oszczędzanie wody w umywalce

Data: 2010-11-28 15:56:13
Autor: BearBag
oszczędzanie wody w umywalce
Czy zastosowanie takich kóncowek do kranu daje takie oszczednosci o jakich
pisze autor aukcji
http://allegro.pl/oszczednosc-wody-70-perlator-hanager-bateria-i1303808977.html
? Czy takie napowietrzanie wody nie wpływa na to że ręce myjemy dłużej przez
co oszczędność wody jest tylko pozorna?
Prosze o odpowiedź kogoś kto to przetestował.

Pozdrawia BearBag...

Data: 2010-11-28 09:25:11
Autor: Dla Kieszeni
?
Czy takie napowietrzanie wody nie wpływa na to że ręce myjemy dłużej przez
co oszczędność wody jest tylko pozorna?
Prosze o odpowiedź kogoś kto to przetestował.

Pozdrawia BearBag...

tak to prawda, dzięki perlatorom ograniczamy zużycie wody nie
ograniczając komfortu mycia. Dzięki ich używaniu możemy zaoszczędzić
do 300 zł na jednym kranie (zależy od użytego perlatora). Zachęcam do
odwiedzenia mojego sklepu, w którym przedstawiam produkty
oszczędzające http://dlakieszeni.pl/tnij-rachunki/za-wode.html

Data: 2010-11-28 19:58:34
Autor: Jan Werbinski
oszczędzanie wody w umywalce
I wanna trzy razy szybciej się napełnia.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-11-28 11:43:15
Autor: Dla Kieszeni
oszczędzanie wody w umywalce
On Nov 28, 7:58 pm, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:
I wanna trzy razy szybciej si nape nia.

--
Jan Werbi ski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatnahttp://www.janwer.com/
Nasza siechttp://www.fredry.net/

ale tu chodzi przede wszystkim o mycie rąk, faktycznie możemy
zmniejszyć stan płynącej wody (mniej odkręcając kurek) i ograniczyć w
ten sposób ilość wody, tylko kto to robi? a poza tym z perlatorem też
możemy to robić i jeszcze bardziej zwiększyć oszczędność.

są różne perlatory które mają grubość zaledwie 1 cm i one nie utrudnią
myć garów

a kąpiel w wannie nie jest oszczędna więc nie ma sensu o tym pisać.....

a ja nie spamuje tylko  oszczędzanie promuję ;)

pozdrawiam
g / www.dlakieszeni.pl

Data: 2010-11-28 20:53:28
Autor: Grzegorz Janoszka
On 28-11-10 20:43, Dla Kieszeni wrote:
są różne perlatory które mają grubość zaledwie 1 cm i one nie utrudnią
myć garów

Dobre baterie mają wbudowane perlatory i nie trzeba potem niczego
dokupywać Jeszcze lepsze baterie mają regulację pozwalającą na włączenie
czy wyłączenie perlatora.

a ja nie spamuje tylko  oszczędzanie promuję ;)

Spamujesz i to bezczelnie.

--
Grzegorz Janoszka

Data: 2010-11-29 13:32:16
Autor: Czesuaw P.
Użytkownik "Dla Kieszeni" <dlakieszeni@gmail.com> napisał w wiadomości news:14d1e804-9ede-4651-84fb-25e33b37060ck22g2000yqh.googlegroups.com...

a ja nie spamuje tylko  oszczędzanie promuję ;)

Wyjaśnij mi:

jesli wypijam dziennie dwa litry wody, to po zastosowaniu twojego prelatora napije się tak samo jedym litrem?
I juz nie będę odczuwał potrzeby wypicia kolejnego litra wdy?

A masz może taki preator od którego moja teśiowa w ogóle przestane spożywć wodę?

Np. w pubach, restauacjach, szpitalach, ośrodkach żywienia zbiorowego to będą dopiero oszczędności:
- ludzie będą pili hebaty/kawy/zupy bez wody!

--
Mam pierdolca - zbieram na psychiatrę.
Proszę o wsparcie

Żadam ochrony BOR!

