabo znasz życie rąbnęło po sieci telefonicznej i energetycznej, poszły komputery, telefony i masę innych urządzeń spaliy się przewody. Parę dni roboty dla instalatorów i kupa kasy na nowy sprzęt.

Data: 2010-10-31 02:40:20
Autor: Przesmiewca
oszczędno¶ci nr1 by zlotowinfo ;p
"Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał(a):

[...]

bo jak pieprznie w drut blisko zadne zabezpieczenie nie pomoze,
szkoda kasy

Data: 2010-10-31 02:49:41
Autor: kogutek
> [...]

Słabo znasz życie rąbnęło po sieci telefonicznej i energetycznej, poszły komputery, telefony i masę innych urządzeń spaliy się przewody. Parę dni roboty dla instalatorów i kupa kasy na nowy sprzęt.
Niedawno była jatka w której Ty i Ikselka pialiście z zachwytu o urokach życia
na wsi. Że niby jak wody braknie to sobie można studnie wykopać. Sytuacja którą
opisałeś nie ma prawa zdarzyć się w mieście. W mieście jednocześnie podłączonych
jest tak dużo urządzeń posiadających ochronę przed przepięciami że walnięcia (
ciekawe w co by miało walnąć jak transformatory są w budynkach a linie
zasilające i telefoniczne pod ziemią) jest zduszone jednocześnie w wielu
miejscach. Jeśli na wsi jest tak fajnie to czego teraz płaczesz? Jeśli to prawda
o czym piszesz to uroki życia na wsi kosztowały Cie tyle ile kosztują fajne
wakacje w egzotycznym kraju. Tak wiem połowa lasek tam mieszkających na AIDS a
druga połowa gruźlicę. Znam na to sposób. Pukać tylko te co kaszlą. --

Data: 2010-10-28 12:21:16
Autor: Rafał
oszczędności nr1 by zlotowinfo ;p
hm a ile ten włącznik pobiera prądu?

Data: 2010-10-28 17:24:15
Autor: kogutek
[...]

Bardzo sympatyczny spam. Urządzenie jest w bardzo atrakcyjnej cenie. Cena
marketowa przekracza 40 złotych. Używam kilku podobnych urządzeń ale
mechanicznych. Są prostsze w ustawianiu. Wadą jest dwudziesto cztero godzinny
cykl pracy. Zaletą prostota ustawiania. --

Data: 2010-10-28 17:46:35
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "kogutek" <kogutek4@vp.pl> napisał w wiadomości news:173a.00000480.4cc9959fnewsgate.onet.pl...
[...]

nie widzę spamu, kupiłem tam gdzie taniej
faktem i tak dogadałem się po za aukcją na 10sztuk
bez naciąganych kosztów wysyłki

tych mechanicznych to nie chciałem mówiono mi
że trzeba je ustawiać za każdym zanikiem zasilania

jako były monter miernikow, przy tym urządzeniu no cóż, setki podobnych regulowałem (innych, ale metoda dokladnie ta sama)

ale i bez tego uważałbym urządzenie
za prostrze niż te mechaniczne zabawki

Data: 2010-10-28 18:05:06
Autor: Jan Werbinski
oszczędności nr1 by zlotowinfo ;p
W Castoramie coś koło 20 zł kosztowało.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-10-28 18:39:16
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości news:4cc99f5e$0$27036$65785112news.neostrada.pl...
W Castoramie coś koło 20 zł kosztowało.

u mnie z marketów to BIEDRONKA i NETTO
no i takie średnie, a może i jedne z mniejszych TESCO

Data: 2010-10-29 00:03:27
Autor: BQB
W dniu 2010-10-28 17:46, zlotowinfo pisze:
[...]

A ten mechaniczny ma silniczek obracający tarczą, ciekawe ile on ciągnie, sądzę, że elektroniczny będzie mniej prądożerny, dokładniejszy i bardziej funkcjonalny.

Data: 2010-10-29 01:38:57
Autor: kogutek
> [...]

