oszczedny serwer plikow - minipc x86 do 200zl (max 5W)

Data: 2016-01-16 15:03:26
Autor: bucz
oszczedny serwer plikow - minipc x86 do 200zl (max 5W)
szukam czegos pod domowy serwer plikow ze zlaczem sata
niestety wiekszosc wynalazkow routeropodobnych odpada gdyz che miec na tym architekture procka pod "normalny" system x86
co mozecie polecic
nie interesują mnie parametry wystarczy ze nie bedzie prądożerne

Data: 2016-01-16 15:45:08
Autor: Michal Lukasik
On 16/01/2016 14:03, bucz wrote:
szukam czegos pod domowy serwer plikow ze zlaczem sata
niestety wiekszosc wynalazkow routeropodobnych odpada gdyz che miec na
tym architekture procka pod "normalny" system x86
co mozecie polecic
nie interesuj± mnie parametry wystarczy ze nie bedzie pr±do¿erne

Powiem krótko - zapomnij. Nie w tej cenie, albo nie x86.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2016-01-16 18:02:46
Autor: bucz
W dniu 2016-01-16 o 16:45, Michal Lukasik pisze:
On 16/01/2016 14:03, bucz wrote:
[...]

nawet cos z uzywki?

wiem ze stare alixy mozna kupic za 100-150zl tylko nie maja sata...
http://www.mini-box.com/ALIX-boards

Data: 2016-01-16 19:16:43
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-01-16 o 18:02, bucz pisze:

[...]

CoÅ› takiego:
http://allegro.pl/dell-fx160-intel-atom-230-1-6ghz-1gb-1gb-gw12-fv23-i5905462352.html
http://allegro.pl/hp-dc7900-usff-usdt-2x2-93ghz-4gb-160gb-rw-fv-gw-i5919765605.html

Pozdrawiam

Data: 2016-01-16 22:14:51
Autor: bucz
oszczedny serwer plikow - minipc x86 do 200zl (max 5W)
Data: 2016-01-16 21:28:51
Autor: ToMasz
On 16/01/2016 14:03, bucz wrote:
[...]

a jak zastosujesz "przelotkê"? Czy mo¿na tam wstawiæ jak±¶ kartê pci?

ToMasz

Data: 2016-01-16 22:13:25
Autor: bucz
oszczedny serwer plikow - minipc x86 do 200zl (max 5W)
a jak zastosujesz "przelotkê"? Czy mo¿na tam wstawiæ jak±¶ kartê pci?

pewnie by sie dalo przez jakas przelotke
problemem jest to ze tam nawet USB nie ma tylko port mpci, a to nieco komplikuje wszystko

Data: 2016-01-16 23:09:08
Autor: ToMasz
W dniu 16.01.2016 o 22:13, bucz pisze:
a jak zastosujesz "przelotkê"? Czy mo¿na tam wstawiæ jak±¶ kartê pci?

pewnie by sie dalo przez jakas przelotke
problemem jest to ze tam nawet USB nie ma tylko port mpci, a to nieco
komplikuje wszystko

ja te¿ chcia³em tanio zrobiæ router z windowsem xp. ale nie a¿ tak energooszczêdny. mnie uda³o siê to zrobiæ na starym laptopie, ale mam konsumpcje oko³o 20 wat. mo¿e spowolnienie procka i dysk ssd, obni¿y³yby to znacznie, ale to nie bardzo jest uzasadnione ekonomicznie. JEdnak za pierwszym razem nie uda³o mi siê osi±gn±æ sukcesu, bo stary celeron by³ tak wolny, ze nie da³ rady obs³u¿yæ modemu LTE wpiêtego do usb. (znaczy obs³ugiwa³, ale dzia³a³o to za wolno) Wiêc zastanów siê czy owe 5 wat, nie zabije Twojego projektu. JEszcze jeden pomys³. a moze eeePC bez ekranu, sieciówki, modemu, wifi?

ToMasz

Data: 2016-01-17 00:16:51
Autor: bucz
oszczedny serwer plikow - minipc x86 do 200zl (max 5W)
W dniu 2016-01-16 o 23:09, ToMasz pisze:
, sieciówki, modemu, wifi?

linux pojdzie na "wszystkim"

mialem kiedys EEE ale tam nie bylo miejsca na dysk
tylko wbudowana "karta 8GB"

Data: 2016-01-17 10:02:44
Autor: Sebastian Biały
On 2016-01-16 15:03, bucz wrote:
tym architekture procka pod "normalny" system x86

Z ciekawości: dlaczego? To ograniczenie eliminuje wszystkie rozwiązania.

