oszust allegro wyrok itd

Data: 2010-10-18 20:28:07
Autor: Maciej
oszust allegro wyrok itd
mialem nieszczescie byc oszukanym na allegro
po roku czasu policja chlopaka lapala, bylem na rozprawie, wyrok to jakis tam zawias, oraz zwrot kwot poszkodowanym w ciagu 2 lat

zastanawia mnie jak sie upomniec o swoje?
co zrobic gdy minie 2 lata i nie dostane zadnego zwrotu, ani kontaktu ze strony sprawcy? gdzie sie upomniec lub zglosic takie niedopelnienie wyroku?

a moze wcale nie musi tego zwracac?
wszystkie kwoty byly dosc symboliczne, ja mialem chyba jedna z wyzszych - 300zl

Data: 2010-10-18 23:08:58
Autor: Zygmunt
oszust allegro wyrok itd
[...]

A czy niewykonanie takiego zobowiązania do zwrotu poszkodowanym
nie odwiesza zawiasów?

zygmunt

Data: 2010-10-19 01:26:41
Autor: pmlb
oszust allegro wyrok itd
?

"Zygmunt" <z@onet.eu> wrote in message news:i9id19$u5h$1news.onet.pl...
[...]

I pojzie siedziec do pierdla za 300zl? Na ile? Tydzien?
Bo jesli na dluzej to nastepnym razem rabnie wiecej i nie wiem komu sie to oplaci.
A co do pytania, to na miejscu watkodawcy:) sprawe byl olal. Chopc moze bolec i mozna miec poczucie skrzywdzenia i bezkarnosci sprawcy (choc nie tak do konca)
To potraktowac to jako lekcjie i nie kupowac wiecej na oszukanczych portalach. Czy to takie trudne?
Tyle sie pisze o tym, ze allegro to wylegarnia oszustow a ludzie nadal daja sie nabierac...

Data: 2010-10-19 20:08:51
Autor: Maciej
oszust allegro wyrok itd
I pojzie siedziec do pierdla za 300zl? Na ile? Tydzien?
Bo jesli na dluzej to nastepnym razem rabnie wiecej i nie wiem komu sie to oplaci.
A co do pytania, to na miejscu watkodawcy:) sprawe byl olal. Chopc moze

sprawe to olalem juz 3 lata temu, gdy do tego doszlo, nawet na policje tego nie zglaszalem, a sprawa ujrzala final w sadzie bo inni poszkodowani to zglosili

bolec i mozna miec poczucie skrzywdzenia i bezkarnosci sprawcy (choc nie tak do konca)
To potraktowac to jako lekcjie i nie kupowac wiecej na oszukanczych portalach. Czy to takie trudne?

troche dziwne podejscie, chyba nie wyobrazasz sobie handlu bez allegro i sklepow internetowych

Tyle sie pisze o tym, ze allegro to wylegarnia oszustow a ludzie nadal daja sie nabierac...

zawsze kupujesz w sklepach lokalnych?

Data: 2010-10-19 22:59:58
Autor: pmlb
oszust allegro wyrok itd
?
[...]

Bez allegro? A dlaczego nie? Jest ebay o stokroc bezpieczniejszy od allegro.
A sklep internetowy top zupelnie cos innego, inne regulacje prawne i standardy.

Tyle sie pisze o tym, ze allegro to wylegarnia oszustow a ludzie nadal daja sie nabierac...

zawsze kupujesz w sklepach lokalnych?

Allegro to nie sklep internetowy ale bazar internetowy w dodatku praktycznie nie zabezpieczony przed zlodzejami drobnymi naciagaczami.
Allegro to zero, marna kopia ebay nastawiona na zysk dla wlasciieli portalu. Na ebay oszusci sa ograniczeni do marginesu. Ale do tego potrzeba checi i czasem starty, co jednak w dalszym odstepie czasu przynosi realne zyski. Allegro jak wiekszosc poslkiego handlu - napchac i tyle, wiecej mnie nie obchodzi, widzialy galy co braly itp. Taki bazar Rozyckiego.
Osobiscie duzo kupujue przez internet, duzo na ebay itp. Ale na allegro to bym sie nie zdecydowal... Przypadkowi sprzedawcy, brak zabezpieczenia ze strony poprtalu.
Na ebay nie masz tego, tam by zaczac sprzedawac trzeba przejsc proces weryfikacji bankowej. Pierwsze iles sprzedrzy mozeliwe jest wylacznie poprzez konto paypal, choc mi sie to nie podba ze wzgledu na przekonania (zmuszanie ludzi do okreslonego zachowania) to jednak jako klient wiem, ze osoba sprzedajaca nie jest anonimowa ale zweryfgikowana co do adresu i konkretnego istniejacego konta bankowego. Porownanie w tym wzgledzie allegro do ebay to jak porwnanie bazaru Rozyckiego na pradze z Galeria Handlowa.. I tyle.

