[ERA] oszusci

Data: 2011-02-07 19:17:29
Autor: gregor
[ERA] oszusci
Pisano o tym wczesniej, pare osob przewidzialo sytuacje i jak widac mieli racje, jakim prawem to sie dzieje w naszym kraju ?

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,9062745,SMS_owe_wyludzanie_pieniedzy__Nie_gral__ale_zaplacil.html

gregor

Data: 2011-02-07 19:21:02
Autor: qwerty
[ERA] oszusci
UĹĽytkownik "gregor"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:iipcvo$qln$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Nie widzÄ™ znamion oszustwa.

Data: 2011-02-07 19:28:13
Autor: z
[ERA] oszusci
qwerty pisze:

Nie widzÄ™ znamion oszustwa.

Celowe działanie w celu niekorzystnego rozporządzenia mieniem.

Taki psi konkurs powinien być zakazany tak samo jak system argentyński
Kiedy w końcu ktoś pójdzie za te wyłudzenia siedzieć?

Data: 2011-02-07 20:02:31
Autor: qwerty
[ERA] oszusci
UĹĽytkownik "z"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:iipdk4$qjv$1@inews.gazeta.pl...
Celowe działanie w celu niekorzystnego rozporządzenia mieniem.

Taki psi konkurs powinien być zakazany tak samo jak system argentyński
Kiedy w końcu ktoś pójdzie za te wyłudzenia siedzieć?

Przecież każdy uczestnik konkursu dostał sms jak zrezygnować oraz ile kosztuje taka zabawa. Skoro nie zrezygnował, czyli zgodził się.

Data: 2011-02-07 21:23:09
Autor: TGor
[ERA] oszusci
On 2011-02-07 20:02, qwerty wrote:

Przecież każdy uczestnik konkursu dostał sms jak zrezygnować oraz ile
kosztuje taka zabawa. Skoro nie zrezygnował, czyli zgodził się.

Chciałbym zobaczyć takego SMSa.
Ja we wplusie dostawałem teksty typu: "wygrana czeka na ciebie. już prezes pakuje do walizki 5 dużych baniek".
Jakże żałowałem, że nie żyję w "lands of the free". Czarnoskóry sędzia, który cudem uciekł spod stryczka wrażych zakapturzonych członków KKK po 20 minutach wydałby wyrok: wypłacić 5 dużych baniek dla TGora.

"Ja mam astmę i (dzięki postawie arcybiskupa Ozorowskiego)
mam ple¶ń na suficie swojej łazienki. Ponadto mam reumatyzm."

Data: 2011-02-07 22:43:51
Autor: J.F.
[ERA] oszusci
On Mon, 07 Feb 2011 21:23:09 +0100,  TGor wrote:
[...]

Spoko spoko - to tylko tak w firmach dla naiwnych wyglada.

najpierw bys uslyszal ze "jestesmy duza firma, stac na proces za
miliony, a pana nie", potem musialbys pojsc do adwokata, a na koniec
dostabys od niego rachunek na 5000100$ J.

Data: 2011-02-08 00:00:06
Autor: TGor
[ERA] oszusci
On 2011-02-07 22:43, J.F. wrote:

najpierw bys uslyszal ze "jestesmy duza firma, stac na proces za
miliony, a pana nie", potem musialbys pojsc do adwokata, a na koniec
dostabys od niego rachunek na 5000100$

Nie zaprzeczam.
;-)
Polska państwem prawa.

Data: 2011-02-07 21:25:51
Autor: Alexy
[ERA] oszusci
Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:iipfk0$d1c$1news.task.gda.pl...

Przecież każdy uczestnik konkursu dostał sms jak zrezygnować oraz ile kosztuje taka zabawa. Skoro nie zrezygnował, czyli zgodził się.

Od dzisiaj bierzesz udział w moim konkursie, w którym jako główna nagroda jest sztuczna szczęka i szare mydło. Za każdy dzień konkursu zapłacisz mi po 100zł + VAT. Jeżeli chcesz zrezygnowac z tego konkursu to wyślij mi na priv rezygnację :)

Data: 2011-02-07 21:41:10
Autor: z
[ERA] oszusci
qwerty pisze:

Przecież każdy uczestnik konkursu dostał sms jak zrezygnować oraz ile kosztuje taka zabawa. Skoro nie zrezygnował, czyli zgodził się.

Każdy podpisujący udział w systemie argentyńskim miał szczegółowo wypisane o co chodzi i jak działa.
Można się łapać za drobne druczki ale cel takiego właśnie działania jest jasny jak drut. I na to jest paragraf. Tu nie ma nic do dyskusji.
Trzeba naciskać na posłów prokuratorów, sądy i domagać się wykonywania przez nich swoich obowiązków.

Data: 2011-02-07 22:16:14
Autor: J.F.
[ERA] oszusci
On Mon, 07 Feb 2011 21:41:10 +0100,  z wrote:
qwerty pisze:
Przecież każdy uczestnik konkursu dostał sms jak zrezygnować oraz ile kosztuje taka zabawa. Skoro nie zrezygnował, czyli zgodził się.

Każdy podpisuj±cy udział w systemie argentyńskim miał szczegółowo wypisane o co chodzi i jak działa.