Data: 2016-01-17 10:33:52
Autor: 2late
On 2016-01-16 15:03, bucz wrote:
tym architekture procka pod "normalny" system x86

Z ciekawości: dlaczego? To ograniczenie eliminuje wszystkie rozwiązania.

Tez jestem ciekawy.
Dlaczego nie zrobic jakiegos NASa z telefonu z androidem? ;)

Data: 2016-01-18 11:16:37
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-01-17 o 11:33, 2late pisze:

[...]

To jaki telefon z Androidem ma SATA ?

Pozdrawiam

Data: 2016-01-18 14:39:17
Autor: abs
W dniu 18.01.2016 o 11:16, RadoslawF pisze:
To jaki telefon z Androidem ma SATA ?

Przejściówka SATA - USB by tu nie zadziałała? Plus zasilacz do dysku rzecz jasna.

Data: 2016-01-18 20:13:29
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-01-18 o 14:39, abs pisze:

To jaki telefon z Androidem ma SATA ?

Przejściówka SATA - USB by tu nie zadziałała? Plus zasilacz do dysku
rzecz jasna.

Nie.
Takie przejściówki lubią przerywać połączenie.
No i NAS dobrze jest podpiąć dobrym kabelkiem a nie czekać
na powolne WiFi.

Pozdrawiam

Data: 2016-01-18 20:57:15
Autor: 2late
On 18/01/16 10:16, RadoslawF wrote:

[...]

Troche ekstremalnie dowalilem z tym telefonem ale czemu nie NAS?
Sam mam taniutki, cichutki  Zyxel nsa310

Data: 2016-01-18 22:23:17
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-01-18 o 21:57, 2late pisze:

tym architekture procka pod "normalny" system x86

Z ciekawości: dlaczego? To ograniczenie eliminuje wszystkie
rozwiÄ…zania.

[...]

Ja mam jeszcze tańszy ale za to wielki i energochłonny bo zrobiony
ze starego peceta. Każdy ma, robi lub szuka tego co potrzebuje.
Ja potrzebowałem urządzenia na kilka HD (aktualnie mam ich tam trzy).
Jak rozumiem wątkotwórca potrzebuje czegoś na czym uruchomi jakiś
nietypowy soft działający pod x86.

Pozdrawiam

Data: 2016-01-18 22:11:03
Autor: 2late
On 18/01/16 21:23, RadoslawF wrote:

[...]

A to zeby byc takim dokladnym, to u mnie ten Zyxel nsa310 stoi w kacie i sie kurzy. W tej chwili mam 4-ro zatokowego Zyxela NSA540, 3 sloty jeszcze wolne i tylko 1 x HDD 6TB ;) Byla fajna obnizka minionego grudnia to kupilem. Stosunek cena - parametry dosc korzystny.

Ja potrzebowałem urządzenia na kilka HD (aktualnie mam ich tam trzy).

A ja poprzednio do tego Zyxela nsa310 mialem podlaczone 2 zewnetrzny dyski. Mozesz sobie wyobrazic ile to bylo kabli, zasilaczy, itp...

Jak rozumiem wątkotwórca potrzebuje czegoś na czym uruchomi jakiś
nietypowy soft działający pod x86.

Ciekawe jaki. :)
A tak na marginesie, nie ma jeszcze jakiegos emulatora windows na androida?
Skoro ktos uruchomil na telefonie windowsa 95.

Data: 2016-01-19 17:59:44
Autor: ToMasz
oszczedny serwer plikow - minipc x86 do 200zl (max 5W)
A tak na marginesie, nie ma jeszcze jakiegos emulatora windows na androida?
Skoro ktos uruchomil na telefonie windowsa 95.
z tego co ja próbowałem używać, to win95/98 nie mają sterowników do emulowanych kart graficznych, więc są nie używalne. nawet do odpalenia internet explorera z activex. Pozostaje XP

ToMasz

Data: 2016-01-19 21:18:44
Autor: Sebastian Biały
On 2016-01-18 23:11, 2late wrote:
A tak na marginesie, nie ma jeszcze jakiegos emulatora windows na androida?