Data: 2010-10-20 01:32:06
Autor: Dzejm
oszust allegro wyrok itd
[...]
[...]

To ze na allegro jest wiecej oszustów moze i sie zgadza. Ale akurat weryfikacja sprzedajacego nie jest zadnym cudownym lekiem na cale zlo. Kupuje na allegro od lat. Forse stracilem tylko raz. Sprzedawca byla firma z adresem, nazwiskami itp. Towar byl inny niz na zdjeciu wiec w ciagu 10 dni go odeslalem. Sprzedawca powiedzial, ze nie rozumie o co mi chodzi i kasy nie oddal. Koles ma z 99% pozytywów wiec wszystko olewa. Nawet na negatywa nie odpowiedzial negatywem. I co mam dla 50zl isc do sadu bo wiem kim on jest ?

pozdro
Jacek

Data: 2010-10-20 01:40:23
Autor: robertcb
oszust allegro wyrok itd

[...]

Podziel się nickiem.
będziemy go unikać.

Data: 2010-10-20 20:46:36
Autor: Marek Dyjor
oszust allegro wyrok itd
pmlb wrote:

[...]

wiesz dlaczego na allegro jest tylu oszustów? bo na allegro jest duzo klientów.

idz na swój wysniony ebay i zobacz ze tam praktycznie nic nie ma :)

Data: 2010-10-20 22:18:37
Autor: pmlb
oszust allegro wyrok itd
?

"Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> wrote in message news:i9ndec$b09$1news.onet.pl...
pmlb wrote:

[...]

Zaden moj wysniony. To, ze nie lubie zlodzie i oszustow chodoawanych na allegro nie oznacza, ze ebay jest moim wysnionym serwisem.
A czy na ebay nic nie ma? No tu bym sie sprzeczal, ebay jest w kilkunastu krajach swiata w tym w wiekszosci UE USA itd.
Sadzisz, ze allegro ma wiekszy rynek i zasieg?

Data: 2010-10-23 14:40:01
Autor: Gotfryd Smolik news
oszust allegro wyrok itd
On Wed, 20 Oct 2010, Marek Dyjor wrote:

pmlb wrote:

wiesz dlaczego na allegro jest tylu oszustów? bo na allegro jest duzo klientów.

idz na swój wysniony ebay i zobacz ze tam praktycznie nic nie ma :)

  Że jak?
  Wiesz ile jest towarów które na ebayu leżą dziesiątkami, a na allegro
występują w ilościach homeopatycznych? ;)
  Bo chyba nie chciałeś zaimponować informacją, że sprzedaż ebayowa
*z Polski* jest słaba, to wiemy :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-10-24 17:11:50
Autor: Marek Dyjor
oszust allegro wyrok itd

pmlb wrote:

[...]

ludziska sie boja kupić przez allegro z polski a mają kupować ze świata do bóg wie kogo przez jakiś paypal zamiast normalny bank?

Data: 2010-10-23 15:42:50
Autor: AW
oszust allegro wyrok itd
W dniu 2010-10-19 23:59, pmlb pisze:
?
[...]

Może jeszcze napiszesz jak bezpieczny jest PayPal?
W PayPal możesz zostać wydymany bez mydła i nawet nie dowiesz się o tym dopóki nie przyjdzie rachunek na kilkanaście tysięcy. Wiem o czym mówię bo spotkała mnie taka nieprzyjemność. Całe szczęście, że po kilku miesiącach zdołałem sprawę wyprostować.

AW

Data: 2010-10-23 16:20:51
Autor: Dżejm
oszust allegro wyrok itd
[...]

A mógłbyś napisać dokładniej jaki był scenariusz ?

Data: 2010-10-23 18:25:12
Autor: AW
oszust allegro wyrok itd
W dniu 2010-10-23 16:20, Dżejm pisze:
[...]