A ten mechaniczny ma silniczek obracający tarczą, ciekawe ile on ciągnie, sądzę, że elektroniczny będzie mniej prądożerny, dokładniejszy i bardziej funkcjonalny.
W zegarku na ścianę też masz silniczek. Ile on ciągnie? Ten z programatora
ciągnie pewno z milion razy więcej ale to i tak jest na tyle mało żeby nie brać
pod uwagę. Oczywiście że elektroniczny jest dokładniejszy, daje więcej
możliwości. Mam dwa elektroniczne. Oczywiście coś tam robią. Ale jak potrzebuję
włączyć coś na szybko to używam mechanicznego. To są sprytne urządzenia. Dokąd
się nie znajdzie dla nich zastosowań są bezużyteczne. Ale jak je z powodzeniem
zastosować to obejść się bez nich nie można. Bo jak na przykład włączać bojler
kiedy ma się licznik dwutaryfowy.Można pamiętać, tylko po co. Do bojlera będzie
lepszy elektroniczny. Mam dwa mechaniczne przerobione na wyłączniki czasowe.
Wystarczyło przylutować jeden przewód. Jak odmierzy czas to się zatrzymuje i
wyłącza prąd do odbiornika. Z elektronicznym nie do zrobienia bo najpóźniej po
tygodniu sam załączy znowu odbiornik. Wkurza mnie tylko ze trzeba odejmować.
Niby prosta czynność ale mi się nie chce i zrobię do nich nalepki ze skalą w
drugą stronę.    --

Data: 2010-10-29 06:02:47
Autor: Panslavista
"kogutek" <kogutek4@op.pl> wrote in message news:173a.000004a1.4cca0991newsgate.onet.pl...
> [...]

Niby prosta czynność ale mi się nie chce i zrobię do nich nalepki ze skalą w

Są programatory elektroniczne z nastawami na dowolny dzień w roku, to mechaniczne są ograniczone. Inna sprawa - zegar może załączać wyłacznik czasowy i wtedy nie ma mowy, aby bez twojej ingerencji urzadzenie ponownie samo się załączyło.

Data: 2010-10-30 00:50:06
Autor: BQB
W dniu 2010-10-29 01:38, kogutek pisze:

[...]

Masz może patent, jakby przerobić ten mechaniczny na 48 godzin? Pewnie ze 2 razy zwolnić czas obrotu tarczy, ale skoro już w nim grzebałeś, to może wiesz, jak to jest wykombinowane, bo mam w pracy taki mechaniczny i przydałoby się, aby na niedzielę grzejnika nie włączał, bo nie ma w pobliżu nikogo, a w poniedziałek rano, jak przychodzę do pracy, dobrze by było, jakby był już odpalony :P

Data: 2010-10-30 01:55:09
Autor: kogutek
> [...]

Masz może patent, jakby przerobić ten mechaniczny na 48 godzin? Pewnie ze 2 razy zwolnić czas obrotu tarczy, ale skoro już w nim grzebałeś, to może wiesz, jak to jest wykombinowane, bo mam w pracy taki mechaniczny i przydałoby się, aby na niedzielę grzejnika nie włączał, bo nie ma w pobliżu nikogo, a w poniedziałek rano, jak przychodzę do pracy, dobrze by było, jakby był już odpalony :P
Jedyna metoda to rozebrać i na którymś małym kole zębatym wyciąć połowę zębów.
Tylko jak znam życie to wszystkie mają nieparzystą ilość zębów. Do tego co
chcesz lepszy elektroniczny. Te co mam mają osiem programów włącz-wyłącz z
możliwością programowania na siedem dni. Mechaniczne niestety tylko na jedną
dobę. Chociaż widziałem kiedyś mechaniczny na siedem dni. Rozdzielczość 2
godziny. Ktoś napisał że widział elektroniczne w cenie ok dwóch dych. Za
mechaniczny płaciłem niedawno w markecie 11 złotych. Różnica na poziomie paczki
fajek. Nie warto za paczkę fajek tracić dnia żeby przerobić mechaniczny. Mnie
było warto przerobić mechaniczne na wyłączniki czasowe bo takie potrzebowałem a
kupić się nie dawało.   --

Data: 2010-10-30 04:51:27
Autor: Panslavista

"BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> wrote in message news:4ccb4fb3$1news.home.net.pl...
[...]

Wpisz w Google "PCm.01" lub "PCm.03: oba mają program tygodniowy, program dni robocze, program weekendy. Zaczynasz od nastawienia zegara i kalendarza na dobry czas i datę. Ten pierwszy ma możliwość zapisać 6 par załącz-wyłącz na dobę, 42 na tydzień, w każdym programie osobno , a drugi ma 9 na dzień, 63 na tydzień i jeszcze w kalendarzu nastawę lato/zima i może sterować urzadzenia na II taryfie, podtrzymanie akumulatorowe. Cena - pierwszy około 15 zł, drugi około 25 zł. Oba są w obudowie do montażu na szynę DIN (TH35), ale firmy sprzedają dodatkowe obudowy do montażu na ścianę, po za rozdzielnią. Można też kupić skrzynkową, plastikową rozdzielnię w której się zmieści wraz z zabezpieczeniami typu S. Ja kupowałem na Allegro:

Data: 2010-10-29 05:58:23
Autor: Panslavista
"BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> wrote in message news:4cc9f351news.home.net.pl...