Ci co sie zapisywali do Autotak na fiata to owszem. Pare lat to
dzialalo i mialo zadowolonych klientow. W Argentynie tez byli
zadowoleni. Ale czasy sie zmienily i takie systemy powoli tracily
racje bytu.

Ale potem przyszedl Autosystem i robil klientow w balona koncertowo.
Ciekawe zjawisko socjologiczne - bez problemu znalezli tysiace
pracownikow, czy wspolpracownikow ktorzy w tym oszustwie
uczestniczyli. Ech co ta prowizja robi z ludzmi.

Można się łapać za drobne druczki ale cel takiego wła¶nie działania jest jasny jak drut. I na to jest paragraf. Tu nie ma nic do dyskusji.
Trzeba naciskać na posłów prokuratorów, s±dy i domagać się wykonywania przez nich swoich obowi±zków.

Ale to w przypadku Orange. Erze nie bardzo jest co zarzucic.

J.

Data: 2011-02-07 21:46:34
Autor: Waldek Godel
[ERA] oszusci
Dnia Mon, 7 Feb 2011 20:02:31 +0100, qwerty napisał(a):

Przecież każdy uczestnik konkursu dostał sms jak zrezygnować oraz ile kosztuje taka zabawa. Skoro nie zrezygnował, czyli zgodził się.

Domniemanie zgody w tym przypadku nie działa, a jej wymuszanie jest
niezgodne z prawem.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie to co trole z polskiego usenetu ... ci to sami madrale..." - Paweł

Data: 2011-02-08 09:14:17
Autor: gregor
[ERA] oszusci
W dniu 2011-02-07 20:02, qwerty pisze:

Przecież każdy uczestnik konkursu dostał sms jak zrezygnować oraz ile
kosztuje taka zabawa. Skoro nie zrezygnował, czyli zgodził się.

no np. moj ojciec nie potrafi do dzis czytac sms, ciekawe co bys mu doradzil ? wozic telefon codziennie zeby syn sprawdzil czy przypadkiem era go nie doi ?

gregor

Data: 2011-02-08 16:45:13
Autor: J.F.
[ERA] oszusci
On Tue, 08 Feb 2011 09:14:17 +0100,  gregor wrote:
[...]

Z tym ze to nie bylo tak ze Era mu wlaczyla usluge, i powiadomila ze
moze zrezygnowac. Tak to tylko Pawla (czy moze Piotra) G.
potraktowali, no i tych co nie czytaja regulaminu promocji przy
przedluzaniu umowy.

Trzeba bylo sms przeczytac i niefrasobliwie na niego odpowiedziec.

J.

Data: 2011-02-08 19:58:21
Autor: Paweł G±ska
[ERA] oszusci
Witam,

W odpowiedzi na maila od J.F.
z dnia: 2011-02-08 16:45:
Z tym ze to nie bylo tak ze Era mu wlaczyla usluge, i powiadomila ze
moze zrezygnowac. Tak to tylko Pawla (czy moze Piotra) G.
Pawła G. na 200 kartach :P

potraktowali, no i tych co nie czytaja regulaminu promocji przy
przedluzaniu umowy.

Paweł

Data: 2011-02-11 21:01:17
Autor: niusy.pl
[ERA] oszusci

UĹĽytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm>

[...]

1. SMS nie musiał być wysłany przez właściciela telefonu
2. Właściciel mógł wysłać SMS na ratowanie życia za czyjąś namową

Nie jest więc oczywiste, że można w ogóle obciążyć właściciela telefonu opłatami za konkurs o którym mógł w ogóle nie wiedzieć nie czytając smsów na swoim routerze. Już nie mówię o tym, że przesyłane teksty nie pozostawiają wątpliwości, że jest to zwykłe oszustwo.

Data: 2011-02-13 08:42:02
Autor: TGor
[ERA] oszusci

CO ma do rzeczy to, ĹĽe:

1. SMS nie musiał być wysłany przez właściciela telefonu

i skąd operator ma to wiedzieć?

A skoro to :

konkurs o którym mógł w ogóle nie wiedzieć

to jak możesz bez żenady pisać to:

Już nie mówię o tym, że przesyłane teksty nie
pozostawiają wątpliwości, że jest to zwykłe oszustwo.

W ten sposób okazuje się, że ludzie sami się wkopali, bo nie czytają. A jak nie czytają, to i nie piszą z sensem zawierając w tekście krótszym niż strona A4 błędy logiczne...

"Ja mam astmę i (dzięki postawie arcybiskupa Ozorowskiego)
mam pleśń na suficie swojej łazienki. Ponadto mam reumatyzm."

Data: 2011-02-13 20:02:26
Autor: niusy.pl
[ERA] oszusci

UĹĽytkownik "TGor" <tgor@onet.pyl>

CO ma do rzeczy to, ĹĽe:

[...]

Nie rozumiesz jak rodzÄ… siÄ™ zobowiÄ…zania i tyle

Data: 2011-02-13 22:09:45
Autor: TGor
[ERA] oszusci
On 2011-02-13 20:02, niusy.pl wrote:

Nie rozumiesz jak rodzÄ… siÄ™ zobowiÄ…zania i tyle

Za to ty doskonale "rozumiesz" istotÄ™ swobody zawierania umĂłw.

