oszczędności nr1 by zlotowinfo ;p

Data: 2010-10-28 17:24:15
Autor: kogutek
oszczędności nr1 by zlotowinfo ;p
potrzebne urządzenie:
1. http://allegro.pl/show_item.php?item=1286656211
2. co wyłączam na noc?
- router linksys wrt54gl+tomato
- telefon bezprzewodowy swissvoice avena 135
- modem kablowy do internetu webstar
- bramka voip fritz ata
- tv w stanie czuwania
- wzmacniacz dźwięku
3. czas wylaczenia 1:00, czas włączenia 8:20
5. zasilanie podanych urządzeń scentralizowane
panel z przyciskami z własnym zabezpieczeniem typu "S"
każde gniazdo panelu ma niezależne wyłączanie
po co ma chodzić cały czas drukarka i skaner

Bardzo sympatyczny spam. Urządzenie jest w bardzo atrakcyjnej cenie. Cena
marketowa przekracza 40 złotych. Używam kilku podobnych urządzeń ale
mechanicznych. Są prostsze w ustawianiu. Wadą jest dwudziesto cztero godzinny
cykl pracy. Zaletą prostota ustawiania. --

Data: 2010-10-28 17:46:35
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "kogutek" <kogutek4@vp.pl> napisał w wiadomości news:173a.00000480.4cc9959fnewsgate.onet.pl...
[...]

nie widzę spamu, kupiłem tam gdzie taniej
faktem i tak dogadałem się po za aukcją na 10sztuk
bez naciąganych kosztów wysyłki

tych mechanicznych to nie chciałem mówiono mi
że trzeba je ustawiać za każdym zanikiem zasilania

jako były monter miernikow, przy tym urządzeniu no cóż, setki podobnych regulowałem (innych, ale metoda dokladnie ta sama)

ale i bez tego uważałbym urządzenie
za prostrze niż te mechaniczne zabawki

Data: 2010-10-28 18:05:06
Autor: Jan Werbinski
oszczędności nr1 by zlotowinfo ;p
W Castoramie coś koło 20 zł kosztowało.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-10-28 18:39:16
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości news:4cc99f5e$0$27036$65785112news.neostrada.pl...
W Castoramie coś koło 20 zł kosztowało.

u mnie z marketów to BIEDRONKA i NETTO
no i takie średnie, a może i jedne z mniejszych TESCO

Data: 2010-10-29 00:03:27
Autor: BQB
W dniu 2010-10-28 17:46, zlotowinfo pisze:
[...]

A ten mechaniczny ma silniczek obracający tarczą, ciekawe ile on ciągnie, sądzę, że elektroniczny będzie mniej prądożerny, dokładniejszy i bardziej funkcjonalny.

Data: 2010-10-29 01:38:57
Autor: kogutek
> [...]

A ten mechaniczny ma silniczek obracający tarczą, ciekawe ile on ciągnie, sądzę, że elektroniczny będzie mniej prądożerny, dokładniejszy i bardziej funkcjonalny.
W zegarku na ścianę też masz silniczek. Ile on ciągnie? Ten z programatora
ciągnie pewno z milion razy więcej ale to i tak jest na tyle mało żeby nie brać
pod uwagę. Oczywiście że elektroniczny jest dokładniejszy, daje więcej
możliwości. Mam dwa elektroniczne. Oczywiście coś tam robią. Ale jak potrzebuję
włączyć coś na szybko to używam mechanicznego. To są sprytne urządzenia. Dokąd
się nie znajdzie dla nich zastosowań są bezużyteczne. Ale jak je z powodzeniem
zastosować to obejść się bez nich nie można. Bo jak na przykład włączać bojler
kiedy ma się licznik dwutaryfowy.Można pamiętać, tylko po co. Do bojlera będzie
lepszy elektroniczny. Mam dwa mechaniczne przerobione na wyłączniki czasowe.
Wystarczyło przylutować jeden przewód. Jak odmierzy czas to się zatrzymuje i
wyłącza prąd do odbiornika. Z elektronicznym nie do zrobienia bo najpóźniej po
tygodniu sam załączy znowu odbiornik. Wkurza mnie tylko ze trzeba odejmować.
Niby prosta czynność ale mi się nie chce i zrobię do nich nalepki ze skalą w
drugą stronę.    --

Data: 2010-10-29 06:02:47
Autor: Panslavista
"kogutek" <kogutek4@op.pl> wrote in message news:173a.000004a1.4cca0991newsgate.onet.pl...
> [...]

Niby prosta czynność ale mi się nie chce i zrobię do nich nalepki ze skalą w

Są programatory elektroniczne z nastawami na dowolny dzień w roku, to mechaniczne są ograniczone. Inna sprawa - zegar może załączać wyłacznik czasowy i wtedy nie ma mowy, aby bez twojej ingerencji urzadzenie ponownie samo się załączyło.

Data: 2010-10-30 00:50:06
Autor: BQB
W dniu 2010-10-29 01:38, kogutek pisze:

[...]

Masz może patent, jakby przerobić ten mechaniczny na 48 godzin? Pewnie ze 2 razy zwolnić czas obrotu tarczy, ale skoro już w nim grzebałeś, to może wiesz, jak to jest wykombinowane, bo mam w pracy taki mechaniczny i przydałoby się, aby na niedzielę grzejnika nie włączał, bo nie ma w pobliżu nikogo, a w poniedziałek rano, jak przychodzę do pracy, dobrze by było, jakby był już odpalony :P

Data: 2010-10-30 01:55:09
Autor: kogutek
> [...]