Scenariusz był taki, że założyłem sobie konto na PP bo chciałem kupić jakąś drobnostkę na e-bayu. Po kilku miesiącach zapomniałem o tym koncie. Aż do momentu gdy dostałem emaila od PP z pytaniem czy akceptuję wpłatę 3000 PLN (dokładnej sumy nie pamiętam) na moje konto. Ponieważ nic nie sprzedawałem, sprawa wydała mi się podejrzana i oczywiście nie zezwoliłem na autoryzację tej wpłaty. Wydawało mi się, że to koniec całej sprawy i ponownie zapomniałem o PP. Aż któregoś dnia, po dłuższym czasie od tego incydentu, ponownie zalogowałem się na PP. I tu dopiero zaczął się cyrk. Kilkanaście wpłat, potem żądania zwrotu itd. Oczywiście tym razem już nie dostałem żadnego emaila z żądaniem autoryzacji, a na moim koncie saldo ujemne. Wyglądało to tak jakby ktoś zaczął prać jakieś pieniądze za pośrednictwem mojego konta. Kontakt z PP i informacje zamieszczone na ich stronach - tragedia! Np. co oznacza dla użytkownika saldo ujemne? Tego nie dowiesz się z systemu, po kliknięciu na link "Saldo ujemne" otwiera się... pusta strona. Chcesz zadzwonić do przedstawiciela PP? Możesz... ale tylko z tel. stacjonarnego, itd.
Zresztą poszukaj w sieci, zobaczysz jak PP gra sobie w ch.ja z klientami.
Sprawę w końcu wyjaśniłem (w sekundę po tym usunąłem konto na PP) ale od tego czasu mam alergię na tę mafijną organizację.

AW

Data: 2010-10-23 20:24:31
Autor: pmlb
oszust allegro wyrok itd
?

"AW" <spam_away@poczta.onet.pl> wrote in message news:i9v297$kae$1news.onet.pl...
[...]

sciemniasz wasc...
Konto na Paypal jest podpiete do konta bankowego lub karty kredytowej, musial bys widziec na swoim koncie lub karcie kredytowej, ze ubywa ci kasy.
Jesli masz srodki na paypal a dokonasz transakcji przewyzszajace te srodki, paypal bedzie chcial sciagnac reszte z konta lub KK. Chyba, ze w Polsce Paypal dziala na innych zasadach.
Wiec napisz dokladnie jak bylo ale nie sciemniaj.
A co do kontaktum wiele razy sie kontaktowalem i jakos nigdy z tym problemu nie mialem...

Data: 2010-10-23 23:04:41
Autor: AW
oszust allegro wyrok itd
W dniu 2010-10-23 21:24, pmlb pisze:
?

[...]

Udajesz kretyna czy nim jesteś?

Jesli masz srodki na paypal a dokonasz
transakcji przewyzszajace te srodki, paypal
bedzie chcial sciagnac reszte z konta lub KK.

Przeczytałeś to co napisałem? Ja NIE dokonywałem żadnych transakcji, poza tą jedną, początkową.

Chyba, ze w Polsce Paypal dziala na innych
zasadach.

Spróbuj w Goglach wpisać "paypal fraud" albo odwiedź stronę http://www.paypalwarning.com/

Wiec napisz dokladnie jak bylo ale nie sciemniaj.

Napisałem, to że masz problemy ze zrozumieniem to już twój problem.

A co do kontaktum wiele razy sie kontaktowalem
i jakos nigdy z tym problemu nie mialem...

Znowu te problemy z czytaniem...
I dodatkowo z obsługą klawiatury... albo/i z ortografią :-]

--
AW

Data: 2010-10-20 00:27:46
Autor: robertcb
oszust allegro wyrok itd
> [...]

troche dziwne podejscie, chyba nie wyobrazasz sobie handlu bez allegro i sklepow internetowych

Bez przesady, mozna kupowac, tylko trzeba zminimalizowac ryzyko do minimum.
Jesli mieszkasz w dużym miescie to najlepiej szukac w poblizu i odebrac osobiscie.
Jeśli towar jest bardzo drogi - kilka tys i więcej, i z allegro - to w zasadzie tylko odbiór osobisty.
Jesli chodzi o towar za kilkaset zł. na allegro, to najlepiej kurier za pobraniem (wtedy jest opcja sprawdzenia przy kurierze zawartosci przesyłki) ewentualnie paczka pobraniowa pocztą polską, ale każesz sprzedawcy nadac z opcją sprawdzenia zawartości przy pracowniku poczty.
Większość oszustów tutaj polegnie.
A jak sie zdarzy jakiś co wysle cegłę, to przy sprawdzeniu i odkryciu tego faktu, poczta zablokuje przelew z pobrania.
No ale zawsze moze sie zdarzyc ze kupujesz np telewizor, owszem wypakujesz go i obejrzysz, ale nie bedziesz rozkrecał ani podlączał - w srodku zamiast bebechów moze byc cegła... musisz to mieć na uwadze.