Data: 2011-02-14 00:14:22
Autor: niusy.pl
[ERA] oszusci

UĹĽytkownik "TGor" <tgor@onet.pyl>

Nie rozumiesz jak rodzÄ… siÄ™ zobowiÄ…zania i tyle

Za to ty doskonale "rozumiesz" istotÄ™ swobody zawierania umĂłw.

Istota czego ???

Data: 2011-02-14 00:32:49
Autor: z
[ERA] oszusci
TGor pisze:

Za to ty doskonale "rozumiesz" istotÄ™ swobody zawierania umĂłw.

Następny wprowadzony w błąd podczas głosowania za wstąpieniem do UE?

Data: 2011-02-07 20:24:23
Autor: J.F.
[ERA] oszusci
On Mon, 07 Feb 2011 19:28:13 +0100,  z wrote:
qwerty pisze:
Nie widzę znamion oszustwa.

Celowe działanie w celu niekorzystnego rozporz±dzenia mieniem.

Tak samo jak reklama totolotka, wielu towarow, bankow a nawet i
ubezpieczen Era zasadniczo rzecz biorac napisala ze bedzie to kosztowac 4.88
dziennie.

Orange ostatnio nie.

Taki psi konkurs powinien być zakazany tak samo jak system argentyński

Gry systemowe w totka tez ? Ot, bazuja na tym ze ludzie nie przeczytaja dokladnie .. nawet nie
regulaminu, ale jednego SMSa.

J.

Data: 2011-02-07 23:48:13
Autor: z
[ERA] oszusci
qwerty pisze:
[...]

Niestety a może stety jeste¶my w UE a tutaj prawa konsumenta s± szczególnie chronione. Tutaj państwo "wtranca" się w wiele rzeczy i zakazuje wielu rzeczy.
Takie konkursy jak najbardziej zaliczaj± się do tej kategorii.
Je¶li w smsie daje się do zrozumienia że wygrałe¶ a wygranej nie ma to jest to oszustwo. Nie musi być napisane że Jan Kowalski zamieszkały... PESEL wygrał.
Jak wy¶lę Ci smsa o tre¶ci "pożałujesz" a drobnym druczkiem dopiszę "regulamin na www.co¶tam.pl" to i tak pójdę siedzieć i żadne tłumaczenia nie pomog±.
Trzeba po prostu stosować obowi±zuj±ce prawo

Data: 2011-02-08 00:04:31
Autor: J.F.
[ERA] oszusci
On Mon, 07 Feb 2011 23:48:13 +0100,  z wrote:
[...]

Tylko ze Era nic takiego nie pisze. Wyslala .. skasowalem tego sms,
ale o ile pamietam to nic tam nie bylo sugerujacego wygrana, za to
bylo ERA: Jestes jednym ze szczesciarzy [....] Wyslij za darmo TAK na 8007! SMSy na 8007 sa darmowe Reg:100m.era.pl. 4,88zl/dzien" I trzeba bylo wyslac takiego darmowego sms, a potem "uczciwie" w
kazdym zwrotnym sms pisali dyskretnie na koncu "4,88/dzien",
aczkolwiek nieco enigmatycznie.

Za to w Orange:
Masz 1 nowa wiadomosc od Orange: wyslij SMSa o tresci ORANGE na 60400.
To kosztuje tyle co zwykly SMS. Odpowiedz bedzie bardzo zaskakujaca.
100% prawda. Reg.orange.pl

Oj bedzie zaskakujaca, bedzie. Przekonasz sie przy najblizszej
fakturze.

J.

Data: 2011-02-08 13:37:54
Autor: z
[ERA] oszusci
J.F. pisze:

ERA: Jestes jednym ze szczesciarzy [....] Wyslij za darmo TAK na 8007! SMSy na 8007 sa darmowe Reg:100m.era.pl. 4,88zl/dzien"
"Jeste¶ szczę¶ciarzem" + "darmowy sms" = wprowadzanie w bł±d.
"Co mi tam. Wy¶lę 1 smsa za darmo. Co mi szkodzi. Najwyżej nic nie wygram i zapomnę."
I o to wła¶nie organizatorowi chodzi. I to jest celowe i zamierzone, specjalnie dobrany przekaz ze stosownymi słowami maj±cy uwiarygodnić brak zagrożenia.
Celowe działanie w celu niekorzystnego rozporz±dzenia mieniem.

PS. Reg:100m.era.pl. = magiczny kod konkursu :-)
a 4,88zl/dzien" pewnie na drugim ekranie i pewnie tak skrótowo żeby oszczędzać literki. Premedytacja do kwadratu.

PS.2 "SMSy na > 8007 sa darmowe" A to ma uspokoić jak się smsy dostaje (specjalnie liczba mnoga) że jest spoko przecież darmowe.
Ja tego smsa rozgryzłem w kilka sekund ale s± też ludzie mniej rozgarnięci, nie ¶ledz±cy "nowinek gsm" itd. i w cale nie maj± żółtych papierów.

Data: 2011-02-08 16:39:41
Autor: J.F.
[ERA] oszusci
On Tue, 08 Feb 2011 13:37:54 +0100,  z wrote:
J.F. pisze:
[...]