Emulatory są bardzo powolne. Zaś gro urządzeń z androidem to jest arm, więc nie da się wirtualizować.

Skoro ktos uruchomil na telefonie windowsa 95.

Ale to sztuka dla sztuki. Wydajnośc emulacji x86 na arm jest absurdalnie niska i nie nadaje sie do niczego. Choć nie, np. można mieć kradziony serwer licencji flexa i to by uzasadniało wymóg x86. Ale to mocno naciągane.

Dalej nie znamy odpowiedzi dlaczego to musi być x86 i mam wrażenie że nie ma takiej. A przynajmniej sensownej.

Data: 2016-01-18 22:36:06
Autor: Sebastian Biały
On 2016-01-18 22:23, RadoslawF wrote:
Jak rozumiem wątkotwórca potrzebuje czegoś na czym uruchomi jakiś
nietypowy soft działający pod x86.

Śmiem wątpic, zasugerował linuxa. Chciałbym zobaczyć software bez źrodeł który musi być odpalany na serwerze plików z filmami z wakacji :/

W armach można przebierać, pierwszy z brzegu to BananaPi. Sata i ethernet na pokładzie. Sam pobiera gdzieś koło 1-2W.

Data: 2016-01-19 00:51:11
Autor: RadoslawF
[...]

Ja tej sugestii nie zauważyłem.
Ale na ARM też są linuxy, sam używam jeden na malince.

W armach można przebierać, pierwszy z brzegu to BananaPi. Sata i
ethernet na pokładzie. Sam pobiera gdzieś koło 1-2W.

Skoro chce x86 to pewnie ma jakiś soft który wymaga x86.
I nie wierzył bym w bajki o sprawnych emulatorach.

Tyle że skoro jednio rdzeniowy Atom ma dla niego na duży pobór
mocy to nie liczył bym że znajdzie coś przystającego do jego
założeń.

Pozdrawiam

Data: 2016-01-20 18:46:10
Autor: bucz
oszczedny serwer plikow - minipc x86 do 200zl (max 5W)
witam wszystkich po krotkiej przerwie
przeczytalem wasze pytania i sugestie... oto co nastepuje :)

poszukuje x86 poniewaz mam skompilowane gotowe oprogramowanie
oczywiscie moge to dostosowac do innej architektury ale to wymaga czasu wiec chcialem zrobic rozeznanie czy da sie to ogarnac na skroty i dostosowac hardware do softweru a nie odwrotnie

jesli nic sensownego nie znajde to pewnie zostanie banana pi, orange pi lub jakies inne ustrojstwo z sadu owocowego + troche pracy :)

--
bucz

Data: 2016-01-20 21:13:22
Autor: Poldek
bucz wrote:
[...]

Możesz kombinować na siłę, albo pójść do sklepu i kupić z półki ReadyNAS lub podobny NAS i wyjdzie na to samo, tylko że bez satysfakcji, że się coś tam częściowo samemu zmajstrowało, za to w jednym klocku.

Data: 2016-01-20 21:15:59
Autor: Poldek
bucz wrote:
[...]

Banana Pi + obudowa + zasilacz + obudowa na dysk + zasilacz do obudowy na dysk => niż 200 zł i 5W, jak by nie liczył i pałęta się sporo kabli.

Data: 2016-01-21 22:02:42
Autor: Sebastian Biały
On 2016-01-20 21:15, Poldek wrote:
Banana Pi + obudowa + zasilacz + obudowa na dysk + zasilacz do obudowy
na dysk

Banana zasila dysk (2.5") bezpośrednio ze swojego zasilania. Obudowy zbedne (mozna wsadzić w puszkę elektryczną i na strych). W minimalistycznej wersji masz Babana + kabel sata + dysk + zasilacz od starego telefonu.

NASy mają delikana wadę że poza dawaniem plików może być kłopot z instalacja własnego software bo pomidor.

Data: 2016-01-21 22:03:59
Autor: Sebastian Biały
On 2016-01-20 18:46, bucz wrote:
poszukuje x86 poniewaz mam skompilowane gotowe oprogramowanie
oczywiscie moge to dostosowac do innej architektury

Chcesz powiedzieć że część napisana jest w asm? Bo normalnie to "dostosowanie" do innej architektury to może być wywolanie "make" na banana pi.

oszczedny serwer plikow - minipc x86 do 200zl (max 5W)