oszczędności nr1 by zlotowinfo ;p

Data: 2010-10-28 11:37:02
Autor: Grzegorz Janoszka
oszczędności nr1 by zlotowinfo ;p
On 28-10-10 11:21, zlotowinfo wrote:
potrzebne urządzenie:
1. http://allegro.pl/show_item.php?item=1286656211
2. co wyłączam na noc?
- router linksys wrt54gl+tomato
- telefon bezprzewodowy swissvoice avena 135
- modem kablowy do internetu webstar
- bramka voip fritz ata
- tv w stanie czuwania
- wzmacniacz dźwięku
3. czas wylaczenia 1:00, czas włączenia 8:20
5. zasilanie podanych urządzeń scentralizowane
panel z przyciskami z własnym zabezpieczeniem typu "S"
każde gniazdo panelu ma niezależne wyłączanie
po co ma chodzić cały czas drukarka i skaner

Można też mieć po prostu listwę zasilającą z wyłącznikiem. Minus jest taki, że musisz pstrykać, plus jest taki, że włączasz wtedy, kiedy używasz, a nie wtedy, kiedy godzina wybije.
Zwróć uwagę, że nie wszystkie urządzenia warto wyłączać na noc. Mój TV w stanie czuwania ma ok. 1 W, czyli tyle, co nic, ale dekoder kablówki już bierze koło 20 W, czyli zdecydowanie warto.

--
Grzegorz Janoszka

Data: 2010-10-28 12:22:10
Autor: Rafał
oszczędności nr1 by zlotowinfo ;p
a i jeszcze trzeba ich kupić tyle co urządzen
ciekawe kiedy to się zwróci?

Data: 2010-10-28 12:29:29
Autor: Przesmiewca
Grzegorz Janoszka <Grzegorz@nie-lubie-spamu.Janoszka.pl> napisał(a):

Można też mieć po prostu listwę zasilającą z wyłącznikiem. Minus jest taki, że musisz pstrykać

sa listwy z pilotem obslugjacym np. 5 gniazd kazde oddzielnie
znika wtedy potrzeba schylania sie czy lazenia za szafke

i jest to o wiele lepsze rozwiazanie niz czasowy wylacznik, ktory
w dniu kiedy pozwolisz sobie na dluzsze ogldanie tv nagle utnie ci film :)

Data: 2010-10-28 13:47:18
Autor: Kapsel
Thu, 28 Oct 2010 12:29:29 +0200, Przesmiewca napisał(a):

Można też mieć po prostu listwę zasilającą z wyłącznikiem. Minus jest taki, że musisz pstrykać

sa listwy z pilotem obslugjacym np. 5 gniazd kazde oddzielnie
znika wtedy potrzeba schylania sie czy lazenia za szafke
 Ciekawe ile prądu bierze taka listwa? ;)

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2010-10-28 18:38:01
Autor: zlotowinfo
oszczędności nr1 by zlotowinfo ;p
Ciekawe ile prądu bierze taka listwa? ;)

1.5 Wata

ciekawe ile prądu bierze taki wyłącznik czasowy :P

Data: 2010-10-28 18:51:30
Autor: Przesmiewca
"zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> napisał(a):

Ciekawe ile prądu bierze taka listwa? ;)

1.5 Wata

ciekawe ile prądu bierze taki wyłącznik czasowy :P

kolo wata
zreszta, czy wat czy dwa sa to pomijalne wartosci

Data: 2010-10-28 18:54:55
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "Przesmiewca" <przesmiewca@vpp.com.pl> napisał w wiadomości news:tfajc658f21dg48cse7t8lk1lg0kj30efi4ax.com...
[...]

jak sądzisz ile te moje urządzenia, tak ok. mogą zużywać prądu?

Data: 2010-10-28 18:59:47
Autor: Przesmiewca
oszczędności nr1 by zlotowinfo ;p

jak sądzisz ile te moje urządzenia, tak ok. mogą zużywać prądu?

a skad mam wiedziec co masz? kazdy sprzet ma inny pobor mocy

kup sobie miernik pradowy, np taki
http://allegro.pl/licznik-zuzycia-energii-watomierz-poprzeczny-i1282607854.html

to bedziesz wiedzial

Data: 2010-10-28 19:59:28
Autor: zlotowinfo
oszczędności nr1 by zlotowinfo ;p
Data: 2010-10-28 20:23:13
Autor: Przesmiewca
oszczędności nr1 by zlotowinfo ;p
Data: 2010-10-29 02:11:55
Autor: kogutek
oszczędności nr1 by zlotowinfo ;p

> 1.5 Wata

ciekawe ile prądu bierze taki wyłącznik czasowy :P

Szczegół bez znaczenia. Wyobraź sobie że masz licznik dwutaryfowy i steruje u
Ciebie bojlerem. Masz dwie godziny w dzień. Aż się prosi żeby wtedy włączył
bojler. Jak nie masz programatora i zapomniałeś włączyć. To sam włączasz na
droższej taryfie żeby mieć gorącą wodę na wieczorne mycie. Ten jeden raz
kosztuje pewno drożej niż kilka miesięcy pracy programatora. Rozsądnie
zastosowany programator potrafi oszczędzić sporo kasy. Ktoś znalazł zastosowanie
żeby mu zbędne odbiorniki wyłączał. To są fajne urządzenia i nie ma co szukać
dziury w całym. Taki programator przez rok wyciągnie za 2 złote. Ale jak odetnie
zasilanie urządzeniom pobierającym w sumie 30 watów przez 10 godzin dziennie to
zrobi ponad 5 dych oszczędności. Niby niedużo, ale się zwrócił i jeszcze zostało. --

Data: 2010-10-29 06:08:24
Autor: Panslavista

"kogutek" <kogutek4@vp.pl> wrote in message news:173a.000004a3.4cca114bnewsgate.onet.pl...