Owszem, ale jednak napisali ze chodzi o loterie, napisali ze
4,88/dzien, kazdy sms od nich tez zawieral informacje ze 4.88/dzien,
podali dokladny link do regulaminu (no prawie, dokladniejszy jednak niz "Reg: www.orange.pl". Wystarczylo sie wykazac minimum inteligencji i minimum ostroznosci.
Wszak wiadomo ze grzech pierworodny nazywa sie ciekawosc :-)

Celowe działanie w celu niekorzystnego rozporz±dzenia mieniem.

A jak Lotto w TV puszcza reklame "kumulacja 5 mln" to nie jest to
celowe dzialanie w celu niekorzystnego rozporzadznia ? :-)

a 4,88zl/dzien" pewnie na drugim ekranie i pewnie tak skrótowo żeby oszczędzać literki. Premedytacja do kwadratu.

Owszem, zacytowalem tak jak mi sie wyswietlalo, ale telefony sa rozne,
sms'a na kazdym inaczej dzieli, tez wiekszym ekranem moze wyswietlaja
na jednym.

J.

Data: 2011-02-08 18:52:17
Autor: z
[ERA] oszusci
J.F. pisze:

[...]

Pewnie że jest tylko tu jest wszystko jasne i delikwent dokładnie sobie zdaje sprawę jak to działa. Taki sms mimo że literalnie zawiera potrzebne informacje swoj± form± przekazu wprowadza w bł±d.
To jest żerowanie na ludzkiej naiwno¶ci.
Chcesz żeby Twoje dzieci w sklepiku szkolnym były w taki sposób oszukiwane? Przecież to też by było zgodnie z prawem i mucha nie siada.
Je¶li mamy takie a nie inne normy prawne to trzeba je stosować konsekwentnie. Gdyby nie było listy klauzul zakazanych i innych przepisów chroni±cych konsumenta przed naci±gaczami to nie rozmawialiby¶my o tym.

Data: 2011-02-08 23:10:08
Autor: J.F.
[ERA] oszusci
On Tue, 08 Feb 2011 18:52:17 +0100,  z wrote:
J.F. pisze:
[...]

Wbrew pozorom wcale nie. Lotto tez niezle kombinuje - to jest np _przewidywana_ pula nagrod.
Publikuja jakies tabele gier systemowych dla naiwnych, albo sprobuj
sie doczytac jaka jest ta pula nagrod, a dokladniej stopa zwrotu,
czyli ile Lotto przeznacza na wygrane, a ile zabiera.
Chcesz żeby Twoje dzieci w sklepiku szkolnym były w taki sposób oszukiwane? Przecież to też by było zgodnie z prawem i mucha nie siada.

Zalezy od formy .. ale moze i dzieciom by sie przydala mala lekcja
oszustwa w praktyce. Moze potem bylyby bardziej rozsadne operujac
grubszymi kwotami a nie grosiakami :-)

Je¶li mamy takie a nie inne normy prawne to trzeba je stosować konsekwentnie. Gdyby nie było listy klauzul zakazanych i innych przepisów chroni±cych konsumenta przed naci±gaczami to nie rozmawialiby¶my o tym.

Czy mi sie wydaje czy czesc z tych klauzul to tez troche oszustwo ? Urzedowi sie cos nie podoba, zglasza do sadu, podmiot sie nie broni,
bo powiedzmy akurat nie ma ochoty ... i juz nikt inny nie moze
protestowac. J.

Data: 2011-02-09 08:39:32
Autor: z
[ERA] oszusci
J.F. pisze:

[...]

To insza inszo¶ć. Kupujesz los za 3 i masz pewno¶ć że tle i tylko tyle to kosztuje

Zalezy od formy .. ale moze i dzieciom by sie przydala mala lekcja
oszustwa w praktyce. Moze potem bylyby bardziej rozsadne operujac
grubszymi kwotami a nie grosiakami :-)

Nie wiem ¶miać się czy płakać

Wła¶nie w radiowej trójce usłyszałem że UKE ma się zaj±ć naci±gaczami smsowymi.

Data: 2011-02-09 20:44:58
Autor:
[ERA] oszusci
Wg mnie też jest w tym trochę racji. Poczytałem te artykuły odpowiedzi UKE.
Wiadomo co konkurs to inne zasady. Ale jednak aby przyst±pić trzeba było
wysłać smsa, s±dzę że ludzi skusiło to że pierwszy jest bezpłatny i że daje
dostęp do tapet itp i bierze udział w loterii o milion złoty. A wiadomo, ludzi
reszta nie interesuje do czasu aż przychodzi rachunek i tu jest pies
pogrzebany. Jak przychodzi rachunek to się słyszy nie ja nic nie wysyłałem,
samo się wysłało... takie tłumaczenie jak nastolatka na pytanie sk±d trojany
na kompie :)

Data: 2011-02-09 23:17:17
Autor: z
[ERA] oszusci
my-jestto.WYTNIJ@gazeta.pl pisze:
[...]

Skoro tylu dorosłych ludzi się na to nabiera to możliwo¶ci s± dwie:
- dać im żółte papiery
- ukrócić taki proceder bo jednak normalnego Kowalskiego smsy wprowadzaj± w bł±d.