Sklepy internetowe to inna sprawa, sprzedają zawsze nowy towar, i nie ma takich problemów.
Jeśli sklep ma dobre opinie, istnieje od dłuzszego czasu - to kupuj bez obaw.

Data: 2010-10-19 23:46:23
Autor: pmlb
oszust allegro wyrok itd
?
Sklepy internetowe to inna sprawa, sprzedają zawsze nowy towar, i nie ma
takich problemów.

Mala uwaga.
Sklepy internetowe i nie tylko zreszta w Polsce. Sprzedaja spro uzywanego towaru z zachodu.
Na zachodzie obowiazuja zasady "rozmyslenia sie" (change of mine policy) i klijeci oddaja towary nie raz po 14 czy 28 dniach.
Do niedawna Mark and Spancer w UK mial taka polityke do 58 dni:)) teraz zmniejszyli na 40-pare.
Towary te wracaja na specjalne hale gdzie sa czyszone i przepakowane oraz naturalnie znacznie tansze. To wykupija polscy handlowcy i sprzedaja w cenie I gatunku:) czest zdarza sie, ze drozej niz odpowiendik w UK:) Pomysl jaki na tym jest profit! A w Polsce latwo to sprzedac, bo w polsce nie ma zasady "rozmyslenia sie" tylko "widzialy galy co braly" dlatego latwo sie takie rzeczy uzywane sprzedaja.

Jeśli sklep ma dobre opinie, istnieje od dłuzszego czasu - to kupuj bez obaw.

Jak najbardziej.

Data: 2010-10-20 00:57:16
Autor: robertcb
oszust allegro wyrok itd

... bo w polsce nie ma zasady "rozmyslenia sie" tylko "widzialy galy co braly" dlatego latwo sie takie rzeczy uzywane sprzedaja.

Niby jest ze w przypadku zakupów przez internet mozna w ciągu 10 dni towar zwrócić - a jak to jest w praktyce?

Data: 2010-10-20 02:31:25
Autor: pmlb
oszust allegro wyrok itd
?

<robertcb@poczta.onet.pl> wrote in message news:173a.00000086.4cbe224cnewsgate.onet.pl...

[...]

A ile osob wysle ci sprawny sprzet ze znamionami uzywania w cenie do 50zl
Wiecej zachodu jak kozysci.
Poza tym w Polsce sprzedaz internetowa to procent tranzakcji (nie mowie o spozywczm asortymencie).
Do tego doluz, ze mniej wiecej 40-50% kupujacych nawet o tym nie wie.
Poprawa jakosciowa mogla by nastapic wylacznie jak by byl obowiazek przyjecia towaru do np. 5 dni bez podania przyczyny, wowczas handlowiec by na glowie stawal kosztem swojej marzy by towar byl I gatunku. Bo wiedzial by, ze w innym wypadku bedzie miec o z powrotem.
Najlepsze jest to, ze ludzie w Polsce maja prawie 100% zaufanie do sklepow (nie tylko internetowych) ale nawet dealerow samochodowych, ktorzy nie raz sprzedali powypadkowe nowe auto:))) ktore np. spadlo z lawety czy innym przypadku. warsztat taki pojazd "poskleja" obniza cene o 30% a W polsce w salonie schodzi nie jako po naprawach ale jako nowiutki prosto z fabryki:) Nawet w Polskiej TV o tym mowili. Nawet samochod warto kupic w niemczech czy holandi...

Data: 2010-10-24 17:13:04
Autor: Marek Dyjor
oszust allegro wyrok itd
Użytkownik wrote:
[...]

jak kupujsz prywatnei do firmy!!!!!

tylko w takiej sytuacji.

Data: 2010-10-18 23:52:54
Autor: robertcb
oszust allegro wyrok itd
[...]

A próbowałeś uzyskać odszkodowanie z POK-u?

Data: 2010-10-19 20:05:15
Autor: Maciej
oszust allegro wyrok itd

A próbowałeś uzyskać odszkodowanie z POK-u?

dosc zawila sprawa :)
kupowalem po za allegro, nie zglosilem sprawy na policje,a misie same mnie odwiedzily :)

oszust allegro wyrok itd