Data: 2010-11-29 07:03:16
Autor: Dla Kieszeni
On Nov 29, 1:32 pm, "Czesuaw P." <czech...@op.pl> wrote:
U ytkownik "Dla Kieszeni" <dlakiesz...@gmail.com> napisa w wiadomo cinews:14d1e804-9ede-4651-84fb-25e33b37060ck22g2000yqh.googlegroups.com...

>a ja nie spamuje tylko  oszcz dzanie promuj ;)

Wyja nij mi:

jesli wypijam dziennie dwa litry wody, to po zastosowaniu twojego prelatora
napije si tak samo jedym litrem?
I juz nie b d odczuwa potrzeby wypicia kolejnego litra wdy?

A masz mo e taki preator od kt rego moja te iowa w og le przestane spo yw
wod ?

Np. w pubach, restauacjach, szpitalach, o rodkach ywienia zbiorowego to
b d dopiero oszcz dno ci:
- ludzie b d pili hebaty/kawy/zupy bez wody!

--
Mam pierdolca - zbieram na psychiatr .
Prosz o wsparcie

adam ochrony BOR!

..... ciekawe ile już zebrałeś na tego psychiatrę ;)

oszczędność przy wykorzystaniu perlatorów zależna jest od ceny wody w
danym rejonie jeśli ktoś chce to mogę mu podesłać podział cen wody i
ścieków na okres 2010-2011.

Pewnie że jest wiele sposobów na oszczędzanie ale najlepszym jest
doskonalenie nawyków. dzięki przyzwyczajeniom możemy wiele zyskać
(mówię o tych dobrych;), mimo że początkowo tego się nie zauważy to
jednak w końcowym rozrachunku można zyskać wiele. Jednak jest wielu
takich którzy i tak stwierdzą że to co zaoszczędzimy i tak oddamy przy
następnej podwyżce wiec oszczędzać nie warto.

-- -- -- -- -
pozdrawiam
www.dlakieszeni.pl

Data: 2010-11-29 18:03:45
Autor: Czesuaw P.

oszczędność przy wykorzystaniu perlatorów zależna jest od ceny wody w
danym rejonie jeśli ktoś chce to mogę mu podesłać podział cen wody i
ścieków na okres 2010-2011.

Oczywiście. Jeśli wypiję wodę z kranu to zapłacę więcej, niż za wodę wypitą
z kranu z twoim prelatorem spamerze?

Ponawiam pytanie: czy po zastosowniu prelatora będę napity płową ilości
wody?

Powtórzę pytania innych:
Czy wiadro napełniane w całości przed zastosowaniem prelatora napełni się
tak samo po zastosowaniu cudprelatora ale połową litrów wody? Licznik wykże
mniej litrów, a w wiadrze nadal będzie pełno?

By wypłukać usta z pasy potrzebuję dwa razy nabrać wody do ust. Czy prelator
cudownie sprawi, że już po jednym razie będą usta wypłukane?

Jednak jest wielu
takich którzy i tak stwierdzą że to co zaoszczędzimy i tak oddamy przy
następnej podwyżce wiec oszczędzać nie warto.

To twoje fantasmagorie.

Data: 2010-11-29 19:15:31
Autor: BearBag
[...]

Nie wiem czy to tylko cynizm czy naprawde nie rozumiesz. Oszczędności z
perlatora mą być tylko przy myciu np rąk. Ręce myjesz powiedzmy minutę,
normalnie zużyjesz 8-10litrów wody, z perlatorem też je umyjesz w minutę bo
tyle czasu potrzebujesz na dokładne umycie ale wody spłynie tylko 3-4litry. Niektorzy nie zakrecają wody przy goleniu, myciu zębów itd co wydaje mi się
może przynieś duże oszczędności.
Perlatora raczej nie opłaca sie używac w kuchni bo tam wode zwykle
napelniamy do naczyń, do gotowania itd a nie do mycia wiec perlator może
tylko denerwowac bo woda wolniej napełni naczynie.
Pozdrawia BearBag...

Data: 2010-11-29 19:55:32
Autor: Czesuaw P.
Użytkownik "BearBag" <boxtomka@o2.pl> napisał w wiadomości news:yxm6u6vww4rj.177xaa7vh5wwm.dlg40tude.net...

[...]

No i wreszcie - dowiadujemy się tego, co próbowałem wyłuszczyć i przewrotnie ukazać, a co należało powiedzieć odrazu:
oszczędności są, "ale". Oszczędności są tylko przy użyciu strumienia do spłukiwania,  nie przy zapotrzebowaniu na objętość wody!

Ale owo "ale" trzeba jasno powiedzieć, a nie pierdolić, że jest to hipersuperniedowyjebania urządzenie.

Do tego wypada przyznać, że taki pelator jest obecnie na _KAŻDYM_ kranie przeznaczoym dużykuw domumieszkaniu, na _każdej_ wylewce (już w tym wątku to napisano) - wystarczy wejść do Praktikera lub Castoramy. Więc skoro to juz jest na wylewce to po co zakładać?

Niektorzy nie zakrecają wody przy goleniu, myciu zębów itd co wydaje mi się
może przynieś duże oszczędności.

Przeciez nie zakręcją kranu _z_prelatorem_, więc? Zamiana prelatora na prelator? Dobre, to dopiero oszczędność.

Perlatora raczej nie opłaca sie używac w kuchni bo tam wode zwykle
napelniamy do naczyń, do gotowania itd a nie do mycia

Nie do mycia w kuchni? No kolejne odkrycie.
Preator ma za zadanie zwiększyć efetywność splukiwania poprzez napowietrzenie strumienia wody. No ale soro twierdzisz, że  kuchni się nie zmywa...

Data: 2010-11-29 22:00:24
Autor: BearBag
[...]

Oczywiście, nikt nie twierdzi inaczej.

[...]

nawet ludzie ktorzy tym handlują piszą o tym na aukcjach, tyle że te
perlatory ponoć są lepsze i ograniczają pobór wody nawet dwukrotnie,
trzykrotnie bardziej niż zwykle sitkowe ktore przy okazji mają metalową
siatkę i po kilku tygodniach w twardej wodzie są zatkane od kamienia.
Czy są bardziej oszczędne i odporne na kamień dam znać za pare miesięcy jak
potestuje takie "cudo"

Przeciez nie zakręcją kranu _z_prelatorem_, więc? Zamiana prelatora na prelator? Dobre, to dopiero oszczędność.

Troche juz przesadzasz z tą ironią, auto też można zmienić na bardziej
oszczędne, to auto i to auto a jednak sie czasem opłaca dopłacić.

Nie do mycia w kuchni? No kolejne odkrycie.

W erze gdzie wieszkosc ludzi ma już zmywarki w zlewozmywaku myje sie tylko
wieksze garczki i patelnie. Mnie mocno ograniczający perlator w kuchni raczej by denerwował, bo chce
napełnić garczek czy tez czajnik jak najszybciej a nie czekać. Cześciej
nalewam w kuchni wodę niż myje tam ręce... dlatego do kuchni wystarczy mi
standardowy kupiony razem z baterią.

Pozdrawia BearBag...

Data: 2010-11-29 22:38:00
Autor: Panslavista
oszczędzanie wody w umywalce
"BearBag" <boxtomka@o2.pl> wrote in message news:13z6mrljaunlj$.wv68s4hzdf0f.dlg40tude.net...

Ogólnie - rzeźbienie w GWnie.
Miałem perlator, ale była to głowica (końcówka na wylewkę z przegubem - pozwalała na przechylanie w dowolną stronę o jakieś 20°) - dobra była do spłukiwania lub napełniania czegoś w zlewozmywaku.

Data: 2010-11-30 08:20:55
Autor: Strachu S.
BearBag <boxtomka@o2.pl> napisał(a):
[...]

W zaskakujący sposób zmienił się twój styl:
1. W pierwszym poscie pytasz o prelator niemal bezradny jak dziecko,
2. W drugim i trzecim poscie tego samego wątku wiesz o prelatorach wszystko i orędujesz za ich używaniem.
Śmierdzisz spamerem, i to bardzo.
Ta aukcja o którą pytasz w pierwszym poscie to twoja aukcja.

Strachu S.

Data: 2010-11-30 19:00:47
Autor: BearBag
[...]

Zadajac pytanie w pierwszym poście nie wiedziałem nic, jednak potem
trafiłem na fajne forum na niemieckiej stronie i dlatego przepisałem to
czego sie tam dowiedziałem. Kupiłem dwa takie perlatory na próbe i jak
przetestuje dam znać i nie z tej aukcji które linkowałem na początku bo te
akurat jak doczytałem są gówno warte, także raczej nie spamuje na rzecz
tamtej aukcji :)

Pozdrawia BearBag...

Data: 2010-12-13 00:27:44
Autor: ąćęłńóśźż
oszczędzanie wody w umywalce
Różnica pomiędzy kranem a perlatorem jest taka, jak pomiędzy szlauchem a Karcherem.
Nikt rozsądny nie napełnia wiadra wody Karcherem, chociaż jak powszechnie wiadomo Polak potrafiłby i to.

-- -- -

Data: 2010-11-29 14:47:59
Autor: Damork
oszczędzanie wody w umywalce
Na mównicę wtargnął "Czesuaw P.", poprawił mikrofon, rozwarł paszczę i
ryknął:

A masz może taki preator od którego moja teśiowa w ogóle przestane spożywć wodę?

Jakby literówkę pociągnąć dalej i za,iast perlatora zastosować predatora,
to faktycznie przestałaby spożyważ wodę ;P

Np. w pubach, restauacjach, szpitalach, ośrodkach żywienia zbiorowego to będą dopiero oszczędności:
- ludzie będą pili hebaty/kawy/zupy bez wody!

A to można już teraz - herbatę/kawę można żuć i ciumkać, a chińskie zupki
chrupać. I to bez perlatora.

--
Pozdrawiam Piotr Mockałło
Jednoosobowa Armia Mordoru na XJ 600N

Data: 2010-11-28 23:00:19
Autor: Jarek P.

Użytkownik "Dla Kieszeni" <dlakieszeni@gmail.com> napisał w wiadomości news:3762ac07-acd5-4686-b71b-42840007a5b1l17g2000yqe.googlegroups.com...

tak to prawda, dzięki perlatorom ograniczamy zużycie wody nie
ograniczając komfortu mycia. Dzięki ich używaniu możemy zaoszczędzić
do 300 zł na jednym kranie (zależy od użytego perlatora).\

No cudnie po prostu! Biorąc pod uwagę cenę metra sześciennego wody i fakt, że ów perlator, jak bardzo cudownie by nie działał, wody z przestrzeni międzywymiarowej nie dokłada, owe 300zł oszczędności na jednym kranie jest liczone za jaki okres używania owego kranu? 100 lat? Czy krócej, ale za to otwarty nonstop?

J.

Data: 2010-11-29 08:46:38
Autor: BearBag
oszczędzanie wody w umywalce

e tam 300zł, wystarczy że zaoszczędze pół metra szesciennego na miesiac u
już sie bedzie bardzo opłacało. Wiadomo że woda bedzie nalewać się wolniej,
szkoda że nie sprzedają w normalnej cenie takich perlatorów w których można
czasowo jednym nacisniećiem wyłączyć funkcje oszczędzania np gdy
potrzebujemy napełnić wiadro. Wtedy byłby to ideał.
Chyba przetestuje to rozwiązanie na dwóch kranach zobaczymy jaka jest
realna oszczędność dla majej rodziny.
Ktoś pisze że prelatory obnizają kran o 3 cm, patrzać na zdjęcia to
wiekszosc ma długość jak standardowy perlator w tanich bateriach a nawet z
przejściowką nie bedzie dłuższy niż 1cm.

Pozdrawia BearBag...

Data: 2010-11-28 23:35:10
Autor: Krzysztof 45
Dla Kieszeni napisał(a):
tak to prawda, dzięki perlatorom ograniczamy zużycie wody nie ograniczając komfortu mycia.
Tu sie zgodzę, i na tym powinno być zakończone.

Dzięki ich używaniu możemy zaoszczędzić do 300 zł na jednym kranie
(zależy od użytego perlatora).
Dla mnie taki spamer spalony jest w przdbiegach, jak mnie tu wyssanymi
z palca trzema stówami szczuje.
Śmierdzi oszustem, który żeruje na biednych emerytach.

a kąpiel w wannie nie jest oszczędna więc ...]
Nie jest? Za darmo sprzedam Ci patent.
Lejesz wodę prawie po brzegi. Kompiesz dzieciaka, lub dwoje, potem
odlewasz dwa wiaderka (bedzie do mycia podłogi) i wskakuje mamuśka, po
mamuśce Ty wskakujesz. Po wyjściu nie spuszczasz. tylko używasz do
spłukiwania kibelka.
Możesz oszczędzić do 1500zł. Kran w wannie bez perlatora :D
--
Krzysiek

Data: 2010-11-29 09:09:18
Autor: Kris
[...]

W jakim okresie czasu zaoszczędzę 300zł na jednej baterii? Prosze o konkretne wyliczenia. Cena wody u mnie 1,5zł+ 3zł ścieki.

Krzysiek

Data: 2010-11-29 10:59:22
Autor: owp
oszczędzanie wody w umywalce
W jakim okresie czasu zaoszczędzę 300zł na jednej baterii? Prosze o konkretne wyliczenia. Cena wody u mnie 1,5zł+ 3zł ścieki.

Wow, gdzie jest tak tanio ? Ja mam po 5+6 netto

Data: 2010-11-29 13:01:39
Autor: Damork
oszczędzanie wody w umywalce
Na mównicę wtargnął "Kris", poprawił mikrofon, rozwarł paszczę i ryknął:

[...]

Zdecydowanie kluczem do tak promiennej wizji oszczędzania kroci jest tu
małe słówko "do". Wszystko zależy od tego jakie kto ma nawyki - tak samo
jak w reklamach zmywarek, też oszczędza się "do" iluś tam, a na dodatek
drastycznie spada zużycie energii.  Nie bardzo wiem jak miałaby wpłynąć
zmywarka na zużycie energii u mnie, skoro nie mam piecyka gazowego ani
elektrycznego podgrzewacza, tylko wodę z sieci. Na upartego to powiedzmy że
się światło świecić nie będzie, ale w kuchni mam jakiegoś Philipsa o mocy
bodajże 18W, no a sama zmywarka też przecież na energię słoneczną nie
chodzi. Jeśli nawet zużyje mniej niż świetlówka energooszczędna, to nie
sądzę żebym to jakoś w rachunku odczuł. Co do samego zużycia wody, to też w
moim przypadku nie byłyby to kokosy, bo myję na zasadzie: polać, zakręcić,
namydlić, spłukać i odkręcam tyle tylko ile uważam że wystarczy, czyli
trochę. Z kolei znam z autopsji takie osoby co to odkręcają ile fabryka
dała, woda sobie leci a oni coś pichcą czy idą przez telefon pogadać - w
takich przypadkach to już można sporo zaoszczędzić, ale to jest górna część
tego "do".

Data: 2010-11-29 18:10:45
Autor: zil0g
oszczędzanie wody w umywalce
*Dla Kieszeni* wdusil[a] knefle:

[...]

Co to znow za marketingowy belkot?

Data: 2010-11-28 19:58:39
Autor: Maverick
BearBag pisze:
[...]

Spam powyżej mozesz olać :D

IMHO oszczędność zależy tylko i wyłącznie od sposobu używania. Jeśli przyzwyczajony jesteś do odkręcenia kurków i "niech sobie leci" (w czasie zmywania lub mycia zębów) - to ograniczenie ilości wody jest przydatne - ale ten sam efekt możesz uzyskać przez mniejsze odkręcenie kurków. Ja wykorzystuje wodę w miarę racjonalnie - tj. zakręcam gdy nie potrzebuje - i u mnie oszczędność byłaby znikoma. Dodatkowo okazywało się, że nie mogłem umyć największych garnków - gdyż brakowało właśnie tych 3-4 cm miejsca (perlegator obniża kran), a wymiana końcówki nieopłacalna (za duży koszt przy oryginale lub utrata stylu).
A spienienie wody powoduje to, że do spłukiwania piany i tak potrzebujesz lać wodę dłużej - więc oszczędność praktycznie zerowa w tej kwestii. Lepiej więc zakręcać kran niż używać ww. wynalazków (chociaż w pewnych przypadkach dają one efekty - u mnie nie ...)

BTW - Tak, zmywarka już jest zamówiona, więc oszczędność wody będzie jeszcze większa :)
--
Filcowisko
http://daffodilum.blogspot.com/

Data: 2010-11-28 21:23:04
Autor: Przesmiewca
Maverick <nie_powiem@gazeta.pl> napisał(a):

BearBag pisze:
[...]

Czy woda jest taka droga, ze metr szescienny w te czy we wte robi roznice?

BTW - Tak, zmywarka już jest zamówiona, więc oszczędność wody będzie jeszcze większa :)

Wody tak, ale czy calosciowo taniej wyjdzie?

Data: 2010-11-28 21:55:00
Autor: Maverick

BearBag pisze:
[...]

W kwestii zakrecania wody - tak. W kwestii stosowania napowietrzaczy - nie.

BTW - Tak, zmywarka już jest zamówiona, więc oszczędność wody będzie jeszcze większa :)

Wody tak, ale czy calosciowo taniej wyjdzie?

Moj czas jest bardzo drogi :) wolę go marnować na inne sposoby niż zmywanie.

Data: 2010-11-29 19:42:07
Autor: Przesmiewca
oszczędzanie wody w umywalce
Maverick <nie_powiem@gazeta.pl> napisał(a):

W kwestii zakrecania wody - tak. W kwestii stosowania napowietrzaczy - nie.

Woda to woda. Cena jest jedna

Moj czas jest bardzo drogi :) wolę go marnować na inne sposoby niż zmywanie.

A z tym to sie zgodze :)

Data: 2010-11-29 09:17:44
Autor: Albercik
oszczędzanie wody w umywalce

Czy woda jest taka droga, ze metr szescienny w te czy we wte robi roznice?

1m^3 wraz ze ściekami u mnie kosztuje jakieś 10..12 zł nie pamiętam teraz dokładnie, jak bym miesięcznie oszczędzał tylko ten jeden metr to rocznie wychodzę do przodu jakieś 150zł
Jak by do tego doliczyć koszt podgrzania wody to się robi jeszcze większa kwota.
Jak by oszczędzić na innych elementach właśnie po te "kilka groszy" w "detalu" to na koniec roku w podsumowaniu można niezłą sumkę przyoszczędzić.
Najgorsze jest tylko to że kasa ta jest "niewidoczna", na koniec zostanie skonsumowana przez podwyżkę cen za media..

Data: 2010-11-28 23:13:21
Autor: Krzysztof 45
BearBag napisał(a):
Czy zastosowanie takich kóncowek do kranu daje takie oszczednosci o jakich
pisze autor aukcji

Kto to mierzy. Ja nie. Ale fakt faktem, że nawet mała ilość
wypływającej wody z perlatora ma większą średnicę niż bez niego. Więc
tu może być ta oszczędność.
I druga istotna komfortowa rzecz to taka, że bez względu na moc
lejącej sie wody z perlatora, nie ma efektu rozpryskiwania jej przy
myciu, czy to rąk czy garów.
--
Krzysiek

Data: 2010-11-29 14:57:31
Autor: Kazimierz Debski
oszczędzanie wody w umywalce
Czy zastosowanie takich kóncowek do kranu daje takie oszczednosci o jakich
pisze autor aukcji

Jak byłem studentem, to kierownictwo akademika wymyśliło, testowanie 'oszczędzaczy' wody w prysznicu, m.in. w segmencie, w którym mieszkałem. Raczej nie był to perlator ale coś, co rozbijało wodę na bardzo cienkie strumienie i rozpraszało w obrębie stożka podobnego wielkością do tego, co zwykły prysznic.
Oszczędzanie zapewne kierownictwu na dobre nie wyszło, bo wykręciliśmy to coś chyba po tygodniu. Od tej pory ludzie się myli wodą lecącą prosto z rury :-)
Problem polegał na tym, że tej wody było tak mało i była tak rozproszona, że nie można było się spłuknąć.
Jak się mocniej wodę odkręciło, to strużki wody leciały pod takim ciśnieniem, że plecy bolały a spłukanie nadal trwało wieki.

Kazek

oszczędzanie wody w umywalce