Jak mi kto¶ w oczy mówi że wygrałe¶ samochód, Wy¶lij smsa to go odbierzesz to jest to dla mnie jasny przekaz a nie "komunikacja marketingowa specjalnie przygotowana dla okre¶lonej grupy odbiorców" w której można łgać, nie domawiać, zasłaniać się drobnymi druczkami.
Trzeba odpowiadać za swoje czyny po wszystkich stronach. Zamiast symbolicznych kar zas±dziłbym wydanie samochodu każdemu kto dostał takiego smsa. Paragraf jest jasny i prosty - wyłudzenie.

Data: 2011-02-10 00:11:14
Autor: J.F.
[ERA] oszusci
On Wed, 09 Feb 2011 23:17:17 +0100,  z wrote:
Skoro tylu dorosłych ludzi się na to nabiera to możliwo¶ci s± dwie:
- dać im żółte papiery
- ukrócić taki proceder bo jednak normalnego Kowalskiego smsy wprowadzaj± w bł±d.

Albo nic nie robic, bo na glupote niby nie ma lekarstwa, ale mala grzywna czyni cuda :-)

Jak mi kto¶ w oczy mówi że wygrałe¶ samochód, Wy¶lij smsa to go odbierzesz to jest to dla mnie jasny przekaz a nie "komunikacja marketingowa specjalnie przygotowana dla okre¶lonej grupy odbiorców"

Ale to nie Era, tylko Orange oszusci i chyba Plus oszusci.
Orange ma teraz inna sztuczke.

Tylko ze oni tez nie sa glupi i te sms nie sa jednoznaczne.

Chcielibysmy bardzo napisac ze wygrales BMW! Prosze nadac SMS o tresci BMW na 7400 50xxxx  Czy rozmawiamy z wlascicielem tego numeru? Mamy poufna informacje! Prosze o odpowiedz na 7400! Nie rozumiem? Rezygnujesz z odebrania gwarantowanej premii? Jezeli chcesz ja odebrac, to prosze o SMS o tresci ODBIOR na 7400! Dyrektor Przeciez jest jasno napisane - decyzja o przekazaniu laureatowi BMW zapadla! Prosimy wyslac SMS o tresci BMW na numer 7400. TO JEST PRAWDA! Brakuje 1 SMSa. Dokumenty wydania BMW sa gotowe do zatwierdzenia. Prosze wyslac 1 brakujacy SMS o tresci TAK na 7400. To koniec! Tu Szefowa Dzialu Nagrod, p. Maria. Potwierdzam, z polecenia Prezesa i Komisji Wydawania aut: BMW bedzie wydane na 100%. Prosze wyslac SMS na 7400! Reklamacja! Osoba z nr 50xxxx musi wyslac TAK na 7400. To jest decydujace w sprawie nagrody BMW! Dotyczy ODBIORU! To koniec WITAM! JESTEM PREZESEM LOTERII! BMW gotowe do odbioru. WYSLIJ TERAZ SMS o tresci BMW na 7400 KONIEC! Zaraz zamykamy biuro. Juz nie mozemy dluzej czekac! Daje Ci jeszcze 13 minut gdy czekam na Twoj SMS o tresci TAK na 7400! Prosze wyslac teraz. Pilnie! Po raz ostatni prosimy odpisac na tego SMSa. Sprawa jest tak powazna, ze Komisja Nagrod postanowila zainterweniowac. Wyslij ODBIOR na 7400! Tu Departament Wydawania Nagrod! Chcielibysmy zadzwonic z informacja o nagrodzie. Czy moznaby dzwonic na numer 50xxxxx? Wyslij Tak na numer 7400! Koncowe postanowienie Komisji: Osoba z nr 50xxxxx  musi wyslac TAK na 7400. To jest decydujace w sprawie nagrody BMW! Dotyczy ODBIORU! koniec! Szanowna Pani / Szanowny Panie: Prosze wyslac sms o tresci KONTAKT na 7400! Dotyczy nagrody -BMW o wartosci ponad 140.000zl!! Nie mamy kompletu danych potencjalnego LAUREATA przedostatniego BMW. Prosze wyslac rok urodzenia na 7400. Tu Kierowniczka Wydawania Nagrod! Informacja o wygranej telefonicznie! Czy moznaby dzwonic na numer 506xxxxx? Wyslij TAK na nr 7400 Pracujaca sobota w Komisji Nagrod, bo nadal poszukiwany jest abonent numeru 506575265. Musimy podjac szybkie dzialania, prosze wyslac JESTEM na 7400. TAJNE Usilnie wzywamy! Wyslij tylko 1 sms o tresci BMW na 7400! Odczytasz oficjalne zawiadomienie! Czeka samochod! Gratulacje! Ostatni raz prosimy posiadacza numeru 50xxxxx o wyslanie 1 smsa o tresci ODBIOR na 7400. BMW czeka! Reg.: www.orange.pl Tu Departament Wydawania Nagrod! Ostatecznie prosimy wyslac 1 sms o tresci TAK na 7400! BMW zablokowano. To juz jest ostatnie oswiadczenie Organizatora. Przyszedl czasy byc powiedzial TAK! TAK chcialbym odebrac BMW w salonie w Warszawie! Wyslj SMS o tresci TAK na 7400! Gratulacje! BMW codziennie do wygrania! To naprawde kapitalne autko - mozesz je miec! Wyslij SMS o tresci BMW na 7400 (4,88zl). Masz juz 263034170 pkt! Po raz ostatni czytasz oswiadczenie Organizatora: BMW bedzie wydane na 100%. Prosze wyslac 1 sms o tresci TAK na 7400. Czekamy do 17:00! Pilnie! Po raz ostatni prosimy odpisac na tego SMSa. Sprawa jest tak powazna, ze Komisja Nagrod postanowila zainterweniowac. Wyslij ODBIOR na 7400!