Masz może patent, jakby przerobić ten mechaniczny na 48 godzin? Pewnie ze 2 razy zwolnić czas obrotu tarczy, ale skoro już w nim grzebałeś, to może wiesz, jak to jest wykombinowane, bo mam w pracy taki mechaniczny i przydałoby się, aby na niedzielę grzejnika nie włączał, bo nie ma w pobliżu nikogo, a w poniedziałek rano, jak przychodzę do pracy, dobrze by było, jakby był już odpalony :P
Jedyna metoda to rozebrać i na którymś małym kole zębatym wyciąć połowę zębów.
Tylko jak znam życie to wszystkie mają nieparzystą ilość zębów. Do tego co
chcesz lepszy elektroniczny. Te co mam mają osiem programów włącz-wyłącz z
możliwością programowania na siedem dni. Mechaniczne niestety tylko na jedną
dobę. Chociaż widziałem kiedyś mechaniczny na siedem dni. Rozdzielczość 2
godziny. Ktoś napisał że widział elektroniczne w cenie ok dwóch dych. Za
mechaniczny płaciłem niedawno w markecie 11 złotych. Różnica na poziomie paczki
fajek. Nie warto za paczkę fajek tracić dnia żeby przerobić mechaniczny. Mnie
było warto przerobić mechaniczne na wyłączniki czasowe bo takie potrzebowałem a
kupić się nie dawało.   --

Data: 2010-10-30 04:51:27
Autor: Panslavista

"BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> wrote in message news:4ccb4fb3$1news.home.net.pl...
[...]

Wpisz w Google "PCm.01" lub "PCm.03: oba mają program tygodniowy, program dni robocze, program weekendy. Zaczynasz od nastawienia zegara i kalendarza na dobry czas i datę. Ten pierwszy ma możliwość zapisać 6 par załącz-wyłącz na dobę, 42 na tydzień, w każdym programie osobno , a drugi ma 9 na dzień, 63 na tydzień i jeszcze w kalendarzu nastawę lato/zima i może sterować urzadzenia na II taryfie, podtrzymanie akumulatorowe. Cena - pierwszy około 15 zł, drugi około 25 zł. Oba są w obudowie do montażu na szynę DIN (TH35), ale firmy sprzedają dodatkowe obudowy do montażu na ścianę, po za rozdzielnią. Można też kupić skrzynkową, plastikową rozdzielnię w której się zmieści wraz z zabezpieczeniami typu S. Ja kupowałem na Allegro:

http://allegro.pl/zegar-sterujacy-metron-pcm-01-i1288649408.html

http://allegro.pl/zegar-sterujacy-metron-pcm-03-gwarancja-6-mies-i1295027848.html

Data: 2010-10-29 05:58:23
Autor: Panslavista
"BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> wrote in message news:4cc9f351news.home.net.pl...

A ten mechaniczny ma silniczek obracający tarczą, ciekawe ile on ciągnie, sądzę, że elektroniczny będzie mniej prądożerny, dokładniejszy i bardziej funkcjonalny.

    Dokładnie. Zegary w programatorach mają własne zasilanie, więc zaniki napięcia sieciowego nie powodują resetu ani zegara ani wpisanych programów. Inna zaleta tych ukazanych przeze mnie - w sieciach rozległych gałęzie są autonomiczne, co jest ich wielką zaletą względem programatorów na mikrokontrolerach - awaria jednego nie powoduje padu pozostałych. Na przykład w sieci nawadniania wystarczy zamontować programator przy zaworze, doprowadzić wodę z głównej magistrali oraz zasilanie, też z głównej linii "ogrodowej" - oszczędza to nakładów na sieć przewodów elektrycznych jak i rur do wody.
    Aby jednak za słodko nie było to ma też wadę - ograniczenie wprowadzania nastaw globalnych. Za wyjątkiem głównego wyłącznika, zabezpieczenia całości i czujnika deszczu, ten może sterować na wejściu sieci, bowiem trudno zakładać, że nad częścią ogrodu rozpęta się ulewa, a nad resztą będzie bezchmurne niebo...

Data: 2010-10-28 21:35:40
Autor: Rentier
[...]

Mam podobny dylemat i myślę nad czymś takim:
http://www.elektrobock.cz/pl/wy-- -- cznik-czasowy-na-listw-- -din/product.html?id=10
Wydzielić kilka obwodów i z głowy.
Ew.jakiś mechaniczny hebel przy drzwiach wyjściowych- opuszczasz dom- wyłączamy wszystko prócz lodówki i kotła CO

Data: 2010-10-29 00:41:19
Autor: zlotowinfo
[...]

1. nie masz alarmu w domu? pewnie by się dało odrazu jednym sterować
2. może masz jakiś zamek który zamykasz tylko jak wychodzisz z domu
i potem pokombinować z zachodzącym suwakiem/spustem

bo nie wiem jak inaczej sprawdzać czy cie nie ma w domu
żebyś nie musiał za każdym razem pamiętać o wyłączaniu

no powoli czas na mnie 1:00 więc zaraz elektrownia wyłączy prąd ;p

oszczędności nr1 by zlotowinfo ;p