> [...]

zrobi ponad 5 dych oszczędności. Niby niedużo, ale się zwrócił i jeszcze zostało.

    Taki PCm.01 ma takich par wyłączeń-załączeń 6 na dzień (dobę), prócz tego ma dni robocze i osobno weekendy. A lepszy jest PCm.03 steruje II taryfą i jeszcze lato/zima... Idealny do bojlera - woda ciepła grzana w nocy i w dzień przy II taryfie, oszczędności robią się juz niebagatelne. Oba mozna bez zmiany programu załączyć lub wyłączyć ręcznie zwykłym naciśnięciem małego guziczka.

Data: 2010-10-29 20:51:36
Autor: zlotowinfo
[...]

trzeba jednak pamiętać o zastosowanym przez energetykę zegarze
bo można przedobrzyć, te analogowe to zime i lato mają w d...
i jak mowisz niektore elektroniczne też

tego nie wiedziałem ja je tylko montowałem
indywidualnym zegarów na czas letni/zimowy się nie przestawiało
sam w domu mam integrę (już z zegarem)

neo1r
dzienna: 1437 (62,95%)
nocna: 836 (37,05)

ostatnimi czasy większość pracy w domu
druga taryfa po woli przestaje się opłacać,
ze względu na podwyższone opłaty stałe no i koszt energii w dzień

Data: 2010-10-28 17:39:07
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "Przesmiewca" <baran-ky@o2.pl> napisał w wiadomości news:fqjic692p8vqa45g9of9v2perl3uo968eq4ax.com...
[...]

no cóż uważam że 1:00 to już zdecydowanie na sen

Data: 2010-10-28 18:33:44
Autor: Przesmiewca
[...]

ok, Tobie moze i tak, ale jak ktos ma nieregularny tryb zycia?

Data: 2010-10-28 18:35:07
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "Przesmiewca" <przesmiewca@vpp.com.pl> napisał w wiadomości news:ge9jc6tn8cn420uodejbifhe1u8fmutr1f4ax.com...
"zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> napisał(a):
no cóż uważam że 1:00 to już zdecydowanie na sen

ok, Tobie moze i tak, ale jak ktos ma nieregularny tryb zycia?

prowadzić do regularnego, dobrego dla zdrowia

Data: 2010-10-28 18:19:08
Autor: Gupik
oszczędności nr1 by zlotowinfo ;p
dekoder kablówki już bierze koło 20 W, czyli zdecydowanie warto.
ale np. Vectra twierdzi że ich dekodery muszą cały czas pod napięciem, czyli nie wolno ich odłączać od zaccilania.

Data: 2010-10-28 18:36:53
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "Gupik" <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał w wiadomości news:iac7pu$p55$1node1.news.atman.pl...
dekoder kablówki już bierze koło 20 W, czyli zdecydowanie warto.
ale np. Vectra twierdzi że ich dekodery muszą cały czas pod napięciem, czyli nie wolno ich odłączać od zaccilania.

to niech sami płacą za prąd ;p

ojcu też wstawiłem tę maszynkę odłącza mu tv
naturalnie zjebka, bo on niereguarlny...

i akurat tego dnia poszedł spać o 1:40
a prąd mu wyłączyło o 1:00, prawie zawsze spał o tej porze

Data: 2010-10-28 18:55:11
Autor: Przesmiewca
oszczędności nr1 by zlotowinfo ;p

ojcu też wstawiłem tę maszynkę odłącza mu tv
naturalnie zjebka, bo on niereguarlny...

i akurat tego dnia poszedł spać o 1:40
a prąd mu wyłączyło o 1:00, prawie zawsze spał o tej porze

czasami czlowiek siedzi dluzej bo akurat cos  ciekawego w tv jest
albo ma prace na dwie zmiany pilotem wylaczasz od razu
a  skoro juz tak bardzo na pradzie oszczedzasz, ze ci tv w stand by za duzo pradu ciagnie :)
to listwa bedzie lepsza, bo nie robisz marginesu czasowego, podczas ktorego
ty spisz, a tv i tak ci prad zre

Data: 2010-10-29 00:22:51
Autor: zlotowinfo
oszczędności nr1 by zlotowinfo ;p
czasami czlowiek siedzi dluzej bo akurat cos  ciekawego w tv jest
albo ma prace na dwie zmiany

wolny zawod

pilotem wylaczasz od razu
a  skoro juz tak bardzo na pradzie oszczedzasz,
ze ci tv w stand by za duzo pradu ciagnie :)
nie chodzi o to, wszystko mam na jednym panelu
jedno ogromne gniazdo z wyłącznikami

to listwa bedzie lepsza, bo nie robisz marginesu czasowego,
podczas ktorego ty spisz, a tv i tak ci prad zre
w sumie chodziło o kompromis oszczędność prądu i myślenie że coś gdzieś trzeba

oszczędności nr1 by zlotowinfo ;p