Data: 2011-02-10 09:19:07
Autor: qwerty
[ERA] oszusci
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4h66l6lqukqid3mcj09bk2phsab1v2ljo1@4ax.com...
Ale to nie Era, tylko Orange oszusci i chyba Plus oszusci.
Orange ma teraz inna sztuczke.

Tylko ze oni tez nie sa glupi i te sms nie sa jednoznaczne.

No i? ¦rednio inteligentna osoba rozpozna po numerze 7400 ile płaci za sms.

Data: 2011-02-10 09:38:03
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
[ERA] oszusci
W dniu 2011-02-10 09:19, qwerty pisze:

No i? ¦rednio inteligentna osoba rozpozna po numerze 7400 ile płaci za sms.

Poważnie? A za 94345? 64320? Odpowiesz z pamięci?

Data: 2011-02-10 10:24:25
Autor: qwerty
[ERA] oszusci
Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ij0855$1m7$1@news.onet.pl...
Poważnie? A za 94345? 64320? Odpowiesz z pamięci?

Chyba nie ma takiego numeru. Największy* może być 925x, które kosztuje 25zł + VAT.
*-jest jeszcze 93500 do 93599, których koszt wynosi ~43 zł brutto.

Data: 2011-02-10 13:50:03
Autor: J.F.
[ERA] oszusci
On Thu, 10 Feb 2011 09:19:07 +0100,  qwerty wrote:
[...]

Jak widac przy wczesniejszych nawet pisali w nawiasie ile kosztuje,
dopiero pozniej im przeszlo, mozna zalozyc ze klient ktory dostal tych
kilkanascie z cena, to zapamieta ze to kosztuje.

Tylko ze w przypadku tego konkursu jest problem nie ile placisz, ale
za co :-)

J.

Data: 2011-02-10 12:55:48
Autor: z
[ERA] oszusci
J.F. pisze:

Tylko ze oni tez nie sa glupi i te sms nie sa jednoznaczne.

Głupi nie s± ale ich smsy dla mnie s± wystarczaj±co jednoznaczne.
Tak jednoznaczne że na tej podstawie można wydać wyrok.
Nawet jaki¶ prawnik w tvnie się odważył i uznał to za oszustwo.

Data: 2011-02-10 14:14:05
Autor: J.F.
[ERA] oszusci
On Thu, 10 Feb 2011 12:55:48 +0100,  z wrote:
J.F. pisze:
Tylko ze oni tez nie sa glupi i te sms nie sa jednoznaczne.

Głupi nie s± ale ich smsy dla mnie s± wystarczaj±co jednoznaczne.
Tak jednoznaczne że na tej podstawie można wydać wyrok.

Zalezy ktore. "Chcielibysmy bardzo napisac ze wygrales BMW! Prosze nadac SMS o tresci BMW na 7400"

No, chcieli by. Naprawde by chcieli. To cos zlego ?

"Po raz ostatni czytasz oswiadczenie Organizatora: BMW bedzie wydane na 100%. Prosze wyslac 1 sms o tresci TAK na 7400. Czekamy do 17:00! "

Organizator nie klamie. BMW bedzie wydane. Ktos obiecal ze tobie ? "Tu Szefowa Dzialu Nagrod, p. Maria. Potwierdzam, z polecenia Prezesa i Komisji Wydawania aut: BMW bedzie wydane na 100%. Prosze wyslac SMS na 7400! "

p. Maria nie klamie. BMW bedzie wydane. Ale tu by mozna zawolac prokuratora - moze ktos sie podszywa, bo nie
ma Dzialu Nagrod, albo szefowa ma na imie Zenon :-)

"Nie mamy kompletu danych potencjalnego LAUREATA przedostatniego BMW. Prosze wyslac rok urodzenia na 7400. "

No nie maja, a jak wysles sms to jestes - potencjalnym laureatem.

"Przeciez jest jasno napisane - decyzja o przekazaniu laureatowi BMW zapadla! Prosimy wyslac SMS o tresci BMW na numer 7400. TO JEST PRAWDA! "

No, to juz dwuznaczne jest. Nie wiadomo czy maja na mysli ogolne
przekazanie laureatowi, gdzie decyzja zapadla trzy miesiace wczesniej,
czy wlasnie wylonili laureata i beda mu przekazywac. Ale ktos ci
obiecuje ze to Ty ?

"Nie rozumiem? Rezygnujesz z odebrania gwarantowanej premii? Jezeli chcesz ja odebrac, to prosze o SMS o tresci ODBIOR na 7400! Dyrektor "

No i tu juz nie wiem - jawne oszustwo, czy szanowny pan naprawde
wygral gwarantowana premie: darmowa przez miesiac prenumerate uslugi
Granie na Czekanie.