A ten mechaniczny ma silniczek obracający tarczą, ciekawe ile on ciągnie, sądzę, że elektroniczny będzie mniej prądożerny, dokładniejszy i bardziej funkcjonalny.

    Dokładnie. Zegary w programatorach mają własne zasilanie, więc zaniki napięcia sieciowego nie powodują resetu ani zegara ani wpisanych programów. Inna zaleta tych ukazanych przeze mnie - w sieciach rozległych gałęzie są autonomiczne, co jest ich wielką zaletą względem programatorów na mikrokontrolerach - awaria jednego nie powoduje padu pozostałych. Na przykład w sieci nawadniania wystarczy zamontować programator przy zaworze, doprowadzić wodę z głównej magistrali oraz zasilanie, też z głównej linii "ogrodowej" - oszczędza to nakładów na sieć przewodów elektrycznych jak i rur do wody.
    Aby jednak za słodko nie było to ma też wadę - ograniczenie wprowadzania nastaw globalnych. Za wyjątkiem głównego wyłącznika, zabezpieczenia całości i czujnika deszczu, ten może sterować na wejściu sieci, bowiem trudno zakładać, że nad częścią ogrodu rozpęta się ulewa, a nad resztą będzie bezchmurne niebo...

Data: 2010-10-28 21:35:40
Autor: Rentier
[...]

Mam podobny dylemat i myślę nad czymś takim:
http://www.elektrobock.cz/pl/wy-- -- cznik-czasowy-na-listw-- -din/product.html?id=10
Wydzielić kilka obwodów i z głowy.
Ew.jakiś mechaniczny hebel przy drzwiach wyjściowych- opuszczasz dom- wyłączamy wszystko prócz lodówki i kotła CO

Data: 2010-10-29 00:41:19
Autor: zlotowinfo
[...]

1. nie masz alarmu w domu? pewnie by się dało odrazu jednym sterować
2. może masz jakiś zamek który zamykasz tylko jak wychodzisz z domu
i potem pokombinować z zachodzącym suwakiem/spustem

bo nie wiem jak inaczej sprawdzać czy cie nie ma w domu
żebyś nie musiał za każdym razem pamiętać o wyłączaniu

no powoli czas na mnie 1:00 więc zaraz elektrownia wyłączy prąd ;p

Data: 2010-11-07 09:45:05
Autor: Janusz
oszczędności nr1 by zlotowinfo ;p
zlotowinfo <usuntousun@go2.pl> napisał(a):
potrzebne urządzenie:
1. http://allegro.pl/show_item.php?item=1286656211

Taka ciekawostka - podobny do wskazanego zegar bierze około 7W (pomiar
"wtyczkowym" amatorskim miernikiem, jakich dużo na allegro), zegar mechaniczny
- ten sam miernik nie wykazuje zużycia prądu. Nie wiem, czy metoda pomiaru ma
tu coś do rzeczy i na ile jest ona porównywalna ze wskazaniami licznika el.
(bo to jest chyba dla nas najważniejsze, a nie rzeczywiste zużycie prądu :),
ale trochę się zdziwiłem.
Z innych ciekawostek:
- "żarówki" energooszczędne - praktycznie wszystkie w/g deklarowanej przez
producenta.
- komputer + LCD 19 + router WiFi linksys - 110W, po uśpieniu komputera - 21W,
po wyłączeniu - 17W (pracuje tylko router, komputer wył. na listwie)
- ładowarka do tel. "lekka" - ładowanie - 5-11W, bieg jałowy - 0W
- ww. transformatorowa - ładowanie - około 8W, bieg jałowy 4-5W
- lampa halogenowa z czujnikiem ruchu (taka 500W) - bieg jałowy - 6,9W
(kurcze, mam tego trochę i pracuje 24/dobę...)
- mikrofalówka (zegar+elektroniczny programator) - 7W (oczywiście jak pracuje
to duuużo więcej..)
- kocioł gazowy - bieg jałowy - 10W, praca - 80W

To tyle, może kogoś to zainteresuje.
Ja macie jeszcze jakieś propozycje pomiarów - piszcie :)

Pozdr.
Janusz

Data: 2010-11-08 18:36:01
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik " Janusz" <alr_gw.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ib5sf1$5dl$1inews.gazeta.pl...
[...]

Perpetum mobile, miernik z progiem zadziałania, nieliniowy pobór mocy silniczka + słaby miernik.

[...]

Po wyłączeniu widocznie ładował się akumulator.

[...]

Pobór mocy pobieranej całej instalacji elektrycznej z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami.