oszczędzanie wody w umywalce

Data: 2010-11-29 14:57:31
Autor: Kazimierz Debski
oszczędzanie wody w umywalce
Czy zastosowanie takich kóncowek do kranu daje takie oszczednosci o jakich
pisze autor aukcji

Jak byłem studentem, to kierownictwo akademika wymyśliło, testowanie 'oszczędzaczy' wody w prysznicu, m.in. w segmencie, w którym mieszkałem. Raczej nie był to perlator ale coś, co rozbijało wodę na bardzo cienkie strumienie i rozpraszało w obrębie stożka podobnego wielkością do tego, co zwykły prysznic.
Oszczędzanie zapewne kierownictwu na dobre nie wyszło, bo wykręciliśmy to coś chyba po tygodniu. Od tej pory ludzie się myli wodą lecącą prosto z rury :-)
Problem polegał na tym, że tej wody było tak mało i była tak rozproszona, że nie można było się spłuknąć.
Jak się mocniej wodę odkręciło, to strużki wody leciały pod takim ciśnieniem, że plecy bolały a spłukanie nadal trwało wieki.

Kazek

oszczędzanie wody w umywalce