"Brakuje 1 SMSa. Dokumenty wydania BMW sa gotowe do zatwierdzenia. Prosze wyslac 1 brakujacy SMS o tresci TAK na 7400. To koniec! "

Jawne klamstwo - nic nie brakuje. Ale dokumenty sa faktycznie gotowe
do zatwierdzenia - codziennie ktos wygrywa.
Hm, a moze jednak brakuje:  1 SMS do wyrobienia dziennego planu
sprzedazy "Reklamacja! Osoba z nr 50xxxx musi wyslac TAK na 7400. To jest decydujace w sprawie nagrody BMW! Dotyczy ODBIORU! To koniec "

No, jesli sprawdzono historie z tego dnia, i osoba nie wyslala zadnego
SMS, to faktycznie - jak nie wysle to na pewno nie odbierze :-)

"Tu Departament Wydawania Nagrod! Chcielibysmy zadzwonic z informacja o nagrodzie. Czy moznaby dzwonic na numer 50xxxxx? Wyslij Tak na numer 7400! "

wot oszusci - oni wcale nie chca do ciebie dzwonic.
Ale zaraz .. a moze jednak chca "zadzwonic z informacja o nagrodzie" ,
tylko jeszcze nie wiedza do kogo ? No to chyba powinni sie grzecznie upewnic czy mozna :-)

J.

Data: 2011-02-10 15:00:56
Autor: z
[ERA] oszusci
J.F. pisze:

"Chcielibysmy bardzo napisac ze wygrales BMW! Prosze nadac SMS o tresci BMW na 7400"

No, chcieli by. Naprawde by chcieli. To cos zlego ?

Już nie tłumacz. Wszyscy wiemy jaki jest przekaz i jak ma on się zakodować w czaszce Kowalskiego. :-)

"Po raz ostatni czytasz oswiadczenie Organizatora: BMW bedzie wydane na 100%. Prosze wyslac 1 sms o tresci TAK na 7400. Czekamy do 17:00! "

Organizator nie klamie. BMW bedzie wydane. Ktos obiecal ze tobie ?

To po co do mnie pisze. Przecież ja już uczestniczę w konkursie. Ważna informacja specjalnie do mnie z podanym czasem na odpowiedĽ :-)

[...]

jw. brakuje 1 smsa i auto twoje :-)

"Nie mamy kompletu danych potencjalnego LAUREATA przedostatniego BMW. Prosze wyslac rok urodzenia na 7400. "

No nie maja, a jak wysles sms to jestes - potencjalnym laureatem.

Dane szczę¶ciarza s± oczywi¶cie potrzebne. Przecież danych pechowców by nie potrzebowali :-)

Dalej mi się nie chce.
Jak widać pan mecenas w s±dzie może bardzo łatwo udowodnić że Kowalski dostał informację że wygrał i samochód mu się należy.
A bior±c pod uwagę wielokrotno¶ć utwierdzania go w tym przekonaniu ...

A je¶li się nie należy to wyłudzenie jak nic :-)

Data: 2011-02-10 17:44:29
Autor: J.F.
[ERA] oszusci
On Thu, 10 Feb 2011 15:00:56 +0100,  z wrote:
J.F. pisze:
[...]

A to juz nie ich wina ze Kowalski nie potrafi jednego zdania
przeczytac ze zrozumieniem :-)

[...]

Albo i nie, moze nie wysylasz SMS o ktore tak grzecznie prosza :-)

Ważna informacja specjalnie do mnie z podanym czasem na odpowiedĽ :-)

No bo czekaja do 17-tej, a potem zamykaja drzwi i ida do domu :-)

Dalej mi się nie chce.
Jak widać pan mecenas w s±dzie może bardzo łatwo udowodnić że Kowalski dostał informację że wygrał i samochód mu się należy.

"Tu nie ma sprawiedliwosci, tu jest sad" :-)

J.

Data: 2011-02-10 19:14:15
Autor: z
[ERA] oszusci
J.F. pisze:

A to juz nie ich wina ze Kowalski nie potrafi jednego zdania
przeczytac ze zrozumieniem :-)

No tak. Trzeba się wykazać "wyższ± kultur± gsm" żeby znajdywać wytłumaczenia dla takiego procederu.
Mam nadzieję że "organy" państwa będ± znały normaln± kulturę, język polski i prawo. Tych naci±gaczy już się zaczyna robić zbyt dużo.
Ostatnio pobieraczek.pl ciekawe co będzie następne?

Data: 2011-02-11 21:07:43
Autor: niusy.pl
[ERA] oszusci

Użytkownik "z" <zch280672@gazeta.pl>

[...]

Dokładnie tak. Moja mama regularnie mówi o wysyłaniu jakich¶ sms'ów by sprawdzić swoje szczę¶cie. Na szczę¶cie nie ma czym tego zrobić. I naprawdę nie s±dzę by należało j± ubezwłasnowolnić ani też by sama sobie była winna. To zwykłe oszustwo jest i tyle.

Data: 2011-02-07 19:32:56
Autor: Diabełson
[ERA] oszusci
W dniu 2011-02-07 19:21, qwerty pisze:
Użytkownik "gregor" napisał w wiadomości grup
[...]

kogo to obchodzi co widzisz?
--
! Ă“Ă“Ă“ !

Data: 2011-02-07 22:52:35
Autor: ToMasz
[ERA] oszusci
gregor pisze:
[...]

odpowiadam wszystkim: moze z erą to jest nie do końca (przynajmniej dla
niektórych). ale zastanówcie sie jak by tak napisać ze Prezes orange to
zĹ‚odziej (reszta wyjaĹ›niona w  zaĹ‚Ä…czniku) nastÄ™pnie w zaĹ‚Ä…czniku
napisać : wystatrczy że prezes orange zapierdzieli kilo kartofli z
bazarku - i tyle.
na tej samej logice orange stwierdza w swych smsach: "wygrałeś bmw"
To moim zdaniem jest kłamstwo, a zachęta do zapłacenia smsem za
odebranie tegoż bmw to oszustwo. Zachęcam do rozpatrzenia możliwośći
założenia pozwu zbiorowego.
ToMasz

Data: 2011-02-07 23:52:37
Autor: Bart
[ERA] oszusci
W dniu 2011-02-07 19:17, gregor pisze:
[...]

A wystarczy wysĹ‚ać SMS o treĹ›ci NIE pod numer 80888 by nie dostawać spamu  typu "wygraj mercedesa" itd itp. Ja wysĹ‚aĹ‚em i od pół roku mam Ĺ›wiÄ™ty spokĂłj.

Data: 2011-02-08 01:14:40
Autor: perszing
[ERA] oszusci

A wystarczy wysłać SMS o treści NIE pod numer 80888 by nie dostawać
spamu typu "wygraj mercedesa" itd itp. Ja wysłałem i od pół roku mam
święty spokój.

Gdzies mi sie o uszy obilo, ze nie zawsze ta prosba do ERY o koniec spamu skutkuje. Patrz archiwum grupki? Mnie przestali spamowac dopiero jak zmienilem opa.

A tak wogole to:
1. Porzadny operator nie spamuje swoich klientow bez wczesniejszej zgody klienta.
2. Porzadny operator nie wprowadza w blad swoich klientow niejasnymi (delikatnie mowiac) sformulowaniami w przesylanych reklamach.
3. Porzadny operator nie pozwoli firmom trzecim na wysylanie reklam podpadajacych pod punkt 2.

--
www.ogloszenia.krakow.pl

Data: 2011-02-08 16:59:29
Autor: Diabełson
[ERA] oszusci
W dniu 2011-02-08 01:14, perszing pisze:

[...]

ale to chyba nie w Polsce :]
--
! Ă“Ă“Ă“ !

Data: 2011-02-10 09:13:47
Autor: qwerty
[ERA] oszusci
UĹĽytkownik "DiabeĹ‚son"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:xLd4p.103074$lM.98327@newsfe14.ams2...
[...]

Jak w playu zarejestrujesz sim i nie zaznaczysz chęci reklam to nic nie przyślą. Od kilku miesięcy jestem w orange i też nie przyszedł żaden reklamowy sms. Wystarczy nie być kretynem, który podaje wszędzie swój nr telefonu.

Data: 2011-02-10 09:56:29
Autor: SERG
[ERA] oszusci

[...]

Podobną sytuacje mam w Erze. Też mi nic nie przysyłają. Nawet nie dostałem żadnego sms-a z ich teraz nagłośnionej przez media loterii.

Data: 2011-02-11 00:30:45
Autor: animka
[ERA] oszusci
W dniu 2011-02-10 09:13, qwerty pisze:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
A tu odpowiedzi z Orange na prośbę zablokowania niektórych sms-owych
numerów - żeby mój telefon "nie robił takich numerów", czyli nie wysyłał od razu (czyli bez mojego pozwolenia) sms-a jak tylko się wejdzie na nie wiadomo jaką stronę.

OdpowieĹş mi dali o sms-ach przychodzÄ…cych :-(
W odniesieniu do zgłoszenia informuję, że na Pani kontrakcie włączona
jest blokada SMS MT dlatego nie będą do Pani przychodziły sms-y, za
które była naliczana opłata.

W odpowiedzi na zgłoszenie informuję, że wiadomosci z numeru 4873246
pochodzą z firmy Avantis. Wyłączenie nastapi w ciągu 7 dni
roboczych.

--
animka

Data: 2011-02-11 21:43:04
Autor: niusy.pl
[ERA] oszusci

UĹĽytkownik "perszing" <tutaj@jest.moj.adres.email.pl>

3. Porzadny operator nie pozwoli firmom trzecim na wysylanie reklam podpadajacych pod punkt 2.

Tak ale ... mając 50% udziału to ...

Data: 2011-03-11 19:55:43
Autor: z
[ERA] oszusci
"Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną
osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą
wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego
pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od
6 miesięcy do lat 8."

Tak żeby się w narodzie utrwalało.

Jeśli istnieje taki przepis i jest on aż tak szeroko napisany to wszystkie tłumaczenia naciągaczy smsowych można sobie wsadzić.

[ERA] oszusci